Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gago2
    CBC Član
    • 06.04.2013
    • 87
    • Kraljevo
    • Lada Samara

    Koliko punjenje treba da bude u leru sa i bez potrosaca?
    Danas sam izmerio punjenje od 12.24V sa upaljenim dugim svetlima i maximalno ukljucenim grejanjem.
    Kada sam posle ukljucio samo oborena svetla, unimer je pokazivao vrednosti od 12.9 do 13.9. Do cega moze biti tolika oscilacija, jer je preveliki to opseg za osciliranje... Ajde da je +-0.1 pa i da razumem, ali ovo je previse..

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      Nešto nije u redu: ili unimer, ili motor! Unimer: loš, ili slab kontakt. Ali, pre bih rekao, da je do motora: nemiran rad, nizak ler, ili do alternatora - pored pohabanosti delova, najčešće je slabo zategnut kaiš (remen), pa proklizava i izaziva oscilacije u naponu i struji punjenja.
      Proveri, bez uključenih potrošača, trebalo bi, da puni naponom oko 14V! Isto tako, sa dodavanjem gasa - podizanjem broja obrtaja!
      U svakom slučaju, tolike oscilacije, ne bi trebalo da bude - pri istim obrtajima! Moguće i do akumulatora, ili nekih problema u instalaciji.

      Comment

      • gago2
        CBC Član
        • 06.04.2013
        • 87
        • Kraljevo
        • Lada Samara

        Unimer je ok, merili smo na drugoj Samari odmah posle i oscilacije napona su +-0.1...

        Moguce je da je do ler gasa, jer i inace imam probleme sa njim, nekada je izvanredan, a nekada oscilira... Npr. kada vozim kroz BG u stanju je da npr na 5 semafora bude savrsen ler, a na sestom i sedmom krene da oscilira, pa se osecaju vibracije u kabini. Cuo sam da je to mana Landi Renzo elektronskih uredjaja za karburator, jer imaju neku problematicnu oprugicu koja regulise ler gas... Vise puta sam pokusavao da resim taj problem, ali ne bas uspesno...

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          Probaj, kakvo je stanje u radu - samo na benzin! Ako je u redu, onda je do gasa, pa će ti plinađije pomoći.
          P.S. Pored navedenog, moguće je, da problem leži u karburatoru.
          Last edited by Franjo; 14.01.2015, 14:30.

          Comment

          • gago2
            CBC Član
            • 06.04.2013
            • 87
            • Kraljevo
            • Lada Samara

            Ne znam kako se toga nisam setio, ali nije mi palo napamet da je ler gas u pitanju, dok mi nisi rekao... Probacu pa javljam

            Comment

            • gago2
              CBC Član
              • 06.04.2013
              • 87
              • Kraljevo
              • Lada Samara

              Regler je bio problem, kupio nov, namestio i sada puni sa potrosacima oko 14.2...

              Comment

              • Rile75
                CBC Član
                • 15.12.2019
                • 10
                • Krusevac
                • Peugeot 206

                Da osvezim malo temu nakon par godina...imam pezo 206 1.4i 55kw 2005 godiste, kupio skoro pre dva meseca. Par puta mi se u voznji upalila kontrolka akumulatora, svetlela po nekoliko minuta i gasila se. Zet ima unimer i proveravali smo sledece: akumulator u mirovanju-motor ugasen 12,39v( 15 meseci star), alternator puni 14,28-14,29 do 14,30 sa svetlima, radio ukljucen i ventilacija. To su merenja bez ukljucene lampice akumulatora. Zadnjih dana nosim unimer u autu i juce u voznji, par stotina metara od kretanja dakle hladan auto, ukljucila se ponovo lampica, stanem i izmerim punjenje 14,30. Dakle punjenje dobro a lampica svetli( brzo se i ugasila posle toga). Ima li ideju neko sta moze biti pre nego sto vozim auto kod elektricara? Takodje napon akumulatora, koliko sam nasao info na netu, nije 100 posto pun vec nekih 75%, trebao bi da ima 12,75V?

                Comment

                • comi 1342
                  Moderator
                  • 28.09.2005
                  • 1126
                  • NS
                  • Giulietta ,PUG 106,

                  Da li ti je dobro zategnut kaiš od alternatora ?
                  Proveri konektor koji ide na alternator, i daje signal o punjenju motornom računaru. Ako je to OK, onda su možda četkice pri kraju, ili se neka dioda u regleru priprema da ode u večna lovišta...
                  "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                  "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    Nekad davno ta lampica se gasila kad sa druge strane stigne isti napon pa se to poništi i lampica ne gori, danas verovatno nije tako ali ako instrument pokazuje da puni onda signal koji gasi lampicu nije ok...
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Rile75
                      CBC Član
                      • 15.12.2019
                      • 10
                      • Krusevac
                      • Peugeot 206

                      Originally posted by comi 1342 View Post
                      Da li ti je dobro zategnut kaiš od alternatora ?
                      Proveri konektor koji ide na alternator, i daje signal o punjenju motornom računaru. Ako je to OK, onda su možda četkice pri kraju, ili se neka dioda u regleru priprema da ode u večna lovišta...
                      Da, zaboravio sam da napisem da je majstor menjao pre mesec dana pk kais stari je cvileo po malo, zategnut je.Trebao je tada i spaner pk kaisa da zameni ali narucio pogresan a ja bio u guzvi trebao mi auto i tako osta, ne verujem da do spanera moze da bude?Taj konektor je povezan sa BSI, a znam gde da trazim ?

                      Comment

                      • comi 1342
                        Moderator
                        • 28.09.2005
                        • 1126
                        • NS
                        • Giulietta ,PUG 106,

                        pa, na samom alternatoru. Click image for larger version

Name:	s-l500.jpg
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	882438
                        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          Originally posted by Dora View Post
                          Nekad davno ta lampica se gasila kad sa druge strane stigne isti napon pa se to poništi i lampica ne gori, danas verovatno nije tako ali ako instrument pokazuje da puni onda signal koji gasi lampicu nije ok...
                          I danas alternatori rade po istom principu. Nekada je kontrolna lampica na tabli morala da ima tačno odredjenu otpornost i služila je kao pobuda za pomoćne dijode alternatora koje su započinjale proces punjenja. Danas je princip alternatora isti samo je umesto sijalice otpornik zadužen za početak punjenja a lampica je na razne načine povezana preko kompijutera. U konkretnom primeru moguće je da prijavljuje neispravan akumulator ili je ecu u problemu.

                          Comment

                          Working...
                          X