Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    a na skinutu klemu prikacio (+) sa instrumenta
    to.
    mozda nisam bio jasan, drugi su vec takodje rekli vise puta.
    moras namestiti unimer da meri struju a ne razliku potencijala.
    to sto si opisao je merenje napona.
    izvini ako te je pogodilo sto sam pomenuo naziv kako bi trebao da se koristi. nije mi namera takva, prosto ovaj forum dozivljavam kao mesto na nesot visem nivou saznjanja, a kako ce drugi (mnogi?) citati cini mi se da korektno treba nazivati stvari.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #17
      Da uprostim.
      Ako ti je "Unimer" digitalni sa 4 mesta za prikljucak kablova.
      Prikljuci kablove na ona dva za struju od 10 ili 20 ampera.
      mozes prekinuti ili plus ili minus akumulatora (lakse) i povezati serijski instrument.
      Ne preteruj sa potrosnjom jer lako predje i 20A posto je napon nizak a sijalice jake.
      Moguce je da ti je vrisnuo osigurac u instrumentu ako si samo pipnuo pogresno posto je on od 2 ampera samo.
      Koje je tacno ime (model) tvog instrumenta?
      Pazi sta radis jer mozes da izgoris veze na stampanoj ploci instrumenta ili cak i shunt ako preteras sa strujom. Sve zivo se topi i gori.
      Velike struje se mere tzv. amper klestima beskontaktno.
      Ako nema alarma nema ni skrivenih potrosaca koji trose UKUPNO vise od 30mA. Ako ih ima onda imas kvar negde.
      Ako skidanjem osiguraca ne prestane da tece struja onda ti je kvar negde na alternatoru (neka od dioda ili regler).

      Comment

      • laki5
        CBC Član
        • 06.02.2006
        • 51
        • Kragujevac
        • citroen xsara

        #18
        E pa sve sto sam pitao odgovorili ste mi. Ctrvenu zicu sam trebao da prebacim na opseg od 10A i onda je bnilo moguce meriti struju. Dobra vest za mene je da kada su svi potrosaci iskljuceni struja i ne tece. Znaci nemam skrivene potrosace.

        Comment

        • nismo
          CBC Član
          • 29.10.2006
          • 84
          • BG-Konjarnik

          #19
          Najjednostavniji nacin da ograni?iš struju punjenja pomenutog punja?a je da redno vežeš sijalicu iz fara. pri po?etku punjenja sijalica sijalica ?e svetleti ja?im intezitetom, a kako se akku puni sve slabije. Tako ?eš zaštititi akku od klju?anja.

          Comment

          • remus
            CBC Senator XXL
            • 25.12.2004
            • 695
            • Zrenjanin

            #20
            Problem sa akumulatorom

            Pre 2 meseca mi crko akumlator onako iz cista mira,jedino sto sam radio je to sto sam slusao muziku jedno pre podne. I posle toga uvece nije hteo da upali. Pa sam posle uzeo drugi akumlator,nije bio nov ali je Exide od 66 Ah ili 72 Ah ne znam tacno. Sve je bilo sa njim super kad ono ista prica,cale slusao radio u kolima i posle par sati poceo radio da trokira jer se toliko ispraznio. E sad kad sam oba stavio na punjac i kod jednog i kod drugog od 6 celija u jednoj se ne stvaraju mehurici prilikom punjenja,mada nisu u slucaju iste celije. E sad nije mi jasno sta moze biti uzrok crkavanja akumlatora!? Kad izmerim napon na akumlatoru kad je auto upaljen on je oko 13.9 - 14 i kad dajem gas i kad skinem,znaci ne prelazi preko 14 i ne varira.
            Sad me brine to sto treba da uzmem drugi akumlator,pa da crkne i ona posle par meseci. Inace malo vise od mesec dana je proslo izmedju dva slucaja.
            VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

            Comment

            • dandy
              CBC Senator XXL
              • 09.12.2005
              • 513
              • Bijeljina-Beograd Medakovic

              #21
              prvo drugar treba da provjeris dal ti gdje vuce struju instalacija. To ces jednostavno unimerom, prikaci ispravan acu i provjeri dal ima potrosnje struje kada je sve iskljuceno,,,,ne bi smjelo da bude tj trebalo bi da pokazuje 0A eventualno nesto ispod 1a
              onda ukljucis radio/cd ili sta vec, i kada je smanjeno nikako ne bi smjelo da prelazi 5A

              ako ne znas kako se to radi sa unimerom onda jednostavno uzmi osigurac i stavi ga na + klemu a na drugu stranu spoj +kabl od instalacije i upali muziku
              osigurac uzmi od 5a ili manji ako nadjes od 2,5.
              ako crne znaci da negdje vuce struju....onako najjednostavniji nacin
              i ne pojacavaj muziku jako vec onako pojacaj na 1/4 snage.

              Moguce je da je negdje u instalaciji kratak spoj, ali bez obzira na to malo mi je cudno da je spojio celije kod oba akumulatora, i da je kratak spoj male su jako sanse da po prvom praznjenju spoji celije,,,,
              vidi dal imas garanciju od tog novog acu pa reklamiraj

              Comment

              • remus
                CBC Senator XXL
                • 25.12.2004
                • 695
                • Zrenjanin

                #22
                Pa ja sam mislio da mi alternator prepunjava,pa da zbog toga riknjava akumlator. Ali kad izmerim sve je u redu. jedino nisam gledao struju punjenja jer nemam odgovarajuci amper metar. E sad sutra cu da vidim da dali negde vuce struju. Inace nije nov ovaj akumlator sto sam uzeo,ali mi decko reko da daje garanciju da je ispravan i dobar. E sad proslo je mesec dana. A onaj prvi sam ja jednom ispraznio kad mi bio pokvaren auto pred generalnu pa sam morao da ga punim jer nije mogao da vrti.
                VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                Comment

                • dandy
                  CBC Senator XXL
                  • 09.12.2005
                  • 513
                  • Bijeljina-Beograd Medakovic

                  #23
                  Samo jos provjeri struju punjenja na toplo, tj posle nekog vremena rada motora, jer se desavalo da se regler uz**** kad malo duze radi tj da onda pocne da puni vise....a kada se ohladi radi extra

                  kao sto rekoh sanse na oba acu da je celija probila poslije samo jendog praznjenja je skoro nemoguce....ja svaki acu ispraznim od muzike bar jednom mjesecno da nece da upali, i rade po skoro 4 godine tako

                  A taj sto ti je garantovao za taj acu da je u redu, pa vrati mu ga i reci da nije u redu i kupi nov acu i neces imati frke sem ako ti ne vuce struju negdje.

                  Jos jedan savjet da bi provjerio dal vice struju i dal je instalacija u redu, skini acu i nanjegovo mjesto prikaci punjec za acu, upali muziku,,,,moralo bi da radi radio, a da ne izbacuje osigurac, jer je na vecini punjaca osigurac od 10A li ako je automatski lako iskace i pri manjim strujama ako nesto naglo povuce tj ako je u spoju

                  Comment

                  • remus
                    CBC Senator XXL
                    • 25.12.2004
                    • 695
                    • Zrenjanin

                    #24
                    Evo izmerio sam struju kad je sve iskljuceno i 0 A je,kad je radio ukljucen onda je oko 1 amper.
                    VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #25
                      znaci sve je ok,,,,smao nov acu i rokaj....i provjeri samo punjenje kada je alternator malo "zagrijan"
                      problem je ipak bio u acu, tj taj ti je podvalio, odnosno nije ni on mogao da zna sta ce da bude, ali nije dobar acu.....
                      a to sto se poklopilo na oba je marfijev zaokn...

                      Comment

                      • remus
                        CBC Senator XXL
                        • 25.12.2004
                        • 695
                        • Zrenjanin

                        #26
                        Kad je ugrejan onda puni malo preko 14 tu je oko 14,1 inace otici cu i kupiti novi regler,jer sam kupio nov aku pa da ne bude opet neko .....
                        VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                        Comment

                        • oooo quattro
                          CBC Veteran
                          • 01.08.2007
                          • 126
                          • Zrenjanin

                          #27
                          Od 13,9 do 14,1V je mala razlika.Ne bi ti bilo ništa. Ali je ipak bolje što si ozeo nov regler.

                          Comment

                          • Stefan
                            CBC Član
                            • 10.07.2006
                            • 82
                            • Nis

                            #28
                            Nesto vuce struju

                            Pozdrav svima
                            Imam jedan problem:
                            akumulator mi je star godinu dana i imam poteskoce da upalim auto ukoliko se ne vozi nekoliko dana, pogotovu sada kada je pocelo hladno vreme. Auto upali ali oseca se da slabije vrti pri paljenju. Alternator puni dobro (14,1 V) ali napon na akumulatoru u stanju mirovanja je 12.1V pa nekada i manje. Otisao sam kod servisera i rekli su mi da negde nesto vuce struju i to 0,4 ne znam ni ja vec cega. Od elektronike koja je stalno pod naponom imam ECU, sat, CD, alarm i to je vljda sve. E sad rekli su mi da je tih 0,4 mnogo i da sva ta elektronika nebi trebala toliko da vuce struje. Moje pitanje je da li neko zna na sta da obrtim paznju, da proverim sta jos to moze da vuce struju?
                            www.018info.biz

                            Comment

                            • PRESRETAC
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2007
                              • 333
                              • BG
                              • Grande punto 1.4T

                              #29
                              ako je u stanju mirovanja 12,1v onda kad zaverglas padne jos nize...kad nastupi hladno vreme normalno je da akumulatoru malo padne kapacitet...jos ako je star akumulator onda su tu problemi sa paljenjem pogotovo ujutru...turi ti taj akumulator na kucni punjac i dolij tecnosti ako fali pa testiraj posle da vidis da li se isto ponasa...imas akumulatora novih koji po radnjama stoje duze vremena pa zato uvek treba pogledati datum pravljenja kada se kupuje nov...vidjao sam i radnje koje imaju po izlozima akumulatore koji ceo dan stoje direktno na suncu...uglavnom mislim da ti je problem do akumulatora a ne da nesto vuce struju...uostalom napisace jos neko ovde sta moze da bude pa se nadam da ces resiti problem...poz
                              sigpic

                              Comment

                              • deki74
                                CBC Veteran
                                • 03.02.2008
                                • 139
                                • Beograd

                                #30
                                Napravi nekoliko sledecih proba ,uzmi taj ampermetar skini klemu i povezi ga izmedju kleme i stubica akumulatora e sad ako je tako kao sto kazes trebalo bi da pokaze tih 0,4 ampera e sad proveri da li ti radi plafonjera i sijalica u gepeku i otkaci napajanje radio aparata ako ampermetar i dalje pokazuje 0,4 onda ides dalje u istrazivanje povadi sve osigurace [b]jedan po jedan[/b] a istovremeno gledaj u instrument i u trenutku kada ti struja opadne pogledaj znacenje tog osiguraca i bice ti jasnije koji uredaj ti vuce struju iz mog iskustava sat ,memorija i slicni uredjaji ne bi smeli da vuku vise od 150-200 mA.Takodje sto se tice alarma proveri dali se rele za blokadu motora ukljucuje samo kada je alarm aktiviran ili kada je alarmiran pa ako je on stalno aktivan zameni ga drugim kvalitetnijim cija spulna vuce manje struje.

                                Comment

                                Working...
                                X