Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Da te ne razočaram u potpunosti, pre pedesetak godina, "punio" sam accu sa ispravljačem (adapterom AC/DC 220/12V) za solid state (tranzistor) radio, koji je davao celih 300mA! Nakon neprekidnog punjenja oko 48 časova, uspešno sam startovao škodu 1000 mb.
    Zato, možeš pokušati (eksperimentirati) sa tim adapterom:
    - AVO metrom izmeriš napon na izlazu (konektoru), bez opterećenja i dobit ćeš znatno više od 12V, jer je instrument mali potrošač (opterećenje), da bi IC stabilizator funkcionisao, kako je predviđeno.
    - možeš improvizirati i povezati "punjač" sa žicama preseka 1.5mm2, najbolje crvenom i crnom, da ne bude greške oko polariteta. Izmeriti napon na accu. Ako je iznad 12V, izmeri struju punjenja, tako što ćeš u kolo punjenja direktno uključiti ampermetar, koga ostaviti sve vreme punjenja, ako je struja reda <1A. Ako je veća, meriti samo povremeno. Svejedno je, da li meriš na "+" ili "-" elektrodi. Nemoj slučajno, da pogrešiš i spojiš instrument paralelno accu, jer ćeš ga oštetiti. Znači, instrument povežeš NA RED između izvora (adaptera) i potrošača (akumulatora).
    Za povećanje napona ne treba ti nikakva sprava, nego neke izmene oko stabilizacije napona.

    Ali, sve ovo je po onoj: besposlen pop... I više neću davati ovakve "savete". Profa je dao pravi zaključak!

    Comment

    • Bossanac
      Banovan
      • 04.01.2015
      • 94
      • Tuzla, Bosna
      • Golf 6

      Ha care moj ako si ti sa adapterom od samo 300 mA napunio prazan akumulator pa ja cu s pjesmom ovaj od ČITAVIH 2,5 A iskoeistit za povremeno dopunjavanje aku jer mi je uglavnom gradska vožnja a kako sam skontao ove naše specijalce svakih 3 mjeseca na primjer
      I mirna Bosna
      Nejasno mi sto da mjerim amperažu ako ne može preći više od 2,5
      Problematičan je valjda napon jer treba da postignem 14,5
      Koliko li je tek kod tebe bio sa adapterom za punjenje skode
      Ps
      Nemoj mi zanjerit neke banalnosti jer nisam elektro struke
      Tek znanje osnovne škole

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        Originally posted by Bossanac View Post
        Nejasno mi sto da mjerim amperažu ako ne može preći više od 2,5
        Da vidiš, da li uopšte puni! A, tih 2,5A, teško da "povuče" i potpuno prazan accu. To je nešto drugo...

        Comment

        • Bossanac
          Banovan
          • 04.01.2015
          • 94
          • Tuzla, Bosna
          • Golf 6

          Aha sad je jasno
          Kad spojim punjač na kleme da li tada da mjerim amperažu spajanjem mjerača na polove aku ili moram po šemi koju si predložio
          Koliiko treba da bude Ampera da bi imao efekat punjenja
          Odnosno zar neće imati tih 2,5 koliko je predviđeno

          Ponavljam nemoj mi zamjerit na banalnim pitanjima slab sam u toj struci

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Jaran Miša nije aktivan na CBC.
            Treba da imaš bar 1A (ali konstantnih) za neki efekat ... čitaj 2A.
            Neće imati onih 2,5A i tu je "kvaka 22" (tj. 2,5). To je max. stuja koju će povući na startu (pri konst. naponu) pa će ista opadati (eksponencijalno) i brzo pasti ispod 1A i onda "delta t* teži beskonačnosti".

            * punjenja
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              Između polova meriš napon (V), a struju (A) meriš uključenjem instrumenta između "+" punjača i "+" baterije. Obratiti pažnju na pravilan izbor opsega merenja (početi sa najvišim) i pravilan polaritet, da ne bi dobio pogrešan (obrnut) rezultat.
              A, puni, sve dok je u plusu, makar se radilo o mA (miliamperima)! Ipak, malom strujom ga nećeš napuniti.
              U mom primeru, nisam rekao, da sam accu napunio, već samo, da je bio u stanju da pokrene motor.

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • Bossanac
                  Banovan
                  • 04.01.2015
                  • 94
                  • Tuzla, Bosna
                  • Golf 6

                  Po svemu sudeći da se manem ćorava posla sa tim kvazi punjačem, neću ja tu izgleda ništa uspjet dopunit jer kako sam skonto morao bih imat konstantnih minimalno 2 A da bi dopunio aku od 44 Ah a teško da će biti moguće
                  Nego da ja nabavim bar onaj od 15 ojra
                  Nije li tako

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    E, vala baš! Sa srećom i novim akumulatorom!

                    Comment

                    • Bossanac
                      Banovan
                      • 04.01.2015
                      • 94
                      • Tuzla, Bosna
                      • Golf 6

                      Hvala
                      A što novim aku
                      Ne reče li onaj specijalac da bi Banner mogo još koju godinu
                      Nisam ga još kresno od nedelje ujutro kad je napunjen
                      Možda ću sutra, ako bude auto upalilo trebalo bi valjda to da znači da je aku dobar, preživio i eto zdrav

                      Comment

                      • Bossanac
                        Banovan
                        • 04.01.2015
                        • 94
                        • Tuzla, Bosna
                        • Golf 6

                        Molim jos odgovor na ranije postavljeno pitanje koje nije niko odgovorio
                        Pošto sam iz bloga dr Miše doznao da od punjenja aku sa radom motora u mjestu nema nista, a što sam se i sam uvjerio jer sam kao punio te noći kad je bilo minus 20 radom motora u mjestu nekih pola sata al džaba očigledno jer nisam upalio sutradan auto
                        Da li da primjenjujem drugu opciju kad par dana ne vozim auto, a ne vozim kad je snijeg i zaleđena cesta
                        Da skidam aku i unosim u kuću

                        Comment

                        • comi 1342
                          Moderator
                          • 28.09.2005
                          • 1126
                          • NS
                          • Giulietta ,PUG 106,

                          Sa dobrim akumulatorom i ispravnim autom (punjenje i paljenje ), unošenje u kuću je nepotrebno. Sa lošim akuoom, unošenje u kuću ima smisla, ali procena o pouzdanosti posle takvog postupka nema smisla. Sa dobrim i napunjenim akumulatorom, ne bi trebalo bar mesec dana da imaš problem, inače ne valja on, paljenje ili ga nešto prazni u instalaciji...
                          "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                          "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            Puniti, ili ne puniti accu radom motora na leru za diskusiju je! Svakako bolje, nego ostaviti, da se i dalje prekomerno prazni (delta minus).
                            Skidati accu sa vozila, radi povoljnijih, sobnih uslova, na izgled je korisno, ali kod novijih vozila, kao tvoj golf 6 - veća šteta od koristi. Resetuje se motorni kompjuter, što može izazvati nepredviđene probleme. Zato, ne bih savetovao. Bolje kupiti novi kvalitetan accu, deklarisan kao "bez održavanja" i sa produženom garancijom!

                            Comment

                            • Bossanac
                              Banovan
                              • 04.01.2015
                              • 94
                              • Tuzla, Bosna
                              • Golf 6

                              dr Miša hvali slovenačku Toplu, iako se kod mene na starom autu nije bogzna šta pokazala
                              takođe daje prednost (naročito zbog dugovječnosti) starijim tipovima aku u odnosu na novije CaCa a pogotovo te "bez održavanja"
                              ajd sad budi pametan ??
                              da li se ti stariji tipovi aku mogu uopšte još kupiti (koja je njihova uopšte oznaka i kako tražiti u prodavnici) zahtjevaju više održavanja, ali su dugotrajniji i izdržljiviji, kako navodi dr Miša
                              i da li uopšte u novija auta umjesto već fabrički predviđenih
                              Last edited by Bossanac; 06.01.2015, 08:56.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                TAB je u principu solidan proizvođač. Nisu to (možda) vrhunski ak. ali jesu solidni (pouzdani pre svega). Ima izuzetaka ali u proseku traju dugo (natprosečno). Banner (koji je i prva ugradnja) je sigurno nešto bolji ali je i osetno skuplji (još ako je Duracell, onda još i više).
                                Za tvoj automobil novije generacije je verovatno bolje uzeti "bez održavanja" (sa malo istog). Verovatno da je predviđen Ca/Ca akum. (napon "na regleru" 14,7 ili 14,8V).
                                Topla Energy je Ca/Ca (ista vrsta kao Banner iz prve ugradnje). Dakle odgovara automobilu (45Ah još bolje 50Ah, ima ih u istoj dimenziji, proveri pre kupovine, eventualno 55Ah ako se uklapa dimenzijama, postoji u 207x175x190mm).
                                Dobro je što imaju otvore za dopunjavanje iako neće trebati (mnogo).
                                Topla Top bi trebalo da su još (i) bolji (sa još manje održavanja ... "full no maintenance") ali su (naravno) nešto skuplji. Najmanji je od 54Ah ali odgovara dimenzijama (55Ah je iste osnove ali 15mm viši, proveriti da li to ne smeta).
                                Obe serije odgovaraju tipu vozila.

                                P.S.
                                Kod novijih vozila skidanje akum. uglavnom nije preporučljivo. Ako se za to (ipak) odlučiš, nemoj čuvati na sobnoj temp. jer to (na duže vreme) više škodi nego što koristi.
                                Dobro napunjen akum. treba čuvati na hladnom (iznad nule). Inače kao što je comi naveo čak i na -20 cel. mesec dana bi trebao da si miran (ako je ak. dobar i napunjen).
                                Last edited by expendable; 06.01.2015, 09:38.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X