Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vlaxxy
    CBC Početnik
    • 12.01.2009
    • 2

    #31
    Problem sa gubljenjem struje - Mitsubishi Colt

    Zdravo svima!

    Nov sam na ovom forumu, kao i u auto svetu, sto je razlog sto nisam imao nista pametno da podelim sa vama do sada.

    Imam problema sa gubljenjem struje na Mitsubishi Coltu 1.3 iz 1990. vec godinu dana. U stvari, otkako imam ovaj auto.

    Prosle zime jednom u dva meseca nije hteo da upali, pa sam ga 2-3 puta na kablove palio. Bez obzira da li je nevozen 5 dana ili ugasen pre 2 sata. I tada mu je jedan majstor zamenio regler.

    Onda neko vreme ok, pa sam ove jeseni u voznji van grada primetio da mu se svetla pojacavaju i smanjuju i da zmirka lampica za akumulator. To je drugi majstor dijagnostifikovao da onaj prvi nije zalemio neke zice iz reglera u alternator, pa tu gubi kontakt. I tu mi uzeo jos para.
    Onda me je auto skroz ostavio bez struje posle nekoliko dana (lampica akumulatora se opet palila), sto je majstor rekao da je problem sa alternatorom, koji je prethodni majstor ostavio da povremeno ima i nema kontakt, bolje i lose puni, i onda je crko.Zamenjen alternator, stavljen polovan, ali k`o nov.
    I opet se pali lampica za akumutator, bez pravila, jednom u 2 nedelje ili svaki dan. Samo kada upalim auto, gori lampica punom jacinom 3,4 ili 10 km i iskljuci se. Ja ga opet vozim kod majstora br. 2 koji proveri i kaze da alternator puni akumulator i da to sto se pali lampica nema veze. Iskuliraj. A, nece te ostaviti bez struje. Ali, zamalo. Ostavio me pre dve nedelje na sred auto-puta. Nece da upali, ni da zavergla.
    Uzmem ja drugi akumulator, upalim auto, prebacim svoj akumulator i odvezem se do majstora. I sad je kao problem, sto je deo na alternatoru crkao, onom koji je zamenjen, pa je povremeno davao struju, a povremeno ne. Zato se palila lampica. Nista mu vise ne verujem. Cekam da mi zameni taj deo na alternatoru i trazim majstora br. 3.

    Da li neko mozda zna sta bi moglo da bude uzrok ovog gubitka struje bez pravila.
    I to sto mi kada upalim svetla, auto smanji osvetljenje sata. Sto mi je majstor br. 2 rekao da je normalno.
    Kao, provereno je, ne vuce struju nigde ?!
    Akumulator je dva puta proveravan i rekli su mi da je ok. 55Ah, Black Horse.
    Upaljac ne radi.
    Cak sam primetio i da kada upalim svetla na parkingu, desi se i da se smanji ler gas, kada je auto hladniji.
    Radio mu radi nekada odlicno, nekada hvata tri stanice, da li i to ima veze sa strujom.
    I svetla su katastrofalno losa i dalje, sto mi je majstor br. 2 rekao da je zato sto su oslabili farovi od starosti ?!
    Da li neko mozda ima ideju zasto se auto gasio u toku voznje. To se desavalo onih puta kada posle toga nisam mogao da ga upalim.

    Hvala svima unapred,

    Vladimir

    Comment

    • vlaxxy
      CBC Početnik
      • 12.01.2009
      • 2

      #32
      Re: Problem sa gubljenjem struje - Mitsubishi Colt

      Hvala, u svakom slucaju. Valjda ce se u Beogradu naci neki pismen majstor
      Kada auto ode kod mehanicara sledece nedelje, pogledace ga tamo jos jedan elektricar. Pa, mozda on nadje razlog tom gubljenju struje i losim svetlima farova i table.
      Juce mi je mehanicar pricao o slucaju kada je automobil gubio struju jer mu je jedan deo zice iz instalacija bio pocrneo, korodirao, usla voda, i zezali su se dok nisu nasli gde je taj deo. Inace, na tu mogucnost im je ukazao neki matori iskusni majstor.

      Comment

      • deki74
        CBC Veteran
        • 03.02.2008
        • 139
        • Beograd

        #33
        Re: Problem sa gubljenjem struje - Mitsubishi Colt

        Mogao bi sam da probas sledecu stvar ako nemas unimer kupi ga na buvljaku ima onih malih za 500 dinara.Zatim ga instaliraj u auto tako sto ces ga prikljuciti negde na plus i minus,najlakse bi bilo na upaljac ali ti ne radi pa ga mozes priikaciti na napajanje radia.I sada vozi i prati situaciju
        sa ugasenim motorom ujutru napon ce biti recimo 12,1 volt kada das kontakt pasce recimo na 11,9 kada upalis auto porasce recimo na 13,1 na leru pa do 14,2 na vecem gasu i tako treba da ostane sve vreme rada motora bez obzira na ukljucene potrosace ,e sada kao sto pratis temperaturu motora prati i stanje na unimeru u voznji i ako ti se desi da upali lampicu ti pogledaj na unimer pa ako je napon i dalje od 13-14 volti vozi slobodno ali ako se vratio na 12 volti znaci nema ni punjenja onda zaustavi probaj da drmnes kablove na alternatoru osigurace na tabli ne bi li ponovo dobio 14 volti.Ako je punjenje celog dana bilo u redu a ti ujutru ukljucis unimer a on pokaze 11 volti onda ti negde vuce struju ili akumulator drzi struju i tako zanimaj se malo bice ti mnoge stvari jasnije a evo ti seme punjena na Micubisiju,posto on za razliku od ovde zastuplenih vozila ima komplikovaniji sistem punjenja.Pozdrav!

        Comment

        • momcilo
          CBC Početnik
          • 22.11.2007
          • 4
          • berane

          #34
          Re: Problem sa gubljenjem struje - Mitsubishi Colt

          jednom mom prijatelju je svijetlo u gepeku stalno radilo, ogledaj da te to ne zeza.

          Comment

          • JAPANX
            CBC Senator XXL
            • 10.08.2006
            • 2159
            • Beograd

            #35
            Re: Problem sa gubljenjem struje - Mitsubishi Colt

            meni ovde smrdi na prljave kleme ili losu masu... proveri debeli kabl koji ide od alternatora do akumulatora, rasrafi i odvoji pojedinacno, ocisti smirglom i ponovo zategni.. zatim skini kleme sa akumulatora, isperi ih vodom, osmirglaj ili ocisti nozicem a zatim namazi tovatnu mast i dobro pritegni(ne preteruj) a isto tako pregledaj kabl koji ide direkt sa akumulatora na sasiju(masa) i takodje dobro ocisti i pritegni...

            i naravno, buksna na alternatoru bi trebala da se proveri jer ona daje pobudu diodama preko lampice na satu...

            stvar ide ovako, das kontakt i upali se lampica za akumulator, upalis auto i ona se ugasi i ne sme da gori... ako gori mogu biti cetkice ili kolektor rotora a ako tinja moze biti da ti je neka dioda crkla..

            takodje, koliko se secam taj auto ima centralni osigurac na plus klemi.. proveri njegove kontakte jer su podlozni koroziji.. da ti je zica pocrnela, do sada bi se vec upalio a to se na Mitsubishi-ju nikada nije desilo

            Comment

            • gomatami
              CBC Početnik
              • 16.08.2007
              • 7
              • Ub

              #36
              Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

              NIje mi namera da dizem temu iz mrtvih, ali imam jedan iritirajuci problem!

              Auto je Vectra B '99, restyling, 2.0 DTI 16V a problem je - struja! Auto je bio u garazi dva dana, i juce odvezen nekih 5-6 km. Posle dva sata pauze, kada je trebalo da se krene nazad, auto ni makac! Nema verglanja ni trunku, komandna tabla ne svetli, samo su sijalice u vratima jako slabo tinjale. Posto je prenocio na tudjem terenu, danas sam otisao i upalio ga bez problema sa nekim start busterom (koji uzgred moram da kupim a ne znam gde ima, niti kako tacno da ga trazim). Onda pravac servis i merenje.

              Paunjenje ide od 14 - 14.1 zaboravih cega ono tacno, akumulator je oko 12.8 kada je auto ugasen. Onda su skidali klemu i kao kada dotaknu akumulator, ako varnici to znaci da negde struja ide. I naravno, varnicilo je. U autu je samo kasetofon ugradjen, sijalica u gepeku ne radi i nema drugih potrosaca.

              Ono sto bi moglo da bude od koristi je dogadjaj od pre desetak dana. Sipao sam gorivo na pumpi i kada sam krenuo dalje, auto je upalio, ali su kazaljke od obrtomera i brzinomera poskakivale "neuroticno" dok su druge dve (gorivo i temp) ostale ne promenjene. Onda nekoliko puta pali gasi auto i stabilizovalo se sve, tj. normalno je funkcionisalo. Interesantno je i to, da su se "mala" kilometraza i sat, datum resetovali ....

              Sta mi je ciniti? Aku je onaj Black horse, alternator polovan, montiran pre 2 godine.

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #37
                Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                postoji jedan nachin,koji tje da pomogne da se utvrdi kvar.skidash osigurach po osigurach i gledash koji tje da zavarnichi,ako neki zavarnichi znachi da preko njega ide potroshnja.izmeri se i amperazha tog varnichenja pa ako je naprimer 4 ampera znash da neshto "vuche" otprilike 4 x 13v = 52 wata. ..
                ako nije nigde preko osiguracha ,onda se opet trazhi.,prate se zhice pa se nadje.
                i tako .. ako si bio kod autoelektrichara morao je da zna da to utvrdi.
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • gorky
                  CBC Senator XXL
                  • 08.06.2007
                  • 860
                  • Vojvodina,Kikinda

                  #38
                  Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                  odes kod krstenog auto elektricara koji ce amper klestima izmeriti da li ima potrosaca koji opterecuju akumulator,punjenje treba izmeriti sa i bez opterecenja itd dakle postoji procedura kako se to utvrdi,nije skupo a resi ti problem

                  Comment

                  • gomatami
                    CBC Početnik
                    • 16.08.2007
                    • 7
                    • Ub

                    #39
                    Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                    Pa izgleda da nisam bio kod "pravog" tj. "krstenog" ... Ruku na srce, sve sto su radili, skoro da bih i ja sam mogao da isproveravam. Znaci, potraga za pravim majstorom, masala ... Mislim da ce pre da stigne novi auto ...

                    Comment

                    • passatCL
                      CBC Veteran
                      • 03.11.2007
                      • 120
                      • Nish

                      #40
                      Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                      Postovanje,

                      imam Bosch 71 Ah akumulator, star 4 godine na automobilu iz potpisa. Sve je bilo ok, dok pre neki dan nisam zaboravio da iskljucim svetla posle voznje, i auto je ostao na "poziciji" oko 9 h koliko sam bio na poslu, sto je skoro potpuno ispraznilo akumulator(upalio preko kablova). Posle paljenja auto je "osvezio" akumulator i sada nema problema, lepo vergla i ne osecam pad napona ali me zanima da li je to dovoljno ili je ipak potrebno da akumulator odnesem negde na punjac?

                      Unapred hvala,
                      Milan
                      Ford Mondeo MK3 2001 2.0 107KW Petrol

                      Comment

                      • aivan
                        CBC Senator
                        • 28.02.2006
                        • 247
                        • Bograd, Mirijevo

                        #41
                        Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                        Iz iskustva, trebalo bi da je to dovljno, nema potrebe da ga dopunjavas. Samo nemoj bas 2-3 kratke voznje jednu za drugom, daj mu bar jednu duzu voznju, 20-30 min da se dopuni, a posle sve normalno.
                        Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

                        Comment

                        • ragazzoni
                          CBC Senator XXL
                          • 24.02.2009
                          • 774
                          • Obrenovac i okolina
                          • Opel Omega 2.0i-16v

                          #42
                          Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                          Hteo bih reč dve o akomulatorima i struji, temi koja naročito bude aktivna kada stegne zima.
                          Mnogo ljudi se pita da li mu je dobar akomulator, da li negde auto VUČE struju da li je ovo ili ono.....
                          Iz puno iskustva vam govorim sledeće u nadi da ću vam pomoći bar na neki način-
                          Ceo elektro sistem zajedno sa akomulatorom se dimenzioniše za dati automobil, s tim što se tačno odredi i snaga alnasera i kapacitet akomulatora i kapacitet alternatora da bi mogli da funkcionišu bezprekorno i omoguće pouzdan start i na -30 recimo.
                          Alternatori daju napon 13.8-14.4v i imaju snagu koja može biti od 35-120A pa i više. Pune u dve faze prva kratkotrajna i ekstremno jaka za brzo vraćanje akomulatora u fuul stanje posle starta i nastavlja se punjenje akomulatora vrlo malim strujama a ostatak punjenja u radu služi da opskrbi potrošače, što će reći da kad auto radi struja iz alternatora ide direktno za napajanje svetala bez posredovanja akomulatora. Bukvalno. Najvažnije je da remeni pogon bude zategnut, da je re4gler ok i da su pobudne i ispravljačke diode sa namotajima ok.
                          Što se tiče pojma da auto vuče struju, svaki vuče za napajanja uglavnom memorija ECU, radioaparata i još poneke sitnice. Ta struja je jako mala i ide do 0.05-0.1a okvirno, što kad se izračuna ona bi akomulator od 70AH ispraznila za min. 700 sati ili približno mesec dana?????? A ne za dva tri dana. Pa u čemu je trik, ako su alternator i VUČENJE struje u redu??? U AKOMULATORU.
                          Akomulatori koji se nalaze na našem tržištu, dobar deo njih je samo za otpad, bilo da se radi o malo korišćenim ili potpuno novim.(čast izuzecima)
                          Prvo predugo su uskladišteni, posle 6 meseci od proizvodnje vraćaju se u fabriku kao škart-bar je tako bilo, jer akomulator koji se ne koristi 3 meseca dolazi do samopražnjenja i mora se napuniti, posle 6 je sulfatizovan i mrtav. Dobro pali kad pali, zato što je plus temperatura, mali otpor motora i td., kad su ekstremni uslovi mrtav je. Pre par dana sam imao dva nova akomulatora-da ne imenujem fabriku, koja su na -15stepeni imala po 9V. Reklamacija nije uvažena, rečeno je da je neispravno punjenje i td.... Znači nov akomulator uveče ugašen auto, ujutro mrtav. Ko god sumnja da mu auto MNOGO vuče struje nek skine klemu ostavi do paljenja i neposredno pred paljenje stavi klemu i proba, pa će se zapitati šta ga je ispraznilo? Test akomulatora pa i novih radim BOSCH BAT 121 testerom, i gle čuda kod novog struja starta 60%?? Šta reći, trgovci znaju, ako ide 55AH stavi 66AH, ali kad je minus ni to ne pomaže.
                          Alnaser mora lako da NOSI, izbor gradacije ulja da bude pravilan, vodovi, priključci ok, stanje motora takođe.
                          Punjenje akomulatora sam obradio ranije u jednom postu pa pogledajte. viewtopic.php?f=129&t=45527
                          ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                          Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                          Comment

                          • miroslavbg
                            CBC Član
                            • 22.06.2009
                            • 11
                            • bg

                            #43
                            Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                            Pozdrav, svima

                            Izvinjavam se ako nekog iznerviram sa ovim pitanjem....

                            Imam kucni punjac 4A da li mogu sa njim da napunim akumulator od 62AH

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              #44
                              Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                              Ako izdrži osigurač "strujni udar" prilikom uključenja, onda možeš! Prazan akumulator povuče kratkotrajno struju reda 5A pa i više, a zatim brzo pada na struju punjenja 3-4A, postepeno padajući na minimum, što je pokazatelj da je akumulator napunjen.

                              Ja koristim takav "kućni" punjač od 5A. U prodaji sam gledao od 6 i 10 A. Kao tvoj od 4A za punjenje automobilskih akumulatora nisam. Verovatno je konstrukciono ograničena struja na 4A, pa ne bi trebalo da šteti samom punjaču, a ni vreme punjenja akumulatora da bude znatno duže.

                              Comment

                              • ragazzoni
                                CBC Senator XXL
                                • 24.02.2009
                                • 774
                                • Obrenovac i okolina
                                • Opel Omega 2.0i-16v

                                #45
                                Re: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                                Originally posted by miroslavbg
                                Pozdrav, svima

                                Izvinjavam se ako nekog iznerviram sa ovim pitanjem....

                                Imam kucni punjac 4A da li mogu sa njim da napunim akumulator od 62AH
                                Akomulatori bi trebali da se pune ispravljačima nominalne snag 1/10 AH akomulatora. E sad to je teorija i profesionalni punjači kod kojih možeš podešavati i jačinu struje. Kućna radinost, pa možeš tvojim dopuniti. Dužina punjenja 62Ah/4A=15časova punjenja. A jačina struje opada sa porastom napunjenosti akomulatora, i to automatski, bez tvoje volje. To bi bilo pravilno, zbog mnogih stvari.
                                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                                Comment

                                Working...
                                X