Ciscenje dizni - gde i kako ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bax76
    CBC Senator XXL
    • 07.11.2006
    • 605
    • BG

    #16
    Nista nije vecno pa ni dizne, kada sam svojevremeno citao dosta o njima, neko projektovano vreme trajanja je 100.000 milja, dakle oko 180.000 km.

    Moze da se desi i da je otvor gde prskaju provaljen , pa iako imas ujednacenu potrosnju ipak nesto nevalja jer pustaju vise. Ciscenje se obavlja na svakih 20k km, moze i cesce ali nije preporucljivo preterivati... Recimo jednom u sezoni. Inace tesko da neko moze da ti kaze stanje dizni na menzuri, ukoliko nemaju referentne podatke za bas tvoj tip, a pitanje je da li je i menzura odnosno masina na kojoj spricaju po nekom standardu.

    Comment

    • Uzelac
      CBC Senator XXL
      • 03.12.2006
      • 1717
      • munZe

      #17
      Originally posted by M-power
      Uzelac...da vrsi merenje protoka pre i posle.
      Cistio sam preko 50 dizni kod njega ali uvek sam nosio skinute...slao sam par ljudi i mislim da im je skidao.
      Daj kontakt,,,
      work in progress

      Comment

      • Mail Man
        CBC Član
        • 10.10.2007
        • 90
        • Beograd

        #18
        Originally posted by bax76
        Mail Man preporuka je korisna, ali ne pricamo o istim stvarima... Ti verovatno pominjes one bocice STP i Wins koje su oko 5 eura, i imaju vise neku preventivnu svrhu na 5-10k km.

        Ovo je masinsko ciscenje, kad su dizne bas zapekle i vise ne pomazu ta blaza sredstva.
        Moja greska!Sory!!!Inace nije da traje samo 5-10 km vec malo duze.Stoji da je mnogo bolje skinuti ih i oprati ih u kadici!
        Ako se nevaram pranje dizni je oko 2000 din!
        Pozdravw!!!
        nisam ginekolog ali mogu da pogledam

        Comment

        • bax76
          CBC Senator XXL
          • 07.11.2006
          • 605
          • BG

          #19
          Preporuka na STP preparatu za ciscenje dizni je da se sune na rezervoar na svakih 5.000 km. Ja planiram da testiram, pa cu da javim kako se ponasa...

          Comment

          • Ogi
            CBC Senator XXL
            • 07.10.2007
            • 309
            • Beograd
            • Hyundai i30 1,4

            #20
            Hteo bih da preventivno ocistim dizne. Nikada to nisam radio na automobilu a svi pricaju kako posle toga auto ne mozes da prepoznas koliko bolje ide. Prvo bih voleo ako bi neko mogao da mi objasni, ukratko, u jednoj, dve recenice, sta su dizne, gde se nalaze i za sta sluze.

            Bilo bi dobro da mi neko da preporuku za neki od ovih Wynn's servisa u Beogradu (ako moze neki u centru grada).

            I poslednje pitanje bi bilo - CENA, koliko kosta ciscenje dizni, okvirno, posto nemam predstavu?

            Comment


            • #21
              Injektori su elektromehanicki ventili.Najvaznija karakteristika injektora je omski otpor i induktivnost namotaja i protok goriva.Pritisak u railu koji napaja injektore je konstantan i postoji dva stanja ukljuceno/iskljuceno pa je prema tome kolicina ubrizganog goriva srazmerna vremenu otvorenosti injektora.Gorivo se ubrizgava u usisnu granu kod leptira,monopoint tj. usisne kanale u glavi motora za svaki cilindar pojedinacno,multipoint ili direktno u cilindar.Slike su primer dva tipa injektora na benzinskom motoru gde se gorivo ubrizgava u usisni kanal (ispred usisnih ventila).



              Comment

              • Uzelac
                CBC Senator XXL
                • 03.12.2006
                • 1717
                • munZe

                #22
                Na bencinu, ovo je logicnije da se zove brizgaljke, zar ne .
                I ja kazem dizne, iako to imaju dizeli jer je tako uobicajeno, ali pravilnije je brizgaljke.
                work in progress

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #23
                  Brizgaci =]
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Gatti.Gatozza
                    CBC Senator XXL
                    • 26.09.2006
                    • 411
                    • Zemun
                    • Lybra 1.9 / XJ600S

                    #24
                    Koliko sam ja shvatio, karburator diznama šalje određenu količinu goriva, dizna se otvara i ispušta u cilindar tu određenu količinu. Šta daje diznama impuls za otvaranje? Šta se dešava ukoliko je dizna malo zapušena, pa ne pušta dovoljno goriva u tom intervalu u kom treba. Da li pred diznom, i u njoj ostane taj višak? I ako ostane, šta se sa njim dešava. Da li je potrošnja na taj način manja (što sumnjam)? Šta ako je slučaj suprotan, ako se dizna istrošila pa je šira nego što bi trebalo da bude, da li je potrošnja veća? Da li se to uopšte dešava?
                    Pretpostavljam da se snaga motora smanjuje. Kako se još može manifestovati smanjen ili povećan protok ili eventualan loš tajming otvaranja dizni.
                    Da li Elwoodovo objašnjenje važi i za starije automobile, npr moj? Konkretno, da li i stariji automobili imaju taj konstantan pritisak goriva u sistemu?
                    MAZDA

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #25
                      Originally posted by Gatti.Gatozza
                      Koliko sam ja shvatio, karburator diznama šalje određenu količinu goriva, dizna se otvara i ispušta u cilindar tu određenu količinu.
                      Imas losu sliku o celom sistemu direktnog ubrizgavanja.

                      Ne.....nema tu nikakvog karburatora, karburator hoce ljudi da nazovu kada je monopoint (1dizna)
                      Inace pumpa goriva salje prema diznama gorivo koje je u sistemu pod pritiskom obicno izmedju 2.5-3bara

                      Originally posted by Gatti.Gatozza
                      Šta daje diznama impuls za otvaranje?
                      ECU daje impuls diznama za njihovo otvaranje navodeci duzinu ubrizgavanja preko dista senzora, TPS, MAP, L sonda itd.

                      Originally posted by Gatti.Gatozza
                      Šta se dešava ukoliko je dizna malo zapušena, pa ne pušta dovoljno goriva u tom intervalu u kom treba. Da li pred diznom, i u njoj ostane taj višak? I ako ostane, šta se sa njim dešava. Da li je potrošnja na taj način manja (što sumnjam)? Šta ako je slučaj suprotan, ako se dizna istrošila pa je šira nego što bi trebalo da bude, da li je potrošnja veća? Da li se to uopšte dešava?
                      Ukoliko je dizna zapusena, lambda ocitava siromasnu smesu pri cemu produzava vreme ubrizgavanja koje opet smanjuje jer su druge dizne u redu. Nikakvo gorivo ne ostaje u dizni ako je ona zapusena. Ako je ona zapusena (zaprljana) samo nema dovoljan protok goriva za proracunato vreme ubrizgavanja prema trenutnom rezimu rada motora.

                      Potrosnja nije manja nego veca jer dizne nisu sinhronizovane sa protokom pa ecu tezi da odrzi stanje programiranog odnosa smese ali ima problem zbog zaprljanosti dizni.


                      Originally posted by Gatti.Gatozza
                      Pretpostavljam da se snaga motora smanjuje. Kako se još može manifestovati smanjen ili povećan protok ili eventualan loš tajming otvaranja dizni.
                      Da li Elwoodovo objašnjenje važi i za starije automobile, npr moj? Konkretno, da li i stariji automobili imaju taj konstantan pritisak goriva u sistemu?
                      Svi motori sa direktnim ubrizgavanjem imaju konstantan pritisak goriva u sistemu.
                      Snaga motora se smanjuje a potrosnja povecava. Neki cilindri se spiraju a neki imaju povisenu temperaturu sagorevanja. Unistava se katalizator kao i sam motor.
                      Rad je ne pravilan, stuca, trza, ima knedlu, tesko krece sa malim gasom itd.

                      Nadam se da ti je sada malo jasnija slika o ubrizgavanju.
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • Gatti.Gatozza
                        CBC Senator XXL
                        • 26.09.2006
                        • 411
                        • Zemun
                        • Lybra 1.9 / XJ600S

                        #26
                        Uh, hvala na stvarno iscrpnom odgovoru. Definitivno ću morati nešto da pročitam o ovome.
                        MAZDA

                        Comment

                        • RANK
                          CBC Senator XXL
                          • 28.02.2007
                          • 1635
                          • Beograd
                          • FIAT MAREA WEEKEND 1

                          #27
                          pritisak goriva u rail-u nije konstantan vec zavisi od rezima rada motora.
                          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #28
                            A sta se ti sad pravis pametan
                            Za njega je konstantan, nemoj jos da zbunjujes coveka.
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • mcrory
                              CBC Početnik
                              • 22.06.2008
                              • 6
                              • Novi Sad

                              #29
                              Pug306 1.4 shtuca

                              Potrebna pomoc...
                              Radi se o peugeot-u 306 benzinac 1.4 '98 (TU3JP). Auto radi solidno kada je hladan, medjutim danas mi se desilo 2 puta (vruc motor) da prilikom kretanja sa semafora i dodavanja malo jaceg gasa motor pocinje da trza, shtuca i potpuno izgubi snagu. Na malim obrtajima jos nekako i funkcionise, ali cim se doda malo jaci gas krece trzanje.
                              Odmah sam se zaustavio i pokusao na leru da turiram i motor se ugasio
                              Upalim bez ikakvih problema, turiram i opet se ugasi

                              Ovo se do sada nije desavalo, pretpostavljam da se radi o diznama (tj. brizgaljkama) jer je osecaj isti kao za vreme 90.tih kada sipas onu mesavinu benzina i vode sto kupis na ulici pa se motor gusi do besvesti

                              Na leru radni normalno, pali bez ikakvih problema.
                              Da li je neko imao slican slucaj i da li je sumnja u brizgaljke opravdana?

                              Hvala na odgovoru!

                              Comment

                              • Uzelac
                                CBC Senator XXL
                                • 03.12.2006
                                • 1717
                                • munZe

                                #30
                                Preporucujem da otvoris novu temu o svom problemu jer moze biti svasta.
                                Pre toga, moras se predstaviti u sobi predvidjenoj za to.
                                work in progress

                                Comment

                                Working...
                                X