Proklizavanje na mokrom putu_________

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #31
    Ako je trap u redu, ostaju problem gume, a ja verujem da je to u pitanju. Menjaj ih i bice bolje!
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • ToNcA
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2006
      • 868
      • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
      • Mazda 6 2.0d

      #32
      Opel sam po sebi je veoma lose izbalansiran auto. Sta reci kada Vectra C 1.8 zimi po bilo cemu sto lici na klizav koloviz ne moze da se normalno vozi bez zimskih guma! Inace gume su bile Bridgestone Turanza. Sa Pirelli P7 stvar je malo bolja i sa Micheline Pilot Premacy ali i dalje zahteva zimsku gumu. Sve u svemu - mislim da je najveci krivac Firestone (koji uzgred budi receno bas i nije poznat po dobrim gumama) a u svakom slucaju od sada u toj krivini - smanji brzinu bar dok ne promenis gume!
      I nemoj robovati markama - bolje kupi nesto na cemu pise "Tigar" ali da drzi put nego nesto na cemu pise "Firestone" i da dobijes auto za drag (ali ne po ubrzanju vec po upravljivosti).

      Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

      Comment

      • kaslerjd
        CBC Član
        • 22.07.2008
        • 11
        • nikolinci

        #33
        Nemoguce da je od guma pri brzini od 40 km/h,mora da je brzina bila malo veca i mislim da si u krivini kocio,imao sam slicnu situaciju u kojoj sam ja bio krivac,uleteo sam u krivinu velikom brzinom,tako da ne vidim neku logiku u tvom slucaju.

        Comment

        • McGruja
          CBC Član
          • 16.06.2008
          • 24
          • Beograd

          #34
          Meni se nešto slično desilo pri izlasku sa parkinga, što je verovatno bila i manja brzina od 40 km/h
          Skrećem u desno, ka rampi, a auto nasavlja pravo.

          Ako su gume iole dobre, ja bih proverio trap i centrirao bih ga po potrebi, jer guma kao guma može biti loša, ali ako trap ne funkcioniše kako treba, nema te gume koja će iskompenzovati to.

          Mene je centriranje trapa rešilo problem
          Fabia 2004 1.4 TDI 55kW

          Comment

          • Bojan1212
            CBC Senator XXL
            • 15.07.2008
            • 468
            • Zemun
            • Honda Accord

            #35
            Kao sto je ranije rekao Nidza postoji mnogo varijabli koje su prouzrokovale proklizavanje. Medjutim ako je brzina 40 km/h relativno normalna za tu krivinu moje misljenje je da u slucaju prosecnih guma ne bi trebao tako da se ponasa. Ja mislim da je doslo do podupravljanja tj. posto Astra ima prednju vucu mozda si dao gas i poceo je da proklizava preko nosa tj. produzio je pravo. A ako nisi bas naglo kocio abs nema veze.

            Comment

            • Slobelix
              CBC Član
              • 26.11.2007
              • 14
              • Beograd

              #36
              Meni se slicna stvar juce desila na krivini pre Zlatarskog jezera, na padini kod Nove Varosi, onoj blizoj jezeru. Vozio sam i sporije od 40 km/h jer je put u prililcno losem stanju, pala je kisa a na povrsini je isplivala nekakva bela pena koja je veoma klilzava. Nisam kocio, dao sam kontru volanom, malo dao gas ali nije bilo spasa, proklizao sam do bankine. Inace vozim punto mk2, gume imaju dobru sharu ali su na granici upotrebljivosti sto se tice starosti. Nikad nisam imao do sada ni najmanji incident u vozackoj karijeri, vozim vec 7-8 godina. Kada sam izasao iz auta da vidim stetu zamalo nisam pao na **** koliko je put bio klizav.
              Nastavio sam put, malo povredjenog ponosa i sa ulubljenim desnim krilom, kada sam naisao na sledecu krivinu. Tu se desio jos jedan incident, ljudi su otklizali bukvalno sa puta u provaliju, koliko sam cuo nisu tesko povredjeni ali je prizor bio strasan. Kolona koje je nastavila put u Beograd veoma je usporila, bukvalno smo se vukli do Uzica. E sad dal sam ja neiskusan vozac ili je guma losa ili je put ocajan , il je krivo blato i kisa ne mogu da provalim, srecan sam sto nisam gore prosao :-)

              Comment

              • nidza
                CBC Senator XXL
                • 16.04.2008
                • 496
                • nbgd

                #37
                Jako mi je krivo zbog tvog ružnog iskustva i tih nesrećnih ljudi, ali moje mišljenje je da je sve što si naveo - krivac. Tu su tri vrlo ozbiljne stvari bile u kalkulaciji, na dve nisi mogao da utičeš, a kad to kažem mislim na kišu i loš put, ali si na treću itekako mogao - "gume na granici upotrebljivosti", citiram.

                Prvo me zanima koji je kriterijum kad je guma na granici upotrebljivosti? Ili je dobra ili - nije. Za Puntaća su bar gume superjeftine.

                Meni se nije jednom desilo da se vozim po putu na kome mogu da kontrolišem kola, a zatim da izađem i, baš to što kažeš, skoro poljubim patos koliko je klizavo. Tako i treba, i mora da bude, kako sa letnjim gumama leti, tako da zimskim zimi.

                Guma je strašno mnogo važna stvar na kolima - ako su starije od 3-4 godine, iako imaju korektnu šaru, uopšte se ne čudim da ti se desilo to što ti se desilo, iako ne sumnjam da su uslovi bili potpuno nenormalni.
                Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  ili je guma losa ili je put ocajan , il je krivo blato i kisa ne mogu da provalim
                  prvi sloj, tanki sloj, kisice podize ulja, masnoce, prljavstinu i ostalo iz pora asfalta i tada je sam kolovoz natprosecno klizav.

                  na kolovoz i vremenske prilike ne mozes uticati, pretezni uticaj ima guma i vozac.

                  u ovom slucaju losa guma je gotovo sigurno drasticno pogorsala uslove prijanjanja tako da klizanje je logicna posledica.

                  preko te 4 male povrsine gume se prenose sve sile, i tih 4 xA4 formata papira povrsine su jedino sto te zadrzava na putanji kretanja.

                  guma, je najvazniji element auta (uz kocnice i upravljacki sistem) !

                  motor je sporedna stvar, u tom kontekstu kontrole putanje kretanja.

                  u takvim uslovima, dobar obicaj je kada pocne kisica, stati negde kraj puta i sacekati pljusak. vec 5 minuta od pocetka pljuska kolovoz je opran/ ociscen pa je daleko lakse nastaviti bezbedno voznju.

                  to ponasanje je narocito efikasno u kanjonu Morace, gde je redovna pojava pri prvoj kisici kao led klizajuca povrsina asfalta.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Slobelix
                    CBC Član
                    • 26.11.2007
                    • 14
                    • Beograd

                    #39
                    Originally posted by nidza
                    Prvo me zanima koji je kriterijum kad je guma na granici upotrebljivosti? Ili je dobra ili - nije.
                    Gume sam dobio sa autom, ne znam koliko su stare, pitao sam pri vracanju na letnje sa zimskih vulkanizera da li mogu da koristim gume jos ovu sezonu, on je rekao da mogu. Veoma ozbiljno prilazim bezbednosti. Ovaj put sam nazalost poslusao savet. Mozda sam mogao odmah da uzmem nove, da ne mislim da li su stare ili ne.

                    Comment

                    • nidza
                      CBC Senator XXL
                      • 16.04.2008
                      • 496
                      • nbgd

                      #40
                      Imaš sa strane ugraviran mesec i godinu proizvodnje, ili nedelju i godinu proizvodnje. To bi svaka guma trebala da ima sa svoje spoljne, ili sa obe strane, ako je dezen simetričan.

                      Vulkanizer, posebno koji radi sa nekim jeftinijim kolima i mušterijama plitkog džepa, često može da upadne u naviku da deli pogrešne savete, prosto zaveden situacijom u kojoj se svakodnevno našao. Ne verujem da je hteo da te zezne, čak ni da čovek ne zna svoj posao, jednostavno moraš da razumeš i tu situaciju. Godinama sam radio sa ljudima, naročito u periodu '90tih, i stvarno u moru ljudi koji imaju novca samo za minimum, teško je bilo usaglasiti kriterijum sa realnim stanjem stvari.

                      Proveri datume na gumama, baš me zanima epilog, a i ti si na neki način naučio nešto novo i veoma važno. Velika je sreća što školu nisi skuplje platio, i mislim da sve ovo treba gledati sa jedne, zapravo, veoma pozitivne strane.
                      Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                      Comment

                      • veljko
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2006
                        • 476
                        • Backi Jarak, NS
                        • Volvo V50 DRIVe

                        #41
                        Originally posted by sw.brick
                        to ponasanje je narocito efikasno u kanjonu Morace, gde je redovna pojava pri prvoj kisici kao led klizajuca povrsina asfalta.
                        off
                        bez obzira na sve, mislim da je u kanjonu Morace presudno za sve nesrece - umor vozaca, odnosno, pad koncetracije

                        sve ostalo je isto kao na svim drugim putnim pravcima
                        Bolje biti sretan nego pametan

                        Comment

                        • Slobelix
                          CBC Član
                          • 26.11.2007
                          • 14
                          • Beograd

                          #42
                          ^^
                          Provericu datume na gumama i prenecu na forum.
                          Nisam hteo da kazem da je vulkanizer me naveo na gresku, on covek nije imao informaciju gde cu ici, koliko cu koristiti auto i sl. On je rekao da ce gume sluziti dobro sigurno jos jednu sezonu a odluka o kupovini novih je bila samo na meni. Preuzimam potpunu odgovornost. U pravu si kad kazes da je ovo velika skola koju sam jeftino platio.

                          ^
                          Kanjon Morace je ovih dana jedna sasvim pristojna deonica u koju je mnogo ulozeno. Ima izuzetno mali broj kriticnih mesta koja su lepo obelezena i ogranicena je brzina, vozac je upozoren. Prosle godine sam tuda vozio po najgorem nevremenu i nikakvih problema nisam imao ni ja a ni drugi vozaci.U Crnoj Gori su se stvari u poslednjih nekoliko godina drasticno promenile, sto se tice saobracajne discipline i kontrole od strane policije.
                          Ja vise upozoravam na kanjon Lima gde nista ne ukazuje na ostecenost kolovoza, dozvoljena brzina je dosta velika u poredjenju sa stanjem puta.
                          Kazem vam, desilo se u tih nekoliko minuta 2 izletanja u dve krivine, to nije slucajnost.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            sve ostalo je isto kao na svim drugim putnim pravcima
                            ja sam dobio informaciju od lokalnog stanovnistva da nije isto, a prakticno sam doziveo iskustvo da je potpuno drugacije nego na drugim putnim pravcima.
                            kao i mnogi ljudi, da ne kazem hiljade i hiljade kojima se dogodilo da je toliko klizav kolovoz da ne moze po njemu cak niti da se normalno potrci, jedva nekako hoda.

                            kanjon Morace nije posebno zahtevan put za voznju sam po sebi i nije potreban nikakva posebna vozacka vestina, spremnost , koncentracija praksa pokazuje da je sa prvom kisicom najveci broj nesreca.

                            ja sam bio dobronamerno upozoren na tu pojavu, i nisam imao nikakvih posledica ali jesam prisustvovao cak 4 nesrece u roku od 2 minuta, bas tada kada je postalo klizavo ukljucujuci i nesrecu lokalne policije koja je bila inace u redovnom saobracaju u koloni.

                            na kolovoz se ne moze uticati od strane vozaca, pa sam stoga i naveo da je guma jako bitan faktor uz naravno procene vozaca o mogucoj trakciji i shodno tome adekvatnoj reakciji.

                            i nije ceo kanjon Morace podjednako rizican, postoje tacno odredjena mesta, krace deonice, gde je natprosecno veliki rizik i veorvatnoca nastanka problema.

                            ne mislim da je cista slucajnost i da je sve svuda isto, naprotiv postoje objektivni razlozi za povecani broj nesreca bas na tim mestima.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • ljubamih
                              CBC Član
                              • 28.12.2007
                              • 49
                              • A'dam

                              #44
                              bez obzira na sve, mislim da je u kanjonu Morace presudno za sve nesrece
                              Ja sam jedini put u zivotu (20 godina vozim) u kanjonu morace imao dvostruki okretaj pri maleckoj letnjoj kisici i 50km/h. Apsolutno se slazem - prasina, ulje i ostale sitnice ga naprave kao led. A imao sam dobre gume.

                              Drugi slucaj je na nemackom autoputu sa 150km/h (relativno iznenada - iza sledeceg brda sam primetio da se formira kolona) sam stao pri jakoj zimskoj vejavici (napravila se kolona) bez vecih problema (sa starim fordom Eskortom '91 i tvrdim Trajal ne zimskim gumama) - a kada sam pokusao da izadjem na put nisam mogao da stojim na nogama koliko je bilo klizavo - vozac kamiona koji je izasao pored mene otklizao je ispod kamiona i jedva su ga izvadili

                              Comment

                              • uglavnom.bezopasni
                                - 42 -
                                • 03.02.2005
                                • 2235
                                • Novi Sad

                                #45
                                Nemoj da se sekiraš stvar skustva i meni se pre mnogo godina desilo na istoj deonici da mi se učinio klizav asvalt, još ja prikočim da probam šta nije u redu i samo sam otklizao kao po ledu, sreća na pravcu i u pravcu...

                                Ali ono što sam video na autoputu NS-BG ono je da se neko od nadležnih okači na trg sa tablom oko vrata, ceo auto put je bio suv osim jedne deonice od oko 2-3km kod Beške, tu je bio čist led i to onaj nevidljiv, put deluje kao malo mokar. Prilazimo, dva kamiona u njivi, 3-4 auta, šlep služba već stigla i sad ja tu kapiram šta je i polako puštam gas, ali jedna riba u kadetu kreće da me pretiče i ode jedno desetak metara i naravno sad je i ona ukapirala da nešto nije u redu i naravno na kočnicu, bukvalno sam u žaru borbe viknuo NE! (brat se posle čudio pola sata šta mi bi), a njoj bi na trostrukom akslu pozavideli i najbolji surferi i roleraši, nije završila u kanalu zato što se zakucala u šlep službu, a ljude koji su stojali pored je promašila za milimetar...
                                Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                                11.04. 0:12 #2
                                Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                                Comment

                                Working...
                                X