Automat vs manuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #16
    uuuu....pa taj automatik ima vise "polozaja " nego manula menjac...
    e....automatik je ekstra za krstarenje i gradsku guzvu....manual je bolja kontrola uz nesto vise "rada" i to je to.
    nemoze automatik da predvidi sta meni kad treba....dal cu da saltam pred krivinu ili posle krivine...da se cupam iz blata u 2 brzini a ne u prvoj (pricam za obicne automobile..ne za terence),dal hocu da ga punim u 6000 rpm da bih u "lose isplaniranom" preticanju spasao ZIVU glavu,dal ce da mi presalta u krivini kad ja necu pa da me zanese...ili mozda bas JA HOCU da ga presaltam pa da ga zanesem....tako da....sve ima svoje.Ili u nekoj sporoj koloni kad se potrefi neka bezveze "kruise"brzina kretanja pa ti salta svakih 1 minut iz 3 u 4 naprimer...itd...itd....
    Znaci : SAMO GUZVE U MEGA GRADOVIMA...(kakvih u Srbiji nema,a ni u Evropi sem 10tak bas ogromnih gradova).opravdavaju bez pogovora automatski menjac.

    @bluealek....zamisli sve te situacije,koje si nabrojao sa automatskim menjacem a da nemas 4wd pogon..pa kazi da nebi bilo "sexsologije"
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #17
      zoranbg:
      Sve situacije koje si gore opisao moguce je izvesti i sa automatikom. Moguce je voziti auto do kraja (nesaltati) moguce je kociti motorom, moguce je prebaciti iz nize u visu brzinu po zelji i obrnuto. Jedina stvar koju je nemoguce uraditi sa manuelnim a moguce je sa automatskim je preteci nakog na ibarskoj bez cimanja saltanja i slicno samo pritiskom na pedalu gasa .
      Sto se tice odrzavanja svodi se na zamenu ulja i filtera. Kada dodas da na svaka dva seta kvacila za BMW 524 dodje jedan remont automatic CF 4HP22 onda ispadne da je za odrzavanje jeftiniji automatik. Remont automatika podrazumeva ciscenje svih ventila, celog mehanizma, zamenu lamela i ponovno zaptivanje celog sklopa. Zamena samog ulja je komplikovanija posto deo ulja uvek ostaje pa je tako najbolje uraditi iz 2 ili 3 puta.
      Trenutno vozim razne automobile a vec jako dugo automatika i to nazalost starije konstrukcije (potpuno hidraulican bez elektroventila i sl.) mogu da zamislim kako je voziti (probao sam) novije automatike sa jos brzim odzivom i boljom iskoristivoscu.
      P.S.
      Prvi avioni su bili mehanicki, pa su onda bili hidraulicni, pa su sada elektrohidraulicni..... (mislim na komande) tako vam je i sa kolima.......
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #18
        Jednostavnije mi je skinuti autmatik sa auta, rasklopiti ga, promeniti sta nevalja, ipsrati sklop i celu pricu nabaciti na auto nego promeniti lamelu na BMW-u
        Mnogo me nerviraju one polugice sa rucicu menjaca i podesavanje kvacila, centriranje lamele i korpe.... ma ceo proces taj me nervira a i volim miris hidro ulja.
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • bluealek
          CBC Član
          • 10.11.2004
          • 85
          • Beograd

          #19
          Originally posted by djukic
          zoranbg:
          Sve situacije koje si gore opisao moguce je izvesti i sa automatikom. Moguce je voziti auto do kraja (nesaltati) moguce je kociti motorom, moguce je prebaciti iz nize u visu brzinu po zelji i obrnuto. Jedina stvar koju je nemoguce uraditi sa manuelnim a moguce je sa automatskim je preteci nakog na ibarskoj bez cimanja saltanja i slicno samo pritiskom na pedalu gasa .
          Ne vredi prijatelju, nema svrhe objašnjavati, dok sami ne probaju i osete tu lakoću i kontrolu. Kada skapiraju da na automatiku mnogo BRŽE prešaltaš u nižu brzinu za preticanje jer nije potrebno pritisnuti kvačilo, pa onda rukom pomeriti menjač, već je dovoljno samo odlučno stisnuti papučicu gasa (donekle za jednu brzinu niže, a do patosa za dve niže), možda će ugledati svetlo na kraju tunela . Ono što većina nikako nije u stanju da ukapira jeste da na automatiku vrlo brzo naučiš da isto ono što si radio sa dve noge i jednom rukom radiš samo jednom nogom .

          Originally posted by djukic
          Trenutno vozim razne automobile a vec jako dugo automatika i to nazalost starije konstrukcije (potpuno hidraulican bez elektroventila i sl.) mogu da zamislim kako je voziti (probao sam) novije automatike sa jos brzim odzivom i boljom iskoristivoscu.
          Šta da ti kažem - bez obzira da li je VW-ov DSG (što reče 206 zapravo manuelni menjač, ali ja ih klasifikujem po načinu korišćenja, a ne po tome na koji način unutra trče patuljci i prebacuju zupčanike), Mecin 7G-tronic ili neki treći, u pitanju je neopisiva lakoća postojanja .


          Originally posted by djukic
          Prvi avioni su bili mehanicki, pa su onda bili hidraulicni, pa su sada elektrohidraulicni..... (mislim na komande) tako vam je i sa kolima.......
          Ima nečeg prokletog u balkancima, a to je da preziru svaki napredak, misle da je cool uporno insistirati na ostajanju u srednjem veku... Tako ih još dugo nećemo ubediti ni da je logična evolucija automobila u smeru smanjenja broja mehaničkih komandi i pojednostavljenja upravljanja istima.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #20
            Stani malo.. da se razumemo, kad prichash da automatom mnogo brze preshaltash ???

            Pazi sad, sta god da radis, treba da stisnesh gas, dakle vreme 1.

            Prilikom stiskanja gasa, automat treba da "isprocesuje" obrtni momenat .. vreme 2

            Odluchi li se da treba da shalta i to radi je vreme 3.

            ========================================

            Manuelni menjach:

            U toku vremena 1 je brzina vec promenjena, dakle vreme 2 i 3 su ovde vishak.

            Pazi, sve je u pitanju ko kakvu motoriku ima.

            Jedna je stvar lagodnosti sa automatom u gredskim uslovima, za sve ostalo smrdi
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #21
              Ima nečeg prokletog u balkancima, a to je da preziru svaki napredak, misle da je cool uporno insistirati na ostajanju u srednjem veku... Tako ih još dugo nećemo ubediti ni da je logična evolucija automobila u smeru smanjenja broja mehaničkih komandi i pojednostavljenja upravljanja istima.
              Ovde se osecam prozvanim posto se osecam Balkancem, radje nego amerom ...

              To sto si smopenuo ovde je nesto drugo, prikazao si svoj stav iz pozicije iz koje gledas na stvari a to je americka, dakle lezi lebu da te jedem.

              Vecina nas na ovom forumu vozi auto sa sportskim predrasudama, a sport je dakle rekreacionog karaktera sa fizichkim aktivnostima.

              Biti segment odluke kad ce sta da se desi sa 100% osecajem kontrole mehanickog sklopa je stvar demokratije, dakle osecaja nekog drugog reda a ne spomenutog.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                Da dodam josh jednu stvar:

                Na zapadu ima vishe opcija kad je u pitanju automatski ili manuelni menjach.

                Chak i osiguravajuca drustva placaju konverzije sa manuelnog na automatski i ugradjuju josh mnoshtvo adaptacija u automobil vlasnicima koji su preziveli neki udes ali ostali hendikepirani, naprimer, gubitak jedne noge i slichno.

                Vozachka dozvola dobijena na automatskom menjachu nedaje pravo upravljanja autom sa manuelnim menjachima, sto pokazuje nista drugo do da osobe koje se odluche za polaganja na automatskim menjachima imaju izvesne nedostatke sa motorikom ili slichno, dakle neka vrsta hendikapa postoji
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • bluealek
                  CBC Član
                  • 10.11.2004
                  • 85
                  • Beograd

                  #23
                  Boost, ovde već ulazimo u pitanja filozofije vožnje. Manuelni menjač zahteva viši stepen anticipacije i aktivniji odnos prema vožnji. On može da bude brz u slučaju da si ti procenio da će se koju sekundu kasnije stvoriti uslovi za preticanje, pa si zbog toga preventivno odradio šaltanje u nižu i ostaje samo još da kad smotaš volan za preticanje dodaš gas. Tako da se to, u paraleli sa IT terminologijom, može smatrati nekom vrstom multitaskinga.

                  Za vozače koji nisu nešto sportski napaljeni, a to je čini mi se velika većina onih koje srećemo u saobraćaju, preticanje je sa manuelnim menjačem očajno spor proces, jer oni jednostavno ne prešaltaju na vreme i onda dok se nakane da to odrade prošao voz, odnosno propuštena šansa za preticanje. Oni bi sigurno to mnogo efikasnije i brže (i svakako samopouzdanije) izveli automatskim menjačem.

                  Odličan primer toga da li je u praksi brži automatski ili manuelni menjač je i startovanje na semaforu. Vozim po Beogradu svaki dan i još NIKAD mi se nije dogodilo da je neko u traci do mene sa automobilom koji ima manuelni menjač startovao brže. Čak i napaljeni klinci koji već drže menjač u brzini, klackaju kvačilo i turiraju obično zaostanu nekoliko desetina metara u trenutku kada šaltaju u drugu, jer je meni prva duža, a retko ko od njih pokaže se čak dovoljno vešt na menjaču da prešalta brže od mog praistorijskog automatika. Manuelni menjač je ubica za efikasnost saobraćaja, jer kad krećem sa semafora dok onaj iza mene prešalta i nakani se da krene ja sam već stigao do sledeće raskrsnice. Ako si recimo neki deseti po redu, u trenutku kad se upali zeleno možda ćeš morati da čekaš i po jedno pola minuta dok onaj ispred tebe ne krene i oslobodi ti put, što je poražavajuće stanje vozačke veštine i efikasnog korišćenja manuelnih menjača.

                  Dakle, možda manuelni menjač zaista i može da omogući efikasniju vožnju, ali to zahteva daleko aktivniji odnos prema vožnji od onoga koji ima prosečan vozač. Za tog prosečnog vozača on je kamen oko vrata i glavni razlog zbog koga se vozi neracionalno i neefikasno. Nemoj da gledaš trkače i napaljenike nego pogledaj prosečnog vozača na drumu i ukapiraćeš da sam u pravu.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Originally posted by Heinz
                    Hehe, duh Sezama preselio se na kenonbol
                    Jah... Našli su me i ovde a trudio sam se da ne spominjem
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • starac vujadin
                      CBC Senator XXL
                      • 27.08.2005
                      • 2617
                      • Stari grad

                      #25
                      Nisu samo Balkanci protiv napretka...izgleda da je ceo svet "poludeo" i krece se unazad. Aston Martin je uveo u DB7 manuelni menjac na zahtev kupaca, a i BMW M5 i M6 ce dobiti tu opciju. Fiat je odavno u Stilo Abarth stavio i manuelni menjac, jer se izbrukao sa Selespeed. To su fakta. A i fakat je da postoje samo dva automatska menjaca koji su brzi od ruke - Ferrarijev i VW DSG. Ostali su sporiji i rasipniji - mereno.
                      Savremena elektronika je korisna i bice sve bolja (zivotnija), ali ona pored gomile pozitivnih stvari daje mediokritetima osecaj da mogu da voze kola od 400-500ks i misle da su samim tim dobri vozaci. Tako je sa menjacima, tako je sa ABS, ESD, ASR... Verovatno cemo svi jednog dana voziti automatske menjace koji ce biti mnogo brzi od ruke, ali sada je situacija ovakva.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        Originally posted by Dora
                        Originally posted by Heinz
                        Hehe, duh Sezama preselio se na kenonbol
                        Jah... Našli su me i ovde a trudio sam se da ne spominjem
                        Sezam what
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Ajd i ja malo da lamentiram na temu.
                          Kola su fetiš bar za većinu ljudi. Čak i oni sa manje novc gledaju za to malo novca da uzmu "baš ona kola"
                          Velikoj većini ljudi kola služe za otići od tačke A do tačke B ali i za njih su kola fetiš jer bi inače najprodavaniji model bio neki unisex model u obliku kocke sa 4 točka i upravljačem. Takvog modela nema jer ga ne bi kupovali.
                          E sad, pošto je to fetiš, onda ja oću da se sigram sa mojim fetišem kako ja oću a ne kako neki tupan zamišlja da treba. Zašto kažem tupan..
                          Imam skoro 5 banki i par miliona Km u rukama, od toga mislim da sam vozio mnogo više vrsta automobila nego prosečan čovek jer mi je takav posao. Sa sadašnjim poslom je još gore jer dolaze baš svakavi od najnovijh nadrndanih do kanti iz kraja pretprošlog veka.
                          Medju njima su i automatici, ima ih dovoljno da uopšte ne razmišljam da li sam u automatiku ili manuelcu.
                          Opet radi prirode posla probam ih u svim režimima da vidim jel sam uradio kako treba.

                          Ja sam pomalo izvozio svoje i dosadno mi je pomalo da drndam menjač pa bi mi automatik odgovarao po konfiguraciji ali...

                          TO je još uvek neopevano sranje i prosto ne mogu da verujem da to nije napredovalo. Mislim jeste i to mnogo u odnosu na pre 20 godina ali i dalje je to tromo, sporo menja kad mu se hoće ali otprilike nikad kad bih ja hteo.

                          Navodio sam već primer Kosvorta koji de kao baba ako ga ne očepiš, onda ide kao zver ali kolko troši niko ne zna Ovaj Mercedesov džip od 3.2 je katastrofa pa to je neverovatno kako je to glup menjač. Doterali smo ga na gas kako tako ali to nije bilo ni priblžno šta sam očekivao, onda smo prebacili na benzin pa sam video da ide 30 posto lošije. Onda smo tako naštelovali i gas. Užas.

                          Pretpostavljam da Ferari ima mnogo bolji menjač po pitanju brzine i pameti ali tamo potrošnja nije primarna pa to ne uzimam u obzir.

                          Ja kad hoću automatik ubacim u treću i ne menjam, malo se vuče kad naglo dodam gas ali ubrzo ide, ako mi treba da stignem negde brzo,menjam češće i eto...

                          Uglavnom automatik jeste pogodan za grad, lakše ga je voziti, jako je pogodan da lošiji vozači budu bolji vozači i tako to...
                          Men lično nervira ono nepotrebno zujanje dok ne promeni brzinu.. To mi je profesionalna deformacija, odma vidim motor kako se muči a nisam video do sada još nijedan automatik koji ne vuče obrtaje više nego što treba, ne kažem da ih možda nema.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • TETAK
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3034
                            • Čačak, Srbija

                            #28
                            Automatik je zaista spas za one koji se ceo dan (službeno ili privatno) muvaju po gradu.Za sve ostalo dolazi u obzir samo klasičan menjač.....he,he,he....ja volim sa što više brzina, idealno 6!!!
                            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                            Comment

                            • Shone
                              CBC Član
                              • 13.09.2005
                              • 65
                              • Novi Sad

                              #29
                              Uh 6. brzina u drugarovom audiju a4 2.5 tdi na 3000 obrataj ide malo preko 170km/h a trosi 6 litara

                              Comment

                              • overspeed
                                CBC Senator XXL
                                • 24.05.2005
                                • 2779
                                • Kosovska Mitrovica

                                #30
                                BMW 330d u 6. brzini ide 250 km/h @ 3600 rpm i troshi 8,5 l po BC-u
                                http://www.bmw.tv

                                Comment

                                Working...
                                X