Automat vs manuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #91
    Servis i remont CF 4HP 22 menjaca u americi kosta ravno 1000 USD i to za kompletan remont
    da, u SAD gde ih ima na svakom cosku. a kosta toliko jer se zapravo i ne remontuje, vec baca kao "core" a uzima od ZF zamenski novi.

    a koliko ovde kosta takav kompletan remont ?

    (bi kostao hipoteticki da se uradi).

    Prljavstina dolazi opet od lamelica i njihovog stgradanja pa zamena i ispiranje sredjuju stvar u 99% slucajeva.
    mozda u nekim drugim tipovima, taj konkretni ZF je toliko nezan da ne stigne u upotrebi da preveze toliko km da bi se takvi kvarovi manifestovali...umre vec ranije.

    ja znam kako mogu taj ZF menjac da cak i nov, potpuno unistim/ spalim za samo 100 sekundi najnormalnije upotrebe, voznje.

    fabricka konstrukciona greska je opste poznata, izmedju ostalog BMW je u saradnji sa TUVom u Nemackoj zabranio ASU eko test BMWa serije 5 u koje je ugradjen 4HPu bilo kojoj varijanti ( i 4HP22) automatik.

    oficijelno, BMW dizel 524 je izuzet od eko testa ako ima automatik.

    prljavstina je nesto sto je standardno prisutno u i oko automobila, automatik koji nije izdrzljiv na te prosecne uslove upotrebe je pre za muzej kao izlozba nego za pouzdan auto.

    kasniji 5 HP je vec bolje uradjen mehanicki i kosntrukciono, ali je elektro deo, hm ne bas primer kako bi to trebalo napraviti.

    prisustvovao sam remontu jednog takvog 5HP na BMWu sedmici, koji je tek izasao iz garancije a automatik crkao posle 14 meseci upotrebe.

    BMW zvanicni servis, ukljucujuci i Radulovic BMW nije mogao da ga popravi, pa je zahtevao zamenu za novi po ceni od oko 4500 evra (ne drzi me za cifru, dovoljno velika da zaobli glava).

    auto je stajao jedno 5 meseci, onda je dosao kit za remont iz SAD sa novim konverterom momenta i dosao je (na odmor) covek iz SAD i na kraju ga popravio i softverski podesio.

    nije naplatio svoje znanje jer je bila posebna prijateljska intervencija.

    mozda je to slucajnost, ali vlasnik je dobro zapamtio taj BMW 7 i taj menjac a kupio je novi auto koji je izdrzao manje od godinu i po dana.


    tada sam i video uzivo da ono elektronski je obicna farsa, unutra nema nista od elektronike, obicni elektro venitli ko u ves masini, nekih 10tak komada. tako da nisam sklon na blanko pricu o modernosti i ekstra napretku planetarnih automatika.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #92
      Jesili ti video taj menjac nekad uzivo?
      ako mene pitas, da video sam uzivo i probao sam jedno 3 auta sa bas tim menjacem. nije me odusevilo kako radi, pa sam preskocio te aute u razmatranju pri nabavci.

      saznao sam da treba da bezim sto dalje od ZF 4HP serije, na vreme

      inace sam u kontaktu sa guruom za remonte iz Kanzasa a koji pridaje i kitove za reparaciju lokalne americke izrade. za pitanja koja su nejasna pre nego sto se napravi glupost u praksi sa nekim automatikom ovde, kada me neko pita ako pita.

      Daj bre ti resi proste probleme, postoji jedan blesavi toraks koji mi krv pije kod svake zamene filtera e to mi ti resi?
      pa problema nema, odvojis malo bogatstvo za specijalni alat koji je napravljen da bi mogao da menjas taj filter bez tegoba.

      zato se i ne bavim time, cuvam krv )
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #93
        E sad, bio u servisu, Radulovic, covek pogledao sta je u pitanju, ulja ima normalno, nijedan kompjuter nema gresku. Izgleda da su i menjaci na 7-mici imali isti problem, koji je bio povezan sa lamelicama. E sad, sta i kako tacno s njima, ne znam, ali rezime je sledeci - ceka se da menjacka elektronika prijavi gresku, i menjac MORA DA SE ZAMENI!!! Sreca pa je jos u garanciji. Dakle, ne popravka, za divno cudo nikakvo vrdanje od strane servisera nego odmah pristaje na zamenu u garanciji! Znaci, problem je poznat, ozbiljan, i verovatno komplikovan ili jako skup za popravku. Moram li uopste da vam nagovestim koliko uopste kosta zamena (delovi sa rukama) menjaca na ovom autu, da sam kojim slucajem morao (ili morati, ne lezi vraze...) sam sve to da platim!!??
        imao sam uvid u taj menjac iznutra, na stolu seciran do najsitnijih detalja.
        isto je bilo receno da mora da se zameni, srecom naslo se malo obilazno resenje, jedno 5 puta jeftinije sa zamenom samo vitalnih delova menjaca.

        po popravci je dijagnostika pokazivala da je sve u redu, a nije se ni ponovo javio problem grubog saltanja. detalje sam vec zaboravio, znam samo da je popravka trajala nekih 7 meseci ukupno.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #94
          Tiptronik je automatski menjac (maltene klasicni) a ne sekvencijalni ili slicno
          ok, u moru AUdi naziva nesto sam omasio.

          da nije onda Multitronic taj koji radi kao klasicni manuelac samo sa elektro kvacilom ?

          ili onaj bese treci tip menjaca bez kvacila??

          koliko znam ima jedan tip menjaca koji na Audijima prosecno dozivi oko 150.000km i onda se baca, i ima neki koji nije toliko nezan.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #95
            Moj 5HP19FLA (za kola sa motorom napred i pogonom na 4 tocka) je za sada izdrzao 1 jedno menjanje ulja i filtera(iako VW tvrdi da je vecno ja sam uradio), modifikovanje hidro transformatora(da bi izdrzao 340-350Nm koje sam dobio sa ostalim modifikacijama motora; fabricki je max310Nm), 115 000 km i ceka novi softver da mu se skine limiter obrtnog momenta i nesto skrati vreme prebacivanja iz brzine u brzinu.
            A mehanicki menjac na mom Pajeru III 3.2 DID se raspao nekoliko puta (a nije ni video pravo blato i off-road) do svojih 80 000. Poslednjih 20 000 se menjac drzi ali je ipak auto stavljen na prodaju zato sto se druge stvari kvare.
            Boost or bust...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #96
              Svi danasnji (moderni) automati imaju ovu funkciju u svim prenosima od 1 do 5 ili 6 brzine
              da, ovi danasnji ultra moderni na autima koji kostaju ko stan ili kuca.

              ja pricam o prosecnim automaticima i prosecnim vozilima kod nas, a to su uglavnom neka 90ta godista.

              ti su menjaci imali 3 brzine i tek retki lock up u najvisoj brzini prenosa.


              to je bilo sve do negde tamo 97/98 kada su se poceli pojavljivati 5 brzinksi usltra skupi automatici u Mercedesu pa onda u ostalima u autima cene poput S klase i slicno.

              Golf, Mondeo, Pasat, pomenuti R25, Volvoi, Mercedesi, BMW su svi redom tokom 90tih uglavnom imali menjace sa 3 ili 4 brzine eventualno (uz overdrive)..


              obicno je bilo 3 brzine sa Aisin ili Ford menjacima a ZF 4 brzine kao top ponuda.

              danas je izbor daleko veci, ali su u ponudi i druge vrste menjac apoput manuelnih bez kvacila ili CVT varijanti.

              kako god, niti onda niti sada automatik ima odredjene prednosti u uskom radnom opsegu potreba, i stalno povisene troskove eksploatacije tokom celog zivotnog veka.

              svako moze sebi da odabere sta mu vise odgovara, tehnicki je pouzdanost jos uvek daleko na strani manuelnih. i statisticki a i na prakticnim primerima.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Nenad
                CBC Senator XXL
                • 06.01.2005
                • 1364
                • BBgd/Mow

                #97
                Originally posted by brick
                Tiptronik je automatski menjac (maltene klasicni) a ne sekvencijalni ili slicno
                ok, u moru AUdi naziva nesto sam omasio.

                da nije onda Multitronic taj koji radi kao klasicni manuelac samo sa elektro kvacilom ?

                ili onaj bese treci tip menjaca bez kvacila??

                koliko znam ima jedan tip menjaca koji na Audijima prosecno dozivi oko 150.000km i onda se baca, i ima neki koji nije toliko nezan.
                Multitronik je varijator sa lancem umesto gumenim kaisem. Ide samo na prednji pogon. Ima dva moda 1.beskonacno kao tramvaj i 2. 5 ili 6 brzina, "menjanje" rukom.
                Koliko ja znam jedini "manuelni" "automat" je DSG ali za sada ide samo na poprecne motore mada kazu da je vec u razvoju model za uzduzne zato sto oce da ga ponude i u Audiju (osim TT gde vec ide zbog Golf platforme).
                Boost or bust...

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #98
                  Originally posted by brick
                  Svi danasnji (moderni) automati imaju ovu funkciju u svim prenosima od 1 do 5 ili 6 brzine
                  da, ovi danasnji ultra moderni na autima koji kostaju ko stan ili kuca.

                  ja pricam o prosecnim automaticima i prosecnim vozilima kod nas, a to su uglavnom neka 90ta godista.

                  ti su menjaci imali 3 brzine i tek retki lock up u najvisoj brzini prenosa.


                  to je bilo sve do negde tamo 97/98 kada su se poceli pojavljivati 5 brzinksi usltra skupi automatici u Mercedesu pa onda u ostalima u autima cene poput S klase i slicno.

                  Golf, Mondeo, Pasat, pomenuti R25, Volvoi, Mercedesi, BMW su svi redom tokom 90tih uglavnom imali menjace sa 3 ili 4 brzine eventualno (uz overdrive)..


                  obicno je bilo 3 brzine sa Aisin ili Ford menjacima a ZF 4 brzine kao top ponuda.

                  danas je izbor daleko veci, ali su u ponudi i druge vrste menjac apoput manuelnih bez kvacila ili CVT varijanti.

                  kako god, niti onda niti sada automatik ima odredjene prednosti u uskom radnom opsegu potreba, i stalno povisene troskove eksploatacije tokom celog zivotnog veka.

                  svako moze sebi da odabere sta mu vise odgovara, tehnicki je pouzdanost jos uvek daleko na strani manuelnih. i statisticki a i na prakticnim primerima.
                  Apsolutno se slazem. Automat u kolima ima samo jednu funkciju-komfort i nista vise. Meni to mnogo znaci sa prosecnom brzinom od 8-9 km/h u Moskvi u toku dana.
                  Vozeci uporedo i jedan i drugi menjac naucio sam da cenim njihove prednosti.
                  U guzvi najvise smeta papucica kvacila a ne rucica menjaca.
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #99
                    mom Pajeru III 3.2 DID se raspao nekoliko puta (a nije ni video pravo blato i off-road) do svojih 80 000

                    ne cudi me, MItsubishi je zadnjih godina u velikoj krizi i lutanju. i za neke druge njegove modele ima natprosecno mnogo zalbi i kvarova statisticki.

                    biloja najava i da je (opet) na prodaju i da Nemci kao gazde nisu zadovoljni.

                    neki raniji MItusbishi, poput Colta sa pocetka 90tih su vazili kao nepokvarljivi, ukljucujuci i menjac.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      Originally posted by brick
                      mom Pajeru III 3.2 DID se raspao nekoliko puta (a nije ni video pravo blato i off-road) do svojih 80 000

                      ne cudi me, MItsubishi je zadnjih godina u velikoj krizi i lutanju. i za neke druge njegove modele ima natprosecno mnogo zalbi i kvarova statisticki.

                      biloja najava i da je (opet) na prodaju i da Nemci kao gazde nisu zadovoljni.

                      neki raniji MItusbishi, poput Colta sa pocetka 90tih su vazili kao nepokvarljivi, ukljucujuci i menjac.
                      Mercedes se i odrekao ove godine od Micubisija ali je neko priskocio i otkupio te akcije. Ja sam 4 godine imao Pajero II sa automatom i 3.5L benzincem-sjajan auto koji se prakticno nije kvario. Zato sam se i polakomio na III dizela i jos sa rucnim menjacem i dobio g..(a kupljen nov).
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • divlji
                        CBC Član
                        • 20.02.2005
                        • 48
                        • ne vise Paris-samo Bataja

                        da se i ja malo umesam ovde (iako vise volim da budem aktivan kao posmatrac na forumu iz razloga sto svoje znanje ne smatram ekvivalentnim sa vecinom clanova ovde pa da ne bude uci pile kokosku kao ....hm) ja licno preferiram manuelce i sva moja kola do sada su bila manual, no da se nadovezem na postove iznad, u zadnje vreme silom prilike (prelom leve noge) vozim jedan automatik u pitanju je Mercrdes 250d '87 god sa 290k km na satu
                        e sad pitanje koje je vrste taj menjac ? inace ima 4 brzine i po meni se malo cudno ponasa uglavnom su saltanja glatka i bez vecih trzaja ali ponekad bas neprijatno zakuca i cimne , jos jedna stvar koja me malo nervira je kada vozis oko 80 kmh on nemoze da se odluci izmedju 3 i 4 pa non stop prebecuje ! zasto? i da napomenem auto do sada nije imao nikakvih problema ni zahvata na menjacu ni inace
                        divljina je moja vrlina

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          jos jedna stvar koja me malo nervira je kada vozis oko 80 kmh on nemoze da se odluci izmedju 3 i 4 pa non stop prebecuje ! zasto?
                          U pitanju je "klasichni" automatski menjach koji sa Steptronicom, Tiptronicom, SMG-om itd itd nema nikakve veze, jer kod njega se izbor stepena odredjuje u zavisnosti od rpm, dok kod drugih je u pitanju chitav mali kompjuter sa sve upravljachkim ECU-om i softverom koji prati desetine parametara rada motora, senzora na tochkovima itd i na taj nachin izabira optimalnu promenu brzinu u zavisnosti od izabranog moda (Sport, Neutral i sl.).

                          Zato takvi automatici "ne mogu da se odluche" u koju brzinu da "ubace" kad je rpm negde na prelasku iz manje u vishu brzinu (u zavisnosti od toga kako je dotichni motor/menjach setupovan). Tako da, npr. ako je automatika setupovana da menja iz 3. u 4. na nekih 3000 rpm a ti vozish 70 km/h i odrzhavash tu brzinu na toj granici rpm, onda ce menjach svako malo da "sheta" izmedju 3. i 4. brzine, jer ima glupavi sistem koji ne mozhe da prepozna uslove puta/vozhnje, sem da prati i svoj radi podeshava iskljuchivo u zavisnosti od rpm.

                          Vishe puta video u raznim taxi vozilima (uglavnom MB "slonovi"), shto me je uvek dovodilo do loodila...

                          Pozz
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            Brick> Samo da upotpunim: Za zamenu filtera i ulja u CF HP422 i slicnima potrebno je od alata:

                            1. Kluc 10, moze okasti, moze viljuskasti, moze i okasto viljuskasti a moze...
                            2. Potreban je T27 torax kvalitetan
                            3. Potrebno je oko 30-50min (zavisno od raspolozenja).

                            P.S. Tu ima jako specificnih zahvata u proceduri posto sam ja sirok a kanal je uzak
                            P.S. Dihtung (zaptivka kartera) se nemenja u procesu zamene ukoliko je neostetis a i ako je ostetis jako je jeftina.

                            Inace lepo je citati statistike, pa tako jedna kaze da ta serija moze biti unistena ako se primenjuje testiranje izduva kakvo zahteva kalifornija. Da li je taj problem resen jeste, ali sto zamarati ljude ovde s tim sitnicama. Covece ja kad pitam nesto i nekog na forumu ocekujem da mi se kaze realno sta da radim i kako da probam da resim problem.
                            Ono sto je dalje bitno je da informacije koje ti publikujes ovde nisu plod licnog iskustva vec plod pretrazivanja neta.

                            Nezelim da ulazim u raspravu i sigurno se necu nikad umesti u nesto sto neznam. Imao sam mnogo muke s automatikom, savladao sam ono sto mi je potrebno da mogu bezbolno da vozim taj auto s tim menjacem.

                            Cena remonta u kucnoj radinosti bez probnog stola kosta u beogradu oko 200 EUR-a.
                            Kod normalnog majstora: Racunaj na cenu od 500EUR-a ako nezelis da radis nista sam.

                            Kod nenormalnog (Boban i slicni) 900tinak eura.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • TETAK
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3034
                              • Čačak, Srbija

                              Bravo, znaš onu narodnu o muci i junacima.....
                              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                Ono sto je dalje bitno je da informacije koje ti publikujes ovde nisu plod licnog iskustva vec plod pretrazivanja neta.
                                siguran si ?
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X