Automat vs manuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #76
    Uostalom, ne znam zashto prihvatamo diskusiju sa nekim ko nas posle 5 postova na forumu okarakterishe kao iracionalne pacijente
    ja znam za sebe zasto. poznajem kolegu dovoljno dugo, bar jedno 6-7 godina u doba kada jos nije ni imao dozvolu, niti vozio auto. znam transformacije kroz koje je prolazio u svojim stavoviima kako je saznavao da postoji i nesto bolje nego sto je posedovao (makar kao potencijalno bolje) i sto je uvek bez izuzetka proglasavao za unverzalno resenje za sve ljude.
    (nekada je servo volan proglasavao "stetnim" jer ne daje onaj feeling u voznji, pa je potom sve sto se ne vuce podom po asfaltu bilo okarakterisano kao neupotrebljivo, itd..kako je to vremenom promenjeno gajim slabasnu nadu da ce tokom sticanja iskustva sa raznim vrstama tehnickih koncepata mozda jedna koncepcija dobiti i konkurenciju.

    sada smo se zaglavili na automaticima kao univerzalnom resenju globlano za celu planetu i za sve vozace svih vrsta vozila....proci ce i ta faza.

    kako je veoma sposoban u globalu, u stanju da bez muke cita i dokumente tehnicke prirode gajim nadu da postoji sansa da se navede makar na razmisljanje.

    ne bih ovde, kada pricamo o ljenosti za upravljacem nekog vozila (ne auta) nije on bas tako naivan.
    ako hoce moze sam da demantuje sve ovde, koliko je km i km proveo uoptrebom manuelnog menjaca na 2 tocka. (ne postoji niti jedan model automatika na svetu koliko znam, da je ikada serisjki proizveden).

    dakle, ja veoma cenim njegove opste sposobnosti bez obzira sto nedostatk iskustva nadoknadjuje ostro pero. i to je neki dar, napisati ubedljivo nesto sto se zasniva na utiscima.

    ja sebe smatram dovoljno iskusnim na temu razgovora oko automatika, ako nista drugo ja sam 2 komada vratio u zivot u praksi. nije mnogo ali je svakako vise nego nula, vise od iskustva sa papirnih reklama.

    a i vozio sam ih raznih vrsta, na raznim autima da bih mogao da poredim neke osobine nekih vrsta automatika.

    nisu svi automatici losi i nisu svi bas kvarljivi, ali je nezgoda sto su takvi retki.

    ne znam detalje, sasvim je moguce da bluealek uopste nema americki automatik vec japanski tojotin, Jeep se ionako proizvodio van Amerike ( Austrija) za ove krajeve i bitno se razlikuje setup od americke varijante.

    a Toyota i Jeep (ili bilo koji amer) po pitanju kvaliteta izrade su medalje razlicite boje.

    isto kao sto i prica o 4x4 prenosu snage nije jednoznacna, neki Cirokiji nemaju blokadu diferencijala i nemaju 4x4 pogon vec samo 4x2 a neki imaju.

    shodno tome nisu isti ni rezultati na off road terenu... a na oba pise Jeep i Ciroki pozadi.

    detalji, ali prakticna razlika ne bas mala.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #77
      Kad pitas onda da ti kaze upravo 4HP22 menjac je moguce voziti na gore opisani nacin (samo treba znati )

      pitao sam za konkretniji odgovor.

      ja jedino sto znam iz prakse, a i pise jasno napisano u uputstvu za upotrebu bas ZF 4HP automatika- obratite paznju pri voznji jacim nizbrdicama, menjac NE poseduje efekat kocenja motorom u prvoj i drugoj brzini pa ako planirate voznjiu brdskim relacijama obavezno se konsultujte sa dilerom i/ili serviserom vaseg vozila u vezi opremanja dodatnim hladnjakom (interkulerom) menjackog ulja i posebnim ojacanim kocnicama za veca opterecenja kao diler opcijom za naknadnu ugradnju.


      zvanican stav fabrike ZF. identican menjac je ugradjivan i u Volvo, i pokazao se losim sa istim manama kao u BMWu serije 5, dakle nevezano do marke auta.

      koje je to znanje voziti da se izmisli nesto sto sama fabrika nije predvidela...sta sam to propustio, konkretno u rukovanju ?
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #78
        Originally posted by brick

        koje je to znanje voziti da se izmisli nesto sto sama fabrika nije predvidela...sta sam to propustio, konkretno u rukovanju ?

        procedura: otvoriš vozačka vrata,izbaciš levu nogu napolje ( jer nije zauzeta glupim kvačilom )....i po potrebi KOČIŠ.
        =] =]
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          Sto se tice remonta istog imam jedan kod mene u podrumu spakovan i spreman za ugradnju kad crkne ovaj koji se trenutno vozi.
          a sta ce ti kada automatik ne crkava ???

          Problem jeste u podesavanju rada menjaca i sredjivanu
          sitnica.
          a dok se ne podesi kako treba i ne izvrsi to sredjivanje on ne radi ispravno, jel tako ?

          znam ja i da remontujem ako treba motor spejs satla na nacin da to posle ne radi i ne vrsi funkciju kako oje predvidjeno, i kazem sebi ma super je sve to a problem ce neko (ko ?) da resi i podesi to da proradi.


          u sustini tvoje iskustvo se svodi na opste poznato skoro pa pravilo- kada crkne automatik tesko je naci nekoga ko to ume da popravi do stanja fabricki predvidjenog i da ne kosta srce, bubreg, i 2 ruke...



          nije da ne moze da se popravi, u prici nije problem samo se to tesko moze i desiti u praksi.

          a za divno cudo, automaticima retko crkavaju same komponente prenosa-brzine, ono sto je najopterecenije i sto trpi.

          gomila kvarova je perfierija, narocito elektricno elektronska kontrola a za to se ne ide kod majstora koji radi hidrauliku jer oni pojma nemaju i ne treba da znaju stampana kola, mikro kola i ceo servo mehanizam upravljanja "saltanjem".

          a bez "mozga" automatici su skoro pa mrtvi.

          koliko vidim tvoje resenje popravke automatika, je baci postojeci i uzmi drugi sa police, pa dok izdrzi a onda sledeci...

          ja pricam o popravci, ne bacanju u kantu, kao problematicnom potencijalno po vlasnika.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            #80
            E sad da napisem i ja jedan dugacak:

            1. Kupim BMW 524TD u to vreme 6 godina star
            2. Strada mi automatik CF 4HP22 posle 47 predjenih kilometara
            3. Posto nisam znao sta cu od muke odslepam auto u servis Radovic
            4. Tamo mi promene ulje i filter i auto krene da ide normalno
            5. Taman se spremim za more kad nece da prebaci iz prve u drugu
            6. Prosetam se na sve strane od servisa do servisa i svi kazu boban je pravi
            7. Nadjem bobana iz sopota na moru i on i rece mi: Ma teraj ti to to ti je problem na salt centrali pa dodji u septembru da resimo
            8. Zamenim kaiseve i uradim servis u Radovicu i pritom pitam odakle ulje u sistemu za hladjenje a oni kazu da mi je to od antifriza loseg
            9. Odem do Herceg Novog kako tako a tamo one jednosmerne a ja malo malo pa nemogu da podjem pa zadrzavam kolonu sreca tge mi klima dobro radila
            10. Izdrzim tako do Podgorice i tu kod kume poteram auto na voz i pravac beograd odnosno sopot
            11. U sopotu mi visokostrucni Boban kaze: Dijagnostiga 500 DM pa ce mo da vidimo dalje
            12. Dalje je bilo sledece: Fabricka greska, pukao holender u hladnjaku za vodu (u njemu je hladnjak za menjac). Izbacio ulje u sistem za hladjenje a u****o vodu (otud ulje u sistemu )
            13. Cela popravka 1700DM odnsno zamena menjaca
            14. Servisi na svakih 1000km, 3000km, 5000km...
            15. Prvi kvar boban postavio creva za hladjenje blizu (na) remenicu alternatora, veliko curenje i dolivanje ulja motor u ulju
            16. Boban navlaci drugo crevo preko originalnog i steze selnama (kaze drzace to)
            17. Crevo drzi ali na putu iz nisa auto se cudno ponasa nesto trza u cetvrtoj
            18. Puce nesto u menjacu, auto na slepu pa kod Bobana
            19. Boban kaze: Neznam ja to da vozim divljam i zameni nesto metalno neidentifikovano u menjacu
            20. Krenuh bojazljivo iz sopota a ono opet trza u cetvrtoj
            21. Zovem Bobana on kaze ma videcemo na servisu za 1000km (uzas zamena ulja i filtera
            22. Ponovo puce i ponovo slepa i ponovo sopot (dobio sam popust kod coveka za slepanje )
            23. Ponovo boban i ponovo da je neznam da vozim i da divljam (nisam divljo majke mi)
            24. Da se nebi dogovdila ista stvar ja dajem oglas i covek dolazi proba auto sve je OK
            25. Dolazi da preuzme auto i gle cuda puca opet menjac
            26. covek kaze sredi to i ja dolazim u sredu po auto (a vec mu bila torbica u ruci s parama)
            27. Pocinje rat i ja koristim BMW samo kao rezervoar za gorivo (80L) i bonove uzimam na njega
            28. Obijaju mi BMW o tuge i pokusavaju da ga odvezu
            29. Bobanu saopstavam da dolazim s bracom cim se rat zavrsi
            30. Rat se zavrsava i ja trazim majstora da mi sredi auto
            31. Gle cuda drugi majstor je u Babama kod sopota
            32. Majstor nece da skida menjac, ja ga skidam sam
            33. Konstatujem iskustveno da sam ga lakse skinuo nego bilo koji drugi do sada manuelni
            34. Menjac u Babama ponovo je pukao na isti nacin (ja i dalje ne divljam)
            35. Montiram menjac i gle cuda lakse se i montira nego manuelni (ja mislio da je to filozofija )
            36. Ponovo trza al sam sad ja pametniji prebacujem ga u trecu a ne u drajv i tako vozim do sopota
            37. Matori majstor mi kaze (divan je) da nemoze da mi pogone
            38. Agonija skidam menjac, i trazim manuelni set
            39. Konsultujem se sa momcima s Floride koji mi traze brojeve menjaca i (ono sto oni zovu vangler)
            40. Sumnjaju da je upravo taj vangler (veeelika djunta koja ide na zamajac ) uzrok problema
            41. Utvrdjuju da je pogresan stavljen (Boban je pakovo pola benzinca a pola dizela)
            42. Nalazim manuelni komplet (kvacilo, cilindri, menjac, zamajac...) u batajnici
            43. Odlazim da kupi komplet kad nema kod coveka one ploce oko rucice tj. ostace mi rupa dok on nenadje.
            44. Sutiram okolo besan kad udarih nogu u vangler koji se koristi u ovom slucaju da drzi vrata od garaze majstorove
            45. trazim da mi proda vangler o da probam jos jednom
            46. dobijam ga za 50 DM + mi covek dade i zamajac i jos gomilu sitnica, nije hteo da mi proda nesto sto nicemu nesluzi pa mi je dao vangler a u stvari sam kupio zamajaci i ostale sitnice
            47. Montiram ponovo menjac i novi vangler i potom DIVLJAM
            48. Ko velim ako treba da pukne nek pukne
            49. Prelazim vec 160.000km uz dve promene ulja (Srbija brale nema se za 40.000km) bez ikakvih problema

            Ko je mogao da izdrzi do kraja ove storije shvatio je da sam imao mnogo problema s Srbijom i majstorima a ne sa menjacem. Da mi je neko pohvalio automatika u tom trenutku slomio bi mu poluosovinu o glavu

            P.S. Boban mi je vratio sve pare i ostavio jos jedan menjac kao rezervni, bili smo jako ubedljivi u pregovorima s njim :x
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #81
              gde bre u 4HP22 staje 15 do 20L ulja za zamenu
              staje 7litara u sam menjac, u cevi do interkulera i sam interkuler.

              ispustanje starog ulja nije moguce (ZF nije predvideo nacin niti ima otvor za to) sto povlaci sipanje novog ulja uz istovremenu cirkulaciju starog i skidanje cev/creva ka interkuleru i to dok motor i hidro pumpa radi.

              postupak je isti kako kada bi u motor dok radi na samom filteru ulja ispustao staro ulje a kroz cep na deklu istovremeno dolivao novo.

              posto se stalno mesaju i staro i novo ulje ( jer radi hidro pumpa) za zamenu nije dovoljno samo tih 7 litara vec treba bar 2 ili cesce i 3 ciklusa "izmene" sve dok u sistemu ne preovladava novo ulje koje nije spaljeno a staro se dovoljno razblazi da ne steti dalje menjacu.


              neki to ne rade (ne znaju, nece, stede, sta li) pa umesto da su dali pare na kvalitetnu izmenu ulja posle par godina daju pare na remont menjaca ili jure neki polovan koji je kao mozda dobar.

              a dobar je koliko i nas iz primera, ako nije veoma pedantno menjano ulje.

              da ne pominjemo da je nuzno i promeniti (ne bas jeftin) filter ulja u samom menjacu posle svake druge zamene ulja ( na 80.000km konkretno u tom ZF).

              a da bi se zamenio filter menjac mora da se rasklopi, da se skine karter, da se zameni dihtung kartera za novi, da se posle izvrsi praznjenje servo reglera pritiska od vazduha ako udje... uglavnom nije trivijalna operacija.


              naravno u praksi pri redovnom servisu skoro niko to ne radi vec samo dolije ulje, eventualno zameni, jer ko ce da se ceo dan bakce sa zamenom filtera i koji ponosni vlasnik automatika ce da plati 150 evra dnevnice strucnog majstora ( kod auto dilera, toliko je +- u SAD taj redovni servis) kada je dosada automatik eto radio, valjda ce izdrzati.


              da ne pominjem sada i kriticnu cistocu koja mora da vlada pri celom postupku, obzirom da je pritisak hidro pumpe u radu i preko 40 bara a da svaka prljavstina znaci ubrzano habanje/ smirglanje sitnih kanalica pri tim pritiscima i protocima.


              da skratim, iako je tesko dotaci sustinu povrsnim odgovorom, ne mora da se menja ziasta tih 20tak litara u ZF, cak i ne mora da se menja.

              rezultat je po statistici i praksi nedugo zatim, otkaz rada automatskog menjaca i po pravilu to ce se desiti negde u nekoj nedodjiji, kada smo u zurbi, kada smo sa putnicima, kada je vikend, bozic, neradni dan, kada smo bez para pri sebi, kada nam eto bas treba auto.

              a za slag na torti, ZF 4HP22 ne dopusta slepovanje vozila, znaci auto sa tim automatikom ( i mnog odrugih) se ne moze vuci od strane drugog vozila vec mora na auto dizalicu.... ili moze i da se skine kardan, poluosovine sta vec pokrece tockove.


              da li je to udobno, stvar je svakog vlasnika da proceni, isto kao i indukovane troskove KADA se automatik bespomocno zaglavi u radu.

              nije uopste pitanja da li ce, samo je pitanje kada.

              mozda bvas budemo srece da se to nama ne desi i naravno sto je manje km i noviji auto i sam menjac sve su sanse da se to nama nece dogoditi.

              vec posle 250.000km retko koji ZF autoamatik dozivi da se i dalje koristi.

              cista nemacka pedantna statistika.

              a ZF je najveci (bio) proizvodjac automatskih menjaca, ili jedan od najvecih i najpoznatijih.

              o onim jos losijim poput Fordovih resenja necu ni da trosim reci, pomenute brojke su skoro pa magija.

              sa druge strane nesto ne znam da u 70% auta manuelni ide na remont pri tih 250.000km, odnosno u otpad.

              i oni se pokvare, desi se samo je to mnooogo redja pojava.

              i kada se pokvare, kao sto je tipicno sinhron i dalje moze da se vozi auto i ne ostane se negde u nedodjiji na putu.

              manuelni moze da pokrene auto cak i kada strada kvacilo sve dok ima "mesa" na lameli najcesce.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #82
                Dok pisah videh da se Brick raspisao.
                Servis i remont CF 4HP 22 menjaca u americi kosta ravno 1000 USD i to za kompletan remont.

                Nikada nepokusavam da bacam stvari u kantu sve do trenutka kada je apsolutno jedina mogucnost (racionalna) zamena istog. A i kako bih bacio onoliki menjac u kantu
                Kao sto sam rekao u 90 posto slucajeva prljavstina je posledica kvara automatika. Prljavstina dolazi opet od lamelica i njihovog stgradanja pa zamena i ispiranje sredjuju stvar u 99% slucajeva.

                P.S. Zacudio bih se kad bi znao koliko ljudi u Beogradu radi i nemoguce stvari slucajno sam naisao na coveka koji u potpunosti vlada elektronikom BMW-a a nigde se nereklamira (servisi ga zovu po potrfebi)...
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #83
                  Mene ovakva diskusija pocinje OPASNO da nervira, i da ne bih rekao ponesto sto izlazi iz okvira normalnog ponasanja, sto se mene tice diskusija je gotova.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #84
                    Jesili ti video taj menjac nekad uzivo?

                    Jedno je pisati ono sto se skine sa interneta

                    Daj bre ti resi proste probleme, postoji jedan blesavi toraks koji mi krv pije kod svake zamene filtera e to mi ti resi? To ti je praksa a ovo je:


                    The ZF 4HP22 transmission used on Classic and 4.0/4.6/P38 Range Rovers is shared with other vehicles such as the Jaguar XJ6. It should have a long life, but eventually it will need attention. (To extend its life, avoid revving the engine for any extended time in neutral or park after the system has been pressurized by putting it in gear -- see below).

                    General Diagnosis


                    If the vehicle rolls while the transmission is in Park, there is a transmission problem since the parking pawl should hold it. This problem is not too bad to fix since it can be accessed from the rear. If the transmission makes noises or has unusual shift behavior, or for any other reason excites your suspicions, you can try the following quick check. Place the vehicle in park WITH THE PARKING BRAKE ON, put your left foot FIRMLY on the brake (the vehicle should not be pointing at anything you don't want to hit), then rev the engine while watching the tach. The tach should not exceed 2000 rpm. If it does it's time to think about a new transmission. If there's a noise, stop... also time to buy a new transmission or torque convertor! Do not do this test for more than a few seconds. Promptly let the power off and idle the vehicle for a while to let the transmission cool (or drive around under light load for a few minutes). Excessive testing like this will trash the transmission even if it doesn't already have a problem! (This can be done for each gear).


                    Rebuild/Replacement Options


                    When Dave Brown had transmission problems, he received quotes for as much as $3,000 for a rebuild. He finally found a local trans shop that had experience with the ZF 4HP22, and they charged around $1200 plus any extra parts not included in the rebuild kit. He needed a detent cable, and total price with R&R, towing, new (rebuilt?) torque converter was just over $1300. This was "State to State Transmission" in Phoenix Arizona.

                    Dave also reports that he discovered there is a "kit" to allow the front clutch pack to "bleed down" (depressurize) when you take it out of gear. This is a design fault in the ZF transmission that can cause extremely rapid wear of the front "A-pack" clutches. Basically, after the system has been "pressurized" by putting it in gear, and you THEN (in "P" or "N") rev the engine for any extended time (i.e. emission testing, cam breaking in, A/C recharge, etc.) the front clutches can blow. A good shop should know about this weakness and the repair necessary. (Dave thinks it might involve drilling a small bleed hole in some part of the innards).


                    Other options and sources for obtaining complete transmissions or overhaul kits are listed below in the section on Transmission and Overhaul Parts Sources.


                    Selector Switch Problems (4.0/4.6)


                    On the electronically shifted version of the transmission used on the 4.0/4.6 model, the selector switch mounted on the side of the transmission sends signals to the transmission ECU to tell it which gear you?ve selected. When if fails and starts sending false signals to the ECU, symptoms include giving false and sometimes rapidly changing readings of what gear you are in, and in extreme cases it can default to making the computer think it is in "R", preventing you from starting the engine. Diagnosis and repair of this problem is covered in detail on the separate Transmission Selector Switch Repair Page.



                    Symptoms & Repair of Upshift Problems due to Centrifugal Controller/Governor Malfunction

                    Winfried Schoepf suddenly experienced shift-up problems on his 1989 Vogue Auto 3.9 EFI. He would have to rev up the engine to 4000 until the ZF 4 HP22 decided to shift. Alternatively, it helped to drive for 3-5 minutes at 20 mph, then accelerate. Once it had done it, the problem quickly went away. For a short while, it then would not shift down to first when stopping, but after a further few minutes drive and a few stops everything was back to normal. This problem gets worse with time, and the cause is the governor at the rear of the auto box. This is a kind of centrifugal controller for gear shift operations.

                    Winfried reports that fortunately, this problem is a relatively easy fix. You have to remove the transfer case but not the auto box. Winfried sourced all the parts directly from ZF Austria, using their parts manual for Range Rover. The Auto box serial number is required to get the correct parts. If you have a proper car lift and a transmission lift with special mounting plate for the transfer box, two people are sufficient. If you do not have a proper transmission lift, have two friends ready to take the transfer box off and on, while a third works the bolts! It is a heavy beast and you must not foul the splines. Winfried offers the following instructions:

                    1. Follow the preparatory procedures for transmission removal. Pay attention to remove the fan shroud or remove the fan rotor because you will tilt back the engine. 2. Remove the transfer box
                    3. Now you have got the rear side of the ZF accessible for work
                    4. Disassemble as needed to get access to the governor and pull it gently off the shaft.
                    5. Remove the 3 rings on the shaft and clean everything (with auto boxes, surgical cleanliness is a must)
                    6. Fit 3 new rubber seals one the shaft (careful, they are square and must fit precisely, quite a puzzle) using vaseline for greasing
                    7. Fit a new governor valve complete with valve housing (the one that sits around the shaft), don't bother to fix the old one, it will not work although it appears to slide smoothly. But you may re-use the counter weight of the valve housing. Be very careful when sliding on the valve housing onto the shaft, use vaseline and don't foul the seals.
                    8. Use new gaskets and refit all the rest
                    9. While you are at it, remove the ZF transmission sump (well, drain before) and replace the steel mesh oil screen. Check for debris in the sump as a sign of impending clutch failure. A small amount of soft dark stuff is okay, just about as much as would fit under your ten finger nails.
                    10. Don't forget to refill all oils before firing it up. Enjoy your smooth gear shift again!

                    Parts cost was about $130 and time spent 5 hrs for two people. If you just drive it into your favorite transmission shop to have it all done, expect about $1500.

                    Symptoms and Repair of Transmission Seal Problems

                    Todd Pfortmiller reported in with the problems he was having with his transmission, which turned out to be due to worn seals. "Upon startup, the vehicle drives fine for a little while. Then as the transmission fluid warms up, after a complete stop Drive will not drive. It feels like a little lunge, but that disappears immediately. A quick manual down shift into 1 to engage the mechanical linkage (as I understand it), gets the beast going again. Up shifting 'manually' works fine, and even a severe kick down at highway speeds to climb an 8% grade is not a problem."

                    Todd's Land Rover tech suspected the three governor seal rings (RTC4660). This turned out to the case -- and the repair procedure is described on the separate Transmission Seal Replacement page.

                    Warning: Care Needed when Reinstalling Engine or Transmission

                    Nathan Tucker offers this warning based on his experience of the transmission pump being damaged in the process of replacing the engine. He reports: "I removed the engine for a little work and never removed the torque converter, but alas it slipped a little on the slines that it sets on and during the refitting process I inadvertantly pushed the TC against the pump in an incorrect manner and upon start up of the engine broke the drive gear of the the pump making replacment neccessary, and totally negating the savings from removing and refitting my engine. I ordered a rebuilt pump and had a shop install it to the tune of $900. The couple of shops I called when trying to diagnose the problem (which was not enough pressure in the trans and thus making all gears act as if they were neutral) said that to be absolutely sure that the TC is fully seated correctly that they actually stand the trannies on end. I personnally have never seen it, but they said there are some that are real 'touchy'. I didn't notice anything incorrect when refitting the engine, nor did the work-shop manual mention anything about the TC, only that it must be 50cm from the end of the bell-housing. I have replaced/installed about 3-4 engines in mostly older american cars and never had any problems... "

                    Transmission and Overhaul Parts Sources

                    Gasket, Seal and Overhaul Kits
                    Todd found the seal kit cost $150. FOr the adventurous, I found a complete Range Rover transmission overhaul kit is available from ExpressAutoparts.com for only $38, containing Gaskets; Seals; O'Rings; & Sealing Rings. A Master Repair Kit for $72 contains these items plus Friction and Steel Clutch Plates, Oil Filter, Vacuum Modulator, Front Pump Bushing, and External Housing Bushing. For a job of this importance you might want to go with a Rover parts specialist; Atlantic British has a range of gasket and seal kits for this transmission starting at $119.

                    Complete Transmissions
                    If your problem cannot be solved this simply, do not despair as complete rebuilt transmissions are becoming more affordable. For example, Atlantic British has them for $3795. To my surprise, I recently discovered that Car Cannibal now has completely rebuilt transmissions for only $1,895 with a 1-year unliminted mileage warranty.

                    The very same ZF transmissions are used in many other vehicles, some transmission rebuilding and parts houses also have them. Dwight Smith found a very low cost generic source of the ZF 4hp22 and 24 -- Phoenix Remanufactured Transmissions. In November 2004 Dave Foster reported that he got one there for his 2001 Classic for $1,050. They also ave the electrically shifted 4HP24 used in the 4.0/4.6 for $1,250. Phoenix is a major rebuilding and parts house, and all their remanufactured transmissions are dyno tested and warrantied.

                    A third option is to get a used (not rebuilt) transmission -- Car Cannibal sells them for $650. Even these ones include a 6 month, 8,000 mile warranty!

                    kad stvari skidas sa neta a mene stvarno mrzi da prevodim i postujem brate pricam ti iz licnog iskustva
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #85
                      Znam da sam upravo napisao da se povlacim iz diskusije, ali ovo je ZAISTA nesto sto je leglo kao kec na deset na ovu diskusiju oko pouzdanosti, lakoce popravke i cena za automatike

                      Rekoh vec da imam i onaj X5 4.8, automatik sestobrzinac, mislim da je ZF-ov. Menjac ima automatski, sport i manuelni override mod. Auto je presao 44.000 km, kupljen nov. Sta se desava? Pre izvesnog vremena menjac je poceo blago da skripucka u odredjenim situacijama. Na primer, vozi se u D na 50 na sat, to je po automatu 5 brzina. Pritisne se gas, ne narocito ostro, i automat ukljuci trecu brzinu, taman tako da obrtaji porastu na oko 2500, i u tom trenutku cuje se SKRIIIIP koje dolazi iz menjaca, zvuk jako slican kao kada na manuelnom menjacu crkne korpa. Ovo se desava samo u trecoj brzini, dakle kad se u nju prebaci na odredjenim obrtajima. Auto za sada vuce normalno, samo sto se zvuk sve jace i cesce cuje u poslednjih 1000km, i sto menjac pocinje sve vise i vise da trza pri saltanju brzina (pogotovo 3 u 4), mada ni ostale nisu bas najmekse, sto je ranije bio slucaj.

                      E sad, bio u servisu, Radulovic, covek pogledao sta je u pitanju, ulja ima normalno, nijedan kompjuter nema gresku. Izgleda da su i menjaci na 7-mici imali isti problem, koji je bio povezan sa lamelicama. E sad, sta i kako tacno s njima, ne znam, ali rezime je sledeci - ceka se da menjacka elektronika prijavi gresku, i menjac MORA DA SE ZAMENI!!! Sreca pa je jos u garanciji. Dakle, ne popravka, za divno cudo nikakvo vrdanje od strane servisera nego odmah pristaje na zamenu u garanciji! Znaci, problem je poznat, ozbiljan, i verovatno komplikovan ili jako skup za popravku. Moram li uopste da vam nagovestim koliko uopste kosta zamena (delovi sa rukama) menjaca na ovom autu, da sam kojim slucajem morao (ili morati, ne lezi vraze...) sam sve to da platim!!??

                      Napominjem da ja jesam prilicno ostar vozac, i jako puno zahtevam od automobila. Medjutim, mora se reci da moji automobili dobijaju samo i iskljucivo prvoklasan servis, i to u intervalima kracim od fabricki propisanih - sto se toga tice, ne stedim. Takodje, imam jako dobar osecaj za voznju samih automobila, znaci nema skakanja po gasu ko sumanut, cestog i naglog saltanja po 3 brzine nanize (od 10% gasa odmah u kickdown - to NIKAD, odnosno uvek postepeno pritiskanje pedale tako da se lupanje i trzaji svedu na minimum), i ako se vec brze vozi, vozi se jako mekano bez akanja sklopova, trzaja itd...Pre nego sto me neko optuzi kao destruktivca koji automobile unistava, ipak treba imati u vidu ovo prethodno napisano, a takodje iako ja automobile ne stedim i generalno uvek moraju da pokazu sve sto znaju i mogu kad mi dopadnu saka, ipak je ovo 1) top model BMW-a od sest cifara 2.) auto od 44.000 KM na satu i star godinu i po dana, na kojem ovo ne da ne treba da se desava, nego NIKAKO ne bi smelo ni da se POMISLI na to, pogotovo ne za OVAJ model, OVE starosti na OVOJ kilometrazi

                      Toliko.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #86
                        Originally posted by brick
                        i u 90% slucajeva umire hidrotransformator i to od pregrevanja tj. ulje se pregreva od proklizavanja transformatora i przi sve sa cime je u kontaktu a to je prvo hidrotransformator a onda ceo komplet kvacila. Transformator obicno proklizava zbog toga sto vozac ne ume da vozi automat ili ga bas briga. Slicno kao i sa lamelom na mehanici, nekome izgori za 10-15000 a nekom za 50-70000 zavisi od vozaca
                        a hidro konverter mora da proklizava non stop tokom cele voznje jer je to jedini nacin na koji automatik moze da radi i menja brzine (osim lock up u najvisoj brzini, ako postoji).

                        zagrevanje ulja u automatiku je feature, spaljivanje kompelt kvacila u automatiku je feature kako radi i to se ne moze nikada promeniti, niti izgubiti kao mana koja bitno skracuje moguci radni vek.

                        lamelu na manuelnom menjacu izgore oni vozaci koji nisu naucili da rukuju, da voze auto i saltaju brzine- resava se doobukom ili odustajanjem od upotrebe manuelanog ako se pokaze da imaju hendikep sa motronikom ekstremiteta.

                        btw, u F1 se ne koristi uopste automatik (?) vec iskljucio manuelni sekvencionalni. isto i svuda drugde gde postoji i makar naznaka od sporta.

                        sasvim je druga stvar rukovanja manuelenim menjacem, to moze da bude i elektro taster koji ukljuci sta treba da pomera pedalu kvacila odnosno lamelu u korpi- u menjackoj kutiji i dalje su klasicni zupcanici koji se _direktno_ uzubljuju, nema hidro konvertera, nema gubitaka u prenosu, nema sporosti hidro konvertera i proklizavajucih kvacila.


                        automatik i manuelni se sustinski razlikuju po nacinu prenosa momenta/ snage od motora na tockove, kozmetika je izgled i pojava kako se to radi.

                        DSG je tipican primer- manuelni menjac.
                        isto i Tiptrponic na Audiju- menuelni menjac.

                        to sto imaju nesto drugacije kvacilo ne znaci da imaju planetarni prenos, da imaju hidro konverter i sve ostalo sto su odlike jednog automatika.

                        mislim da se razumemo, nije automatik bas sve sto lici i sto nema kvacilo.

                        najprostiji tip "automatika" je prastari Tomos moped- ima klasicni manuelni manjeca sa centrifugalnim automatskim kvacilom. veoma prost mehanizam, da bi mogla i deca od 14 godina da savladaju voznju.

                        bice sve vise manuelnih menjaca bez klasicnog kvacila u ponudi, fabrikama se isplati daleko vise nego da prodaju klasicni manuelni...ako nista drugo mogu da zarade na servisiranju..
                        Brick,

                        Tiptronik je automatski menjac (maltene klasicni) a ne sekvencijalni ili slicno. On je tacno ono sto si nize u drugom postu pomenuo -ZF 5HP19FL/A (zavisi da li je mono ili pogon na 4 tocka). Brzine se menjaju pomocu elektromagneta(koji se nalaze ispod rucke menjaca), postoji planetarni reduktor/prenos,hidro konvertor(koji sam ja modifikovao pre 3-4 nedelje) i sve ostalo sto pripada automatu.
                        Konvretor ne proklizava nego se njegove 2 sfere vrte suprotno jedna od druge i to je vrlo neefikasan nacin prenosenja energije zato su i izmislili "lock-up" sistem gde se te 2 sfere blokiraju i pocinju da vrte u istom pravcu (multiplikacija snage). Svi danasnji (moderni) automati imaju ovu funkciju u svim prenosima od 1 do 5 ili 6 brzine. I takodje se obicno desava u 1 brzini da na obrtajima od 1400 ili vise(tzv. stall speed) menjac udje u ovaj lock-up mode, zavisi za sta je konveror za penzionersku voznju ili za sportsku. Kada sam rekao proklizava mislio sam na klasicno proklizavanje, kao kada se zaglavis u snegu i pritiskas gas do besvesti- za automat je to smrt; kada vuces pretesku prikolicu; ono klasicno kada sa najnizih obrtaja dajes gas tako da se cuje kako motor povecava obrtaje a nista se ne desava u menjacu, itd.
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • Nenad
                          CBC Senator XXL
                          • 06.01.2005
                          • 1364
                          • BBgd/Mow

                          #87
                          VW/Audi za ZF 5HP19 i druge preporucuju da se ne menja ulje tj. ono je dozivotno- licno mislim da nije bas najpametnije.
                          U Moskvi filter+dihtung za ovaj menjac kostaju oko 100$. Zamena nije smrtonosna moze da je obavi svako cak ako i nije serviser.
                          206 je u pravu u oficijalnom servisu niko nece popravljati menjac nego ga zameniti celog. U Moskvi je bolje zato sto se vozi dosta automata i ZF ima svoje predstavnistvo i svoj servis gde moze ceo automat da se istrese iz gaca i sastavi sa novim delovima cena zavisi od modela menjaca, inace kod VW dilera u Moskvi 5HP19FLA kosta oko 7500$.
                          U ovaj menjac staje oko 12litara ulja dve vrste (za glavni prenos i sve ostalo.)
                          Boost or bust...

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #88
                            Originally posted by bluealek
                            Originally posted by 206
                            Originally posted by bluealek
                            Naravno, većina je uvek u pravu
                            ...sto je glavni izgovor i cinican odgovor onih u manjini kad ne mogu da daju racionalan razlog zasto misle da vecina nije u pravu.
                            Ne, nego zato što to u praksi zaista jeste tako. Kada se suoče neka većina i manjina argumenti su od sporednog značaja a zakon sile i linča je ono što pobeđuje. Tako je nekad davno i Đordano Bruno linčovan od strane neke zatucane većine, prosto zato što je bilo premalo onih koji bi stali na njegovu ...............

                            Hm.. mislim daj je ovde samo jedna stvar u pitanju a to je revolt na atitud kozi zrachi korz tvoja oznosenja, tvojih shvatanja i osecaja..

                            Vidish, ja sam ovde na forumu od samog pocetka ( pa i od ranije ) i nikad mi nije palo na pamet da pokrenem neku diskusiju koja nema svrhe.

                            Razlozi mogu biti ili kao sto kazes, proganjanje veshtica, mada toga se najmanje bolim na ovom forumu, iz razloga da chak i ako krenem da pricam "preko glave" nece se desiti da me grupacija koja nerazume sta pricham napadne i krene hajku da je to sto pricham nemoguce.

                            Iz jasnih razloga da svi imaju glavu da misle sami, neke stvari se nemogu izlagati "sa visine" i sam nacin iznosenja chinjenica bar kad je rech o forumima ovoga tipa i karaktera koji je po puno toga drugaciji u odnosu na okoinu na netu , odgovor na svako pitanje postoiji. Treba samo sachekati da se naidje na korektnog sagovornika a ne prozivati vecunu koja nezna nista na neku temu, zaostalim, zatucanim, primitivcima.

                            Sve ima svoju logiku pa nije nista drugo do chinjenice sa ovde u ovom trenutku postoji logichki nesporazum. Jedan dobar interface za ucheshce na Cannonballu je biranje rechi, jer od pokusaja odbrane svojih teza kroz vredjanje drugih niko nema koirsti.

                            Ja znam sta znam i koliko znam i zasto znam. Verujem i ti .

                            Iskoristi svoje znanje na racionalniji nachin, pomozi generaciji koja dolazi i ostavi im nesto da te se secaju kao korisnog elementa ove zajednice, potencijala nefali, samo je u pitanju ventil , nista vishe.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • TETAK
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3034
                              • Čačak, Srbija

                              #89
                              Neka svi na svetu predju na automatike i ako vole džojstik ili nekakav drugi način upravljanja, za mene će auto kako ga ja shvatam i dalje biti jedino onaj sa manuelnim menjačem(opako kratka ručica kožom presvučena) i sportskim takodje kožom presvučenim(može anatomski profilisanim) volanom.Ovo je ipak samo moje mišljenje i ne namećem ga nikome! PS ne daj Bože da na motociklima uvedu automatik(bilo je pokušaja)!
                              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                              Comment

                              • SALE
                                CBC Senator XXL
                                • 04.01.2005
                                • 841
                                • Banovo Brdo

                                #90
                                Svaka cast svim ucesnicima u diskusiji koji nisu burno reagovali na uvrede i provokacije ljubitelja amera, i ako je itekako preterao.
                                Pozdrav svima

                                Comment

                                Working...
                                X