Automat vs manuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Cena remonta u kucnoj radinosti bez probnog stola kosta u beogradu oko 200 EUR-a.
    Kod normalnog majstora: Racunaj na cenu od 500EUR-a ako nezelis da radis nista sam.

    Kod nenormalnog (Boban i slicni) 900tinak eura.
    200 eura komplet remont ili samo ruke ?

    za 200 eura mogu da biram koji cu manuelni menjac da izaberem po prenosnom odnosu, a za 900 eura mogu da biram koji motor i to kompletan zelim da ugradim...

    to su stravicne cene popravaka, neuobicajeno velike za auto sa manuelnim klasicnim menjacem.

    i nije testiranje u Kaliforniji doslo glave ZFu nego u samoj Nemackoj.

    jeste, problem je resen tako sto se ZF 4HP22 baci u djubre a onda se kupi novi model menjaca koji je izasao kao zamena. ja to ne visim kao racionalno resenje po vlasnike i njihov dzep.

    taj isti 4HP je Volvo ugradjivao i posle samo 3 godine napustio jer su ti menjaci drasticno oborili reputaciju pouzdanosti marke a na autoputevima sirom Evrope i SAD vidjani Volvoi na auto sleperima... rezultat je da je Volvo presao na Tojotine Aisin automatike koji su se pokazali mehanicki mnogo pouzdanijima.

    i da, tiih ZFova skinutih sa serije 700 ima koliko se pozeli, mogu da posluze kao pritiskaci papira.

    moguce je da su eto Volvou uvalili samo te lose primerke mada bi to bilo bas cudo, nesto ne verujem u zavere.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      Za zamenu filtera i ulja u CF HP422 i slicnima potrebno je od alata:

      1. Kluc 10, moze okasti, moze viljuskasti, moze i okasto viljuskasti a moze...
      2. Potreban je T27 torax kvalitetan
      3. Potrebno je oko 30-50min (zavisno od raspolozenja).

      P.S. Tu ima jako specificnih zahvata u proceduri posto sam ja sirok a kanal je uzak
      P.S. Dihtung (zaptivka kartera) se nemenja u procesu zamene ukoliko je neostetis a i ako je ostetis jako je jeftina.

      a drugi filter si zaboravio da pomenes ili ga ni ne menjas...?
      pravilo opste poznato je da se dihtung nikada ne vraca ostetio ili ne ostetio jer se slegne tokom vremena i termickih opterecenja, to je potrosna roba za jednokratnu upotrebu.

      ako ne menjas jeftini dihtung jasnije mi je da je sa skupljim delovima to jos teze ocekivati da se redovno menja.

      ja na mom autu ne bih radio tako da rizikujem da posle servisa negde na putu iscuri ulje jer nije odradjen servis po proceduri.

      znam nece svaki put da procuri dihtung, nece ni grom svaki put da udari pa ipak se na kuce stavljaju gromobrani. ima nesto i u preventivi uce nas iskusni i stariji
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        Apsolutno se slazem. Automat u kolima ima samo jednu funkciju-komfort i nista vise. Meni to mnogo znaci sa prosecnom brzinom od 8-9 km/h u Moskvi u toku dana.
        Vozeci uporedo i jedan i drugi menjac naucio sam da cenim njihove prednosti.
        U guzvi najvise smeta papucica kvacila a ne rucica menjaca.
        takodje se slazem da je za takve uslove saobracaja u prednosti.

        kod nas nema tako zagusenog saobracaja jos uvek a za medjugrad ili autoput tek nema potrebe.

        za gradski auto automat je zgodnije, pogotovu CVT tipa, resenje.
        Smart je tipican primer takve ideje.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Ac ... 04HP22.pdf

          Da sam znao ono sto ti zas sigurno bih sada vozio iskasapljen BMW sa manuelnim menjacem. E sad problem ZF-a je sto se taj menjac nije ugradjivao samo u Volvoa i BMW-a veci i u gomilu drugih automobila.

          Neznam da li si razumeo poentu: Ja sam prosao sa menjacem i BMW-om ono sto nikome i nikad nebih pozeleo. Ali sam zato poslednjih 160.000km svetski fenomen jer me taj isti CF 4HP22 nije prodao mada smo sad stari prijatelji e sad dobra stvar je sto sam poceo da zaboravljam kako izgleda (nisam ga skoro rasturao )

          Tema je bila koliko se secam: Automatik vs manuelni i ja sam se izjasnio al da ponovim: ja volim i jedan i drugi
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            Joooj gledah ga u podrumu a gledah i ovaj PDF nemogahnaci taj drugi filter

            Sema Izgleda strasno komplikovano a u stvarnosti se lakse pakuje nego bilo koji manueni menjac bar meni (nikad mi nisu isli od ruke za sklapanje manuelni menjaci).
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              Pa sam materijal za reparaciju i nije mnogo skup.
              Jedan americki noviji menjac kad sam radio ocekivao sam ludacke cene, ali sve lamelice, semerinzi, gumice su stvarno bili dzabe, filter je za ne poverovati bio 500din.
              Tad sam i saznao da amerikanci odavno nemaju dihtunge vec fabricki izlaze sa diht-pastama sto mi je isto olaksavalo posao.
              Znaci nije skup za odrzavanje......ali zato dok sam ga skinuo i vratio muda mi se otegla da izvinete. 3 dana i 3 noci.
              Za klasicnog vozaca on je neverovatno skup za odrzavanje..... u Crysleru je stojao 6 meseci a trazili su mu tricavih 4000EU (cena pola auta). Ponudio sam mu popravku za trecinu te cene i pristao je. Moja zarada zivota po danu .
              Opet sad kad znam sta treba da radim i trajalo bi 2 dana i 2 noci, ne bih to radio ispod 500EU za ruke.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                Pa to je ono sto sam napisao gore a to je da cena kod normalnog majstora kosta 500 EUR-a a materijal je stvarno jeftin pogotovo za starije modele.
                Ako mozes da predjes s njim 100.000km do narednog remonta onda to i nije tako skupo sobzirom da naprimer dobar set kvacila kosta i do 200-300EUR-a + 50-100EUR-a za majstora.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Ali sam zato poslednjih 160.000km svetski fenomen jer me taj isti CF 4HP22 nije prodao mada smo sad stari prijatelji e sad dobra stvar je sto sam poceo da zaboravljam kako izgleda (nisam ga skoro rasturao
                  nisi nikakav svetski fenomen iz bar dva razloga, 160.000km je jako mala kilometraza za jedan menjac u radu bez problema (to se meri milionima kada je ok konstrukcija) a drugo nisu SVI komadi 4HP serije isti zavisno od godista i naravno ne otkazuju svi na identicnoj kilometrazi.

                  statistika je jasna, oko 40% tih menjaca (manje vise) izdrzi prosecni radni vek auta u koji su ugradjeni i 60% tih menjaca bude bar jednom zamenjeno/remontovano/pokvari se pre nego sto se ista desi sa motorom.


                  pojedinacni primer ne daje opstu sliku, pogotovu u proceni pouzdanosti na velikim serijama.

                  da, taj menjac se ugradjivao na razne automobile i marke sirom sveta i svuda je pokazao ozbiljne mane. u Nemackoj i SAD je na crnoj listi za izbegavanje, mozda sto je tamo i bilo u upotrebi najvise komada.

                  dovoljno je jednom da se pokvari i ostavi auto na putu da se slepuje, i to je vec katastrofa osim ako vlasnik nije neko ko eto voli da se bakce (i) sa menjacima a ne stigne autom na cilj tamo gde je krenuo.
                  ja to ne volim a ostavljam svakome da mu ne smetaju kvarovi i havarije u voznji.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    pa sad, veoma je skupo svakih 100.000km davati extra 500 eura plus ono redovno za zamenu ulja.

                    kod manuelnog menjaca je trosak 0- nula- za tih prevezenih 100.000km.

                    najbolji set kvacila koji postoji je reda za komplet set do 150 eura, prosecni su do 100 eura. pri tome set kvacila iz farbike po pravilu izdrzi koliko i motor, bar 250.000km a neretko i preko 300.000km (Sachs npr konkretno).

                    trosak od 200-300 eura na tih 300.000km potencijalno vs 500 eura /minimalno/ +podosta litara ulja svakih 100.000km.

                    pouzdanost je nesumnjivo na strani manuelnog, udobnost automatika je u nekim uslovima voznje bolja a u nekim losija od manuelnog (zimi, po mokrom konkretno na putnickim autima).

                    sto se isplativosti tice manuelni je daleko ispred, ako nista drugo usled extra potrosnje goriva koju ima svaki planetarni automatik generacije o kojoj pricamo (stariji).

                    srecom, pa postoji izbor da svako odabere sta mu vise prija za voznju i novcanik
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • djukic
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2005
                      • 2526
                      • Beograd

                      A di je tu drugi filter???
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        drugi filter je u kucistu overload ventila, ispod opruge iznad koje je kuglica koja zatvara recirkulaciju...ovde se na slici ne vidi jer je prikazan ceo sklop kao celina.

                        sitna prljavstina ako prodje tuda napravi dar mar i ventil pocne da curi i pusta/stvara pritisak gde ne treba.

                        kasnije je taj sklop ZF odradio drugacije i nestao je problem samo spaljivanja pri davanju gasa prilikom lera/stajanja.

                        ono sto si citirao, pre neki post kako crkava 4HP22 tipicno...

                        ono sto je u ovom pdfu na listi je onaj veliki filter koji se odmah vidi kada se skine karter, ovaj drugi mali filter se vidi tek kada se rasklopi regler pritiska.
                        i nemaju ga sva godista i sve verzije 4HP, one kasnije proizvedene.

                        BMW i Volvo su prakticno 2 najveca korisnika ZF 4HP serije tokom 80tih, ostali koji su tu na spisku su proizveli marginalni broj automobila sa tim menjacem.

                        za info, Volvo je od svega sto je proizveo od vecih modela prodao u SAD i Kanadi nekih 70%, a od tih 70% udeo automatika je oko 4:1 prema manuelnim, da bi od negde 1988 automatici bili 100% dok se manual tretirao kao specijalna porudzbina.

                        Volvo je godisnje ugradjivao vise od 100.000 ZF automatika, vise nego svi ostali proizvodjaci zajedno tokom tih nekoliko godina...

                        i najcesce ih je gurao u paketu sa VW turbo dizelom, dakle VW dizel +ZF automatik sto se u praksi pokazalo kao kombinacija koja je daleko ispod ocekivane pouzdanosti karakteristicne za Volvo benzin+ manual.

                        toliko je praksa bila "cudna" da je Volvo povukao i ZF i VW dizel iz SAD da se ne bruka dalje.

                        koliko znam, prosecni radni vek ZF je retko prelazio 200.000 milja ili 320.000km na tim Volvoima sto je oko 50% uobicajenog proseka svih ostalih Volvoa.

                        kasniji AW Aisin automatik se pokazao boljim, to je 3 brzine + Laycock overdirve. jedino na njemu crkava semering zadnje osovine, menja se svakih 300.000km po pravilu.

                        mozda su kriterijumi na koje je Volvo navikao korisnike prevashodno u SAD nesto drugaciji, pa ono sto je mozda ok za neke druge marke (tih 100.000km ili 160.000km bez remonta/kvara/bilo koje greske) daleko ispod minimalnih ocekivanja u Volvo svetu.

                        cisto radi poredjenja, manuelni M45, 46 menjaci Volvoa u identicnim autima proseno imaju oko 800.000km radni vek, dakle koliko i sam motor uz jednu zamenu lamele.
                        remont za manuale se ne secam da sam ikada procitao da je iko ikada igde radio, nepoznata pojava.

                        do sada postoji iskustvo sa vise od 1 milion km da manuali izdrzavaju bez problema, od toga je onaj najvise proveren presao bez greske 3+ miliona km odnosno 2 miliona milja.

                        u tom poredjenju taj konkretni ZF se nije pokazao nista narocito, iako je to bio top model ZF i ugradjivao se uglavnom u premium modele u Evropi poput Jaguara, Range Rovera, BMWa, Volvoa, Pezoa, Renoa i drugih.

                        u odnosu na ALDA Fordove automatike sa 3 brzine i druge je ZF bio premija udobnosti ali pouzdanost nije ni blizu manuelaca cak ni americkog Forda koji nije neki sampion pouzdanosti tokom 80tih.

                        to je moje misljenje.. a kada sam bio u prilici da kupujem auto skoro svaki Volvo koji sam gledao je bio sa tim ZFom i skoro svaki je bio sa manje ili vise neispravnosti (trza blago, sporo prebacuje, vlazi kuciste menjaca, u rikvercu proklizava previse) pa sam jedva nasao zeljeni sa manuelom.


                        probao sam jedno 7-8 komada i samo 1 je bio potpuno ispravan, svi redovno odrzavani po recima vlasnika.
                        slucajnost mozda, sudeci po americkim iskustvima koji su daleko mnogobrojniji mislim da je sreca sto nisam izgubio strpljenje pa se zaleteo za ZF automatik.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        Working...
                        X