Automat vs manuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluealek
    CBC Član
    • 10.11.2004
    • 85
    • Beograd

    #31
    Čudo si ti savremeni dizelaši, nema ničeg zajedničkog s tim šta je to nekad bilo... Ovaj novi trolitarski CDI motor što su stavili u Mecu E320 (nije greška) je kao raketa u poređenju sa prethodnom generacijom. Do stotke 6,9 sekundi, a brzina LIMITIRANA na 250 km/h! Pritom mu je prosečna potrošnja 7,3 litara. Mi smo ga na testu po onom truckavom Avalskom putu ka Kosmaju nagarivali do 160 dok kažeš keks, a kickdown ti zalepi doručak za kičmu. BMW 530d je do sada u toj klasi bio zakon, ali ovo se sad ozbiljno kolje sa njim...

    Još kad domaći eurodizel postane kršteno gorivo pa kad prestane da shebava motore posle par desetina hiljada km... i mi benzino-plinadžije ima ozbiljno da se naložimo na dizelaše .

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #32
      Originally posted by bluealek
      Još kad domaći eurodizel postane kršteno gorivo pa kad prestane da shebava motore posle par desetina hiljada km... i mi benzino-plinadžije ima ozbiljno da se naložimo na dizelaše .
      he he...ja prelazim na alkohol(mislim ja sam vec presao)..nego auto.
      pa ce da bude "pola pije pola Šarcu daje"
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        E85 je zakon , benzin nemoze da mu prismrdi a diesele ostavi, mora da propadne sve sto ide na naftine derivate: Chitaj: mora
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • bluealek
          CBC Član
          • 10.11.2004
          • 85
          • Beograd

          #34
          Originally posted by starac vujadin
          Savremena elektronika je korisna i bice sve bolja (zivotnija), ali ona pored gomile pozitivnih stvari daje mediokritetima osecaj da mogu da voze kola od 400-500ks i misle da su samim tim dobri vozaci. Tako je sa menjacima, tako je sa ABS, ESD, ASR... Verovatno cemo svi jednog dana voziti automatske menjace koji ce biti mnogo brzi od ruke, ali sada je situacija ovakva.
          E pa dok "vi" ne dočekate te ultramoderne automatske menjače koji rade brzinom svetlosti, "mi" (lenjivci, amerikanci, njihovi klonovi i ko god već) ćemo da uživamo (izvinjavam se, da se "mučimo") koristeći ove očajno spore i nesavršene postojeće automatske menjače .

          Ove priče počinju da me podsećaju na lamentiranje pojedinih sekretarica za starim, dobrim pisaćim mašinama, koje su bile "mnogo bolje" od kompjutera .

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #35
            Nemorash da se trudish previshe oko dokazivanja da je menjach izmishljen da bi pokrio nedostatke motora .. to vec znamo svi.

            Ja npr ladno mogu da krenem 3-om i da kad na 40km/h stisnem gas eto me uskoro na 200Km/h.. josh uvek u 3. brzini.
            Dakle, "dobri menjach " po zakonu prate motore koji imaju ugradjene hintove raznih vrsta .. that´s it
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • djukic
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2005
              • 2526
              • Beograd

              #36
              Najgora opcija za ocenu automatika je da ga probas da vozis. Da bi shvatio nacin rada (prakticno) trebalo bi da vozis auto neko duze vreme. Meni je osnovna stvar bila kod navikavanja na automatik da psiholoski shvatim da nema potrebe da prebacim u trecu kad preticem vec samo da stisnem ostrije gas a u najekstremnijim situacijama da ga patosiram i time ukljucim kikdaun. Dok to nisam shvatio eeee kolko panike. Dalje svaki automatik ima nacin analiziranja kretanja pedale gasa. U mom slucaju to je sajla koja pomera ventil u menjacu a u novijim verovatno (sigurno) neki senzor koji dalje pobudjuje elektroventil... Ono sto hocu da istaknem je da je osnovna prednost automatika grad i voznja kreni stani gde je neprevayidjen. Ali kad pogledas da se vecina voznji i svodi na grad
              Ako analiziras vangradsku voznju i tu je automatik po meni u prednosti. Znaci vozim iza kamiona krenem da preticem prebacim manuelni u trecu krenem kad ono s druge strane auto vratim se prebacim u cetvrtu i cekam sledecu priliku. Znaci ukupno odradim: Stisnem kvacilo, pustim gas, prebacim u trecu, pustim kvacilo, dam gas, krenem, vratim se, stisnem kvacilo, pustim gas, prebacim u cetvrtu, pustim kvacilo i stisnem gas. Sa automatikom stisnem ga jace on presalta ako odustanem samo ga pustim malko on presalta u cetvrtu sam.
              Sad znam sve ove stvari radimo sa manuelcem gotovo bez razmisljanja.

              Imao sam grdnu muku sa popravkom automatika i sa hostaplerima po beogradu i sopotu, ali i pored toga automatik je za prosecnog korisnika automobila (takvih je vecina) jednostavno pravo resenje u svakoj prilici.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • Heinz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 1027
                • Beograd, Voždovac
                • Avensis 2.0 D4D

                #37
                Originally posted by BOOST
                Jah... Našli su me i ovde a trudio sam se da ne spominjem
                Sezam what
                Sezam je nekad bio BBS, odavno je internet provajder, na kome su bile (možda postoje i sad ) konferencije na kojima se razglabalo o svemu i svačemu, pa i o automobilima.
                Tamo je sadržaj postao bez sadržaja pa su korisnici izbegli sa zastarelog sistema komunikacija na nove forume, pa tako došli i do kenonbola.
                E sad, odatle se već neki ljudi lično poznaju, a neki i samo preko poruka, pa se malo drugačija intonira tekst.

                Sve u svemu, kao što je prebeg bio sa VG na CB, tako je bilo i sa Sezama na VG i ostale forume.
                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #38
                  Ja vozim obe vrste menjaca i smatram da oba imaju svoju funkciju i svrhu. U svakom slucaju progres,ma kakav da je, iz sportova kao sto je F1,DTM ce doci i do obicne srednje klase. Naravno ublazena varijanta. Tamo se "automati" voze i sa cimanjem, udarima, menjaju brzine kako i kada vozac hoce. Ali to stoji velikih para.
                  Zato se i prave bezlicni automati koji odgovaraju i babama i trudnicama i lenjim i dr.
                  U poslednjih 10 godina sam paralelno svakodnevno vozio i jedan i drugi i zakljucio da je za Dzip(u svakom slucaju Pajero i Patrol) automat mnogo bolji nego mehanike i to zbog polozaja sedista u odnosu na volan i pedale.
                  Sto se tice automata ili cak mehanike, licno smatramda je bolje imati maksimalku na 200 km/h ali 1 sekundu bolje ubrzanje i elasticnost nego 250 maks a ubrzanja trula.
                  s obzirom da trenutno vozim auto sa Tiptronik automatom mogu da kazem da je u vecini (ako ne i u 100%)slucajeva ponasanje automata rezultat toga sto su u marketingu zamislili i naredili inzenjerima.
                  Primer: automat u Audiju uporedjen u sa takvim istim Audijem i mehanikom se razlikuje po ubrzanju 0-100 za oko 0,5-1 sek
                  a u Passatu za 1,5 sek (sa potpuno istom kutijom) znaci softver. Osim toga i Automat je moguce modifikovati ali za vece pare. Prvo moze da se promeni soft koji ce skratiti vreme menjanja brzina obicno za 70-80% od fabrickog drugo skinuti limiter obrtnog momenta i dati mogucnost hidrotransformatoru da "svari" veci Nm i KS. Drugo moze da se modifikuje transformator i time smanje gubitci KS od motora do tockova (znaci bolja ubrzanja 0-100) i primanje "na grudi" jos vise Nm koje dobijamo tuningom motora. Trece, promeniti glavi odnos brzina i time skratiti maksimalku ia dobiti na ubrzanju.

                  Primer 2: poslednja generacija Audija ima tiptronik koji je sporiji u ubrzanju 0-100 samo za 0,1 sek od mehanike znaci da kada se hoce onda se i moze.

                  Danas, price da je mehanika bolja od automata ne pije vodu u svakom slucaju u vrhunskom auto sportu (F1,DTM,WRC i gomila drugih) a pre ili kasnije menjaci takvih karakteristika ce sici i u narodne mase.

                  Moderni automatski menjac je vrlo jednostavan aparat za odrzavanje i prakticno se vise kvari elektronika nego "gvozdje" i u 90% slucajeva umire hidrotransformator i to od pregrevanja tj. ulje se pregreva od proklizavanja transformatora i przi sve sa cime je u kontaktu a to je prvo hidrotransformator a onda ceo komplet kvacila. Transformator obicno proklizava zbog toga sto vozac ne ume da vozi automat ili ga bas briga. Slicno kao i sa lamelom na mehanici, nekome izgori za 10-15000 a nekom za 50-70000 zavisi od vozaca.
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • starac vujadin
                    CBC Senator XXL
                    • 27.08.2005
                    • 2617
                    • Stari grad

                    #39
                    E pa dok "vi" ne dočekate te ultramoderne automatske menjače koji rade brzinom svetlosti, "mi" (lenjivci, amerikanci, njihovi klonovi i ko god već) ćemo da uživamo (izvinjavam se, da se "mučimo") koristeći ove očajno spore i nesavršene postojeće automatske menjače .

                    Ove priče počinju da me podsećaju na lamentiranje pojedinih sekretarica za starim, dobrim pisaćim mašinama, koje su bile "mnogo bolje" od kompjutera
                    Ja sam pisao o faktima, a ti udario po emocijama, i onako izdaleka malo vredjas. Razumeo bih nekog da je emotivno vezan za manuelni menjac, ali emotivno vezivanje za automatski mi nije bas najjasnije. Pokusavas da nam nametnes svoj ukus na silu. I nemoj sebe da svrstvas u "amerikance" - Corvette, Viper, Mustang & Co. se voze samo sa manuelnim menjacem.

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      #40
                      Nije sve u brojkama.Ima tu puno i filinga, u smislu da šaltam kad i kako hoću a, iskreno rečeno, nikad mi se nije dopadao onaj medjuprostor kod automata koji protekne od moje odluke da nešto uradim do trenutka kad automat "reši" da to sprovede u delo.Sa druge strane ništa mi nije lepše nego kad dohvatim ručicu menjača i onako sa dva prsta vitlam njome....To je vožnja.....i kontrola.Pored ovoga što sam napomenuo, ne podnosim ni ESP, ABS, ASR i ostala s.anja tog tipa jer mi oduzimaju užitak u vožnji.Sve je to izmišljeno pre svega da se uzmu pare kupcima ali i zbog ogromnog broja loših vozača kojih je sve više na putevima, a koji i dalje ostaju loši bez obzira na elektroniku!
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • bluealek
                        CBC Član
                        • 10.11.2004
                        • 85
                        • Beograd

                        #41
                        Mislim da većina vas gaji teške predrasude o vremenskom "međuprostoru" u zbivanjima u toku šaltanja na automaticima. Tu se uglavnom sve meri delovima sekunde do sekunde i realno ne narušava ni bezbednost ni užitak vožnje. Možda vi ovde spadate među 0,1% najveštijih vozača u ukupnoj vozačkoj populaciji pa se ono što svakodnevno primećujem oko sebe na vas ne odnosi, ali zaista ljudi koje viđam svuda unaokolo obično nisu u stanju da manuelno prešaltaju čak ni tom brzinom kojom to radi moj praistorijski američki automatik. Nemojte sad da se iščuđavate nad ovom tvrdnjom, jer je poređenje zastoja (gubitka ubrzanja) koje ja imam pri automatskom šaltanju i onoga koje ima većina automobila u saobraćaju oko mene više nego očigledno. Možda to znači da većina ljudi NE UME da koristi manuelni menjač, ali to samo dokazuje da je taj sistem promene brzina za glavninu populacije nepotrebno komplikovan i na neki način im je nametnut. Da su se kojim slučajem rodili u Americi 95% tih ljudi bi vozilo automatike i ne bi se uopšte pitalo kako funkcionišu manuelni menjači...

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #42
                          i pored tolikog razglabanja...opet isto...
                          ljudima najvise smeta KAD ce da prebaci a ne kolikom brzinom ce to da uradi...
                          brzina je tu.....ali oci i mozak na menjacu slabo nesto....

                          inace poredjenje sa avionima i tako to....pa akrobatski avioni su klipni avioni(za najzahtevnije akrobacije),a trkacki automobili manual menjaci ili sekvencijalni...
                          ja bi najvise voleo opciju bez kvacila,a sam da menjam brzine na volanu(kao na F1).
                          to je sigurno buducnost u putnickom programu....a full automatik za americke bake kad krenu u shoping sa karavanom od 6 metara,6000ccm,
                          i na vratima lamperija dezen NARAVNO.
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • bluealek
                            CBC Član
                            • 10.11.2004
                            • 85
                            • Beograd

                            #43
                            Zaista ne vidim kog đavola bi im to smetalo? Stvarno imam utisak da je u pitanju neki trip u glavi... Poenta je u tome da ti ni na koji način nisi hendikepiran vozeći automatik. Evo recimo da ilustrujem na primeru tipičnog preticanja...

                            Ideš za nekim kamionom, izlaziš iz krivine na pravac i pomeraš se u levo tek koliko da vidiš da li je čisto i da li možeš da kreneš u preticanje. Ako jeste čisto momentalno i sinhrono motaš volan da pređeš u levu traku i pritiskaš papučicu gasa do daske. Pre nego što ti je desni točak uopšte prešao središnju crtu menjač je već prešaltao i ti imaš punu snagu i veliki broj obrtaja. Završavaš preticanje, vraćaš se u svoju traku, olakšavaš pritisak na papučici i menjač sam, gotovo neprimetno, vraća u višu brzinu.

                            Šta je u svemu tome sporo, frustrirajuće ili hendikepirajuće? Izvinte na izrazu, ali stvarno ste pacijenti...

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #44
                              Neki dan sam pisao o SMG menjachu i nachinu rada i problemima sa njim.
                              Kombinacija za malo para uradjena na BMWu 330 u pokusaju sjedinjenja najboljih segmenta manuelnog i automatskog u jednu celinu je ispala kusata i rezultat je ispao los automatik osakatio manuelni deo..

                              Dakle ni jedno ni drugo da radi kako treba.

                              Naravno da SMG na M3 nema blage veze sa ekonomskom varijantom, jer tamo se pricha oparama i performansama, chak je sam BMW odlucio da nekoristi Getragove menjache na 330-kama vec budzet verzije koje daju penzionerska saltanja.

                              Shaltanje i vreme prebacivanja me podsetilo po rezimu rada na stare TuRbo motore i TuRbo rupe

                              I.. da.. mi smo ovde malo iskrivljenih mishljenja i sve vidimo kroz kako ustediti koju sekundu vrmena na performansama, jer Boze moj, sta je 1 sekunda u danasnje vreme
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #45
                                Hehe.. OK.. ajde.. mi smo pacijenti, nemislis li da je chika doktoru vreme za specijalizaciju
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X