WINTERA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    @ Srdjan:

    Ako Wintera zaista ima znak "triglava" sa ucrtanom pahuljom (koji ja iskreno nisam mogao da primetim svojevremeno ) a ima i (ochigledno i sa gornje slike) i M&S oznaku, onda alal vera ovima u Tigru na "univerzalnoj" gumi

    Wintera je, shodno standardima, jasno i vidljivo oznachena kao M&S guma shto samo po sebi karakterishe nju i njene performanse u eksploataciji, i dovoljno govori shta se od nje mozhe ochekivati. Barem meni...

    BTW. Prava (americhki i kanadski SSC standard, evropski ne secam trenutno koji beshe ) zimska guma je tako meke smeshe i konstrukcije bochnog zida da je praktichno neupotrebljiva u eksploataciji kad god u nisu u pitanju -15¤C i/ili pola metra snega Praktichno napravljena sa jednom namerom - da dobro "kopa" sneg i ima shto bolji grip kad je temp "u minusu", sa pretpostavkom da suv asfalt ne vidi u zhivotu Zbog takvog (mekog) sastava mase bi je i 5-6 hiljada km vozhnje po suvom totalno unishtilo (o 3-4 meseca "letnjeg" asfalta od 40¤C da i ne govorim), ako bi neko uopshte imao dovoljno nerava da vozi te gume tih 5 k km na suvom
    Ovo mi se nekako ne slazhe sa chinjenicom da hiljade njih voze Winteru preko cele godine, uz uglavnom 6 meseci u "pristojnom" temperaturnom plusu, ali im ipak potraje dobrih 35-40 k km, chak i na vecim/tezhim autima. Evo, brick je prvi primer.

    Zhivo me interesuje koliko bi u takvim okolnostima vozhnje izdrzhala jedna prava, klasichna zimska guma, recimo neki model Nokian-a namenjen za surove zimske uslove...

    40 k km - mozhda, ali ukupno, sve chetiri u setu
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Delkan
      CBC Senator XXL
      • 14.06.2005
      • 829
      • 60 km From BG,West

      Originally posted by overspeed
      Ovo mi se nekako ne slazhe sa chinjenicom da hiljade njih voze Winteru preko cele godine, uz uglavnom 6 meseci u "pristojnom" temperaturnom plusu, ali im ipak potraje dobrih 35-40 k km, chak i na vecim/tezhim autima. Evo, brick je prvi primer.
      Ja sam,ondak,drugi.

      Meni ova guma sasvim odgovara,ali ja i tako nikad ne vozim auto na granici opterecenja...

      Comment

      • HotDog
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 965
        • BSG 75 (011)

        pahuljicu ima, planinu nema!

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          Da, ta pahuljica jeste utisnuta pored natpisa WinterA (sa leve strane). Ali to nema isto praktichno, efektivno znachenje shto i onaj znak "triglava" sa utisnutom pahuljicom unutra. Znachi, ta pahuljica ne predstavlja nishta do jeftin trik proizvodjacha upravo namenjen da "zavara" i navede kupca u pogreshnu stranu, odnosno uveri ga da je kupio "pravu zimsku gumu", kako ono kazhe Tigrova reklama
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            hm, ne bih rekao lazni trik.
            standard koji definise pravo da se postavi jedna ili druga oznaka dozvoljava oba tipa, i oba definise kao zimska guma.
            bar po evropskim standardima ( za SAD i Kanadu nemam pojma kakve su definicije).

            oznaka sa planinom, se stavlja (stice pravo) kada guma ostvari na relevantnom atestiranju neku vrednost koeficijenta trakcije za tu normu, a kada je u okviru trakcije druge norme onda ima samo pahuljicu.

            gledao sam na nemackoj TV pre nekoliko meseci objasnjenja/tumacenja o tome kada je uvedeno obavezno posedovanje zimskih guma na vozilu.

            tada je receno i da pahuljica i planina spadaju u zimske (ne all season) gume kao kategoriju i mogu da se koriste zimi po nemackom zakonodavstvu/normi.

            ono drugo sto sam procitao je da se moderne gume vrlo malo zapravo i sastoje od gume vec su uglavnom u upotrebi vestacki materijali/ mesavine a da ti materijali menjaju osobine (tvrdocu) sa promenom temperature. tako da mekana zimska sa porastom temperature pocinje da otvrdnjava, koliko malo ili mnogo nisam nasao.
            kao ni za letnje, koliko sa temperaturom postaju plasticne.

            ali svuda sam nasao da tvrdocu gume odredjuje primarno kolicina vazduha u njoj i pritisak a ne sama guma/materijal/mesavina kao takva, za ove gume koje mi koristimo najcesce.
            za runflat kazu da je obrnuto, od materijal gume zavisi tvrdoca a vazduh je sporedan element u prici.
            cak i ti neki materijali imaju sposobnost da "podmazuju" hemijski gumu (ili tu smesu tacnije) tako sto prilikom okretanja gume pod opterecenjem ispustaju neku hemikaliju koja usporava starenje gume (hemijsku reakciju sumpora sa gumom) pa stoga i zakljucak da guma brze stari /trosi tj ispuca kada stoji nego kada se redovno koristi na autu.
            otuda i ona prica da guma vremenski i bez koriscenja se pokvari.

            Tigar kao deo Michelina sasvi regularno prodaje gume, i Winteru izmedju ostalih, na teritoriji EU, prosao je sve relevantne ateste pa sumnjam da bi lazno deklarisanje proizvoda toliko vremena proslo neopazeno.

            e sad, kakav je sastav Wintere i unutrasnje tajne zacina koju je skuvan u fabrici nemam pojma, ali iz prakse znam da na mom autu Wintera ima stepen habanja na nivou 1.5mm za 10.000km predjenih celogodisnjih km tj ukljucivo i leti.
            pogledacu tacno, cini mi se da je koeficijent habanja 220 za Winteru.

            na Michelinu Energy 3 je koeficijent habanja 280 a jos nisam presao dovoljno za neki stav oko stepena trosenja. (ista dimenzija inace)

            taj UTQ koeficijent trosenja po normi i inace mi nije bas najjasnije kako se odredjuje posto trosenje zavisi od mase vozila i opterecenja gume a to je razlicito od vozila do vozila, od malog miliona promenljivih faktora a sto ukljucuje i brzinu kretanja vozila.

            ja ne vozim auto na limitima i jos nikada nisam imao problem sa gumama na bilo kom autu, osim jednog gumi defekta bez vidljivog razloga pre 6 godina (bukvalno eksplozija i razletanje gume u sitne froncle sve do celicnih niti pri oko 140km/h nasred autoputa).

            meni Wintera odgovara sto je tiha guma, ne podnosim bucne gume koje kvare ugodnost voznje tako sto se cuju u kabini.
            ali to je moj izbor, ukus.
            mozda gresim ali Wintera je meni po ponasanju bliza kategoriji zimskih guma.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              Originally posted by lanMi
              pahuljicu ima, planinu nema!
              pahuljicu ima, planinu ima
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Ivvan
                Moderator
                • 29.09.2004
                • 1574
                • Nis
                • SAAB 9000

                Ti si bese kupio winter1 ?
                Na WinterA ima samo pahuljica,moguce da su dodali i planinu sad na ovoj "novoj" gumi
                Turbos make torque,and torque makes fun

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  Ali je potpuno ista guma, sto znaci da je prosla sve evropske ateste...

                  @Overspeed
                  Onda sam siguran da nije all season, nego klasicna zimska guma...
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    pahuljicu ima, planinu ima
                    aaa

                    koja je to pa onda guma, verzija.

                    ja sam moje kupio sve 4 pre 2 meseca i imaju samo pahuljicu a uz to su T indeksa brzine. (nije bilo H u toj dimenziji kod vulkanizera)
                    one ranije koje sam imao su bile H ali isto samo pahuljica.


                    da li je verzija sa planinom mekse mesavine/strukture od ove starije generacije WinterA-e ?
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      Vidis, moje imaju oko 20ak dana, pogledacu kakve su moje... Isto Wintera...
                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        Narucene u lokalnoj prodavnici autodelova Auto Vrbas.
                        Nije ih bilo na lageru, cekao 3 dana na isporuku.
                        Slikam sutra bocnu stranu sa sve oznakama.

                        Nazivna cena 9600 din po komadu.
                        Dobio rabat za sve 4 28.600 Din

                        Ove imaju smer rotacije verujem da i tvoje..
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • prolupator
                          CBC Senator XXL
                          • 02.09.2005
                          • 3968
                          • Zemun

                          Ja necu da slikam, malo mi je nedostupan USB port, samo cu da prepisem, koliko sutra....
                          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                          prolupator.mojblog.rs

                          Comment

                          • Wiz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3104
                            • Nish

                            Boost ako smes nekako da se vratis sa tim gumama nazad,pokloni ih recimo meni,odgovara mi dimenzija ma kakav je shit za moj stil voznje su ok

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              @ eon:

                              Samo jednom sam imao priliku da vozim na Winterama, i nije moj auto bio u pitanju. Auto se (na suvom) jako loshe ponashao, imao problema sa drzhanjem pravca preko 80-90 km/h, o unoshenju neke vece brzinu u krivinu da i ne pricham... Stabilnost je bila takodje narushena, imao sam osecaj da plutam/plovim a ne vozim... Strashno... Mozhda sam takav utisak stekao jer sam navikao da svojim autom ulazim malo oshtrije u krivine i uvek imam 100% osecaj shta se deshava ispod tochkova i apsolutno predvidljivu putanju kretanja, ali u svakom sluchaju ovo je bilo toliko loshe da sam nakon vozhnje ovlash pregledao gume tek da se uverim da li su u redu. (PS. tehnichka ispravnost auta nije bila problem, radilo se o poprilichno novom autu, brend i model nisu bitni...) Tom prilikom sam ochitao M&S znak na boku gume, i SAMO pahuljicu utisnutu na boku, pored natpisa WinterA, ulevo. O tom modelu sam stekao loshe mishljenje, i za isti ne mislim, nego tvrdim da je all-season guma. Vec sam pisao shta M&S znachi po standardima, i koje karakteristike guma koja nosi tu oznaku mozhe i mora da zadovolji. Tigar koji izvozi gume u "pola Evrope" mora da zadovolji i isposhtuje te standarde, i shodno tome i oznachi/klasifikuje svoj proizvod.

                              Medjutim, sad ispade da postoji i Wintera sa "triglavom" i utisnutom pahuljicom unutra Ovo je, moram da priznam, za mene novost. Verovatno su u Tigru napravili i tu verziju, klasichne simske gume, pa su je iz tog razloga i oznachili drugachije. To valjda jasno govori da je razlog zashto ona prva nema "triglav" sa ucrtanom pahuljom taj shto - ona nije klasichna zimska guma, te shodno tome nije ni mogla (smela) biti oznachena (po standardima) kao takva.

                              @ boost: Tek sad mi je jasno zashto si stekao toliko loshe iskustvo sa tom gumom - ti si zapravo uzeo verziju sa "triglavom" odnosno model koji, obzirom na svoj sastav i konstrukciju, definitivno ima josh i loshije performanse na suvom od modela koji sam ja imao prilike da probam svojevremeno. Ako se ona u mom sluchaju ONAKO loshe ponashala, mogu samo da zamislim kako je tek tebi bilo...
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              • prolupator
                                CBC Senator XXL
                                • 02.09.2005
                                • 3968
                                • Zemun

                                Moje imaju smer rotacije, nego, koja ti je to dimenzija kad toliko kostaju ? 17" ?! Moje 14ice su sa namestanjem, centriranjem, balansiranjem auta kostale oko 18500 din.
                                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                                prolupator.mojblog.rs

                                Comment

                                Working...
                                X