Gume - iskustva, proizvodjaci ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

    A baš se pitam, šta ima 'gorans' (a ja zajedno sa njim) da objašnjava da li se isplati kad je dranje (blam).

    Kad odjednom bivaš na 5-6 mesta, onda ti nešto i promakne.
    500din. po točku me je i dovelo ovde (nije li suludo?).
    500din. za 4 točka ... hmmm. 100 din. po točku, i dovoljno je, možda ni toliko ne vredi ali cenu od 150din. sigurno ne vredi (balansiranje je toliko, kako-gde). Tubeless ventili vrede više (ili bar koliko azot) a cena im je 50-100din.
    O.K. sve je jasno. Skoro da nema svrhe ali ako se dobije gratis (uz npr. račun veći od 1000din. ili uz kupljenu gumu-dve) zašto da ne.
    Ako bi se cenkao kao na pijaci dao bi 50din. (pa makar nemalo svrhe).
    100 din. je gornja granica (po gumi) a 300din za komplet 4 (5) točka (ha-ha).

    Nikad nisam uduvao N2 jer nije bilo gratis, uglavnom u provinciji toga nema, do 100din./kom. bi dao (da probam).

    P.S.
    Od inertnosti gasa nikakva korist (ama baš) a od osobina gasa slaba.
    Obično se navode sledeće prednosti:
    1) Azot sprečava koroziju (auuu brale! Ovo je za čistu peticu ... na faksu); sprečava, sprečava ali ... (jasno je)
    2) manja potreba za dopumpavanjem pneumatika (a iz toga lista prednosti, koja pada u vodu ako redovno kontrolišete pritisak u gumama)
    Ovo je ... pa ... nek ostane. Čisto po(sumnjam).
    Doduše nije ni Goran skroz u pravu, malo dopumpanog kiseonika i vodene pare (te Argona, još inertniji od Azota, samo skuplji) ne smeta baš toliko. Ne toliko zbog dopumpavanja (koje možda jeste ređe ali ne koliko se tvrdi, u reklami) već zbog svega ostalog azot ne vredi nešto posebno. Sigurno da guma neće trajati 10, 20 ili 30% duže (zbog oksidacije kiseonikom unutar pneumatika ili bilo čega drugog, jedino ako ne proveravate pritisak, guma će kraće trajati ali to važi i za azot).

    Zanimljiviji je RAZLOG za manjom potrebom dopumpavanja!!
    (Kažu) zato što je Azot (molekul valjda) VEĆI od (molekula) Kiseonika.
    Kakvi naučnici (bog te mazo!). A od škole ... RESAVSKA. Ovo su (od negde) DOBRO prepisali.
    Jeste da su atomi kiseonika veći i da se zbog trostruke veze N-N atoma može (na prvu) očekivati da je to i sa atomima, zbog silnih razloga (hibridizacija) to zaista nije tako (nije N2 manje od O2).

    Veličina ovih molekula je:
    1) Azot: 365x267pm (možda se zato i kaže: ma idi u pm ); dužina 0,365nm a širina 0,267nm
    2) Kiseonik: 347x249pm; dužina 0,347nm, širina 0,249nm

    Razlika (dakako) postoji. Ali ... kad je tamo a ono međutim.
    Zbog ovoga nije tolika razlika da bi se guma (pneumatik) dopumpavao 5 puta ređe ili tako nešto. Razlika je prilično mala.
    Naučnici (pravi) su napravili "molekulska sita" koja ih razdvajaju ALI ... ne postoji metoda da se naprave veličina pora koja bi bila pogodna za ovaj proces. Metoda se (više) zasniva na (drugim) fizičkim osobinama ovih molekula.
    Radi se o softificiranim metodama. Pravi SF (naučna fantastika).
    E, kako su samo "glupi", pa mogli su da ih lepo razdvoje pomoću običnog pneumatika (prave su ovcica ).

    E nauko moja, i bogu si teška!

    Ako bi prethodno i bila istina (možda 1/gugle procenata) onda bi zapravo gume trebalo DOPUMPAVATI a ne NAPUMPAVATI azotom. Logično zar ne, svakih mesec dana dopunjavate kiseonik koji je iscureo pa samim tim za godinu dana imate 88% azota a ne "samo" 78%.
    Na kraju krajeva ajd' bar da gume pumpamo Argonom ili još bolje Kriptonom (ni Superman (men) Vam ništa ne može, ali ništa!).

    3) Smanjeno zagrevanje guma u vožnji. Mož' bit' da, mož' bit' ne. Pretežno ne. Zaista me mrzi (a i nemam vremena) da tražim TermoDinamičke tablice pa da vidim da li je (baš me nešto ...). Ne treba ni da se potvrđuje. Ako već vozite brzo (oštro) gume treba malo dopumpati. Onda je bolje i ako se (malo) više zagreju, zar ne?
    Osim toga, ako ste kupili odgovarajuću (brzinsku) klasu, sve je O.K. (nisu testirane na azot).
    Ako je i tačno, možda (i samo možda) ima uticaja kod trkačkih automobila i aviona. Kod normalnih automobila, malo đavola.
    Kod "letećih objekata" (identifikovanih ili ne) se možda gume pumpaju azotom ali više iz drugih razloga (ako i o tome počnemo stigosmo do (moje) penzije). Ovo je auto forum a ne "aero" (mada uz SAAB Aero, nisam 100% siguran ).

    Možda (nisam pratio ni diskusije niti sam se udubljivao u temu) je jedina prednost manja varijacija u pritisku pneumatika sa spoljnom temperaturom (inače morate tu i tamo zimi da dopumpate). Nije ni to bog zna šta. Leti malo veći neće da škodi a zimi manji. Ne verujem da je razlika bitna (možda tek deseti deo bar, evenutalno par njih, taman da nema veze).
    Ipak u vazduhu ima 80% istog.

    Azot je (doduše) SUV gas. To ima neke veze ... ali za (sub)akademsku raspravu.

    I na kraju Azot je NEZAPALJIV gas ("inertan", jeste bar pri manje "oštrim" uslovima) - što jest, jest.
    Sa čim ovo ima veze? Ono malo kiseonika u gumi nasuprot (celoj) ATMOSFERI ...
    Ako ti se zapali guma, bolje ćeš (navodno) proći ... Ma daj ...
    Gori guma spolja a ne iznutra ... hebem li ga šta je ideja.
    Nema (tek) ovo veze sa ničim (bitnim). Kod teretnih vozila ionako treba pustiti da guma izgori (otpadne) pa ako već sprečava požar (samo što nije) ili ga gasi onda je opet loša stvar; ili nije baš tako dobra.

    ITD.

    Ma 250 dindži za sve gume (sa rezervnom) ... više ne dajem!

    P.S.
    Malo je jasnije zašto s vremena na vreme "planem" (može i bez navodnika).
    Sugestivno i agresivno navođenje nečega o čemu se POJMA NEMA je efikasnije (milion puta, na žalost) nego ako se nešto kaže uz dozu rezerve (jer stvari mogu biti i nešto drugačije).
    Neki t*pč* iz marketinga (zapravo je Ajnštajn i toliko puta pametniji, koliko više zarađuje) sa 10x većom zaradom lepo kaže:
    Ovo naše (mineralno) ulje je 100% sintetičko. Ne samo što ostane živ, nego i pošteno zaradi onu svoju proviziju jer bar 10x više proda tog istog ulja (guma, azota ...) nego onaj ko ga je napravio i koji će možda da prizna da to nije baš 100% sintetičko (nije ni 0% ili je tek 10%) ili da je konkurencija "tu negde" a ne hiljadama km daleko (i ispod).

    Doduše:
    od NAUČNE ELITE smo videli kako smo prošli (nova emisija me samo podseti na tužne događaje) sa nekim vakcinama (i lekovima) i kako ćemo tek proći (sa GMO).
    No, niti je ta Elita zaista Elita (nego se, uglavnom međusobno, takvom proglasila), a i tužno je kada se (ta) elita prodaje za siću. Doduše koliko su plaćeni možda i moraju da se tako prodaju (za sitne pare). I tako će nam i biti. Sve gore i gore.
    Daj malo toga azota (da si napumpam mozak, da ne istruli), platiču 125 dindži.
    A posle, sok od rajčice - molim!
    (za takav ne pitam šta košta, isplati se!)
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • aivan
      CBC Senator
      • 28.02.2006
      • 247
      • Bograd, Mirijevo

      Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

      Originally posted by 206 View Post
      ... prvenstveno zbog toga sto vam je pritisak u gumi, bez obzira na spoljnu temperaturu ili tempo voznje - konstantan...
      Ovo jednostavno nije tacno, azot ce reagovati isto (kao i mesavina azota i kiseonika) na porast ili opadanje temperature.
      Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

        Ma vazi, uzmi manometar pa proveri, mada sa autom iz potpisa verovatno neces videti bog zna kakvu razliku, jer treba tockovi da mu pootpadaju da nabijes neki tempo gde ce faktor preteranog grejanja guma da bude primetan faktor. Na autu od cca. 2500kg i prilicno velikom dimenzijom guma (315/35/20), razlika u pritisku na zadnjim gumama punjenim vazduhom posle pola sata voznje po autoputu (skoro uvek ista deonica, uvek maltene ista prosecna brzina, "malo" veca od 120 na sat...) na 30+ je najmanje 0,5bar, dok je sa azotom razlika max. 0,1 bar, odnosno u domenu greske merenja. Da sam proveravao jednom pa hajde, da kazem zeznuo sam se, ali posto sam ne znam koliko puta rucno proveravao, a manometar sistema za proveru pritiska u gumama mi je stalno pred nosem na komandnoj tabli, svaki dalji komentar je izlisan.

        Na autu sa nesto normalnijom dimenzijom guma (225/45/17), razlika u pritisku posle ostrije voznje (blago receno...) od 20-30 min, sa vazduhom bude 0,3-0,4bar, sa azotom takodje u domenu greske merenja.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • gorans
          CBC Senator XXL
          • 09.03.2010
          • 1525
          • Beograd

          Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

          Ti sad navodis neke abnormalne dimenzije guma i trkacki stil voznje a znas li koliko ljudi kod nas vozi takva kola? Nikad nisam bio stipsa ali nedam 500 kinti za nesto sto ne mogu da vidim ili osetim razliku,kupicu bolje zeni buket cveca pa ce mi biti lepo i slatko to vece kada legnemo

          Comment

          • mupe
            CBC Senator XXL
            • 05.10.2006
            • 822
            • bg
            • Laguna 3 GT 2.0T 205

            @206 - vozim lagunu, sa gumama 225/45-17 i imam senzore pritiska. Prednje gume napumpane azotom (besplatno, ako neko pita) i zadnje gume napumpane vazduhom. Kada je jedna strana auta na suncu, a druga u hladu, i prednja i zadnja guma dobiju jednako na pritisku. U vožnji prednje dobiju 0.1 više, verovatno zbog većeg grejanja prednjih kočnica. Kad zahladi, sve 4 izgube isto na pritisku. Mojih 5¢. :-)

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

              Pa ja navodim dimenziju guma koju vozim kao i neki moj nacin voznje posle kojeg se guma ponasa kako se ponasa, kakve veze sad ima to sto zanemarljivo malo ljudi kod nas vozi takvu gumu ili ima takav stil voznje? Uopste ne ulazim u to da li je koristenje azota kod nas popularno ili ne, prica se o tome da li ima poente ili ne. Sam si rekao, zanemarljivo mali procenat ljudi ima stil voznje kao ja ili slicnu dimenziju guma, pa im je azot savrseno beskoristan, a ipak pune gume njim, ni sami ne znajuci zasto. Prema tome, u 99% slucajeva, potpuno je suvisno puniti gume azotom, ali u slucajevima malo ekstremnije upotrebe, ima smisla - a posto ocigledno ima i efekta, makar sudeci po onome sto ja godinama radim i primecujem u voznji, malo je suvisno raspravljati dalje.

              A to, da li vredi para ili ne - opet, 99,9% ljudi ce, ako to punjenje dodatno plate, baciti bovac, jer im taj benefit nikada nece trebati, onima kojima koristi da imaju konstantniji pritisak to nece biti skupo, mada istini za volju to vecina vulkanizera i ne naplacuje osim muljatora, ocigledno. Ej, 150 din za azot...
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • gorans
                CBC Senator XXL
                • 09.03.2010
                • 1525
                • Beograd

                Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                Ovim postom kao da si mi procitao misli,apsolutno se slazem.To je ono sto sam ja hteo da kazem ali si ti lepo objasnio.

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                  Lep rečeno.
                  Bilo bi glupo (posle tako dobro napisanog post-a) sad nešto cepidlačiti. To je u principu to a rečeno je na dobar način.
                  Nema potrebe da gubimo vreme.

                  '206' i 'gorans'
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • gorans
                    CBC Senator XXL
                    • 09.03.2010
                    • 1525
                    • Beograd

                    Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                    Ovih dana vozim sestrin auto sa GY Vector 5 ne mogu vam opisati koliko sam zadovoljan upravljanjem,bukom i kocenjem.Na mokrim plocicama u auto perionici skripe i zaustavljaju kao na suvom betonu.Fantasticno za sad,jedva cekam da vidim kakve su za poledicu.

                    Comment

                    • gorans
                      CBC Senator XXL
                      • 09.03.2010
                      • 1525
                      • Beograd

                      Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                      Resio sam da obujem Subarua 4X4 pa me zanima i vase misljenje sta uzeti? Auto se povremeno koristi i to uglavnom kada treba da idem negde gde ne mogu da prodjem sa "normalnim" autom.Manje mi je bitan nivo buke,trag kocenja itd ali mi je mnogo bitno kako cupaju iz blata ili snega,znaci bitna je prohodnost.
                      Imam sledecu ponudu
                      1.DEBICA FRIGO2 185/70 R14 4850 din/kom
                      2.TIGAR WINTER1 185/70 R14 5100 din/kom
                      3.KLEBER KRISALP HP2 6000 din/kom
                      4.BF DOODRICH WINTER G-FORCE 6200 din/kom
                      Meni nekako Debica ima saru koja deluje off-road ali bih voleo i vas da cujem.
                      Sta uzeti?

                      Comment

                      • cedo86
                        CBC Član
                        • 20.12.2009
                        • 14
                        • Novi Sad

                        Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                        Od ponudjenih BF GOODRICH, ako moras, a ako ne moras onda bih nesto od ove dve..
                        5.Barum Polaris 3
                        6.Sava Eskimo HP na snegu, ledu i bljuzgi fenomenalna...

                        Comment

                        • mickeyrs
                          CBC Član
                          • 11.01.2007
                          • 21
                          • Beograd
                          • 146Ti

                          Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                          Dakle, potraga za AllSeason gumama je teža nego što sam očekivao - jednostavno ih nema.

                          Ponegde sam našao Sava Adapto, ali bih najradije pazario već pominjani GoodYear Vector4Seasons i najdalje što sam stigao je da mogu da se poruče i stignu za ~7 dana, ali 3 komada. Zna li neko gde pouzdano ima barem još jedan komad (195/50/15) pa da kompletiram set ili da odustajem. Može i na PM ako nije dozvoljena reklama.

                          Comment

                          • gorans
                            CBC Senator XXL
                            • 09.03.2010
                            • 1525
                            • Beograd

                            Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                            Ja mogu da uzmem GY 4seasson 205/65 r15 za 300e 4 komada,nove ali nemam na sta da ih turim.Pitacu da li ima tvoja dimenzija pa javljam.

                            Comment

                            • strela75
                              CBC Član
                              • 02.07.2008
                              • 64
                              • Krnjaca

                              Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                              Odlican sajt sa pregledom raznoraznih testova:


                              Izaberete sa leve strane:
                              - sezóna: zimska
                              - testeri: svi
                              - ročník (godina): sve (ne samo 2011)
                              - rozměr pneu: dimenzija gume (najpribliznija ako nema vasa)
                              - pneumatika: sve

                              I za izabranu dimenziju dobijete sve testove koji su radjeni u poslednjih nekoliko godina. Nadjete gumu koja vas interesuje i vidite dobre strane i mane. Ako mozete da progutate mane - to je guma za vas. Prosto kao pasulj.

                              Sto se tice Tigrove Winter1 gume - testirali su je 2008. godine:
                              Leider sind die gesuchten Inhalte nicht auf unserer Seite zu finden.


                              Mane:
                              - slaba po vlaznom putu
                              - izuzetno slaba po suvom putu


                              Trayalova Arctica (testirana 2011):
                              Leider sind die gesuchten Inhalte nicht auf unserer Seite zu finden.


                              Mane:
                              - veoma slaba po suvom i mokrom putu
                              - slaba po snegu i ledu

                              Pozdrav.
                              Kad svi misle isto - znači, niko ne misli mnogo.

                              Comment

                              • * ABARTH *
                                CBC Član
                                • 13.10.2011
                                • 37
                                • Zemun
                                • Toyota

                                Odg: Gume - iskustva, proizvodjaci ...

                                Originally posted by mickeyrs View Post
                                Dakle, potraga za AllSeason gumama je teža nego što sam očekivao - jednostavno ih nema.

                                Ponegde sam našao Sava Adapto, ali bih najradije pazario već pominjani GoodYear Vector4Seasons i najdalje što sam stigao je da mogu da se poruče i stignu za ~7 dana, ali 3 komada. Zna li neko gde pouzdano ima barem još jedan komad (195/50/15) pa da kompletiram set ili da odustajem. Može i na PM ako nije dozvoljena reklama.


                                ... Odgovor na PP ...

                                Comment

                                Working...
                                X