Plivajuci zamajac

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #31
    Ostalo je:

    - Dakle, plivajuci zamajci crkavaju zbog oscilacija u obrtajima radilice?
    To je, onda, najizrazenije na leru i na nizim obrtajima. Prema tome taxi-ji bi
    po zapadu menjali zamajce na 5-6 promena ulja ejr vecinom i ne idu na
    visoke obrtaje, a to se ne desava...

    - Snaga / obrtni moment nema veze s tim? Ili ma?

    - Zasto je lose (po zamjac) sto danasnji motori imaju manje inertne mase?
    Opet zbog vecih oscilacija u obrtajima radilice?

    i jos..
    - Na koje motore (koje snage) se stavljaju plivajuci zamajci,
    ima li granica snage / obrtnog momenta i koja je ?
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #32
      Na sve raspone snage, nova modna ludorija je zahvatila celu autoindustiju.

      Umesto oblazivacha momenta u lameli (opruge) koje su pucale i podbadale se pod korpu chineci odvajanje lamele nemogucim i auto neupotrebljivim za vecinu obicnih korisnika, sve se prenelo na zamajac koji sad ima funkciju ublazivaca momenta. Inertna masa lamele prema inertoj masi plivajuceg dela zamajca je neuporediva te odatle i da je ublazivanje vibracija puno bolje na ulaznoj osovini menjacha (spojnickoj osovini) ali pod cenu da zamajci stradaju ali auto ostaje upotrebljiv duzi period od kad se greska prikaze.

      Sa druge strane , pucanje korpe kvacila ili njene deformacije su izrazenija greska ovih konstrukcija jer je sama korpa puno manje mase nego li na standardnim zamajcima.

      Drugom reci, izmena je i na dobro i na lose.
      Kako god se okrenes, **** uvek pozadi.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        Originally posted by prolupator
        Ostalo je:

        - Dakle, plivajuci zamajci crkavaju zbog oscilacija u obrtajima radilice?
        NE , vec zbog oscilirajuce brzine rotacije radilice po obrtaju radilice.

        To je, onda, najizrazenije na leru i na nizim obrtajima. Prema tome taxi-ji bi
        po zapadu menjali zamajce na 5-6 promena ulja ejr vecinom i ne idu na
        visoke obrtaje, a to se ne desava...
        Ne, dok nema pogona nema ni opterecenja na plivajuci deo zamajca. Drugim recima nemas jasnu sliku konstrukcije. Trazi na netu dubbelmass flaywheel, dual mass ili slicno.

        - Snaga / obrtni moment nema veze s tim? Ili ma?
        Ima veze samo gde tj koliko nisko u obrtajima.


        - Zasto je lose (po zamjac) sto danasnji motori imaju manje inertne mase?
        Opet zbog vecih oscilacija u obrtajima radilice?
        Posto se manja masa lazse ubezava odatle je i max akseleracioni momenat veci te i zamajac ima vise posla.
        i jos..
        - Na koje motore (koje snage) se stavljaju plivajuci zamajci,
        ima li granica snage / obrtnog momenta i koja je ?
        Konstrukcija menjacha i motora odlucuju.
        E3 norme su vec uvele manje frikcije u motoru i manje inertne mase.
        Da je samo zamajac koji strada zbog toga nebi bilo nimalo strasno, o ostalom je vec pisano milion puta.
        Malo koja fabrika sa prelaskom na E3 da nije imala bar neki motor koji je ili trosio ili prljao ulje prebrzo.

        Drugim recima , moda je moda i prati se a kupac je uvek taj koji placa.
        Krpa sa lepim dizajnom daje veci profit nego kvalitetno napravljen produkt.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • srdjan_p
          CBC Senator XXL
          • 01.12.2004
          • 1915
          • ZR

          #34
          Jos jedno pitanjce, ne mogu da stvorim bas najbolju sliku u glavi o tome pa me zanima, ima li razlike po pitanju ovih sila i opterecenja o kojima smo pricali izmedju R4 i F4(boxer) motora?

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #35
            180 stepeni = 180 stepeni dakle , ist mu ga dodje.
            Jedino su vibracije koaje idu van bloka na strani boxera sto nema veze za pulseve na izlazu radilice.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              #36
              @chela:
              Zbog te predrasude da te bude sram & stid i da se zacrvenis svaki put kad vidis OPEL-a. Opel je munjevit auto i necemo vise o tome ovde...

              "zbog oscilirajuce brzine rotacije radilice po obrtaju radilice" - to sam i mislio, samo sam se pogresno "odrazio".

              "Ne, dok nema pogona nema ni opterecenja na plivajuci deo zamajca. Drugim recima nemas jasnu sliku konstrukcije." - koliko ja znam, kad god je upaljen motor, vrti se i zamajac bio ler ili ne. A ako brzina rotacije radilice oscilira po obrtaju, to radi i na leru i u voznji. Sigurno si u pravu (do sad 99% i bio) kad tvrdis da nemam bas najjasniju sliku. Razgledacu i vraticu se s pitanjima.

              Kad se poducim, verovatno ce mi i ovo biti jasnije:
              "Citat:
              - Snaga / obrtni moment nema veze s tim? Ili ma?
              Ima veze samo gde tj koliko nisko u obrtajima. "
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                "Ne, dok nema pogona nema ni opterecenja na plivajuci deo zamajca. Drugim recima nemas jasnu sliku konstrukcije." - koliko ja znam, kad god je upaljen motor, vrti se i zamajac bio ler ili ne. A ako brzina rotacije radilice oscilira po obrtaju, to radi i na leru i u voznji.

                da zamislimo 2 tanjira koja držimo horizontalno u ruci, jedan na drugome.

                okre?emo samo donji, i gornji se posledi?no lako okre?e i prati ritam okretanja donjeg.

                sada isto okre?emo donji tanjir ali rukom ko?imo/ usporavano gornji.
                sada usled tog otpora postoji razlika ugaonih brzina, postoji deo energije koji se gubi i pretvara uneku drugu energiju (toplotu, rad našeg miši?a koji spre?ava okretanje gornjeg...)

                sli?no radi zamajac, tj 2 zamajca koja su spojena elasti?nim posrednikom (gumenim elementom npr).

                kada se bez otpora na leru, ili pri ravnomernom kretanju okre?u oba zamajca nema ni (velike) razlike odnosno te energije "posredovanja" koju treba absorbovati.

                što je ve?a promena stanja okretanja ta 2 zamajca odnosno radilice i menja?a, potrebno je apsorbovati i vratiti nazad više energije.

                opruga ima ulogu akumulatora energije, isto tako i guma tj radi se o elasti?nim deformacijama materijala.

                kada konstrukcija fabrike nije dobro prora?unata ili je usled ne?ega stvarno stanje razli?ito od zamišljenog/ predvidjenog konstrukcijom nastaje problem sa viškom energije koju treba akumulirati odnosno može prevelika energija da prouzrokuje da elasti?na defomracija materijala predje u plasti?nu deformaciju.

                ukratko, pucanje materijala.

                rešenje problema je ili smanjenje energije, u našem slu?aju obrtnog momenta koji se želi preneti, ili odabir adekvatnog materijala/ konstrukcije.

                danas fabrike sa odli?nim softverom mogu precizno da predvide granice materijala, tako da naprave uštedom ceo sklop koji je na ivici predvidjenih zahteva za dati period vremena upotrebe.

                u krajnjem se svodi da fabrika namerno uštedom pri izradi igra u okviru male margine, odnosno namerno pravi "nekvalitetno" pri poredjenju sa ranijim periodima.

                ako se ho?e, može se napraviti zamajac iz 2 dela da traje i traje.
                i traje...
                ali onda ne?e auto i?i u servis svake 3-4-5 godina, ne?e se uzimati 1,000 eura dodatno, ne?e postojati dovoljno ubedljiv motiv da se investira (putem kredita) uz doplatu za novi model koji je upravo fabrika konstruisala....da se vrti potroša?ki zamajac.

                pou?an je nedavni primer BMW koji je svoju prvu (za more) jedrilicu za kup takmi?enje napravio prakti?no samo softverskom konstrukcijom.
                pri tome je imao normiranu masu jedrilice za takmi?enje, i promašio je svega nekoliko stotina grama na masu od nekoliko tona, u par promila.

                pulsevi ?etvrtaka su takvi kakvi jesu ve? decenijama i poznato odavno, samo košta kvalitet kako pri izradi tako i pri konstrukciji.
                a ?injenica jeste da su dizeli postali višestruko ve?eg obrtnog momenta nego pre samo 10tak godina. (što naravno zahteva da i zamajac prati u konstrukciji istih).

                kod automatika ulogu plivaju?eg zamajca preuzima konverter momenta i ulje je to koje trpi pulseve, odnosno ulje u menja?u je prenosilac obrtnog momenta i ono je to koje trpi optere?enje.
                rezultat te uloge je zagrevanje ulja pri prenosu momenta, tu se apsorbuje ta energija iz onog primera sa 2 tanjira.

                nadam se da je bilo neke koristi u ovom opisu
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #38
                  Pomogao si verujem celom delu njih koji nisu bas svatili kako to izgleda.

                  No, evo me bas sad iz radionice, zaboravio sam fotoaparat , sutra cu okaciti slike zamajca gde ce se videti kako izgleda.

                  BMW M3 90.000 km 2002 god 343KS








                  I sta sad , nije crko zamajac ali je lamela prepaljena , set korpa i lamela 380?
                  Rad zamena 500?

                  Suma 880? i to sa velikim popustom (nas decko, mladic od 22 god inace mu znam roditelje a u suprotnom bi bilo klanje.

                  Ima plivajuci zamajac ali retko crkavaju kod BMWa na 6-acima.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • mirdza
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2005
                    • 2437
                    • Katowice (PL) / Banja Luka
                    • AGP / W126

                    #39
                    Po svemu sudeci neko ga je "njezno" vozio
                    Nego, zasto tako skupa promjena? Da li zbog cijena u SWE ili ima neka specifika kod M3 ?
                    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #40
                      Skupa? Nja.. normativ je 5,5 sat za izmenu , cena u BMW servisu je 140? sat, ja sam spustio na ca:100? sat i to je jeftino. Cisto da ga spasim.

                      Inace se nebakcem sa ovakvim obicnim radovima ali ako radim radim, nisam crveni krst .
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        #41
                        Meni je prica o tanjirima potpuno jasna i tako sam i shvatio princip rada cele zamlatacije, ali ono sto me buni je sledece:

                        Plivajuci zamajac crkava "zbog oscilirajuce brzine rotacije radilice po obrtaju radilice"
                        E, to se desava i na leru i u tom grmu lezi zec (dok ga DTi ne oduva Astrom).
                        Ta zecetina mene buni. Koliko razumem kad se povecaju obrtaji smanjuju se oscilacije po obrtaju ili su, bar manje izrazene zbog manjeg vremena izmedju paljenja cilindara. Odatle i moja zamerka na taxistei voznju na malom broju obrtaja.
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #42
                          Prolupator, moras da poznajes malo materijale da bi razumeo u potpunosti, ali da probam lako da objasnim:

                          Busilica za beton ako imas prevelike obrtaje ima samo da zuje po betonu bez da busi u njega.
                          Razlog je da kad odskache od betona a ti guras busilicu jednostavno nemozes dovoljno brzo da je vratis na beton kad odskoci tako da samo kratkim pulsevima ima da cheprkas po povrsini.

                          Kad smanjis brzinu , kad odskoci a ti guras stigne da udari opet u beton pa opet odskoci pa opet udari i tako dobijes ono sto zovu u narodu , chekicara.

                          Sad jesnije?
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • prolupator
                            CBC Senator XXL
                            • 02.09.2005
                            • 3968
                            • Zemun

                            #43
                            Donekle... hvala
                            Da se osvrnem na tvoj primer s busilicom:
                            Ako je broj obrtaja svrdla prevelik ili premalen nema burgijanja? To se i ovde desava? To je prica o materijalima?
                            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                            prolupator.mojblog.rs

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #44
                              Nije prica o materijalima, malo sam se brzopleto izrazio, vishe procesi fizickih mehanizama.

                              Ukoliko je dovoljno veliki, dakle ukoliko je presao kriticnu granicu da je vreme za koje mozes da pritisnes burgiju nazad do materijala prekratko.

                              Zamajac, kad se napne pod opterecenjem u visocijim obrtajima (ovo je vazlio za stare lamele ranije koje su imale ublazivace momenta- opruge) i emisioni - pogonski pulsevi doaze toliko cesto da mehanizam opruge nije vse dovoljno ak da postisne nazad u nultu tacku, nema ni rada ni zvakanja. Dakle sto veci obrtaji manje opterecenje po jedan ovakav mehanizam.

                              Jasniji?
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • prolupator
                                CBC Senator XXL
                                • 02.09.2005
                                • 3968
                                • Zemun

                                #45
                                Da... shvatih. Samo da progooglam da pohvatam neke pojedinosti pa cu da pitam dalje...
                                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                                prolupator.mojblog.rs

                                Comment

                                Working...
                                X