pravim sasiju, molim za pomoc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van
    CBC Senator XXL
    • 16.02.2007
    • 1425
    • Nbgd

    #61
    Pa sada ne znam iz kojih razloga pravis repliku , i da li bi ona trebala da ima sportsku notu . Ako da , onda ti je geometrija trapova veoma bitna stvar za dobru upravljivost . Shasija je kicma koja nosi tvoj auto , i nju treba da dizajniras tako moze da nosi sve komponente , da ima torzionu krutost i da bude lagana .
    Ako je u pitanju samo lagana voznja onda ti je sve jedno .
    ...zivi , Franjo je ziv !!!

    Comment

    • Optimista
      CBC Veteran
      • 22.09.2007
      • 171
      • Stapar

      #62
      Pazi Van, ova sasija treba da nosi bagi. Da to jeste kicma i ona nosi sve!
      Nije u pitanju nesto sto sece krivine nego nesto sto treba da izbrzi opterecenje izvan asfalta i nema jurcanja.
      Znaci mislim da je uradim tako da bude cvrsta pre svega, a tu ce tezina biti malo veca, sto mislim da nije problem.
      Vesanje sam zamislio kako ce izgledati i gde ce se kaciti ali nisam to mogao predstaviti jer ni samu sasiju jos nisam zavrsio.
      Napred ce biti dvostruka trouglasta ramena poput onih na S7 ali jaca a nazad kruta osovina.
      Moguce da negde gresim, jer nisam sigurno nikakav strucnjak po pitanju konstrukcije sasija.
      U stvari gledao sam mnogo razlicitih i pozajmljivao ono sto mi se cinilo najbolje od svake.
      A mislim kada se to jednom zavrsi ubaciti je u neki program koji izracunava oterecenja i proveriti sve.
      Naravno ovde sam zato da bi poslusao svakog ko ima nesto mudro da kaze, a znam da si ti materiju dobro proucio i svaki savet je naravno dobro dosao!!!
      All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

      Comment

      • Van
        CBC Senator XXL
        • 16.02.2007
        • 1425
        • Nbgd

        #63
        Ako je u pitanu bagi , onda vesanje teba da iam veliki hod , posto je to off road vozilo . Ako setavljas nazad krutu osovinu , onda ti je motor verovatno napred , pa to onta izgleda vise ko dzip . Bagi mora da ima motor ili centralno ili iza zadnje osovine . Vesanje zadnje osovine , koja je pogonska treba da bude nezavisno . Ili da uzmes motor iz nekih FWD kola , sve zajedno sa menjacem , poluosovinama i vesanjem i to ugradis sve zajedno u shasiju i resis 70 % problema ili mahanika od bube .
        ...zivi , Franjo je ziv !!!

        Comment

        • srdjan_p
          CBC Senator XXL
          • 01.12.2004
          • 1915
          • ZR

          #64
          MOze i od fice, cini mi se da je covek tako nesto i planirao...
          Ja sam i za to imao ideje, pozadi od fikusa napred nesto kao kod S7...Ultra lagano i sa npr. Yugo 45 motorom islo bi fino...

          Comment

          • Van
            CBC Senator XXL
            • 16.02.2007
            • 1425
            • Nbgd

            #65
            Zaboravih ficu i peglicu . Mora covek da se izjasni sta hoce , koja masa , koliko ks , itd .
            ...zivi , Franjo je ziv !!!

            Comment

            • Optimista
              CBC Veteran
              • 22.09.2007
              • 171
              • Stapar

              #66
              Pogon je trebao biti od fikusa, znaci nazad. Bilo je tu nekih predloga da se ubaci menjac i motor od Yuga a to bi pomerilo motor unapred, znaci centralno. Barem tako kazu, ja nisam siguran nikada to nisam probao, imam nekog fikusa u dvoristu i moram bolje pogledati kako bi to bil sa promenom menjaca.

              A druga stvar ja sam LUPIO koiko sam tezak, zadnja osovina nije kruta, nego fikusaova, znaci imace nezavisno vesanje, ali ne gibanj kao kod fikusa. Jbg nisam bodro opisao ono sto sam hteo da kazem.Sorry!
              All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

              Comment

              • Optimista
                CBC Veteran
                • 22.09.2007
                • 171
                • Stapar

                #67
                OK, nema pegle u ovoj prici, ni buba ne dolzi u obzir, znaci fikus sa mogucim ubacivanjem motora og Yuga 55. Sto ce reci ako se taj motor malkice dirne priblizno 60 KS je plafon. Kolika masa svega toga ce biti nisam pokusavao da izracunam niti mislim da mogu izracunati dok ne zavrsim konstrukciju sasije i na osnovu toga tek mogu da kazem pribliznu tezinu!
                All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                Comment

                • SLOBODAN
                  CBC Član
                  • 22.08.2007
                  • 63
                  • Novi Sad

                  #68
                  @Optimista

                  Ficino zadnje vesanje je DIJAGONALNO. Ne mozes mu dati preveliki hod, posto onda tockovi dolaze u nepravilan polozaj u odnosu na karoseriju/podlogu. Nije bas najbolji izbir za bagy.

                  To ti je prvi savet.

                  Savet broj dva: NE SLUSAJ NIKGA, PA NI MENE, URADI STA SI SMISLIO.

                  Ne mislim da je ficus bagy losa ideja. Neces dobiti off road vrhunsih performansi, ali ces da nakupis ogromono iskustvo koje ti niko ne moze preneti. Sta god da uradis, prvi projekat ce imati propusta i zeleces da probas ponovo. Znaci, najbitnije je da uradis, da ne zavrsi na papiru!!! Radi i ne menjaj svaki cas misljenje, neces stici nigde. Ficus je ok, samo napred!!!

                  Comment

                  • SLOBODAN
                    CBC Član
                    • 22.08.2007
                    • 63
                    • Novi Sad

                    #69
                    Sad sam malo detaljnije pogledao crteze. Ako radis baggy, gledaj odmah da napravis kavez sasiju, znaci roll bar prednji (oko soferke), roll bar zadnji (iznad glava) i poduzna veza izmednju njih!

                    Drugo, nisi ostavio dovoljno mesta za ficin menjac i diff, a napred nema dovoljno sasije za ficino vesanje. Okreni ficu naopacke i snimi tacke vesanja i tacke ucvrscivanja motora i menjaca. To treba da ti je prvi potez. Kad postavis te tacke u acad, onda ide ostatak sasije. Mnogo ces imati manje dorada i prepravki ako postujes taj redosled.

                    Pronadji na forumu nacionalne klase rengen crteze od fikusa, pomocice ti puno. Samo napred!!!

                    Comment

                    • Optimista
                      CBC Veteran
                      • 22.09.2007
                      • 171
                      • Stapar

                      #70
                      Pozrav Slobodane!
                      Naperd nece ici vesanje od fice, a za ono sto sam zamislio ce biti mesta.
                      Pozadi ste u pravu da ima malo mesta, ali je ono juce odradjemo samo na brzinu da ve vide konture, medjutim rep ce morati biti duzi i to prilicno. Problem je sto se stalmo javljaju nove ideje, tipa hajde da stavim i ovo hajde da bude mesta i za ovo...
                      A sto se tice nekih vrhunskih off rod karakteristika ste u pravu, ali mislim da za malo vozikanja ce biti OK.
                      All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                      Comment

                      • Optimista
                        CBC Veteran
                        • 22.09.2007
                        • 171
                        • Stapar

                        #71
                        A sto se roll barova tice, bez nijh ne moze i predvidjeni su, ali hocu da ih uradim od okruglih cevi col ipo precnika i oko soferke i pozadi ali i da ih povezem sa dve cevi. Taj deo nije mozda najlepse resenje (povezivanje prednjeg i zadnjeg roll bara), ali mislim da ce dodatno ucvrstiti i celu sasiju!
                        All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                        Comment

                        • Van
                          CBC Senator XXL
                          • 16.02.2007
                          • 1425
                          • Nbgd

                          #72
                          Slazam se sa Slobodanom , prvo kljucne tacke posta pa iz povezuj .
                          Zatvorena shasija je mnogo kruca , a i svako off road bagi ima to . A i tvoja glava je u putanju posto sanse u bagiju da se prevrnes rapidno rastu . Mozda mozes zadnje vesanje da prepreavis da bude uzduzno , da se viljuska rotira oko poprecne ose vozila , tako da tocak ostaje uvek paralelan sa osom vozila . Vesanje treba da ima dug hod , da moze da upija neravnine . Smisli sta ces da koristis od mehanickih komponenti , onda je sve lakse . Ja sam slikao delove koji mi trebaju sa metrom ispred , i posle sliku uvezao u cad , skelirao je da podeoci na mertu odgovaraju jedinicama u cad-u i nacrtao siluetu tog dela , sve zajedno sa kljucnim oslonjackim tackama . I tako u sve tri projekcije . Kasnije je mnogo lakse da nactras shasiju na obgli te delove.
                          Setio sam se , fica ima prirubnice , koje su sklone da odlaze , pogotovu sa povecanjem snage i stalnim dinamickim udarima koje proizbovi voznja po neravnom terenu . Ponovo nisi se izjasnio , da li je to extremna varijanta ili sta . Auto ce legalan , tj moze da se regstruje ?
                          ...zivi , Franjo je ziv !!!

                          Comment

                          • Optimista
                            CBC Veteran
                            • 22.09.2007
                            • 171
                            • Stapar

                            #73
                            Van ne postoji opcija bez roll bara na to nisam ni pomisljao. Roll bar ce biti i to ozbiljan a ne neki ukras. Tehnicka osnova je fica. Ja jesam snimio delove i gde se sta kaci, ali sam se kasnije zaneo kod iscrtavanja sasije pokusavajuci da uklopim neke proporcije kako bi to pored funkcionalnog bilo i lepo. Ono gore prikazano su samo konture i to je jos daleko od gotove sasije.

                            Ne bagi nece biti nikakva ekstremna masina. U stvari pokusavao sam da objasnim ali cini se da nisam bio dovoljono jasan, a vi nikako ne mozete da citate misli, normalno.
                            Znaci ovaj projekat je vise stilska vezba. Vecinu materijala imam, imam starog fikusa u dvoristu imam brusilicu i aparat za varenje, a na zimu imacu i vremena. I hocu da napravim nesto. Ne zanosim se idejom da ce to biti savrseno, samo verujem da ce me to iskustvo nauciti necemu, jer verovarno bolje nego ja znas da je gledati fotografije i crtati na racunaru jedno, a nesto stvarno napraviti drugo. Ovo je moj prvi korak na ulasku u svet "napravi svoj auto". Da voleo bih da to jednog dana i registrujem, ali i ako to ne uspem nece biti propast sveta. Jednostavno ovo je ucenje, mozda je nacin malo skup ali mislim da je najbolji da shvatim neke stvari koje tesko idu u glavu dok surfujes po netu!

                            Ako imas neku sliku ili skicu tog vesanja o kome pricas u poslednjoj poruci molim te okaci voleo bih da vidim o cemu pricas.

                            Inace paralelno sa ovim na zimu pocinjem varenje i jedne S7 sasije, a tu si me i ti dosta uverio da krenem zato zaboravi onu pricu da nisi dovoljno uverljiv!
                            All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                            Comment

                            • Van
                              CBC Senator XXL
                              • 16.02.2007
                              • 1425
                              • Nbgd

                              #74
                              Onda lepo iskoristi svu mehaniku od fice i nemas problema . Mozes i da skratis medjuosovinsko rastojanje . Ja sam pravio nesto kao ram koji prihvata komponente vesanja dok su jos na donoru , zatim ih otkacim od donora , sve zajedno sa ramom , pozicioniram shasiju preko i zavarim mesta za kacenje . Najbrzi sistem .
                              Malo ces se muciti ako nema CO2 aparat za zavarivanje
                              ...zivi , Franjo je ziv !!!

                              Comment

                              • SLOBODAN
                                CBC Član
                                • 22.08.2007
                                • 63
                                • Novi Sad

                                #75
                                Bravo VAN, to je pravi metod! Tako su u svoje vreme ljudi pravili sasije za grupu 5, stvarno mislim da je najjednostavnije.

                                Ima i jedna jednostavna varijanta replike Porsche-a 356 koja koristi skodu 105/120 kao donora a radi se na tom principu. Naime, elemente sasije varis na, lim malo po malo busis i odsecas, i na kraju otpadne ceo patos i krov. Ostaje ti nesto kao kokpit sa donora na cevastoj sasiji na koju stavis patos od lima. Neobicno, ali efikasno. Pokusacu da pronadjem slike na net-u.

                                Comment

                                Working...
                                X