Zimske gume i novi ZOBS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    Odg: Zimske gume i novi ZOBS

    Originally posted by gorans View Post
    A zar ne pise ovako:
    Zimski pneumatici ili letnji sa minimum 4mm sare i uredjaj za poboljsanje trakcije (lanci,carape)
    Ja to tumacim da ako imas zimske gume ne trebaju ti lanci,ili ne tumacim dobro sta je pesnik hteo da kaze?
    Ja sam reagovao na ono bio je lap sunčan dan a on mi traži lance... to je argument da ne trebaju lanci, možda i ne trebaju ali to nije argument (lep sunčan dan). Isti takav dan na Himalajima na visini od 7000+ metara traži bocu sa kiseonikom, onda tamo njima objasniš da to tebi ne treba a nosaš je odozdole ko blenta...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • boban1982
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2010
      • 1106
      • Batajnica
      • SAXO VTS-BIC

      Odg: Zimske gume i novi ZOBS

      A ja sam napisao komentar na osnovu tvrdnje da su coveku naplatili kaznu izmedju Beograda i Panceva jer nije imao lance u gepeku,kao da neko stavlja lance na tom putu,to jeste van naseljenog mesta i oni se sluze tom stavkom da bi kaznjavali.Koji crni lanci za sneg u sred ravnice,zimske gume su sasvim dovoljne za bezbednu voznju,a ko krene na planinu mora da ih stavi!Pa zamislite slucaj da ja krenem iz Batajnice ka gradu putem koji recimo nije ociscen i stavim lance,a zatim nailazim na deo koji su putari poceli da ciste i moram da stajem da bih skinuo iste,gde bi to vodilo...

      Comment

      • veljko
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2006
        • 476
        • Backi Jarak, NS
        • Volvo V50 DRIVe

        Odg: Zimske gume i novi ZOBS

        Члан 121.
        (1) Зимска опрема моторних и прикључних возила осим возила врсте L, у смислу овог правилника, подразумева:
        1) пнеуматике за зимску употребу (нпр. M+S, Snow, Winter и др.) на свим точковима возила врста М1 и N1; [18]
        2) ланце односно друге уређаје за повећање тракције на најмање два погонска точка;
        3) за возила врста М2, М3 и N обавезни део зимске опреме је и лопата осим возила која учествују у јавном градском превозу.
        (2) Дубина газећег слоја на пнеуматицима за зимску употребу не сме бити мања од 4 mm.
        (3) На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.
        (4) У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом. Ван наведеног периода возила могу бити опремљена зимском опремом.
        (5) Изузетно од става 4. овог члана, у насељу возила не морају бити опремљена ланцима, односно другим уређајима за повећање тракције.

        (6) Ланци и други уређаји за повећање тракције морају обавезно да се поставе на точкове када је коловоз покривен снегом на одсеку пута који означен саобраћајним знаком "ланци за снег". Ова опрема се може поставити на точкове и на одсеку пута који није означен овим знаком само када је коловоз прекривен снегом.


        iza znaka


        moras obavezno da postavis lance, ako ima snega, sad je samo pitanje koliko je snega na putu i kakve su ti zimske gume, i naravno, sto je najbitnije, kakvog je raspolozenja neki pandur koji se mozda slucajno nadje u blizini
        crveni tekst je ne vazi jos ovu sezonu, ali sve ostalo vazi
        dakle, lance moras imati u gepeku, sto spada pod obaveznu opremu, a ona glasi:

        1. Znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu (trougao)
        2. Oprema za pružanje prve pomoći (kutija prve pomoći – koja odgovara standardu SRPS Z.B2.001)
        3. Rezervne sijalice (najmanje za polovinu sijaličnih mesta) - moraju biti odgovarajuće za vozilo (ne bilo koji komplet)
        4. Reflektujući prsluk (koji odgovara standardu EN 471) - mora biti u vozilu pri ruci
        5. Uže ili poluga za vuču
        6. Sediste za decu do 3 godine starosti (ako se vozi dete u vozilu do 3 godine starosti)
        7. Obrazac Evropskog izveštaja o saobraćajnim nezgodama (deli se besplatno u osiguravajućim kućama)
        8. Zimska oprema podrazumeva: zimske pneumatike sa oznakom M+S i najmanjom dubinom sare 4 mm i + lanci za sneg


        gde je ovo crveno odlozeno, a ovo crno , jbg, nije
        Bolje biti sretan nego pametan

        Comment

        • dekiv68
          CBC Senator
          • 06.03.2010
          • 230
          • Borča

          Odg: Zimske gume i novi ZOBS

          Hvala Veljko, za informaciju, konstruktivniji si kao član nego kao moderator , na pojedinim forumima

          Comment


          • Odg: Zimske gume i novi ZOBS

            Originally posted by boban1982 View Post
            A ja sam napisao komentar na osnovu tvrdnje da su coveku naplatili kaznu izmedju Beograda i Panceva jer nije imao lance u gepeku,kao da neko stavlja lance na tom putu,to jeste van naseljenog mesta i oni se sluze tom stavkom da bi kaznjavali.Koji crni lanci za sneg u sred ravnice,zimske gume su sasvim dovoljne za bezbednu voznju,a ko krene na planinu mora da ih stavi!Pa zamislite slucaj da ja krenem iz Batajnice ka gradu putem koji recimo nije ociscen i stavim lance,a zatim nailazim na deo koji su putari poceli da ciste i moram da stajem da bih skinuo iste,gde bi to vodilo...
            Sačekaj, sad će par njih da ti objasni kako si glup i da je najnormalnije da imaš lance, jer u Evropi ni do toaleta niko ne ide bez lanaca, zimskih guma i lopate za sneg. Kod njih nema udesa zimi, jer tamo svi imaju zimske gume, a to ti je jedini uslov da ne sletiš sa puta.

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              Odg: Zimske gume i novi ZOBS

              Prijatelju, kad krenes iz centra Bg-a ka negde, da li pandur treba da gleda u pasulj gde si ti krenuo. Zato moras imati lance u gepeku, od pocetka do kraja zime, a koristices ih tamo gde je to potrebno. Kako mislis da se drugacije moze napisati zakon. Npr. clan neki, stav taj i taj - ako je se putnicko vozilo uputilo ka moru u decembru mesecu, ne trebaju lanci, a ako je krenulo na Kop, onda trebaju. To se utvrdjuje tako, sto pandur pita: izvinite, gde ste krenuli, a Vi odgovarate: mi u ravnicu, a pandur kaze: onda je u redu, srecan put.
              Long Live CBC!!!

              Comment

              • zlocesti
                CBC Veteran
                • 24.06.2008
                • 116
                • Beograd

                Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                cekajte ljudi .. zar nije bilo u satu konkretno pitanje da li ljudi trebaju da imaju lance u gepeku .. odgovor je bio ne .. samo gde je to znakom oznaceno ..

                p.s.

                evo i dogaza da i na satu lazu ....

                Last edited by zlocesti; 10.11.2011, 03:37.

                Comment


                • Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                  Originally posted by banekg View Post
                  Prijatelju, kad krenes iz centra Bg-a ka negde, da li pandur treba da gleda u pasulj gde si ti krenuo. Zato moras imati lance u gepeku, od pocetka do kraja zime, a koristices ih tamo gde je to potrebno. Kako mislis da se drugacije moze napisati zakon. Npr. clan neki, stav taj i taj - ako je se putnicko vozilo uputilo ka moru u decembru mesecu, ne trebaju lanci, a ako je krenulo na Kop, onda trebaju. To se utvrdjuje tako, sto pandur pita: izvinite, gde ste krenuli, a Vi odgovarate: mi u ravnicu, a pandur kaze: onda je u redu, srecan put.
                  Ma to je u redu, znam da MORA, zakon tako nalaže, ali ne moram da se složim da je tako ispravno.

                  Comment

                  • boban1982
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2010
                    • 1106
                    • Batajnica
                    • SAXO VTS-BIC

                    Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                    To i ja kazem,ne slazem se sa takvim zakonom i mislim da je to ispravno,svako ima svoje misljenje.Trebali su da napisu i da je lopata obavezna u autu,za svaki slucaj,moze se koristiti u razne svrhe!!!A ako hoce da kontrolisu ko ima lance,neka to rade na prilazima planinama i slicno,gde i stoje znakovi za upotrebu lanaca,a ne da me pitaju da li ih imam van naseljenog mesta,za svaki slucaj ako mi dune da idem na planinarenje,posto se oni mnogo brinu za neciju bezbednost!

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                      A da vas dvojica oladite malo sa željama slušalaca ili otvorite svoju temu ja bih voleo ili mislim da je tako, u diskusijama?
                      Sažetak je mora-nemora dat je vrlo lep odgovor koji se gubi u vašem insistiranju da se to vama ne svidja, shvatili smo od prve...

                      Kamion ima obaveznu lopatu i nosa je danju, noću, po šinama, zimi i leti a i kad ne leti.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • misar
                        CBC Član
                        • 20.10.2007
                        • 62
                        • Novi Sad
                        • Fiat Bravo 1.8GT

                        Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                        Da li je neko čitao nemački zakon o saobraćaju?
                        Kažu ljudi da kod njih lanci za sneg nisu obavezni, u prtljažniku.
                        Jedino što te policija ne pusti na deonicu gde su uslovi takvi da je potrebno da se lanci stave, ako ih ne staviš.
                        Jednostavno, zar ne? I zadovoljava sve ukuse.

                        Ako je tačno da je tako u Nemačkoj, onda su trebali prepisati od njih, kad već imaju pametne ljude tamo gde je potrebno. Mislim, Nemci imaju pametne ljude tamo gde treba.
                        A ako nije tačno da je tako u Nemačkoj, ovakva odredba ne bi izazvala odbijanje i mnogi bi kupili lance a bez gunđanja.

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                          Da li vam nije poznato, ili se to može pripisati mladalačkom nestašluku, ali propisi o gumama i zimskoj opremi, odavno postoje u sličnim propisima! I kao što Đole kaže, u pitanju su samo nijanse: odavno su propisane zimske gume na pogonskim točkovima, ili dobre radijalke sa najmanjom dubinom šare od 4, 5, pa 6 mm, plus obavezni lanci. Decenijama unazad, u zimskom periodu, u prtljažniku nosim lance, koje nikad nisam upotrebio, čak ni za probu. U orginalnom pakovanju, koje nisam skinuo, jer su tako lepši. I kćerkin aveo, opremio sam kompletnom obaveznom opremom, ali pre par dana, nađem lance u mojoj garaži, jer su zetu izgleda smetali. Da se radi o nekom velikom izdatku, razumeo bih nezadovoljstvo pojedinaca, ali veći izdatak je rizik od zaprećene kazne.

                          Slažem se, da je zakonodavac bespotrebno uneo odredbu, po kojoj su lanci deo obavezne opreme putničkih vozila i omogućio pljačku po lepom sunčanom danu, na suvom asfaltu. Moguće je, i po kišnom danu, ali tada obično gledaju, da ne pokisnu.

                          Comment

                          • Milenko
                            CBC Član
                            • 11.11.2008
                            • 75
                            • Beograd
                            • Reno Megan 3 1,5 dci

                            Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                            Naravno da je tako.Na deonicama gde trebaju lanci stoji znak obavezni lanci i ko ih ne stavi rizikuje da se zaglavi a onda i
                            velike kazne.U zemljama sa planiskim - zimskim uslovima putevi se čiste redovno i tamo nema snega na kolovozu.Ako se dese
                            nagle padavine i sneg nemože da se očisti onda putari stave znak obavezna upotreba lanaca i tek onda policija naplaćuje
                            kazne ko ne stavi lance. Glupost je voziti lance u gepeku jer stavljanje lanaca nije tako lako i jednostavno kao i vožnja sa njima.U tom slučaju vozač mora da odluči dali mu je bitno da prođe tu deonicu ili da se vrati.Ako nema lance u gepeku onda mora da se vrati a ako ih ima može da ih stavi.Sasvim je logično da u Austriji u brdima ljudi nose lance u gepeku zato što je verovatnoća da ih mogu zatrebati postoji.Ali samo je kažnjivo ako nisu stavljeni kada se mora staviti .


                            Da dodam lanci moraju stručno da se stave inače može da se napravi veći problem nago da sa ta deonica zaobiđe.Zato ako se neko vozi po Beogradu na primer lanci ne trebaju ali ako se planira zimovanje na Kopaoniku onda trebaju biti u gepeku.
                            Last edited by Milenko; 11.11.2011, 20:32.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                              Originally posted by Milenko View Post
                              .U zemljama sa planiskim - zimskim uslovima putevi se čiste redovno i tamo nema snega na kolovozu.Ako se dese
                              nagle padavine i sneg nemože da se očisti onda putari stave znak obavezna upotreba lanaca i tek onda policija naplaćuje
                              kazne ko ne stavi lance.
                              Kod nas se cesto ide iz krajnosti u krajnost, neka crno bela slika iz koje nastaju mitovi i legende.

                              Austrija i Svajcarska kao primeri, su zemlje sa zimskim uslovima zar ne ?

                              E pa tamo se vec godinama i decenijama zimi ne ciste redovno putevi i tamo ima snega na putevima u izobilju.

                              isto je i Rumuniji na primer.

                              Dakle, vrlo slicno je i u najbogatijim i najsiromasnijim zemljama zimskog klimatskog podrucja.

                              Ali, postoji jako bitna i kljucna stvar.

                              Putevi koji se ne ciste zimi su unapred poznati i obelezeni u kartama, postoje kao lako dostupna informacija preko automoto klubova ( i udruzenja vozaca), javni mediji precizno, stalno i jasno obavestavaju javnost itd.

                              Prakticno svi koji hoce mogu lako da saznaju da je konkretni puta od A do B zatvoren zimi za saobracaj jer nije u planu nikakvog odrzavanja, ili je puta od C do D otvoren za saobracaj uz zimsku opremu ili je put od E do F glavni magistralni put koji se odrzava i cisti 24sata 365 dana u godini.

                              Ne moze da postoji izgovor da je u avgustu pao sneg pa iznenadio, putari su placei i primaju platu svakog meseca da odrzavaju put, ako i samo ako jesu nadlezni za taj put i jeste taj put u planu odrzavanja.

                              Ne moze da postoji izgovor vozaca da su u februaru ili novembru iznenadjeni sto je gle cuda pao sneg ili se zaledio put pa letnja guma bez sare nije sposobna da omoguci upravljivost vozila.

                              U Nemackoj je 2010. godine izmenjen pravilnik o zimskoj opremi, resenje je vrlo elasticno. Nije obavezno da auto poseduje na sebi zimsku opremu kao obavezni zakonski namet u odredjenom geografskom dobu godine ali, ako se takav za zimu nepripremljen auto nadje u saobracaju i vozac izazove recimo zastoj saobracaja jer vozi sporije i ometa ostale tada stupa na snagu cenovnik policije - trosak takvog luksuza se meri u stotinama pa i hiljadama evra zavisno od situacije pa samim tim svaki psihicki zreo vozac ce lako sam zakljuciti da mu je daleko jeftinije da ako vec ima zimi potrebu za autom da ga i opremi za zimske uslove jer je to svega par stotina evra ili da plati daleko vise iz svog dzepa o pri tome ostane na pocetnom stanju.

                              Policija nema obavezu kao niti putari da postavlja bilo kakve znakove o obaveznoj zimskoj opremi, prosto se podrazumeva da je zimski period onaj deo godine koji zahteva zimsku opremu, i ko nema zimsku opremu za zatekne se u zimskim uslovima zna da je velika sansa da ce biti uhvacen u smislu placanja kazne.

                              Sve to ako se ne dogodi nikakva nesreca, sve normalna voznja.
                              Ako se kojim slucajem uzrokuje nesreca onda cifre iz novcanika rastu progresivno, kazna + svi zavisni troskovi svih koji su osteceni (drugih vozaca, pesaka, putnika, putarske infrastukture, troskovi zastoja saobracaja, itd) a to se onda penje i na sestocifrene evro iznose, dakle 100.000+ evra je ko dobar dan trosak nezgode koju naravno placa vozac a ne osiguranje jer nije imao tehnicki ispravan auto tj zimsku opremu.

                              Dakle zakonski , moze se imati auto bez zimske opreme ali ako padne jedna pahuljica snega i takav auto se zatekne na kolovozu kazna je uporediva sa kaznom za tehnicki neispravan auto sa svim pratecim posledicama.

                              Moguce resenje je da se vozi samo kada zimi sija sunce i ne pada niti kisa niti sneg, ili da se odmah i bez izmotavanja prekine zapoceta voznja ako se pojave padavine u bilo kom obliku.

                              Zimi je kisa isto sto i sneg sto se tice potrebne opreme jer je kolovoz hladan i po pravilu se kisa ledi pri tlu.


                              Sa druge strane, svi vozaci znaju da moraju da se obuce za upravljanje vozilom i pri zimskim uslovima a to znaci da nauce da voze i po obilnom snegu na kolovozu bilo svezem bilo utabanom kao sto znaju i da moraju da nauce da hodaju u cizmama po trotoarima.

                              To je prosto ocekivano, i naravno u auto skolama se zimska voznja obavezno uci, a neretko i simulira voznja po klizavom na poligonima da se stekne osecaj.

                              U mnogim zemljama sa jakom zimom se gradovi uopste ne ciste zimi od snega i po 3-4 meseca se redovno vozi sa po 10-20cm ugazenog snega na kolovozu, i svi znaju da voze po snegu i svi znaju da im trebaju zimske a ne letnje gume i svi znaju da se prilagode. Osim retkih, ali i ti se vrlo brzo adaptiraju. Na primer vozio sam po Bukurestu gde je takva situacija.
                              Cak stavise, uz zimsku opremu se daleko lakse vozi auto po utabanom i cvrstom snegu nego po tankomk sloju otopljenog pa zaledjenog leda u kombinaciji sa plastificiranim bojenim oznakama na kolovozu ili uz cuvene zaledjne kolotrage.

                              Voznja po snegu uopste nije klizava, klizav je tanki sloj vode tj granicni sloj leda koji se otapa usled lokalnog dejstva gume i to narocito u opsegu temperatura oko nule.


                              Kod nas je zakonodavac zasluzio cistu jedinicu da tako kazem idiotskim pravilima koje je uveo:

                              1) velika vecina automobila danas je prednji pogon a to znaci da je zakonodavac naredbom da se stave 2 zimske napred (na pogonske tockove) i 2 letnje gume na zadnje napravio u startu preduslov za teske saobracajne nesrece.

                              Opste je poznato da auto sa takvim rasporedom guma nije upravljv pri usporavanju, ne moze da skrece, ne moze da koci, i ne moze da ide nizbrdo.

                              Jedino moze da uspesno krece iz mesta, moze da ide uslovno uzbrdo i moze da ide po ravnom sve dok prednji tockovi prenose obrtni momenat koji tezi da ubrzava stalno vozilo.

                              Dakle, u 98% saobracajnih situacija zakonodavac je napravio opasno i neupravljivo vozilo koje zapravo vise nema ispravna kocioni sistem.

                              2) zatim formulacija o 4 letnje radijalne gume. sve i da se pozeli ne moze da se kupi danas i nekoliko zadnjih decenija bilo kakva guma osim ona sa radijalnim rasporedom slojeva /kordova.dijagonalni raspored slojeva je odavno izumor i moze se samo videti u muzejima.

                              Dakle, postpuno besmislena obaveza.
                              Sa druge strane letnja guma sa 2, 4, 8 ili 99mm dubine letnje sare sa letnjom tvrdom mesavinom gazeceg sloja je potpuno neupotrebljiva u zimskim uslovima za upravljanje volanom i kocenje vozilom.

                              Dubina sare prakticno nema uticaja na mogucnost upotrebe letnje gume u zimskim uslovima, svaka letnja guma ne spada u zimsko okruzenje.

                              3) Formulacija o 4mm dubine sare zimske gume je malo manje apsurdna ali je takodje neodrziva. Opsti standard za dubinu sare gume na medjunarodnom nivou usvojem dogovorima je 1,60mm.

                              Ta dubina nije slucajno propisana od strane inzenjera ( a ne politicara), ta dubina nije slucajno bas reper koji je na svakoj gumi oznacen pod oznakom TWI (tread wear indication) kao mera za istrosenost gume, i nije slucajno da to jos uvek vazi kao tehnicko pravilo.

                              e sad, nas zakonodavac, a ima i slicnih u Evropi sa proizvoljnim izmisljanjem milimetara potrebne sare, je proizvoljno zakonom/ pravilnikom odredio da vise ne vazi inzenjerskih 1,60mm kao granica za kaznjavanje nego je to 4,00mm kao politicka utvrdjena granica.

                              Obrazlozenja zasto je bas Skupstina i Vlada sa nadleznim ministrom izracunala da je bas 4,00mm granica upotrebljivosti a nije 4,20mm ili 3,85mm naravno nema jer pomenuti nemaju blagog pojma o tematici niti uopste o dinamici kretanja vozila niti su probali i testirali niti bilo sta u vezi sa realnim svetom.

                              Zasto bi uvazili nalaze sa ispitivanja strucnih timova proizvodjaca guma kada moze neko da izmisli zakon i pravilnik kako mu dune u glavu.

                              Pa prvi proizvodjaci guma bi imali veoma jako motiv da narede da se gume menjaju na 4mm dubine sare jer bi time bio daleko skracen radni vek gume i time daleko brza bi bila obavezna zamena, citati veci obrt kroz kolicinu i time veci profit.

                              4) i za kraj, slag na tortu- vozaci amateri koji zimi voze mozda 30 minuta ili 2 sata dnevno auto moraju da imaju zimske gume a vozaci profesionalci koji voze mozda i 24 sata mogu da imaju letnje gume. tj vozila tih kategorija vozaca.

                              Tehnicki je van zdravog razuma da kamioni, autobusi, hitna pomoc, policija, vatrogasci, razne druge hitne komunalne sluzbe koje po definiciji moraju da funkcionisu 24 sata/ 365 dana nemaju obavezu zimske opreme.

                              Mogu ako hoce da imaju ali i ne moraju ako nece, barem vecina o pobrojanih.

                              I onda imamo bas svake godine stalno iste scene, svaki sneg koji padne totalni haos na autoputevima i magistralnim putevima, sleperi se preprece na Bubanj Potoku na Begaljiskom brdu, na Raznju, preko Fruske Gore, preko Cestobrodice, preko Rudnika itd itd i svake godine imamo neki autobus u jendeku izvrnut na bok ili krov ili pao sa mosta u reku ili provaliju i slicne teske nesrece.

                              I kao uvek se ispituje uzrok i kao uvek je kriva brzina kretanja ili neki faktori vise sile kao sto je zaledjen kolovoz a nikako da nadlezni ukapiraju da je osnova problema u letnjim gumama na tim vrstama vozila.

                              Ne postoji vozac na planeti koji moze upravljati sleperom od 20 ili 40 tona na nizbrdici sa letnjim gumama po poledici ili snegu i to svaki put da bude uspesan manevar bez rizika.

                              Ocekivati tako nesto je kao ocekivati da ce nocu mesecina osvetliti tokom zime put pa na vozilu nije potrebno upaliti svetla.

                              Da, zimska oprema u koju spadaju i zimske gume na svim tockovima je nuzan uslov za upotrebu vozila svih kategorija tokom zimskih uslova voznje.

                              Tu ne postoje izuzeci, zakoni prirode ( i fizike) su neumoljivi i nikakvi pravnicki papirnati egzibicionizam ne moze opobrgnuti te vrlo proste i uvek vazece zakonitosti.

                              Da li je bas nuzno da se zakonom i pravilnicima deklaracijom odredjuju datumi, bas i nije nuzno ako se podje od toga da su vozaci svesna psiho fizicki zdrava bica.

                              Ko sam nije svestan da se zimi ne hoda po snegu u japankama za plazu i seta u kupacim niti 1001 pravilnik nece otkloniti psihicku nesposobnost za upravljanje vozilom.

                              Zimska oprema je relativno skupa, automobil je relativno skup, to sve stoji ali su i posledice zloupotrebe vozila jos mnogo puta skuplje kako u novcu tako jos vise u ljudskim zivotima.

                              Ko zaista ne moze da opremi auto jednom u 4-5 godina zimskim gumama zaista ima problem, mozda i daleko veci sa odrzavanjem vozila nego sto je pitanje guma. Njemu treba pomoci, na primer smanjivanjem opste stope poreza jer auto danas nije prosti luksuz iz bahatosti vec je za mnoge ljude prosto nuzda za normalan zivot.

                              Kupovna moc u zemlji je ekstremno niskom nivou vecine ljudi a opet mi ne mozemo zatvoriti oci na cinjenicu da zivimo na teritoriji jakih, dugih i padavinama sklonih zima.


                              Beograd je tipican primer brdskih uslova voznje gde je neophodan uslov 4 zimske gume na vozilu. Veliki deo grada ima strme ulice jakih uspona, i letnje gume su naprosto neupotrebljive u tim ulicama.

                              Lance za sneg necu ni da pominjem jer ih uopste ne smatram resenjem pitanja zimske opreme niti u gepeku niti na tockovima jer iz prakse je voznja sa lancima skoro pa takodje neprilagodjena dinamici vozila.

                              Fabrike navode u uputstvima da su lanci krajnja mera u nuzdi, nikako sredstvo za redovnu upotrebu a pogotovu ne na nacin kako na nas zakonodavac zamislio.

                              Sa druge strane nase ulice sa tankim i neznim slojem asfalta bi se u roku od nekoliko dana raspale kada bi se vozilo sa lancima na tockovima vecine vozila.

                              Lanci imaju jedini pravi efekat u dubokom snegu dok su po tankom snegu, po ledu, po mokrom prakticno losiji od prosecne zimske gume.

                              A i tu bi opet vazilo pravilo o 4 tocka i 4 lanca da bi vozilo zadrzalo upravljivost.


                              Osnovno uvek vazece pravilo je da trakcija mora da bude simetricna i na prednjim i na zadnjim tockovima da bi auto bio stabilno upravljiv.

                              A nas zakonodavac, oni u vlasti pokazuju da ionako pojma nemaju o cemu pricaju, da nijednog strucnjaka bilo direktno ili citanjem strucnih knjiga nisu konsultovali, da uopste ne brinu o posledicama zakona/ pravilnika koji namecu po zivote ljudi i imovinu tako da je napisano bespredmetno jer ce polocija kao organ vlasti traziti nacine kako da maltretira narod i da otme novac pa makar to bilo kao na primeru naplata kazne za nemanje lanaca na +20C stepeni po suncanom danu jer je eto u kalendaru po pravilniku neka grupa "ludaka" tako izmislila.

                              Sto je najgore, kada zaista padne sneg i kada zaista padne ledena kisa nece biti ni traga od policije da upravlja saobracajem u realnom vremenu kada postoje kriticni uslovi na putu. Pravilo, sa retkim izuzecima kada i policija pocne da brine o bezbednosti saobracaja.

                              I onda cemo opet kao drzava i organi upravljanja biti iznenadjeni kao i putari kada eto padne sneg u decembru ili januaru jer eto cuda koje nije moglo da se predvidi na vreme i pripreme vozila za takve uslove.


                              Zimske gume naravno ne omogucavaju trakciju po snegu ili kisi ili poledici kao sto je situacija leti pa shodno tome ne sme se divljati sa vozilom, ali zimska guma je nesto najbolje sto je covek do sada izmislio za zimske uslove upotrebe vozila.

                              Niti letnja guma niti lanci nisu dorasli upotrebi na putevima zimi u 99,999% okolnosti.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • boban1982
                                CBC Senator XXL
                                • 14.03.2010
                                • 1106
                                • Batajnica
                                • SAXO VTS-BIC

                                Odg: Zimske gume i novi ZOBS

                                Svidja mi se ovaj tekst,pogotovo vezano za lance,koji sluze kao jos jedan razlog za naplatu kazne,a ne koriste nicemu!

                                Comment

                                Working...
                                X