Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    I kako god da osvetljavaju put, predložio sam ovo tj. pitao jer ne zaslepljuju vozača iz suprotnog smera
    odakle ti to da ne zaslepljuju ?
    pa bas je osnovna namena maglenki da zaslepljivanjem sto vecim intenzitetom probijanjem dopru do vozaca iz suprotnog smera i pokazu da se inace nevidljivi ili jako slabo vidljiv auto u magli tu na putu i nalazi.

    Jedino ako nisu dobro podešene (pogrešno fokusirane), ali to je slučaj i sa oborenim svetlima, zar ne?
    ne.
    svetla za maglu uopste nisu fokusirana, i za tako nesto niti su predvidjena niti konstruisana a niti napravljena.

    naprotiv, poenta maglenki je da difuzno na sve strane rasprsuju svetlo.

    po definiciji su maglenke lose podesene, pa su i zabranjene za upotrebu po dobroj vidljivosti.

    oborena svetla su nesto sasvim drugo, imaju sasvim drugacije osobine prostiranja svetla i vrlo strogo je postavljena gornja i bocna granica bacanja svetla.

    do te mere da u kabini postoji dugme kojim se regulise ta gornja granica svetlosti.

    da li si negde video postojanje regulacije visine farova maglenki... ako nisi probaj da postavis neki rezon zasto je tako.

    na autu postoje zasebni snopovi svetala oborenih dugih i magle.

    to nije neciji hir iz dosade, niti zavera proizvodjaca da napakoste kupcima sa vecim troskom.


    utvrdjeno je znanjem nauke, testovima i proverom medicine u praksi da je potrebno ljudskom oku postojanje razlicitih vrsta svetala za optimum efikasnosti pri razlicitim datim situacijama.

    da bi se utvrdilo da je to poznato do sada netacno ili beskorisno trebali bi se ponuditi neki argumenti i razlozi koji su merljivi i proverljivi.

    to sto se nekome nesto ucinilo ili nagadja se nesto nije dovoljno da bi bilo opste prihvaceno i postavljeno kao nova (zakonska) norma.

    vec postoje zemlje gde su dnevna svetla uvedena, konstruisana, upotrebljavana, proveravana kroz praksu i merenja, gde vec postoje obimni rezultati.

    i dobri i losi u pojedinim aspektima.

    svetla za maglu nisu proglasena dnevnim svetlima, naprotiv puno truda je ulozeno u konstruisanje posebnih dnevnih svetala.

    i to sve pre vise decenija... pa ovo sada deluje na izmisljanje tople vode nasih zakonodavaca koji ne razumeju a niti razmisljanju o posledicama pogorsanja vidljivosti u odredjenim segmentima saobracaja.

    povecanje rizika kvara / pregorevanja sijalice/ oborenog svetla nije nikako doprinos povecanju bezbednosti i tehnicke ispravnosti vozila.

    a broj sati sijalice je tehnicki ogranicena kategorija jos uvek. itd... ima vise aspekata zasto je oboreno svetlo bas oboreno, zasto maglenke bas onda kada ima magle, zasto su stop svetla bas crvene a ne plave zelene ili sive boje.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      Ja sam tebe lepo pitao da li te zaslepljuje maglenka po dana
      da, narocito zimi u gradu pri mimoilazenju uskim ulicicama.
      zadnja maglenka pogotovu.
      smeta ocima da bi najradije postavio tog "mudraca" da njemu tako jedno 2 sata stoji crveni reflektor uperen u zenice pa da oseti tu dobrobit.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • jomini
        CBC Senator XXL
        • 11.03.2007
        • 490
        • Novi Sad

        po definiciji su maglenke lose podesene, pa su i zabranjene za upotrebu po dobroj vidljivosti.
        A u RL kako su podešena oborena svetla? Dobro? Ispravno? Kod koliko, 20% vozila?

        oborena svetla su nesto sasvim drugo, imaju sasvim drugacije osobine prostiranja svetla i vrlo strogo je postavljena gornja i bocna granica bacanja svetla.
        Postavljena granica? U papirima? Naravno.
        do te mere da u kabini postoji dugme kojim se regulise ta gornja granica svetlosti.
        Na koliko vozila? 30%?

        da li si negde video postojanje regulacije visine farova maglenki... ako nisi probaj da postavis neki rezon zasto je tako.
        Naravno da nisam. Nema svrhe, ionako su na minimumu ako je vozilo ispravno.


        to nije neciji hir iz dosade, niti zavera proizvodjaca da napakoste kupcima sa vecim troskom.
        Ne znam odakle ti ovo? Ko je rekao nešto tako? Nisam primetio, ali moguće je da ti se učinilo.

        da bi se utvrdilo da je to poznato do sada netacno ili beskorisno trebali bi se ponuditi neki argumenti i razlozi koji su merljivi i proverljivi.
        Čitajući tvoje odgovore, čvrsto sam ubeđen da ništa ne pomaže. Iz nekog razloga misliš da se ovde nešto propagira, tvrdi, šta li već... A počelo je banalnim pitanjem (dakle razgovor, prazne forumske priče) ''a zar ne bi bila dobra ideja...''

        to sto se nekome nesto ucinilo ili nagadja se nesto nije dovoljno da bi bilo opste prihvaceno i postavljeno kao nova (zakonska) norma
        .
        Da bi nešto bilo postavljeno kao zakonska norma, potrebno je da se izglasa negde. Imamo X situacija, ne samo vezanih za saobraćaj, gde možemo da se sretnemo sa nelogičnostima koje su doneli i izglasali ljudi koji su ''pismeniji'' od nas, a opet je to izglasano i postoji u RL.
        vec postoje zemlje gde su dnevna svetla uvedena, konstruisana, upotrebljavana, proveravana kroz praksu i merenja, gde vec postoje obimni rezultati.
        Postoje li i zemlje gde to nije na dnevnom redu ili zemlje gde je to ''kroz praksu i obimne rezultate'' nije naišlo na odobravanje?

        i dobri i losi u pojedinim aspektima.
        A evo i odgovora.

        pa ovo sada deluje na izmisljanje tople vode nasih zakonodavaca koji ne razumeju a niti razmisljanju o posledicama pogorsanja vidljivosti u odredjenim segmentima saobracaja
        .
        Naši ne razumeju, a ostali razumeju?
        povecanje rizika kvara / pregorevanja sijalice/ oborenog svetla nije nikako doprinos povecanju bezbednosti i tehnicke ispravnosti vozila
        .
        Naravno da nije. Ja se inače zalažem da se pod obavezno uvede da svaki stan ili kuća ima sigurnosne brave, sisteme i da ne sme da postoji tako nešto. Jer nije doprinos bezbednosti u smislu razbojništva ako se tako ne uradi.
        ima vise aspekata zasto je oboreno svetlo bas oboreno, zasto maglenke bas onda kada ima magle, zasto su stop svetla bas crvene a ne plave zelene ili sive boje.
        Navedi mi aspekt zašto svi proizvođači ne stavljaju u svoje modele xenon svetla (5000K). Bolja su. I trebao bi mi neki aspekt zašto zakon dozvoljava aftermarket xenone za vozila koja nemaju pranje farova iz kabine, podesivost po visini...
        San ispunjen. Impreza Turbo.

        Comment

        • sasa km
          CBC Senator
          • 23.10.2007
          • 241
          • kosovska mitrovica

          ja sam trenutno protiv svakog svetla

          dobio sam span u oko pa moram da nosim zavoj jos par dana - nadam se - a ovo drugo ima vece opterecenje pa kad virne svetlo kao igla u mozak da bode

          pitanje - po novom ZOBS-u ako vozilo nema fabricki ugradjena dnevna svetla dali je dozvoljeno koriscenje oborena svetla ili morace da se ugradjuju

          budjevina na ime dnevna svetla morace da prate neke norme jacine od 5W ili 10W nezavisno od drugih vrsta svetla na vozilu i drugacije fokusirana - mnogo nizi fokus znate na sta mislim

          kod mene maglenke su jaca od oborena i imaju vece rasturanje tako da nisu odgovarajuca za dnevna svetla

          za xenon mislim da su dobra svetla ali samo po lepom vremenu a po magli ne odgovaraju jer bela magla - belo svetlo =efekt O vec da bolje odgovara obicna sijalica sa zutim svetlom ispravite me ako gresim
          ALFA-naravno, molim jednu u fulu za poneti

          Comment

          • ljube-kugla
            CBC Senator XXL
            • 04.05.2006
            • 1531
            • batajnica

            vecina nas je probala razne sijalice od buvljaka do firmiranih i henona raznih boja

            recimo ja sam prvi protiv dnevne voznje sa maglenkama i cak dugim svetlima sto cesto vidjam pojedince,a kad vidim da mi upali zadnju maglenku,popiz.im

            odma se setim James Bonda i njegovih naprava ispod maske i tome slicno,cime bi mu malo to svetlo pokvario ili cak ofarbao u crno,ja sam recimo maglenke vezao da se pale na dugom svetlu a zadnje maglenke za stop koje trepce preko automata od migavaca,jer u gradskim guzvama kad su ljudi smoreni i relativno odsutni,mislim da mnogo znaci kao i na otvorenom putu i autoputu gde se pri naglom kocenju na vecini automobila tesko uoci razlika pozicionog i stop svetla,posto kod nekih modela je na istom polju i jedno i drugo svetlo,a sa ovim sam imao par naglih kocenja konkretno na Gazeli i vozila iza mene su poceli da koce ranije i stali na vreme dok recimo vozac ispred mene je upalio sva cetiri migavca ili su cak to fabricki podesena,jer par trepcucih svetala od po 21wat sa dodatnim ogledalom su mnogo prodornija od klasicnog prljavog stop-a

            da ne off-ujemo temu

            oborena su oborena

            maglenke za maglu i eventualno dugo da popuni rupu koja se pojavi prilikom paljenja dugog a gasenja oborenog

            a zadnje maglenke bi ukinuo jer kod nas nema toliko gustih magli da su toliko potrebna,eventualno u zimskom periodu zadnje pozicije zameniti jacim umesto 5 wati staviti 10 wati
            ko na nas krene iz mesta je naje&o
            a sto nas je vise,jaci smo

            Comment

            • dusman13
              CBC Član
              • 24.07.2007
              • 81
              • Beograd

              Hvala Bogu mene ne kaznjavaju, jednom me je jedan pandur zaustavio i pitao jel ti vidis negde maglu kad si upalio maglenke rekao sam mu da je meni magla pred ocima on rece ajde bezi, pitam ja njega da li da iskljucim maglenke kaze ne moras kad ti je magla pred ocima prekrsti se i okrenu a imam inace i tri ocevica koji su bili samnom u kolima i vise mi niko od njih nije nista rekao samo kad prolazim cesto me gledaju dok prolazim pored njih.
              @prolupator bas bih voleo da da se nadjemo negde po danu da stanem ispred tebe i da vidim kako te zaslepljuje maglenka po danu, da si rekao bar nocu pa da ti jos i poverujem ali ovako...
              Ne bih vise isao u off, meni smetaju ove gluposti od 100w sto ih likovi stavljaju ja bi to iza brave odma a znam da su neki odavde i to stavljali na svoja vozila taj ce se prepoznati a smetaju mu maglenke.
              Money will not buy happiness, BUT IT WILL LET YOU BE UNHAPPY IN NICE PLACES

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                pitanje - po novom ZOBS-u ako vozilo nema fabricki ugradjena dnevna svetla dali je dozvoljeno koriscenje oborena svetla ili morace da se ugradjuju
                novi ZOBS je pisan kao rupa u svemiru, ko god je pisao po svemu lici da je zesce nepismen i da verovatno nikada nije video cudo tehnike zvano automobil.

                o takvim bitnim stvarima ZOBS se uopste i ne bavi.

                verovatno je neki cata sa diplomom napisao u pravnoj formi clan zakona koji uvodi oborena svetla za drugacije namene od fabricke konstrukcije i umislio da je time kao nesto ostvario.

                nazalost predlog novog ZOBSa je vec zastareo i daleko od modernih resenja....da barem ima nekog prevodioca da samo prepisu jedan dobar strani bez izmisljanja fiktivnih sistema osvetljenja.

                nije ZOBS cak niti predvidjena buduca ugradnja dnevnih svetala, a bice kao obavezujuca (ta nepostojeca na autu svetla).

                e sad, pokusaj crtanja administraciji da postoje razlike od svetla do svetla je cini se uzaludan posao sa ovom ekipom nadleznih...

                vazno je da su osmisljenje opsezne mere kaznjavanja i zatvora za sve i svasta... poput posedovanja radio prijemnika za detekciju radara recimo u gepeku.
                buduca masina za pranje i otimanje para, do sada nevidjena na ovim prostorima..

                ni slucajno nije palo na pamet da u ZOBSu propisu obavezno javno osvetljenje na autoputevima, npr.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Postavljena granica? U papirima? Naravno
                  ne nego u praksi vec decenijama.
                  ne postoji auto u Evropi koji se moze pustiti u prodaju koji nema tu jasno postavljenu granicu, i ECE homologaciju svetla.
                  takodje, ogromna vecina vlasnika se i trudi da odrzava svoja vozila i nakon kupovine u ispravnom stanju i po potrebi kontrolise i podesava svetla. nije to nikakva novost ni na nasim prostorima.

                  Nema svrhe, ionako su na minimumu ako je vozilo ispravno
                  tacno je da nema svrhe, uvek su i na maksimumu i na minimumu i to kada je ispravno vozilo.
                  maglenke su napravljene da rasipaju svetlo na sve strane. zato imaju one jake vertikalne nabore na staklu po kojima se razlikuju od svih drugih farova za voznju.

                  Da bi nešto bilo postavljeno kao zakonska norma, potrebno je da se izglasa negde. Imamo X situacija, ne samo vezanih za saobraćaj, gde možemo da se sretnemo sa nelogičnostima koje su doneli i izglasali ljudi koji su ''pismeniji'' od nas, a opet je to izglasano i postoji u RL.
                  da, izglasano je u celom regionu primene ECE normativa.
                  navedi gde je ta X situacija nelogicnosti u zakonu koja se odnosi na upotrebu maglenki samo onda kada je magla, neki primer ?

                  da se manemo nekih fiktivnih nelogicnosti za koje ne znamo koje su, a ako ima daj nam neku koju si ti primetio.

                  Postoje li i zemlje gde to nije na dnevnom redu ili zemlje gde je to ''kroz praksu i obimne rezultate'' nije naišlo na odobravanje
                  da, naravno. i jedno i drugo je bilo na dnevnom redu.

                  A evo i odgovora
                  koji ocito ne dolazi do svih, jer kao da ne primecuju postojanje dosadasnje prakse.

                  Naši ne razumeju, a ostali razumeju
                  zakoni koji su promenjeni nakon uvidjanja pogresnog uvodjenja je jasna poruka da ostali razumeju jer kada se nesto pokaze lose to promene.

                  Naravno da nije. Ja se inače zalažem da se pod obavezno uvede da svaki stan ili kuća ima sigurnosne brave, sisteme i da ne sme da postoji tako nešto. Jer nije doprinos bezbednosti u smislu razbojništva ako se tako ne uradi
                  korisno je to zalaganje narocito za one stanove i kuce koji imaju tockove i pokretni su u javnom saobracaju pa time mogu da ugroze ostale ucesnike. kako li se ja nisam do sada setio takve mogucnosti doprinosa sistemu osvetljenja.

                  Navedi mi aspekt zašto svi proizvođači ne stavljaju u svoje modele xenon svetla (5000K). Bolja su.
                  cena. puno su skuplja od halogenih.

                  I trebao bi mi neki aspekt zašto zakon dozvoljava aftermarket xenone za vozila koja nemaju pranje farova iz kabine, podesivost po visini
                  zakon ne dozvoljava takve budzevine tako da ne postoji neki aspekt za tvoju tezu.


                  Čitajući tvoje odgovore, čvrsto sam ubeđen da ništa ne pomaže. Iz nekog razloga misliš da se ovde nešto propagira, tvrdi, šta li već... A počelo je banalnim pitanjem (dakle razgovor, prazne forumske priče) ''a zar ne bi bila dobra ideja
                  prepravka fabrickih sistema koji uticu na bezbednost ostalih ucesnika u smislu zlupotrebe moze da bude obicno pitanje kao ideja.
                  ako se pitanje ponavlja i pored banalnog odgovora da je losa ideja, sta drugo da se pomisli nego da se propagira ideja kao takva.

                  ne vidim sta je lose u propagiranju ideja, sve dok se ne krse sa zakonom.
                  a u ovom slucaju zakon ne predvidja koriscenje maglenki kako se kome svidi.

                  ako mislis da je tvoja ideja opravdana i da zakon sa pratecim tehnickim normativom nije korektan mislim da je osnovni red da ponudis prednosti tvoje ideje, zasto bi bila korisna, sta bi poboljsala, koja bi bila svrha.

                  ako mislis da je neopravdano traziti argumente za neku ideju koji su proverljivi, pricas sa pogresnim covekom.

                  kao za ideju sa kucom i stanom nemam bas nikakve primedbe da primenis ideju sa postavkom kakvih god hoces svetala na bilo koji nacin ukljucivanja sve dok je takav auto kao i kuca /stan lociran negde udaljen van javnog puta i saobracaja.

                  isto tako kaze i zakon, van javnih puteva moze da se radi sa svetlima bilo kakav light show.
                  na putevima ipak moraju da postoje neka pravila koja koriguju samovolju vlasnika, u to sam uveren.


                  ne vidim zaista u cemu je zadovoljstvo/potreba/ sta li da se ometa neki drugi vozac u saobracaju zloupotrebom svetala. [/i]
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • ljube-kugla
                    CBC Senator XXL
                    • 04.05.2006
                    • 1531
                    • batajnica

                    i nigde nece pisati da su putari obavezni da operu saobracajne znake,da raskrsnice budu obelezene i osvetljene,da policajac moze da pretrcava i zaustavlja vozila na delu puta gde je ogranicenje (za poljoprivredna vozila) 60,deo Novosadkog puta od Zemun Polja do Batajnice i da u levoj traci zaustavlja vecinom strance jer na takvom delu puta je i 80 malo

                    ali kad sam video da u zatvor zbog radar detektora,mislim da je to teska ******stina,pa nece imati dovoljno zatvora za kakve ce se sve gluposti ici u pomenuti
                    ko na nas krene iz mesta je naje&o
                    a sto nas je vise,jaci smo

                    Comment

                    • jomini
                      CBC Senator XXL
                      • 11.03.2007
                      • 490
                      • Novi Sad

                      Eh brick druže... Nemem vremena sada... Nebitno, sve ok.
                      San ispunjen. Impreza Turbo.

                      Comment


                      • Oboreno svetlo po EU normama,istovremeno jedan od odgovora na pitanje kakve je prepravke potrebno napraviti kod auta uvezenih iz Engleske (RHD).S obzirom na situaciju koju vidim na putevima da još jednom podsetim štelovanje farova u objektima tehničkog pregleda je besplatno!

                        Comment

                        • Vocko
                          CBC Senator XXL
                          • 25.04.2005
                          • 4556
                          • nBGd

                          Da li postoji razlika u samim farovima ako je jedan namenjen USA, a drugi EU trzistu ?

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            potpuno su razliciti, sve. od nacina kacenja farova, od projekcije svetla, od upotrebljene sijalice, od snage sijalice, od regulacije visine snopa (koja uopste ne postoji kod DOT farova), do toga da su DOT farovi levi i desni potpuno isti a kod ECE postoji zasebno levi i zasebno desni far.

                            najociglednija razlika je da su ECE farovi ventilisanog kucista a DOT zaptivenog.

                            ECE sistem je u svemu tehnicki superioran i daleko bolje obavlja funckiju osvetljavanja.

                            to daleko bolje je bukvalno tako.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment


                            • Comment

                              • Vocko
                                CBC Senator XXL
                                • 25.04.2005
                                • 4556
                                • nBGd

                                Nisam bas siguran da najbolje razumem ove dve slike.

                                Hvala brick.

                                Comment

                                Working...
                                X