I kako god da osvetljavaju put, predložio sam ovo tj. pitao jer ne zaslepljuju vozača iz suprotnog smera
pa bas je osnovna namena maglenki da zaslepljivanjem sto vecim intenzitetom probijanjem dopru do vozaca iz suprotnog smera i pokazu da se inace nevidljivi ili jako slabo vidljiv auto u magli tu na putu i nalazi.
Jedino ako nisu dobro podešene (pogrešno fokusirane), ali to je slučaj i sa oborenim svetlima, zar ne?
svetla za maglu uopste nisu fokusirana, i za tako nesto niti su predvidjena niti konstruisana a niti napravljena.
naprotiv, poenta maglenki je da difuzno na sve strane rasprsuju svetlo.
po definiciji su maglenke lose podesene, pa su i zabranjene za upotrebu po dobroj vidljivosti.
oborena svetla su nesto sasvim drugo, imaju sasvim drugacije osobine prostiranja svetla i vrlo strogo je postavljena gornja i bocna granica bacanja svetla.
do te mere da u kabini postoji dugme kojim se regulise ta gornja granica svetlosti.
da li si negde video postojanje regulacije visine farova maglenki... ako nisi probaj da postavis neki rezon zasto je tako.
na autu postoje zasebni snopovi svetala oborenih dugih i magle.
to nije neciji hir iz dosade, niti zavera proizvodjaca da napakoste kupcima sa vecim troskom.
utvrdjeno je znanjem nauke, testovima i proverom medicine u praksi da je potrebno ljudskom oku postojanje razlicitih vrsta svetala za optimum efikasnosti pri razlicitim datim situacijama.
da bi se utvrdilo da je to poznato do sada netacno ili beskorisno trebali bi se ponuditi neki argumenti i razlozi koji su merljivi i proverljivi.
to sto se nekome nesto ucinilo ili nagadja se nesto nije dovoljno da bi bilo opste prihvaceno i postavljeno kao nova (zakonska) norma.
vec postoje zemlje gde su dnevna svetla uvedena, konstruisana, upotrebljavana, proveravana kroz praksu i merenja, gde vec postoje obimni rezultati.
i dobri i losi u pojedinim aspektima.
svetla za maglu nisu proglasena dnevnim svetlima, naprotiv puno truda je ulozeno u konstruisanje posebnih dnevnih svetala.
i to sve pre vise decenija... pa ovo sada deluje na izmisljanje tople vode nasih zakonodavaca koji ne razumeju a niti razmisljanju o posledicama pogorsanja vidljivosti u odredjenim segmentima saobracaja.
povecanje rizika kvara / pregorevanja sijalice/ oborenog svetla nije nikako doprinos povecanju bezbednosti i tehnicke ispravnosti vozila.
a broj sati sijalice je tehnicki ogranicena kategorija jos uvek. itd... ima vise aspekata zasto je oboreno svetlo bas oboreno, zasto maglenke bas onda kada ima magle, zasto su stop svetla bas crvene a ne plave zelene ili sive boje.
Comment