Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    #16
    Kod motocikla(oboreno svetlo po danu) je to propisano još poodavno!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Da li ti u sed jula na +30 i uz sunce na putu pre primetis auto koji ti dolazi u susret, a ima ukljucena svetla ili onaj bez ukljucenih svetala.

      To je poenta stalne voznje po svetlima.

      kod nas nema u julu sunca koje je nisko na horizontu da bi zaklanjalo auto.

      nema nikakve razlike u primecivanju, obicno ranije primetim auto a tek kasnije svetla, koja su gotovo nevidljiva na nasem julskom suncu, mnogo jacem izvoru svetla.

      praksa je pokazala da ocekivanih efekata nije bilo kada je uvedeno kod nasih suseda. svetla nisu smanjila bitnije broj niti posledice nesreca.

      kao vaznije, u Skandinaviji i Kanadi uopste se ne koriste oborena svetla (zabranjena su) tokom dana vec iskljucivo posebna DLR, daylight raunning lights koja imaju posebno grlo, posebnu sijalicu samo za to namenjenu od 21W snage i nalaze se na gabaritima vozila, istaknuta i sa boka vidljiva a ne kao oborena svetla koja se btw uopste ne vide sa boka.

      ako se vec zeli kopirati Svedska i dnevna svetla onda i zakon i tehnicke norme treba tako prilagoditi, a to zasigurno nije aktiviranje oborenih svetla koja imaju sasvim drugu namenu, i sasvim drugacije podrucje osvetljenja, drugaciju optiku od DLR svetala.

      a kada se uvedu obavezna svetla onda treba/ mora da se uvede i obavezan sistem kontrole ispravnosti istih koji ce odmah lampicom na tabli da obavesti vozaca ako slucajno crkne sijalica....

      to je podrazumevani deo opreme za Skandinaviju, Kanadu i slicna trzista vec decenijama.

      do sada nisam video ikakve argumente za uvodjenje svetla kod nas osim jos jedne opcije za policijski harac, kao potencijalnu sumnju na osnovu iskustva kod komsija sa istom temom.

      inace to o vidljivost po danu ne pije vodu, imao sam slucaj da me je tip udario jer me nije video kako kaze, a svetla (oborena) su uredno bila aktivna- usred dana.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #18
        Ja oborena svetla koristim uvek na autoputu. Vozila sa ukljucenim svetlima su definitivno uocljivija, pogovotvo kad ti se neko zakuca na autoputu mislim da ga pre uocim ako ima svetla. Takodje ibarskom kad idem jednostavno mnogo lakse se uocavaju oni koji imaju svetla ukljucena. Ja sam za to da svi imamo svetla ukljucena tokom voznje.
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • TETAK
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3034
          • Čačak, Srbija

          #19
          Ja svetla uključujem po danu uvek kad imam nameru da vozim malo agresivnije.....
          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

          Comment

          • *Egon*
            CBC Senator XXL
            • 31.12.2004
            • 1232
            • Beograd, Dorcol, N 44

            #20
            Samo da vam napomenem da ste uocljiviji i onima koji drze radare
            Garaza
            1996 SAAB 900 NG Cabrio

            Comment

            • Vlada_nbgd
              CBC Senator XXL
              • 11.09.2005
              • 1066
              • Novi Beograd/Topcider
              • ford focus sport pack

              #21
              oborena svetla drzim upaljena po danu samo na otvorenom putu jel mi je auto sivkaste boje i uvek se trudim cim krene sumrak da palim svetla da ne bi bilo nisam te video...
              FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

              Comment

              • Ivvan
                Moderator
                • 29.09.2004
                • 1574
                • Nis
                • SAAB 9000

                #22
                brick sve sto kazes stoji,ali koliko puta se desilo da recimo krene neki jaci pljusak,naidjes na sumaglicu,maglu, i da naidjes na auto sa ugasenim svetlima Ja sam bar primetio da su vozaci kod nas strasno neodgovorni ,svaki dan ih vidjam kako se u sumrak voze sa ugasenim svetlima,ajde sto oni ne vide,ali sto ih mi ne vidimo.....
                Pomislim se nekad da li je toliko tesko da se ,kad krene neki pljusak,upale svetla,ali izgleda da je nekima tesko i brisace da upale .
                Ja bi baz zbog takvih ljudi uveo obavezna oborena svetla po danu,da ne mora da se muce ljudi da razmisljaju kad treba kad ne treba da ih upale.Uvek upaljena i nema problema
                Turbos make torque,and torque makes fun

                Comment

                • Ladislav
                  CBC Senator
                  • 14.12.2004
                  • 223
                  • Kragujevac
                  • Lada Niva 1.7i

                  #23
                  Na zalost, u pravu si.

                  Slazem se ja da farovi u julu u podne nemaju ama bas nikakvog smisla, medjutim kako drugacije naterati neodgovorne ("Sta ce mi farovi, pa JA VIDIM isto i bez njih) da upale farove kad su gusti oblaci, kisa, zora, sumrak...?

                  Ovo su vrlo gadne situacije, evo samo jednog primera: sumrak, "izvirim" iza kamiona i vidim da sam na pravcu, a vozilo iz suprotnog smera (upaljeni mu farovi) nece stici bar jos 15 sekundi. Krenem da preticem kamion, kad mi se "stvori" drugo vozilo (bez farova), koje je bilo nekih par 100m ispred onog koje sam video! Srecom, uspem da se vratim iza kamiona.

                  Ne uspeju svi.

                  Comment

                  • HotDog
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 965
                    • BSG 75 (011)

                    #24
                    Isto tako, i kad je najveci dan, lakse se u retrovizorima uoci vozilo sa upaljenim farovima, perifernim vidom takoreci..

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #25
                      Mozda je bolje da se otvori novi topic sa temom o dnevnim farovima?
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • buki-vs
                        CBC Član
                        • 14.06.2005
                        • 25

                        #26
                        Džaba vam diskusija oko svetala na autu, da vidimo gde su svetla na traktorima (prednja-zadnja) prikolicama i priključnim mašinama. Nemaju ni mačije oči a kamoli neki ispravan far. Normalno da isteraju traktore u prvi mrak sa sve blatnjavim gumama pravo sa njive. Ti upališ svetla ali nije dovoljno mračno da bi ga farovi osvetlili i kad ga vidiš već si na 30-tak metara od prikolice pune žita. tad se pomoliš i kreneš u suprotnu stranu u preticanje , pa ako nekog ima j*b*š ga.
                        Murija je kao imala akciju ali ne vidim neki boljitak. Normalno da će kad donesu zakon nas da deru a oni će i dalje da budu ubice na putevima.

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #27
                          To vazi i za bicikliste i razne trotockase i prikolice svih vrsta

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #28
                            Ovamo po KiM je od 1999. do 2004. saobracaj iskljuchivo kontrolisala policija UN-a (iz svima nam dobro poznatih razloga...), znachi likovi iz policija svih zemalja chlanica UN-a koje su "angazhovane" u misiji ovde (pricham konkretno o Kosovskoj Mitrovici). Ovi policajci iz evropskih zemalja su uvek u kontroli sugerisali ili savetovali vozache da uvek upale oborena svetla, makar bilo i podne, za njihovo i dobro drugih uchesnika u saobracaju. Oni (policajci) su upoznati da po nashem zakonu (a on je josh uvek taj koji se primenjuje na KiM, barem kad je saobracaj u pitanju) to nije obaveza, i, mada sa chudjenjem, su to prihvatili pa nisu cimali narod i pisali neke kazne i to... Bilo je tu za reshavati prechih stvari od oborenih svetala...

                            Ovo sam isprichao iz razloga shto to na shta su sugerisali ovi strani policajci stvarno ima smisla: ukljuchena svetla zaista uveliko povecacaju bezbednost i doprinose onoj "vidi i budi vidjen". Na primer, kad u otvorenom saobracaju krenete u preticanje, mozhete zaboraviti da pogledate u levi retrovizor, ali ako je iza vas vozilo sa ukljuchenim oborenim svetlima vec krenulo u preticanje - zapazicete farove u retrovizoru i "bez namere" shto ce biti dovoljno da se situacija "izvuche"i izbegne sigurno chukanje... Da i ne pominjem koliko pomazhu pri nekoj iole jachoj kishi ili izmaglici kad mnogi nesavesni i ne pomishljaju da upale svetla, sve da sachuvaju 0,05 l benzina i njihov "zlatni" akumulator

                            Sem toga, po sadashnjem zakonu o saobracaju tj, saobracajnim propisima se oborena svetla, po ps-u, pale kad se za to stvore uslovi u smislu smanjene vidljivosti. E sad, neko ce oborena svetla upaliti u 1900 h, neko u 2000 h, a neko mozhda smatra da je oslabljena vidljivost kad iz svog sedishta vishe ne vidi ni pochetak svoje haube, shto vidjam chesto u praksi (prilichan sumrak a chovek vozi bez svetala - sve za ushtedu kojeg miligrama goriva i akumulatora ). Dakle, ovde ima mesta za manipulisanje i primenu zakona po principu kako ko oceni shta je i kad nastupa "smanjena vidljivost". Ovako, novim zakonom ce se, kao i u vecini evropskih zemalja, uvesti obavezno paljenje oborenih svetala non-stop i mesta manipulacijama i kompromisa nece biti. Nazhalost, uvek ce biti nesavesnih "buzdovana" za volanom, raznoraznih teretnih vozila, traktora, neobelezhenih ili loshe obelezhenih motokultivatora i raznoraznih prikolica i zaprezhnih vozila na dva, tri ili chetiri tochka, koji ce nadam se nauchiti da poshtuju zakon ako ne milom, a ono "novchanom" silom, ali ce generalno putnichka vozila ("obichni" automobili), kakvih je ipak najvishe u saobracaju, biti jasnije i lakshe uochljiva, shto ce, bez pogovora, doprineti poboljshanoj bezbednosti svih nas u saobracaju.

                            Zato, shto se mene tiche, ovo je za pohvalu

                            Bezbednost pre svega

                            Pozz =]
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              ali koliko puta se desilo da recimo krene neki jaci pljusak,naidjes na sumaglicu,maglu, i da naidjes na auto sa ugasenim svetlima Ja sam bar primetio da su vozaci kod nas strasno neodgovorni ,svaki dan ih vidjam kako se u sumrak voze sa ugasenim svetlima,ajde sto oni ne vide,ali sto ih mi ne vidimo.....
                              mnogo puta, i previse.

                              idiota koji nemaju osecaja za prostor, vreme i klimu oko sebe ima i uvek ce biti. posto nemaju prirodnog osecaja i instinkta male su sanse da uopste mozak stigne do faze spoznaje da ZOBS postoji tamo negde daleko...kada bukvalno ispred prsta postoji dugme za svetlo.

                              i po vazecem zakonu policija je duzna da takve vozace opomene i ako treba cak i iskljuci iz saobracaja.

                              zasto policija ne radi posao za koji je odgovorna je pitanje za sebe.

                              samo hocu da kazem, da zakon kao parce papira nece nista promeniti preko noci nabolje ako se ne utice kroz edukaciju na saznanja (neobavestenih) vozaca i na podzianje svesti kroz masovno kaznjavanje za aloupotrebu vozila.
                              ne moraju to da budu velike kazne, dovoljno je i 300 dinara ali da se kazni svaka nepravilnost, da nema popustanja i de su svi identicno ravnopravni brz obzira na bilo sta, ucesnici saobracaja sa istim pravima.

                              to znaci i da pocen kmasovno kaznjavanje pesaka koji se setaju po kolovozu ko na korzou, pa zatim biciklisti koji voze u kontra smeru, kroz crveno svetlo, presecaju putanju vozilaim kako im dune, traktori koji nanose blato namerno na put, neosvetljeni, autobusi sa celavim gumama da se iskljucuju iz voznje itd....

                              onda ce i nestati gro uzroka nesreca a posledice ce autamatski biti bitno manje ili ce nestati.

                              imamo mi da poradimo na mnogo vise i na mnogo vaznijim stvarim od uvodjenja svetla danju...mi ni ovaj zakon ne mozemo da primenimo u praksi a policiji je postovanje zakona jos uvek stran pojam (u vecini nazalost, ona manjina koja radi posao je toliko retka jos uvekda se tesko zapaza)


                              .
                              a bi baz zbog takvih ljudi uveo obavezna oborena svetla po danu,da ne mora da se muce ljudi da razmisljaju kad treba kad ne treba da ih upale.
                              nesto nisam ubedjen da ce zakon biti od pomoci ljudima kojima je samo po sebi muka da razmisaljaju glavom
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                medjutim kako drugacije naterati neodgovorne ("Sta ce mi farovi, pa JA VIDIM isto i bez njih) da upale farove kad su gusti oblaci, kisa, zora, sumrak...?
                                mozda, 500 dinara po dzepu svaki put. mozda oduzimanjem dozvole na 15 dana. ili slanjem u auto skolu pa kod psihijatra na kontrolu.

                                upravljanje autom je privilegija koja se stice dokazivanjem da se poseduje znanje i vestina za isto. to nije pravo koje je garantovano za sve.

                                mozda ako policija pocne da radi svoj posao i ti neodgovorni se sami brzo "nateraju", po dzepu lekcija se obicno brzo uci.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X