Grrr... Ne kupujte TIGAR ni pod razno!!! :x

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    #46
    kad je vec Sava vise puta pomenuta u jednom bg servisu (vulkanizerskom) covek resio da uzme na preporuku nove Sava. pogledao, ovi mu dali lepu cenu, i rece im: zamenite mi sve cetiri. otisao na pice i kad se vratio pogledao a ono NA GUMI PISE "Made in Poland"??? vrati se ponovo do one izlozene i sta pise? "Made in Slovenia"! Kaze "nismo se tako dogovorili", oni krenu da mu pricaju to je cena za ove Poljake, a on kaze, "skidajte sve i stavite mi Slovenacke". kazu oni "glb glb jao cekaj da vidimo" i sta? NEMAJU.
    covek popizdi i natera ih da mu vrate njegove i da ih uredno izbalansiraju, otera ih u majcinu i ode.

    vodite racuna. moj tast jedva nasao prvu klasu TG621 185/.. i veoma je zadovoljan. moje pitanje je konkretno:
    GDE PISE OZNAKA KLASE? stvarno nisam nasao...
    .

    Comment

    • Delkan
      CBC Senator XXL
      • 14.06.2005
      • 829
      • 60 km From BG,West

      #47

      Comment

      • Delija
        CBC Senator XXL
        • 29.08.2005
        • 310
        • NS
        • plavi auto

        #48
        Poslao sam im pitanje i na sajtu i bas me interesuje da li ce ga uopste procitati...
        Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          Kakvi bre harmonici? Nije to talasna duzina sa sve stojecim talasima pa da se tako gleda
          jeste i te kako, jel guma rotira i opisuje ciklicnu putanju
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Delija
            CBC Senator XXL
            • 29.08.2005
            • 310
            • NS
            • plavi auto

            #50
            Aj' mi bas objasni kakve to veze ima sa brzinom, tj. zasto ne bi bacala i na drugim brzinama + zasto sa starom gumom ne baca na tih 60km/h + zasto baca i na vise od 120km/h + nas*ao sam dovoljno...

            Fizika mi je uvek isla od ruke, a i elektro fax zavrsavam uskoro, pa mi je to bas zanimljivo... Formulu 'ocu da vidim, posto glupom inzinjeru ne mos' drugacije objasniti.


            pozdrav
            Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #51
              Originally posted by dekideki
              kad je vec Sava vise puta pomenuta u jednom bg servisu (vulkanizerskom) covek resio da uzme na preporuku nove Sava. pogledao, ovi mu dali lepu cenu, i rece im: zamenite mi sve cetiri. otisao na pice i kad se vratio pogledao a ono NA GUMI PISE "Made in Poland"??? vrati se ponovo do one izlozene i sta pise? "Made in Slovenia"! Kaze "nismo se tako dogovorili", oni krenu da mu pricaju to je cena za ove Poljake, a on kaze, "skidajte sve i stavite mi Slovenacke". kazu oni "glb glb jao cekaj da vidimo" i sta? NEMAJU.
              covek popizdi i natera ih da mu vrate njegove i da ih uredno izbalansiraju, otera ih u majcinu i ode.

              vodite racuna. moj tast jedva nasao prvu klasu TG621 185/.. i veoma je zadovoljan. moje pitanje je konkretno:
              GDE PISE OZNAKA KLASE? stvarno nisam nasao...
              I ja bih to uradeo samo gubljenje je vremena i zivaca,ja sam hteo Fuldu ali je turkey a od turske begam u sirokom luku

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #52
                kakve to veze ima sa brzinom
                svako prosto periodicno osiclatorno kretanje ima neku svoju karakteristicnu rezonancu. na autu konkretno za suzbijanje reznonanci vesanja sluzi prigusivac iliti amortizer da bi sprecio povecanje amplitude rezonancije na datoj frekvenciji.

                ako je prva brzina 60, sledeca je 120 a sledeca 180 pa 240 kada se pojavljuju vibracije.

                ili ako je 40, pa 80, 120,160,itd.
                na koliko zavisi od stepena debalansiranosti masa pri rotaciji i medjusobnog faznog pomaka pojedinacnih debalansa (tocka, gume ili sloja gume, tega A , tega B itd).

                promena jedne varijable utice na ukupno ponasanje sklopa guma-tocak-teg-amortizer...najprostije vidljivo je recimo da se je tocak prosao kroz dublje blato i da se ono sasusilo na jednom delu i ostalo tako.

                perfektno balansiran tocak-guma ce postati los i nastace vibracije na volanu...a resenje je pranje gume i sa spoljne i sa unutrasnje strane.

                malo blata je vec dovoljan debalans za problem.

                zato sam i pitao kako je bilo moguce, i da li je, pri prvoj ugradnji nove gume na stari neispravan tocak izvrseno balansiranje do nivoa preciznosti da nije postojao nikakav debalans.

                nekada je to moguce ako su odstupanja tocka mala od idelane, nekada nije moguce.

                pri tome mislim i na staticko i na dinamicko balansiranje.

                ako su izveli samo staticko balansiranje (na masini) a ne i na glavcini tocka ko garantuje da je to bilo uspesno balansiranje.... vizuelni izgled tocak-guma ?

                sve i da je je staticki guma balansirana to jos ne znaci da ce na vozilu montirana opisivati trajektoriju kretanja strogo na pravcu.
                ako postoji makar malo vrludanje-osmice- vise nije isto niti rastojanje gume od glavcine, od elemenata vesanja i automatski su poremeceni uglovi trapova posto tocak+guma nikada ni na jednom autu ne stoji pod pravim uglom prema podlozi po kojoj se krece.

                dodaj na sve to obrtne momente pogonskih sila kretanja (prednji pogon npr) i stvari se dodatno ekstra komplikuju.
                - torque steering koji gotovo uvek postoji na prednjem pogonu i sve je jos visetruko komplikuje u smislu zahteva dinamicke balansiranosti.

                a tu nije kraj, postojanje osmice (ekscentircnosti) tocka uslovljava i promenu pritiska kojim guma pritiska podlogu pa time i promenljivu silu trenja kotrljanja (koja nas zanima najvise) i zanemarivo malu promenu sile trenja klizanja.

                usled svih tih uticaja raznih faktora fabrika na autu izvrsi balansiranje glavcine sa lezajevima, posebno se balansira kocioni disk, i sve sto rotira oko zajednicke ose.

                naravno, tu spada i podesavanje 3 karatkeristicna ugla trapa i provera Akermanovog ugla za upravljacke tockove a sva ta kontrola se vrsi na tacno odredjenom pritisku pumpanja gume, zazora elemenata trapova i tacno odredjenom opterecenju u kg po tocku.

                posto je sve to medjusobno povezano komplikovanim matematickim formulama izmisljeni su kompjuteri za trap i gume (balansiranje) koji vrse te proracune u realnom vremenu i upucuju servisera koji deo jednacina ne valjda i sta da menja da bi se matematicka formula ispostovala.

                naravno to kompjuter ne prikazuje u obliku matematickih izraza i formula vec grafickim prikazom pogodnim za radionicu i obucenog majstora koji moze da protumaci sta mu kompjuter saopstava da nije korektno podeseno.

                naravno, kompjuter je glupa masina koja samo izracunava ono sto mu majstor ubaci kao ulazne podatke a izmedju ostaloga to se odnosi i na vrstu i konkretan tip tocka/felne i parametre tocka.

                pa tako ako majstor balansira gumu na tocku od Juga a ubacio je podatak za tocak od Lade ili Opela rezultat balansiranja ce biti fals i na volanu nece biti ono sto treba da bude osecaj.(recimo ofset je razlicit za razlicite felne).

                balansiranje je nauka, onaj tezak naucni deo obradjuje i odradjuje brzo i neprimetno u pozadini mocan kompjuter ali bez intelignetnog coveka kao ulazne jedinice koja ga hrani ispravnim podacima sam kompjuter je nemocan i beskoristan.

                moj slucaj iz prakse-
                imam rezervnu gumu koju sam dobio uz auto. na pogled i izgled sve ok, balansirana vide se nekakvi tegovi.

                stavio (silom prilika) na auto i tocak/felna kriva- osmice.

                auto je totalno neupravljiv, baca volan ko blesav a auto se ljulja na putu oko 0.50m levo desno pri samo 40km/h. strahovita buka gume.

                odem do vulkanizera i balansirka poludi maltene. oce covek da pomogne i pocne da kao ispravlja (celicna felna). medjutim tvrd je taj celik, ne ide.
                a on uporan i kaze da kao moze da se tocak popravi.

                kazem mu ja batali posao jer znam da nikada vise taj tocak i ta guma nece biti za upotrebu. i naravno uzmem je za postolje za suncobran a kupim drugu polovnu kombinaciju celicni tocak+guma za 20 evrica. i to jos balansirana guma. za rezervnu posluzice.


                iako mozda izgleda jako prosto, guma tocak trap i kompetni medjusobni uticaj uz unterakciju sa podlogom/ putem nije nimalo jednostavno i svaka pa i najmanja nepravilnost utice na jedan ili drugi nacin.

                za moj pojam jednostavno, ostecen tocak/ felna (kriv) nije za upotrebu na autu i samo za otpad-skart i stoga svaki pokusaj balansiranja na krivoj felni je uzaludno i uvek ce se osetiti vibracije na volanu ma kako bilo dobro staticko balansiranje na masini.

                jedino ako se montiran tocak na glavcini dinamicki balansira na samom vozilu mozda je ( i to pod znakom pitanja) moguce doterati balans u okvire podnosljivih granica.

                to je moje misljenje i iskustvo a ti veruj ili ne veruj meni na rec vec prema proceni kakvu god da imas.

                same matematicke formule za komplet dinamiku vesanja, tocak, gume, amortizera ne znam... a i mislim da nije bas potreban tako dubok nivo ulazenja u detalje.


                ja samo znam da na mom autu ako je debalans veci od 5 grama ukupno vise moj auto nije ono pravo i postaje nezgodan za voznju, odnosno oseti se da je neispravan (tocak, guma, vesanje, nesto trece) direktno na volanu.
                slicnu takvu Tigrovu gumu evo vozim 2 i po godine na sva 4 tocka, niti jednom nisam rotirao i sara je apsolutno jednako potrosena uzduzno i poprecno na sva 4 tocka posle blizu 30.000km. od toga je jedna bila probusena pri nekih 170km/h i zakrpljena.
                mozda samo imam srece a mozda je i moj kriterijum kada prihvatam da je nesto uradjeno kako treba (balansiranje) ostriji. a kada balansiram gumu stojim vulkanizeru odmah iza ramena i vratim ga ako mi se ne svidja kako je uradio posao. ako ga pustim na prvom tocku sva 4 ce biti fals, ako zna da je za prvi morao da se potrudi ( i biva adekvatno nagradjen ekstra) ne buni se mnogo ni za ostala 3 da perfektno odradi posao.

                priznajem, ne volim svakog vulkanizera i drzim se onih koje poznajem koliko mogu. gadan sam kada zahtevam nesto za svoje pare

                zasto sve ovo pricam... mozda nekome pomogne da sledeci put malo drugacije posmatra "jednostavnu"operaciju balansiranja.
                ipak su pri brzini vozila prilicno velike linijske brzine na obodu gume a zna se da moment impulsa nije bas za zanemariti.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • dekideki
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1914
                  • Beograd

                  #53
                  NASAO SAM

                  Oznaka klase na pneumatiku TG 635 (I/II klasa): - gde se nalazi na gumi? - u kom obliku (upresovana/pecat/nalepnica)? - razlika u ceni I i II klase?

                  Gume koje izadju iz Tigra su jasno definisane po pitanju klasa.Na gumama prve klase stoji jedan pecat kontrolora dok na gumama druge klase stoje dva takva pecata i oznaka D.A. II KL.utisnuta vrucim zigom(upresovana).
                  Zig se nalazi u zoni stope ,neposredno iznad naplatka.
                  Razlika u ceni je 20%
                  .

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #54
                    Izgleda da ovaj zadnji post vredi vise nego sve ovo pisanije.
                    Otvorite dobro oci sad kad znate sta i gde trebate da gledate

                    Comment

                    • Delija
                      CBC Senator XXL
                      • 29.08.2005
                      • 310
                      • NS
                      • plavi auto

                      #55
                      1. klasa je u pitanju...


                      BTW, poslao im ja poruku na njihovom sajtu, sta mislite, da li su odgovorili?
                      Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                      Comment

                      • Delija
                        CBC Senator XXL
                        • 29.08.2005
                        • 310
                        • NS
                        • plavi auto

                        #56
                        @brick

                        Trenutno, kao privremeno resenje vozim sa sledecim gumama napred:
                        1. leva Tigar 621 2005. godiste
                        2. desna Tigar 621 2001. godiste

                        Ovu drugu sam dobio u Agrohimu kao "utehu" i je*e je "samo" godiste. Shara je skoro ista kao na ovoj novoj gumi, tj. izgleda da je jako malo vozena, a da im je stojala tamo kao rezerva.

                        Ono sto je najbitnije, nisam isao vise od 100km/h (nisam izlazio iz grada), al' ne trese mi ni malcice. Za preko 100 je verovatno "malo" kriv i glupi jugo, , al' probacu ako ovih dana bude bolje vreme...


                        Pozdrav
                        Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #57
                          fino, a jel auto ima samo 2 gume...
                          jos od starta je nejasno sta se desava sa ostale dve nove gume.

                          znaci Agrohim je preuzeo na kraju odgovornost da resi problem (?)

                          juri ih za novu gumu, nema razloga da rese svoj problem na nacin da uvale staru gumu i time kao sve ok.
                          zakon o zastiti potrosaca je nedavno donet i kod nas, i poceo je da vazi.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Delija
                            CBC Senator XXL
                            • 29.08.2005
                            • 310
                            • NS
                            • plavi auto

                            #58
                            Zadnje 2 su one koje su ranije bile napred... 2004. godiste...
                            Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                            Comment

                            • MOSLER
                              CBC Senator XXL
                              • 27.05.2005
                              • 1064
                              • Niš

                              #59
                              Nije mi jasno zasto kad kod neko pomene Tigar pneumatike u losem kontekstu @brick odmah uskace i demantuje sve lose navode o njima.Pa moguce je da se na trzistu nadje i po neki pneumatik sa defektom ali kako to da se skoro uvek radi o Tigru.Da li se gume koje su za izvoz strozije kontrolisu od ostalih ili je nesto drugo u pitanju ne znam ali cenjenica je da problem postoji jer na kraju krajeva niti Tigar pravi najbolje gume niti je Volvo najbolji. auto

                              Comment

                              • Wiz
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 3104
                                • Nish

                                #60
                                Fora je da u poslednje vreme ima dosta prituzbi na iste,stalno im nesto fali

                                Comment

                                Working...
                                X