Vezujete li pojas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    Toliko je bilo reci o tome do sada.
    Probaj u glavi da stvoris sliku gde se krece telo kad je vozac vezan i kada nije vezan. Kada je vezan, pojas ga steze i drzi mu doope na sedistu (grubo receno), a glava se naginje ka volanu (airbegu), jel tako?

    Kada vozac nije vezan telo izlece iz sedista ka krovu i soferci, i tada kad se bag aktivira moze da dodje do lomljenja vrata jer je glava u tom polozaju, a sva tezina tela se obrusava na vrat i kicmu!!!

    Verovatno se kod nekih automobila ne otvara bag bez pojasa, kod nekih se mozda i otvara, ali problem je u svesti vozaca, nerazumevanju ili nedostatku zelje za razumevanjem samog sistema. Misli imam bag i siguran sam... a pojas mu je mnogo sigurnija zastita...


    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VUG9ur5Azko&feature=related[/youtube]

    Ako ovaj video ovde nije po pravilim neka moderatori obrisu, ali mislim da ne skodi da se pogleda
    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

    Comment

    • Car
      CBC Senator XXL
      • 07.07.2005
      • 900
      • Beograd

      Cini mi se da je BOOST jednom davno napisao da otvaranje airbag-a u slucaju da nisi vezan sugerise na gresku u sistemu.

      E sad, da li je mislio konkretno na odredjeni auto, ili vazi za sve, nemam pojma, ali mi je ostala ta recenica u glavi.

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        Nije vise tako ... industrija sve manje nade polaze u pamet vozaca i putnika ... airbags ce se kod nekih automobila otvoriti svuda u slucaju dovoljno jakog udarca ...
        Ja sam bio sam u autu pa su iskocila oba jastuka i iskocila su oba zatezaca pojaseva iako niko nije bio na suvozackom mestu
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Originally posted by Car
          Cini mi se da je BOOST jednom davno napisao da otvaranje airbag-a u slucaju da nisi vezan sugerise na gresku u sistemu.

          E sad, da li je mislio konkretno na odredjeni auto, ili vazi za sve, nemam pojma, ali mi je ostala ta recenica u glavi.
          vazi za sve, za celu auto industriju i to vazi jer je airbag samo POMOCNI element (zove se u originalu SRS) koji je totalno bezvredan bez pojasa i cak stavise vrlo opasan.

          NIKADA ne sme da se aktivira airbag pre aktivacije pojasa.
          pirotehnicki zatezaci su i uvedeni da bi se aktivacija pojasa ubrzala u odnosu na dejstvo same inercione kocnice koja inace postoji unutar pojasnog mehanizma.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            Originally posted by prolupator
            Nije vise tako ... industrija sve manje nade polaze u pamet vozaca i putnika ... airbags ce se kod nekih automobila otvoriti svuda u slucaju dovoljno jakog udarca ...
            Ja sam bio sam u autu pa su iskocila oba jastuka i iskocila su oba zatezaca pojaseva iako niko nije bio na suvozackom mestu

            a jel bio vozac vezan pojasom ?

            usteda u konstrukciji auta, nije tehnicki razlog zasto i na suvozackom mestu po automatizmu nastaje aktivacija i kada nema putnika.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              Ako aktivirnaje airbaga, iniciraju senzori obicno postavljeni ispod prednjeg branika, kako onda ne vezan pojas moze da ga dekativira
              /ne znam, doduse mozda kod nekih auta postoji povratni signal o tome, u sta sumnjam
              pretpostavka ako, nije tacna pa time ni zakljucak.

              airbag aktivira kompjuter kada proceni da je potrebno na bazi inputa od 10 tak senzora.
              inercioni senzor nije jedini koji aktivira airbag.

              ako pojas nije vezan to zna ECU i nikada ne sme da aktivira airbag.

              airbag je SRS- Supplement restraint szstem.

              POMOCNI, dodatni uz pojas.

              mozda postoji neki model auta gde je naopako postavljen ceo sistem zastite pa su i takvi teski propusti nekontrolisanog aktiviranja airbaga moguci, mada cisto sumnjam da do sada vec ne bi bilo zestokog skandala i sankcija prema takvom proizvodjacu.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • malivuk406
                CBC Senator XXL
                • 04.04.2007
                • 490
                • Nbg

                jbg, vezujem se samo van grada i to uvek, a, retko, al bas retko po gradu...
                mozda mi kad pocnem da vozim to predje u naviku, al ovako mi nekako ne ide... mada znam da bi trebalo, pod hitno...

                Comment

                • acikota
                  CBC Član
                  • 26.05.2007
                  • 35
                  • Subotica

                  Prvo pojas pa tek onda sednem u auto

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    Brick: Za ovo sa Airbagom i pojasom 1000% nisi u pravu. Znam cetiri automobila jako napredna, nova i po nekima vrhunska na kojima su se begovi otvorili:

                    1. Nisan Z350 2005 godiste, vozac nevezan udarac u zadnji desni cosak, okretanje lupanje i svi otvoreni begovi.

                    2. BMW 730D 2006 godiste, vozac nevezan, zaleteo se, rasturio vektru ispred sebe i naravno vozacev beg otvoren.

                    3. Infiniti FX35, pogodio kesten na topciderskoj zvezdi, vozac i suvozac nevezani, beg naravno otvoren (auto je 2005) godiste.

                    4. Infiniti FX35, vozac nevezan, prevrnuo kamion, takodje otvoreni begovi... (godiste 2005).

                    E da tu je i peugeot 206 1.9D 2001 godiste isto zaletanje na gazeli i naravno uredno otvoren airbag i to jedan jedini vozacev...

                    Ovo su automobili sa kojima sam imao direktan kontakt (znam vozace a dobro i automobile).

                    U svim ovim slucajevima postojala je samo 1 povreda i to od aktiviranja airbaga, slomile su se naocale (suncane) i parce stakla je decku uletelo u arkadu.
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • djukic
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2005
                      • 2526
                      • Beograd

                      Jos jedna sitnica, neznam za ove namunjene FX-ove, nisana i BMW-a ali za pezo 206 znam sigurno da nema nikakav senzor na suvozackoj strani - pojasu. Mozda meri opterecenje sedista - mada neverujem ali za pojas sam 1000% siguran da ECU nema pojma da li se suvozac vezao ili nije.

                      Sto se tice vozaca, tu postoji indikacija i upozorenje na tabli da nisi vezan i jasno se vidi prekidac i zice koje idu iz prikljucnice za pojas e tu mozda i salju signal ka ECU.
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • Vocko
                        CBC Senator XXL
                        • 25.04.2005
                        • 4556
                        • nBGd

                        Mercedes A190 ima senzor u sedistu preko kojeg odredjuje da li neko sedi i na osnovu toga ispaljuje, odnosno ne ispaljuje airbag.
                        Ako je za verovati dijagnostici...

                        Comment

                        • djukic
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2005
                          • 2526
                          • Beograd

                          To da verujem da BMW i infiniti imaju senzor koji odredjuje da li neko sedi ili ne sedi na sedistu i na osnovu toga ispaljuje bag, ali mislim da to radi nezavisno od toga da li je ili nije vezan pojas na tom sedistu...
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            Znam cetiri automobila jako napredna, nova i po nekima vrhunska na kojima su se begovi otvorili
                            da je samo 4 komada u kojima se to desilo...

                            desava se i desavace se i u buducnosti da komplikovani sigurnosni sistemi zakazu i odrade pogresno posao za koji su namenjeni.

                            ja sam ti naveo ispravno funkcionisanje sistema kao celine kako navode u literaturi sami izumitelji airbaga kao i vodece fabrike sa vise decenija iskustva u toj oblasti.
                            to sto u praksi nastaju neispravnosti na zalost se ne moze izbeci. pri tome, mnoge varijante udara u cvrstu prepreku nisu bile predvidjene/ testirane od strane same fabrike pa ECU nije niti napunjem validnim podacima.

                            realnost je toliko nepredvidljiva da smo mi jos jako daleko od toga da ce airbag i pojas biti 100% garantovana zastita u bas svakom slucaja udara, prevrtanja ili bilo kakve nezgode.

                            fabrika Autoliv koja decenijama proizvodi, ispituje, usavrsava airbag kao i pojas niti sama ne garantuje apsolutno za svaki primerak auta da ce biti prilikom sudara kako je zamisljeno.

                            bilo je i bice i begova koji se sami otvaraju kada ne treba, bilo da je u voznji, bilo na parkingu, bilo prilikom tocenja goriva, bilo prilikom sudara.

                            bilo prerano bilo prekasno.

                            prosto, tehnologija jos nije toliko savrsena da ne bi mogao da nadjes primer 4 (znatno vise naravno u praksi) komada vozila gde je airbag zakazao u pravilnom funkcionisanju.

                            praksa medicinske statistike pokazuje da razliciti modeli auta imaju razlicite posledice po putnike, neke fabrike vise novca i vise truda posvete bezbedosti putnika neke manje.

                            i od ulozenog novca zavisi pouzdanost airbega kao i pojaseva i drugih bezbednosnih sistema kada zaista krene guzvanje lima.

                            npr, nacin vodjenja kablova. dovoljno je da se kabl koji utice na airbag prilikom guzvanja lima prekine i eto aktivacije van plana direkto u lice putnika. a trasa kojom ce ici kabl je detalj pri konstrukciji...
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              Mercedes A190 ima senzor u sedistu preko kojeg odredjuje da li neko sedi i na osnovu toga ispaljuje, odnosno ne ispaljuje airbag.
                              Ako je za verovati dijagnostici
                              ja bih verovao dijagostici imajuci u vidu da je Mercedes jos krajem 70tih godina imao senzor u sedistu, Volvo ima takav senzor jos od 1974. godine i modela 244.
                              isto se odnosni i na senzor da je pojas vezan, jos 70tih godina je to uvedeno u auto industriju.

                              to je sve bilo jako davno da bi se postavljalo pitanje takvog senzora kod modernijih konstrukcija vozila.
                              mozda neka vozila nemaju sve bezbednosne elemente koji povecavaju pouzdanost sistema, konstrukciju koja ne koristi sve dostignute mogucnosti povecanja zastite za putnike.

                              zadnjih 5-6 godina vec naveliko se ugradjuju senzori koji odredjuju i koja je tezina osobe koja sedi i shodno tome airbag ima vise nivoa aktivacije tj prilagodjava se aktivno (pretpostavljenim) osobinama putnika koji sedi na sedistu na nacin da menja intenzitet.

                              senzor prevrtanja vozila je jos uvek koliko znam retko primenjen, a isto ima vise godina kako je krenula ugradnja. (sluzi da pri prevrtanju pritegne pojasevima putnike za sedista tako da ne udare glavom o krov).

                              Mercedes veoma polaze na bezbednost tako da verujem da ima sve to pomenuto serijski, kao bezbednosni paket.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • neshaoct
                                Banovan
                                • 18.08.2007
                                • 1754
                                • Beograd, Rakovica

                                Originally posted by sw.brick
                                ...zadnjih 5-6 godina vec naveliko se ugradjuju senzori koji odredjuju i koja je tezina osobe koja sedi i shodno tome airbag ima vise nivoa aktivacije tj prilagodjava se aktivno (pretpostavljenim) osobinama putnika koji sedi na sedistu na nacin da menja intenzitet...
                                Ovo ima Stilo još od 2001. godine...
                                Njegovi prednji vazdušni jastuci su ''multistage'' baš zbog te mogućnosti prilagođavanja...

                                Comment

                                Working...
                                X