Off: ABS ili ne, duzina puta kocenja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Off: ABS ili ne, duzina puta kocenja?

    Gumo, kao sto vidis vozim auto sa ABS-om i EFI-jem, ali znam da i oni imaju mane... a ABS sam na podlozi sa losom trakcijom psovao vise puta, jer produzava zaustavni put... a na suvom je lako biti pametan... tj. u dobru je lako dobar biti, na muci se poznaju junaci A ABS se upravo na muci (mokar put, sneg, poledica, led) pokazuje lose jer produzava zaustavni put
  • Timothy Leary
    CBC Senator XXL
    • 23.04.2006
    • 439
    • Beograd

    #2
    abs po kisi(mokrom) ne produzava zaustavni put ni pod razno....po snegu da ali to je vec neka sasvim druga prica

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Originally posted by Marko001
      A ABS se upravo na muci (mokar put, sneg, poledica, led) pokazuje lose jer produzava zaustavni put
      Aha...pa uzmi pa iscupaj ABS relej, zaleti se po mokrim putu prema kakvoj krivini, naglo zakoci i pokusaj da skrenes. Kad izadjes iz jarka u koji ces obavezno sleteti jer ce tockovi blokirati i izgubices upravljanje, razumeces da poenta ABS-a nije da skrati zaustavni put, nego da auto odrzi upravljivim i u isto vreme omoguci kocenje na podlozi sa losom trakcijom.

      Slicnim komentarima nije mesto na Forumu kao sto je ovaj, dosta je pisano o tome, lepo bi bilo kad bi pojedinci, ocigledno potpuno pogresno informisani o svrsi i nacinu funkcionisanja osnovnih sistma modernih automobila, malo seli i procitali par tema u kojima se o ovome nadugacko raspravljalo

      Offtopic, ali ovakve stvari ne mogu da pustim tek tako

      Molim, nastavite sa "diskusijom" bez previse zagrevanja da ne bude
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Gumetina
        Banovan
        • 12.12.2004
        • 1082
        • Novi Sad

        #4
        Jeste Sale u pravu si

        A taman sam hteo da odgovorim....

        Comment

        • Marko001
          CBC Senator XXL
          • 09.09.2006
          • 1070
          • Belgrade

          #5
          @206

          Hehe, prvo ne vozim tako uopste, a ko se tako zalece po klizavom u krivine ni ABS mu nece pomoci barem ne zadugo.

          A i ne znaci da ce vozilo bez ABS-a sleteti u jarak, jer se rad ABS-a moze simulirati i ne dozvoliti blokiranje tockova ako je vozac vest.

          Negde sam vec postovao rezultate testiranja, koliko ABS produzava zaustavni put na podlozi sa losom trakcijom, ali moracu opet da potrazim te podatke.

          Sto se mene licno tice, ja bih najradije da imam prekidac za ABS, pa da ga drzim ukljucenog po suvom, a po snegu, poledici, ledu,a eventualno i po
          mokrom da ga iskljucim

          Comment


          • #6
            Svidza mi se sto ce vozac-novajlija da simulira ABS u tom delicu sekunde...


            Marko, ako vidis teget Alfu 156, BG 770-301, nemoj da vozis iza mene, molim te...

            ...pogotovo ne na kisi, snegu, klizavom...


            Hvala!

            Comment

            • Marko001
              CBC Senator XXL
              • 09.09.2006
              • 1070
              • Belgrade

              #7
              Evo ga

              Zaustavni put sa 80 km/h:

              Suv kolovoz - bez ABS-a 45 m/sa ABS-om 32 m;

              Sneg - bez ABS-a 53 m/sa ABS-om 64 m;

              Led - bez ABS-a 255 m/sa ABS-om 404 m.

              Dakle, na podlogama sa dobrim koeficijentom trenja, poput asfalta, većina vozila opremljena sa ABS?om ima kraći zaustavni put od onih bez njega, bilo da je u pitanju suv ili vlažan kolovoz. Iako je primenom naprednih tehnika kočenja moguće postići slične rezultate i bez ABS-a, ovo iziskuje visoku veštinu vozača.

              Pomenimo i jednu zanimljivost. Ispostavilo se ipak da postoji problem na koji inženjeri nisu računali, jer on leži u ljudskoj prirodi. Na žalost, pokazalo se da dosta vozača ohrabruje prisustvo ABS-a te oni voze primetno agresivnije i spremnije ulaze u rizične situacije. Istraživanja koja su pratila ponašanje taksista u nekoliko gradova ovo argumentovano potvrđuju.


              Da li je istina da ABS ne skraćuje trag kočenja, već samo čini da automobil i za vreme kočenja ostaje upravljiv? Ovo sam čuo na nekoliko mesta i meni se čini neverovatnim... Zoran Dukić



              Ono u sta bih izrazio sumnju je ovo da na vlaznom skracuje zaustavni put. Ajde da priznam da je tacno na blago vlaznom putu, ali ako je recimo zestoka kisa ili ima barica na putu itd, imam jak utisak da mi produzava zaustavni put...

              Prema tome, imam ABS, ali meni licno uopste nije neophodan, mogao bih da zivim bez njega na suvom i blago vlaznom tj. na podlozi sa dobrom trakcijom, a kad je losa trakcija, tj. "na muci" stvara vise stete nego koristi.

              Kao sto rekoh, u dobru je lako dobar biti, na muci se poznaju junaci

              A najvise bih voleo da imam prekidac

              Vracajuci se sa Kopaonik pop***eo sam zbog Abs-a

              Comment

              • Marko001
                CBC Senator XXL
                • 09.09.2006
                • 1070
                • Belgrade

                #8
                Originally posted by Vlada Trion
                Svidza mi se sto ce vozac-novajlija da simulira ABS u tom delicu sekunde...
                odakle ti ideja da sam novajlija? Vozim nesto preko 12 godina...

                Comment

                • AreOut
                  CBC Senator XXL
                  • 22.07.2006
                  • 590
                  • Zabjelo

                  #9
                  Originally posted by Marko001
                  Evo ga

                  Zaustavni put sa 80 km/h:

                  Suv kolovoz - bez ABS-a 45 m/sa ABS-om 32 m;
                  Sa 80 km/h na suvom se svaka Zastava moze zaustaviti u 45 metara tako da je ovaj test apsolutno irelevantan
                  http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                  Comment

                  • Marko001
                    CBC Senator XXL
                    • 09.09.2006
                    • 1070
                    • Belgrade

                    #10
                    Originally posted by Vlada Trion
                    Marko, ako vidis teget Alfu 156, BG 770-301, nemoj da vozis iza mene, molim te...

                    ...pogotovo ne na kisi, snegu, klizavom...


                    Hvala!
                    Moracu kod tebe da ugradim ksenone da bih te priemtio na vreme po noci

                    Comment

                    • Marko001
                      CBC Senator XXL
                      • 09.09.2006
                      • 1070
                      • Belgrade

                      #11
                      Originally posted by AreOut
                      Originally posted by Marko001
                      Evo ga

                      Zaustavni put sa 80 km/h:

                      Suv kolovoz - bez ABS-a 45 m/sa ABS-om 32 m;
                      Sa 80 km/h na suvom se svaka Zastava moze zaustaviti u 45 metara tako da je ovaj test apsolutno irelevantan
                      Pretpostavljam da su se zaj***li i da je trebalo da pise sa 100 km/h. ali to je podatak sa wikipedije

                      Comment

                      • HotDog
                        CBC Senator XXL
                        • 06.05.2005
                        • 965
                        • BSG 75 (011)

                        #12
                        brate mili kakvi uopsteni podaci, za ovo zaustavljanje, dati takvi kako su dati, ne znace ama bas nista.

                        To mora da izgleda nekako ovako, primer za Pug206 1.4LX 5-door.

                        Dry road stopping distance from 50mph (with ABS)
                        (A good-to-average best stop is about 26m at 15-20kg pedal load)


                        Pedal load
                        9kg_________________ 30m
                        13kg_________________ 25m ABS just on
                        17kg_________________ 24

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Jos se nije rodio takav vozac, ukljucujuci su i sve svetske prvake svakog zamislivog auto-motor sporta, koji ce 20,30 ili koliko vec puta u sekundi da pritisne i pusti kocnicu kao sto to radi ABS. Ne znam koliko si vest sa kocnicom, ali sasvim sigurno ni izbliza dovoljno da makar priblizno simuliras rad ABS-a. Stopericu u ruku, pa probaj da maksimalno pritisnes i sasvim otpustis kocnicu vise od 3 puta za jednu sekundu, ako ti uspe ili si Flash ili Supermen, trece nema.

                          I druga stvar, niko da ukljuci mozak malo kod citanja i navodjenja ovih poredjenja duzina kocenja mokro/suvo - sva navedena poredjenja su kocenje na suvom sa ABS-om vs. kocenje na mokrom sa ABS-om, i sasvim je normalno da zaustavni trag kocenja na mokrom sa ABS-om bude duzi.

                          Ono sto nikome ne pada na pamet je da razmisli koliki bi bio trag kocenja na mokrom bez ABS-a. To je jedino validno poredjenje. Sta mislite koliko se produzava trag kocenja kad na mokrom bez ABS-a stisnete kocnicu, auto blokira tockove, dobije "skije", trakcija ravna nuli, a jos ne mozete ni da upravljate? Ako je na suvom kocenje 36 metara, na mokrom sa ABS-om 42, sa blokiranim tockovima na mokrom je jedno 50...Razmisljajte malo pre nego sto bubnete glupost.

                          Dakle, po stoti jubilarni i poslednji put, poenta ABS-a NIJE da skrati zaustavni put vec da odrzi upravljivost auta pri kocenju, ali ce ABS svejedno skratiti zaustavni put na podlozi sa losom trakcijom, u poredjenju sa istim autom koji u istoj situaciji nema ABS. Izuzetak od pravila je voznja na dubokom ili utabanom snegu, gde ce auto bez abs-a zaista brze stati, jer ce ispred blokiranih tockova da se nakupi nagomilani sneg koji ce brze zaustaviti auto, ali opet ostajete bez upravljanja, pa sta ko voli.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Code:
                            Da napomenem za sve vas koji trazite krivca u ABS sistemu da ima duzi zaustavni put od sistema bez ABSa.
                            
                            Greske se sastje u nepostovanju servisnog dela o izmeni kocionog uja na interval od MAX 2 godine.
                            
                            Vlaga koja je u ulju chini ga nedovoljno tecnim da bi otpustilo celjusti i dopustilo nanovo tocku da rene u rotaciju. Posto taj interval biva prouzen sa vecom kolicinomakumulirane vode u sistemu, jasno je dado sledeceg kocionog momenta u ABS sekvenci dolazi sa zakasnjenjem i da odatle i problemi a ne zato sto je podloga klizava.
                            
                            Jasno je da treba imati novo ulje, kako god preporuka je da se i DOT4 ulja izmene za DOT5.1 upravo iz navedenog razlogada 5.1 na vecoj hladnoci ima brzi retard i otpustanje kocnice. 
                            
                            Takodje parametar koji je vezan je tezina auta na prednjem trapu, stanje veshanja i ni najmanje frikciona sposobnost guma na autu.
                            
                            Kad se ovi svi uslovi ispune, sistem bez ABSa nema sta da trazi u poredjenju sa ABSom.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • RANK
                              CBC Senator XXL
                              • 28.02.2007
                              • 1635
                              • Beograd
                              • FIAT MAREA WEEKEND 1

                              #15
                              svaka cast boost, ovo su cinjenice koje sam uvideo nakon zamene ulja (ko zna da li je ikada menjano).reakcija abs-a je brza i kvalitetnija.

                              inace, testirao sam ovaj auto sa ukljucenim i iskljucenim abs-om.koliko god se trudio, na svakoj podlozi osim leda, zaustavni put je primetno kraci, a drzanje pravca 100%. takodje, abs trazi samo da pritisnete (sto jace) kocnicu, a bez sleduje igranka pritisni-pusti-doziraj. ma ne moze se porediti.

                              inace, imam iza sebe oko 300kkm, tako da i ono da pomaze samo pocetnicima pada u vodu.
                              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                              Comment

                              Working...
                              X