Off: ABS ili ne, duzina puta kocenja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    #76
    Originally posted by prolupator
    ABS se aktivira i na 30km/h kad nagazis kocnicu, probaj.. videces...
    Eh, ja navikao da lagano kocim

    Uopste, ne pamtim kad sam zadnji put nagazio kocnicu, kad sam naglo kocio uopste... To mi se desava mozda jednom godisnje...

    Uvek tako vozim da kocnicu sto manje upotrebljavam, a i kad je upotrebljavam da mi bude dovoljno da je bas lagano pritisnem.

    I kad je vec ovde prica o ABS-u, preko 10 godina sam vozio auto bez ABS-a i koliko se secam nikada mi se nije dogodilo u saobracaju da ja ostavim na asfaltu trag kocenja, da kocim tako da mi kocnice blokiraju tockove, osim kad sam recimo promenio auto pa ga namerno tako isprobavao na jednom putu izmedju 2 sela gde nema zive duse...

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #77
      ASC kod BMW-a ili VW-a, itd...
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • jevtic
        CBC Senator XXL
        • 26.11.2006
        • 729
        • beograd

        #78
        porsche stability control kod porshcea....





        inace ja sam do sad verovao da u danasnjem dobu ne postoji covek koji ce reci da je on bolji/iskusniji od abs-a i da abs njemu samo smeta. pogotovu ne neko ko je redovan posetilac cannonball-a!
        ex - fabia 1.9 tdi
        golf 2.0 tfsi

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #79
          Ne, PSM kod Porsea NIJE kontrola trakcije i proklizavanja, vec kontrola stabilnosti.

          Kontrola proklizavanja ogranicava snagu motora pri "slajfovanju" tockova pri kretanju ili u krivini.

          Kontrola stabilnosti selektivno ogranicava snagu motora, ali i samoinicijativno koci pojedinacne tockove da bi auto automatski izvukao iz opasnih situacija.

          Dve vrlo razlicite stvari.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • jevtic
            CBC Senator XXL
            • 26.11.2006
            • 729
            • beograd

            #80
            svaki dan naucim nesto novo....
            ex - fabia 1.9 tdi
            golf 2.0 tfsi

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #81
              TCS kod SAABa radi ovako.

              Cim oseti da jedan od pogonskih tochkova dobija brzinu vecu nego li +8% u odnosu na zadnji tocak (najbrzi) , motor dobija kasnije paljenje za svaki krug motora po 1 stepen kasnije. Ukliko za 0,5 sec i dalje proklizava, skida se pritisak sa turbine u 255 koraka.
              Ako i to nije dovoljno , sekundarni elektronski trotel pritvara protok sa do 30%.
              Ukoliko i dalje dolazi do proklizavanja kao zadnja opcija a najkasnije 0,8 sekundi po ukljuchenju prve korekcije dolazi do aktivirnja ABS kanala za dati tochak.

              Jednostavno , brzo i efikasno.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Misko M
                CBC Senator XXL
                • 17.03.2007
                • 652
                • BG Vozdovac

                #82
                ....jednostavno ?
                ...meni to deluje komplikovano ! ali po vremenima reakcija to maltene vozac i ne oseti !!!
                ...kolika je razlika u odnosu na BMW-ov asc, on cini mi se ima dodatnu klapnu na usisu koja se elektronski zatvara i tako smanjuje snagu, sto cini mi se i nije bas najbolje rersenje, mnogo ubije snagu motora pa je potrebno posle par trenutaka da se motor opet probudi !
                ...konkretno mislim na e39 posto sa njim imam takvo iskustvo !

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #83
                  U jednom od redova:

                  Ako i to nije dovoljno , sekundarni elektronski trotel pritvara protok sa do 30%.

                  Dakle, elektronska klapna (dodatna) koja u normalnim uslovima prati i parira primarnoj klamni.
                  Kad dodje do signala za aktiviranje njenog step motora , ista pritvara sveobuhvatno protok kroz trotel za do 30%.

                  Deaktiviranjem signala, otkaci se klin na osovini sekundarne klapne te se ista momentalno snagom opruge vraca na stanje primarne klapne. Vreme reakcije izjednacenja primarne i sekundarne klapne je 0,04 sec.

                  Trotel body sa TCSom kosta 800? te je nepopularna opcija kod vlasnika SAABa jer je u zimskim uslovima vrlo aktivan i potenciometar za ocitavanje pozicije sekundarne klapne strada cesto.
                  Nama koji znamo sistem nije problem da ga za sicu vratimo u zivot, ali obicnom vlasniku SAABa je glavobolja.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Misko M
                    CBC Senator XXL
                    • 17.03.2007
                    • 652
                    • BG Vozdovac

                    #84
                    ...a ova ostala cuda elektronike, pomeranje paljenja...
                    jel i to radi na ostalim markama ili je samo privilegija saba ? =]

                    ...i koliko moze da redukuje snagu to pomeranje paljenja u procentima kod neke fabricke masine bez ludackog obrtnog momenta?

                    Comment

                    • mirdza
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2005
                      • 2437
                      • Katowice (PL) / Banja Luka
                      • AGP / W126

                      #85
                      TCS mu dodje isto kao ESP ako dobro razumijem?

                      BTW neviraju me auta gdje ne moze da se iskljuci ESP (peugeot, MB) - u nekim glupim situacijama auto je (meni licno) postajao totalno nepredvidiv. a opet kod audija ESP se ponasa vrlo korektno, jedino "ne voli" nagle startove - pocne skroz da blentavi a auto pocne da "skakuce"
                      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #86
                        Aman, cita li ko sto ja pisem?

                        ABS - svi znamo sta je, sistem protiv blokiranja tockova kod kocenja.
                        EBD - Electronic Brakeforce Distribution - elektronska preraspodela sile kocenja, da se auto ne bi zanosilo kod kocenja kada su svi tockovi na podlogama sa razlicitom trakcijom
                        TCS - sistem kontrole proklizavanja, sve sto radi je smanjenje snage koju motor isporucuje na tockove, u slucaju proklizavanja, sto pri kretanju, sto u krivini.
                        ESP, PSM itd - sistemi kontrole stabilnosti - kombinuju sve gore navedene sisteme, sa jos par drugih (lateralni senzori ubrzanja, naginjanja, itd...). Poenta je da se ne radi samo limitacija snage, vec i selektivno kocenje tockova radi sprecavanja zanosenja, oversteer, understeer, itd...BMW sa active steering-om SAM daje "kontru" kada se sistem aktivira, radi sprecavanja oversteer-a. Dakle, jako komplikovan sistem, za razliku od prethodnih, koji su prilicno jednostavni.

                        Jasno sad?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • mirdza
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2005
                          • 2437
                          • Katowice (PL) / Banja Luka
                          • AGP / W126

                          #87
                          jbg, ne citam po svemu sudeci
                          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #88
                            Misko M

                            I na BMWu pomera paljenje u kasnije, to rade svi kao prva opcija.
                            ABS aktivitet je zadnja tachka koja se koristi.

                            Obichno chini dovoljno sa paljenjem ako je podloga suva ako je malo losija trakcija ABS aktivitet je neizbezan.


                            mirdza

                            EPS je opet sistem koji koristi pored svega jos i ziroskopski senzor i upravlja se i uz njegovu pomoc.

                            SAAB je jedan od prvih presao na 4 kanalni ABS kao standard, 1994 godine i tu se otvaraju mogucnosti za dalje.
                            4 kanalni MARK IV sistem pored svega ima i aktivnu regulaciju asistancije kocenja, na pedali se nalazi akselerometar koji ocitava brzinu kojom se pedala kocnice stiska.

                            Svi opisani sistemi su u opciji kasnije manje vishe sa istim hardware koji pruza 4 kanalni ABS , amo je senzorska nadogradnja u pitanju i stvar software .
                            Licno mislim da proizvodjachi naplacuju kolach na kolach i da uzimaju dobre pare jer je razlika izmedju cene u produkciji od primarnog 4 kanalnog ABSa do svih dodatnih opcija retko preko 200? dok kupci placaju sve dodatke opciono i to sa krvavom cenom.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Misko M
                              CBC Senator XXL
                              • 17.03.2007
                              • 652
                              • BG Vozdovac

                              #89
                              ...znaci zato zimus nisam mogao sa benkom da se popnem uz snegom pokrivenu ulicu, nagib je bio dosta velik i asc je toliko gusio motor da auto nije mogao ni da mrdne, samo sto se ne ugasi !!!
                              ..i dok nisam iskljucio asc i zapalio tockove nisam uspeo da se popnem a pokusavao sam dobrih pola sata a i sa isklucenim asc-om je trajalo 10-tak min !!!

                              Comment

                              • Marko001
                                CBC Senator XXL
                                • 09.09.2006
                                • 1070
                                • Belgrade

                                #90
                                Originally posted by Misko M
                                asc je toliko gusio motor da auto nije mogao ni da mrdne, samo sto se ne ugasi !!!
                                ..i dok nisam iskljucio asc i zapalio tockove nisam uspeo da se popnem a pokusavao sam dobrih pola sata a i sa isklucenim asc-om je trajalo 10-tak min !!!
                                Jos jedan dokaz da su ti elektronski sistemi na snegu obican k****

                                Comment

                                Working...
                                X