Off: ABS ili ne, duzina puta kocenja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #46
    Aaaaa... "root of CBC" sa poluinformacijama

    Nego vidim da se tema razliva od cisto emociomalnog bezrazumskog pristupa (Laki 55), preko amaterskog (brick) do profesionalnog (BOOST, Elwood).

    Cini mi se da su ovdasnji vozaci previse pod uticajem Zastave koja nikad nije ni pomisljala da ugradjuje sigurnosnu opremu tipa ABS, airbags...

    Automobil od >1t koji ide >50km/h u gradskim uslovima nije siguran bez ABS-a. Zbog prenatrpanosti gradova, "umesnosti" vozaca i sl. ABS je neophodan element svakog automobila. Da ne pominjemo prave kriticne situacije... oduzilo bi se...

    Meni je ABS dovoljno puta pomogao da ne zavrsim u necijem gepeku a par puta da ne sameljem neku boodalu (poslednji put na Ibarskoj .. brrrr.. ) i ne bih ga se odrekao ni za sta.
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      Sta je to "efekat usporavanja" i sta podrazumevas pod "klizanjem
      efekat usporavanja,
      a u m/s2 (naravno sa negativnim predznakom ispred broja).

      klizanje- to?ak se ne okre?e.
      najbolje ubrzanje tj usporenje auta je na ivici balansa sila trenja kotrljanja i sila trenja klizanja.

      guma koja klizi nema usporenje /tj negativno ubrzanje , a guma koja se okre?e još uvek je u stanju da "ima kontakt" sa podlogom.

      cilj, ideal je da ko?enje bude takvo da se unutrašnji slojevi u gumi nalaze u stanju medjusobnog smicanja, prevedeno da se guma/ time i to?ak nalazi na delikatnoj granici klizanja i kotrljanja.
      ABS to i pokušava da radi izmedju ostaloga, koliko je to uspešno i koliko brzo možemo da proširimo temu, održavanjem gume na granici klizanja.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #48
        Elwood, vidimo da imas odredjeno znanje iz ove tematike, ali keep it simple, ne moras da se trudis BAS toliko da pokazes koliko si strucan posto te vec malo ko razume o cemu pricas

        Da pojednostavimo: ABS prilikom kocenja uvek drzi tocak sto je moguce blize granici izmedju blokiranog tocka i maksimalnog efekta trenja sa podlogom radi ostvarenja maksimalne sile kocenja u zadatim uslovima. Covek to ne moze da imitira. OK ovako?
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #49
          Covek to ne moze da imitira
          Tu i jeste poenta.

          Sa max osecajem koji neko moze da razvije da drzi tocak na limitu pred blokadom, uspesnost moze da se dovede na nekih 70-80% vremena kocenja.

          Osobe koje uspevaju da prdju 50% vremena balansiranja su vishe nego prosechno osecajni vozaci.
          Razlika u zaustavnom tragu uvek dakle biva u prednost ABSu za razliku u frikciji izmedju frikcione sile kotrljanja i frikcione sile klizanja, u najbolim uslovima ako se omane 20% vremena za upravo tih 20% vremena razlike izmedju te 2 frikcije , kod prosechnog vozaca za oko 50% a kod neiskusnog koji blokira tockove permanentno za 100% razlike.

          Obratiti paznju na napisano da ovi procenti po jednachini nepredstavljaju da 50% znachi 50% duzi zaustavni put.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #50
            A iz koje godine je taj test!? Pazi ja uopste netvrdim da zastava ima extra kocnice(to samo LUD covek moze da kaze) ja sam samo reko da sigurno ima boljih auta od "keca' koji losije koce
            kakve veze ima kada je Zastava objavila rezultate, koja je godina. ?injenice su takve kakve jesu, a kako znamo da se ništa nije promenilo u zadnjih 30tak godina u Zastavi po pitanju ko?nica nema ni razloga pretpostaviti da i dan danas bi merenja pokazala nešto drasti?no druga?ije.

            nema boljeg auta generalno od Keca a da lošije ko?i.
            ?ak štaviše nema auta koji se legalno prodaje u Evropi a da tako loše ko?i.

            da se ne zavaravamo, Kec, Jugo su modeli iz muzeja za današnje pojmove. kada su prvi put konstruisani 60/70tih godina bili su rame uz rame sa rešenjima tada masovno koriš?enim.
            danas bilo kakvo poredjenje sa ne?im što se zove moderni auto je blago re?eno neadekvatno (da ne kažem smešno) po perfomansama bilo ko?enja bilo ubrzavanja.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #51
              pokazem da je ta zavisnost drugacija prema vrsti podloge sto implicira da FIKSNI kriticni slip posle koga se nastavja nestabilna zona u % (crvene tacke) kao referentna tacka kada ABS treba da se aktivira nece do kraja iskoristiti dostupan koeficijent prijanjanja(kriticni slip je u zavisnosti od podloge i pneumatika izmedju 8% i 30%).I jos uvek se nalazimo u jednoj dimenziji,a postoji i lateralni koeficijent prijanjanja i lateralni slip ugao (alfa) koji ce pokazati zasto blokiran tocak pruza tako malu upravljivost itd itd Sve su to neki razlozi slozenosti tog sistema
              ne želim da se bavim prepisivanjem onoga što piše u stru?nim knjigama, sve oko ABSa je odavno sažvakano. pa ABS je ve? 25 godina u upotrebi...

              to što navodiš je ta?no, i prevazilazi po dubini temu.
              ako krenemo tim putem nailazimo na slede?u dimenziju- samu gumu.
              a fabrika kada je programirala rad ABSa to je u?inila za jedan tip i model gume koji je odabrala i za to optimizovala rad.
              cela tvoja pri?a gubi smisao ve? samom promenom proizdvojda?a, modela i veli?ine gume u odnosu na fabri?ku prvu ugradnju.

              naravno taj nivo složenosti je kod obi?nog voza?a i vlasnika malko teže održavati kao prioritet pa stoga da se zadržimo na realnostima, van suve teorije (i idealizacije pretpostavki kretanja).

              kao što svaka guma nije (ista) guma po osobinama, tako ni svaki asfalt nije isti asfalt, a da ne pri?amo o prašini, prljavštini, ulju i masno?ama, blatu, liš?u i ostalome što se zaista nalazi na mestu dodira gume i podloge...ako i u to pokušamo da ubacimo striktno teoriju ( a ona i to objašnjava) nema kraja školovanju.

              ABS je tu da pomogne voza?ima da auto ostane upravljiv i predvidljivog ponašanja, a to radi zaista odli?no.
              koji milimetar ko?enja zaista je sporedna tema za voza?a, o tome je ve? brinula fabrika više nego dovoljno i njeni inženjeri koji su sažvakali tu teoriju pri konstruisanju.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment


              • #52
                Originally posted by brick
                klizanje- to?ak se ne okre?e.
                najbolje ubrzanje tj usporenje auta je na ivici balansa sila trenja kotrljanja i sila trenja klizanja.
                ABS to i pokušava da radi izmedju ostaloga, koliko je to uspešno i koliko brzo možemo da proširimo temu, održavanjem gume na granici klizanja.
                ok,to sto ti zoves klizanje je kada je slip=100%...I onda to sto si napisao nije tacno.Koeficijent prijanjanja sile kocenja (mju) kada je slip=100% je zaista najveci na mekom snegu,ali u nestabilnoj zoni pogledaj grafik,a na suvom asfaltu kada je slip samo oko 8%!?ABS NE POKUSAVA da drzi tocak na granici slip=100%,onda nam pojam slip-a i ne treba vec uslovno receno na granici stabilne zone
                i nestabilne zone kada je izvesno da ce tocak da blokira
                Zato kao sto je BOOST napisao dobar ABS ne ostavlja potpis!

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #53
                  Mislim da se vas dvojica chak ni verbalno ne razumete, u tematiku korespodencije tek necu ni da ulazim...

                  Elwood, ako sam ja dobro razumeo brick-a, to isto je i on napisao, odnosno jednu te istu stvar imate na umu ali je drugachije formulishete:

                  brick:
                  na ivici balansa sila trenja kotrljanja i sila trenja klizanja
                  Elwood:
                  na granici stabilne zone i nestabilne zone kada je izvesno da ce tocak da blokira
                  Elwood:
                  Parametar "slip" u engleskom jeziku kad se koristi strucno u ovoj oblasti ce neko povezati sa tvojim "klizanjem" a ima sasvim egzaktno znacenje.Oznacava se sa grckim slovom lambda,bezdimenzionalna je velicina i uvedeno je da opise akciju izmedju tocka i puta jer normalni zakoni fizike za trenje izmedju cvrstih tela ne mogu biti primenjeni direktno na automobilski tocak zbog "gumaste" prirode pneumatika (najbolji je termin engleski"-springy") i to je problem molekularne teorije.
                  Ovo si mogao u dve rechi: koeficijent trenja

                  I naravno da se efekat trenja dva tela/fluida uvek koriguje tim koeficijentom, nije guma nikakav izuzetak.

                  Pokushaj da ne koristish strane rechi (osim kad morash), ima u srpskom jeziku sasvim adekvatnih termina i sinonima, jer korishcenje takvih rechi (slip, spring...) na forumu mozhe samo da izazove manjak uzajamnog razumevanja.
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Laki GSi
                    CBC Senator XXL
                    • 15.10.2006
                    • 2426
                    • Beograd-Vozdovac

                    #54
                    Originally posted by prolupator
                    Cini mi se da su ovdasnji vozaci previse pod uticajem Zastave koja nikad nije ni pomisljala da ugradjuje sigurnosnu opremu tipa ABS, airbags...
                    E bote koliko ovde ima savremenih ljudi pa to je cudo!

                    Moje licno misljenje jeste da je ABS dobar ali koliko je to dobar to je sad vece pitanje na koje moze da se dobije odgovor samo ukoliko bi se napravio uporedni test po svim vrstama podloge i sabrati ukupan broj bodova ali naravno postaviti neke profesionalce da ih testiraju!? Sta znaci da je nesto dobro osim po mokrom i po ledu!?To znaci da je on dobar samo po suvom,a to znaci da NEVALJA!!!

                    Ljudi razumite me,ja ne poricem i ne zelim da kazem da je abs sra*e samo nagovestavam da ovi amateri sto ga toliko hvale i opisuju taj sistem kao da ce sa 100km/h stati za 5-6m,a bez abs-a ima da kocis 2km. zbog toga ulazim ovoliko u diskusijui raspravu.Svaki odlican vozac bez ikakvih problema moze uspostaviti kontrolu nad vozilom koji nema abs i izbeci prepreku kao dobar dan. Pretpostavljam da neki od ovih sto toliko brane abs kao da su ga oni izmislili,imali su vec kola bez abs-a pa su zbog svog neiskustava i neznanja negde dobili sanke i popili neku banderu ili sl.i sad kad su videli da sa ovim sistemom mogu da skrecu e to je za njih savrsenstvo Bozije!
                    Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

                    Comment


                    • #55
                      @overspeed
                      e super,bas sam dosao na forum jer sam ocekivao da ce neko tako da shvati.
                      brick:
                      Quote:
                      na ivici balansa sila trenja kotrljanja i sila trenja klizanja
                      Elwood:
                      Quote:
                      na granici stabilne zone i nestabilne zone kada je izvesno da ce tocak da blokira
                      OVO NIJE ISTO.Rec oko koje se spoticemo je "izvesno".Spoticemo se i oko grafika koga treba protumaciti.Izmedju granice stabilne i nestabilne zone koje oznacavaju crvene tacke na grafiku i trenutka neposredno u kome tocak blokira(to je ono o cemu on govori) kada je slip=100% postoji citav opseg slip-a sirine od 70% do 90% koji vremenski ostavlja prostora da se implementira ABS.Slip je uveden jer se ne radi o trenju izmedju cvrstih tela iz osnovno skolske knjige vec necemu specificnom i potrebne su adaptacije.Dalje necu da se ponavljam,ovo nista ja nisam izmislio i zasto se toliko davimo?proverite sve sto napisao gde hocete,ali da ima potpis osobe sa formalnim obrazovanjem.Opasno je sto neki u diskusiji ocigledno ne vole da naprave iskorak izvan termina fizike za osnovnu i srednju skolu...
                      Ko hoce i koga zanima paznju moze usmeriti u pravcu izracunavanja onih brzina u formuli za slip...sta se uzima kao referentna brzina vozila..? ,a sta kao periferna brzina tocka koji se koci?
                      Ovo si mogao u dve rechi: koeficijent trenja Sarkazam
                      Ne.nisam mogao reci koeficijent trenja u dve reci uopste se ne radi o tome.U vezi sa koriscenjem stranih izraza ne razumem,iskreno kada ti napravis ABS koji radi ono sto bi trebalo ja cu usvojiti i tvoje termine.Do tada veruj mi da za mnogo toga ovde nema odgovarajucih ili standardnih prevoda.
                      OVER &OUT

                      Comment

                      • Marko001
                        CBC Senator XXL
                        • 09.09.2006
                        • 1070
                        • Belgrade

                        #56
                        Originally posted by Laki 55
                        Svaki odlican vozac bez ikakvih problema moze uspostaviti kontrolu nad vozilom koji nema abs i izbeci prepreku kao dobar dan. Pretpostavljam da neki od ovih sto toliko brane abs kao da su ga oni izmislili,imali su vec kola bez abs-a pa su zbog svog neiskustava i neznanja negde dobili sanke i popili neku banderu ili sl.i sad kad su videli da sa ovim sistemom mogu da skrecu e to je za njih savrsenstvo Bozije!
                        Svaki odlican vozac ce znati sta moze da ocekuje od svog auta i ako on nema ABS i to ga nece spreciti da ga vozi na kvalitetan nacin pa cak i brzo u prigodnim uslovima.

                        ali ce drzati malo vece odstojanje, sto je uostalom i u skladu sa propisima, ako vozi auto bez ABS-a, nece se zaletati u krivine kao manijak, narocito ne po mokrom itd. sve u svemu znace gde moze da stisne gas do daske, a gde ce da uspori i da drzi vece odstojanje itd i takvom voznjom i bez ABS-a ce biti bezbedan i nece imati nikakvih problema.

                        Comment

                        • RANK
                          CBC Senator XXL
                          • 28.02.2007
                          • 1635
                          • Beograd
                          • FIAT MAREA WEEKEND 1

                          #57
                          Laki: svasta, niti sam popio banderu, niti sam sleteo sa puta, samo tvrdim da ti abs omogucava vise, bez obzira da li si los ili dobar vozac (ti si verovatno jaaaako dobar, neka bude da sam ja jaaako los, u oba slucaja je abs plus.
                          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #58
                            koliko je to dobar to je sad vece pitanje na koje moze da se dobije odgovor samo ukoliko bi se napravio uporedni test po svim vrstama podloge i sabrati ukupan broj bodova ali naravno postaviti neke profesionalce da ih testiraju!?
                            odgovor dobijen pre 40tak godina, kada je sve to što predlažeš naveliko i detaljno odradjeno, izmereno, analizirano, rešeno matemati?ki, rešeno tehnološki i na kraju komercijalizovano.
                            i ve? se primenjuje decenijama uspešno
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              to sto ti zoves klizanje je kada je slip=100%
                              ja ne zovem ništa. tako se zove pojam u fizici, i ja sam konrketno naveo- sila trenja klizanja i sila trenja kotrljanja.

                              takodje sam naveo i kako se ozna?ava i šta predstavlja osobinu usporenje (ili negativno ubrzanje ako je lakše razumljivo), a to je a (ubrzanje, F=m*a).

                              slip niti sam pominjao, niti se mešao u unutrašnje dogadjaju unutar same gume.
                              dakle, guma i ceo auto je jedno kruto telo, na koje je primenjena NJutnova mehanika sa svojim zakonitostima.

                              ako želiš da ideš u dubinu dalje od toga, i uticajima sastava gumene smese, uglova trapova, spoljne temperature, koeficijenata trenja raznih podloga, itd itd izloži potencijalnim ?itaocima.

                              ne znam zašto se pozivaš na formalno obrazovanje, sve je kristalno jasno davno opisano i napisano, i ve? primenjeno sa manje ili više uspeha u prakti?nim realizacijama.
                              pozdrav od formalno obrazovanog

                              jasno je da ABS nije bez razloga i bez veze izmišljen i danas prakti?no aspolutno prihva?en kao standardna oprema u svim kategorijama vozila, uklju?uju?i i kamione, autobuse...
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                ako sam ja dobro razumeo brick-a, to isto je i on napisao, odnosno jednu te istu stvar imate na umu ali je drugachije formulishete
                                uprošteno, ne ulaze?i u dubinu da.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X