Off: ABS ili ne, duzina puta kocenja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #61
    Originally posted by brick
    ja ne zovem ništa. tako se zove pojam u fizici, i ja sam konrketno naveo- sila trenja klizanja i sila trenja kotrljanja.
    Pojam dobro ide u korak sa direktnim prevodom sa Svedskog, deluje logicno.

    Rullande friktionskraffter = sila trenja kotrljanja
    Sila koja ima svoju maximalni vrednost direktno pre nego li predje krtichnu tachku i prelzi u =>

    ==> Glidande friktionskraffter = sila trenja klizanja

    Pojam iz Fizike sa Svedskog direktno preveden na Srpski. I meni ima smisla.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • forster
      CBC Senator
      • 24.04.2007
      • 244
      • Beograd

      #62
      Evo i ja malo da dodam ulja na vatru. Upravljivost je nus efekat ABS-a.
      Koliko se ja razumem u fiziku (a ja sam ekonomista) stvari stoje ovako:
      Najmanji otpor ima led, sto svi koji smo se nekad okliznuli znamo. Led ima najmanji otpor jer nema TRENJA, Asfalt nije led, a ljudi su stavili gume kao najbolji odnos Otpora, trosnosti i TRENJA u odnosu na asfalt, za motorna vozila.
      E sad prilikom naglog kocenja, zbig ddejstva sila iz gore pomenutog dijagrama, dolazi do gubitka kontakta sa asfaltom, tada nastaje KLIZANJE odnosno nema otpora, trenja, ili ti SKRIPANJE guma. Guma KLIZI po asfaltu. TADa se gubi kontrola upravljivosti vozila, koje nastavljada se krece u smeru vektora sile Inercije (1.2.3.4 Njutnov zakon)

      E sad ABS je prvo nastao na avionima, da prilikom sletanja istog, ne bi doslo do explozija guma, koja moze da nastene prilikom spaljivanja guma, od blokade kocnica. Kada tocak blokira usled blokade kocnica, on se NE OKRECE, pa samo KLIZI po podlozi, javlja se trenje guma se trosi ... i bum.

      ABS SPRECAVA da se BLOKIRA TOCAK, i samim tim da nastane KLIZANJE, BEZ OBZIRA NA SILU NOGE NA KOCNICU!

      Ne reba mesati SERVO kocnica, sa ABS to su dve suprotne stvari.
      ABS nije kontrola proklizavanja, niti upravljivosti prilikom kocenja nego mehanizaam koji sprecava BLOKADU KOCNICA/TOCKA!! sprecava da tocak prestane da se okrece prilikom kocenja. kada se tocak okrece omoguceno je upravljanje, manevrisanje, samo ukoliko jos i doda gas, vozilom vestim/dobrim vozacima, jer nevesti, imao ABS/ NE mao ABS, u panici nije svestan gde se nalazi. Prema tome Vozac koji je dobar bez ABS bice dobar i sa, a onaj koji nikada nije vozio bez ABSa je vidjen da mase sa drveta imao/nemao ABS, samo je pitanje vremena.

      ovo je moje skromno misljenje izvinjavam se profesorima ako sam nesto lupio i ostao ziv.
      1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
      2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
      3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

      Peugeot 206 2.0 HDi

      Comment

      • forster
        CBC Senator
        • 24.04.2007
        • 244
        • Beograd

        #63
        I jos nesto,
        Ukoliko dodje naglog kocenja u krivini, bez ABS, zanosenje je neminovno! to se dogadja i vozacima formule 1.

        Sa ABS dolazi do klizanja samo prednjeg tocka koji je najblizi centru krivine, zbog dejstva CENTRIFUGALNE SILE, a ne siline kocenja. Dakle ukoliko prilikom skretanja u levo dodje do naglog kocenja prednji levi tocak gubi kontakt sa asfaltom i nema usporavanja, dok ga u pravcu drzi samo desni tocak (odnosno tocak dalji od centra krivine).
        1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
        2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
        3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

        Peugeot 206 2.0 HDi

        Comment

        • Marko001
          CBC Senator XXL
          • 09.09.2006
          • 1070
          • Belgrade

          #64
          Sad kad si vec to spomenuo, mene zanima sta se podrazumeva pod kontrolom proklizavanja u auto oglasima?

          Evo bas malopre gledam na polovniautomobili.com jednu Omegu B (kao moja) 1996. godiste i pise da ima ABS i kontrolu proklizavanja... ja nemam pojma da li i ja imam kontrolu proklizavanja

          I na sta se tu misli, koja skracenica

          Nema sanse da imam ESP Jel to mozda EBD, elektronska distribucija sile kocenja ili sta, na sta se tu misli?

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #65
            Kontrola proklizavanja: Stisnes gas do daske, imas mnogo KS, a auto ne zaskripi nego opet ima max trakciju i samim tim max ubrzanje, kao obrnuti ABS.

            ESP: Kad auto 'skonta' da mu zanosi neki kraj ukljucuje kocenje i/ili smanjuje gas da bi stabilizovao sam sebe. Jako potrebno za RWD po ledu, snegu, mokrom...

            EBD: Kad nagazis kocnicu svaki tocak koci po svom programu za najbolje zaustavljanje vozila i zadrzavanje upravljivosti. Dakle, svaki tocak koci razlicitom silom.

            Visekanalni ABS: Sila kocenja je ista, samo ABS deluje na onaj tocak koji proklizava. Jednokanalni: cim prepozna proklizvanje nekog tocka ukljucuje se ABS na svim tockovima.

            Nek' me isprave ako sam pogresio...
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • forster
              CBC Senator
              • 24.04.2007
              • 244
              • Beograd

              #66
              Da ne bude zabune ABS je MEHANICKA kontrola poznata kao VENTIL, kada ulje koje deluje na paknove odnosno plocice, pojacavanjem pritiska ulja deluje se na kocnicu, tada spritisak ulja dobije neku vrednost i ventil se otvara, propusta VISAK ulja i na taj nacin smanjuje pritisak na kocnicu koja popusta, pa se, kada ritisak padne na neku vrednst ventil ponovo yatvara, pojacava se pritisak, i tako redom do beskonacnosti.
              ELEKTRONSKA kontrola stabilnosti, po seljkacki, ELECTRONIC STABILITY Program, Koji putem kompjutera proracunava putanju, u odnosu na motanje volana i silinu kocenja, i INDIVIDUALNU Brzinu tockova (kada nema kontakta sa povrsinom odstupanja brzine tocka koji nema kontakt sa tockom koji ima kontakt sa asfaltom su velika), pa onda ELEKTRONSKI rasporedjuje snagu na pogonske tockove pojedinacno. odnosno smanjuje snagu na pogonskom tocku koji nema kontakt sa povrsinom i usmetrava je ka pogonskom tocku koji ima.
              1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
              2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
              3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

              Peugeot 206 2.0 HDi

              Comment

              • Marko001
                CBC Senator XXL
                • 09.09.2006
                • 1070
                • Belgrade

                #67
                Originally posted by prolupator
                Kontrola proklizavanja: Stisnes gas do daske, imas mnogo KS, a auto ne zaskripi nego opet ima max trakciju i samim tim max ubrzanje, kao obrnuti ABS.
                Aha, a koja je skracenica za to?

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #68
                  Ma... razni proizvodjaci ih razlicito i krste.
                  Koliko znam samo ABS i ESP su svuda kao takvi naznaceni. Za ostalo izmisljaju toplu vodu. Najbolje je da progooglas i vidis na osnovu skracenica sta tvoj auto ima ili nagazi gas, pa ako skripne - znaces
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • Marko001
                    CBC Senator XXL
                    • 09.09.2006
                    • 1070
                    • Belgrade

                    #69
                    Pa zanima me kako opel to naziva? Jbm li ga, bas nesto i ne skripi... Mada ja imam malo dete, pa i ne pokusavam da se potpisujem

                    Comment

                    • JNC
                      CBC Senator XXL
                      • 19.12.2006
                      • 1332
                      • Beograd

                      #70
                      Originally posted by forster
                      E (1.2.3.4 Njutnov zakon)

                      .
                      Za sve godine studiranja fizike, nisam cuo za cetvrti, ali ovde se cak i raspravlja da li je ABS dobar ili nije, posle desetina godina koriscenja i testova.

                      Evo ja tek od pre godinu dana imam kola sa ABS-om, pre toga sam promenio dosta kola sve bez ABS-a i znam za sve cake pustaj koci i tako to, ali zar nije bolje da to radi neko drugi za tebe, a ti da se koncentrises na voznju a ne i da razmisljas kad da popustis ili pritisnes papucicu.
                      Ako nekog ko misli da je bolje bez ABS-a(koliko god dobar vozac bio uvek je bolje imati sisteme koji pomazu pri voznji, uz to proverene vec odavno), mogu da se malo potrudim i da nadjem ispitni zadatak sa prve godine fizike(mehanika) gde se bas trazi da se pokaze kraci zaustavni put kad tockovi ne blokiraju(sto je jelte na prvi pogled laicima nelogicno).

                      Comment

                      • forster
                        CBC Senator
                        • 24.04.2007
                        • 244
                        • Beograd

                        #71
                        Originally posted by JNC
                        Originally posted by forster
                        E (1.2.3.4 Njutnov zakon)

                        .
                        Za sve godine studiranja fizike, nisam cuo za cetvrti, ali ovde se cak i raspravlja da li je ABS dobar ili nije, posle desetina godina koriscenja i testova.
                        Hm, ja rekoh da sam ekonomista
                        1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
                        2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
                        3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

                        Peugeot 206 2.0 HDi

                        Comment

                        • monkey
                          CBC Senator
                          • 14.11.2006
                          • 286
                          • Porec, Hrvatska

                          #72
                          da mi je viditi ko bi od onih sta kazu da su maheri i da im abs ne treba bio dovoljno priseban da se sjeti pustati i stiskati kocnicu kad im iz cista mira uleti malo djete na cestu. ne samo da nece stic pustit i stisnut kocnicu 3 puta u sekundi, nego ce se kroz pod probit van pedalu od stiskanja uopce ne pustajuci. da ne pricam jos o tome da se to moze desit nakon dve tri popijene pive koje ce dodatno pridonjet rezultatu.
                          ko god kaze da mu abs ne treba, da abs ne valja ili da ce bolje kocit bez njega, se*e na veliko. mozemo se svi pravit frajeri i glumit da mozemo sve, da smo odlicni vozaci spremni u svakoj situaciji na sve, ali nesmije si niko dopustit stavljanje na kocku sigurnost drugih sudionika u prometu zbog nekih svojih PRIMITIVNIH, IRACIONALNIH i KRETENSKIH uvjerenja.

                          Comment

                          • Marko001
                            CBC Senator XXL
                            • 09.09.2006
                            • 1070
                            • Belgrade

                            #73
                            Hehe, Monkey jel to meni bilo upuceno

                            Kao prvo, ja sam rekao za ABS, da ima negativan efekat na podlozi sa losom trakcijom, pre svega na snegu i ledu, a ne na suvom. njegovu ucinkovitost na suvom uopste nisam osporavao.

                            A sto se tice izletanja dece, preko 10 godina sam vozio automobile bez ABS-a i nikad ni jedno dete niti coveka nisam lupio niti sam udario u neciji auto

                            Dete moze izleteti jedino u naseljenom mestu, gde treba voziti propisanom brzinom, a to je mahom 50, eventualno 60, a negde i 40. Plus gde postoji mogucnost izletanja dece naravno treba usporiti. u takvim uslovima i pri toj brzini i bez absa se moze stati na vreme sto ne znaci da tvrdim da on nije koristan na suvom i da ne skracuje zaustavni put

                            a licno po naseljenim mestima poteram auto i 80, ali samo kad nema guzve i kad nema ljudi uopste na vidiku, a nema ni nekog zaklona odakle bi mogli iznenada da se pojave

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              #74
                              ABS se aktivira i na 30km/h kad nagazis kocnicu, probaj.. videces...
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #75
                                Originally posted by Marko001
                                Originally posted by prolupator
                                Kontrola proklizavanja: Stisnes gas do daske, imas mnogo KS, a auto ne zaskripi nego opet ima max trakciju i samim tim max ubrzanje, kao obrnuti ABS.
                                Aha, a koja je skracenica za to?
                                Traction Control System TCS
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X