Dacia Logan 1.6 za 6.500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nidza
    CBC Senator XXL
    • 16.04.2008
    • 496
    • nbgd

    #46
    Ne razumemo se, očigledno. Ne znam zašto svi ovde podrazumevaju venčavanje sa vozilom do kraja života kao kriterijumom za kupovinu? Ja stvarno ne znam ko sa svojim kolima u 3-5 godina pređe 200-300 hiljada km, za privatne potrebe, da bi pomenuti kriterijum bio bitan. U svemu iznesenom se potpuno slažem sa svim autorima, jedino skrećem pažnju na ovaj bitan aspekt.

    Takođe, između 150 i 300+ hiljada km je poprilična razlika po pitanju verovatnoći otkaza.

    I nije jedini kriterijum za posedovanje što aktuelnijeg polovnog auta potencijalni veliki kvar. Ne znam šta je loše u cilju da se voziš sa što bezbednijim i tehnološki naprednijim vozilom? Meni je bezbednost i ergonomija bio primarni kriterijum u odabiru ovog auta, u odnosu na uložena sredstva.
    Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

    Comment

    • Car
      CBC Senator XXL
      • 07.07.2005
      • 900
      • Beograd

      #47
      Originally posted by Corsa
      Car, ako moze samo jedno pitanje.Zasto vozis cr dizela, a toliko ih pljujes?

      Ko kaze da pljujem? To je realno stanje.
      Ja sam samo hteo da kazem da ekonomicnost voznje i JTD ne idu u istoj recenici, ma koliko malo trosio. Ako je potreban prevoz od A do B za sto manje novca common rail nema sta da trazi pored logana benzinca. To je sve.

      Da je lepse i lakse voziti se u tom dizelasu to niko ne spori.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #48
        ne razumemo se, evo probaću na drugi način.

        Ne znam zašto svi ovde podrazumevaju venčavanje sa vozilom do kraja života kao kriterijumom za kupovinu? Ja stvarno ne znam ko sa svojim kolima u 3-5 godina pređe 200-300 hiljada km, za privatne potrebe
        osoba koja ima male prihode i želi da poseduje auto kupuje polovni auto.
        taj auto je trošak svakog meseca. taj trošak mora (dakle mora) da bude manji od ostvarenog i raspoloživog prihoda namenjenog za upotrebu tog vozila.

        ako je trošak upotrebe vozila veći, ili će se pozajmljivati uz kamatu novac i tako preći u dužničku krizu, ili će se auto parkirati i neće koristiti u istom obimu, ili će se auto prodati i zameniti za neki ekonomičniji model.

        taj koji kupuje polovni auto iz istog razloga želi da taj auto u potpunosti iskoristi u eksploataciji.
        u našim uslovima, malo ljudi ima mogućnost da poseduje istovremeno 2 ili 3 automobila pa mu je svejedno da li će jedan od njih biti pokvaren i stajati ili biti u servisu itd.

        prosto uzme drugi.

        onaj koji ima jedan jedini auto je u poziciji da zavisi od tog auta, i naravno ne želi iznenadjenja u finansijskom smislu.

        inače ne bi ni kupovao polovni auto već staro za novo svake 3 godine i milina.
        samo što to košta, košta mnogo više nego jedan polovni auto koji se zadrži 5, 8 ili 13 godina u vlasništvu.

        prosečan vozač prelazi oko 11,000-12,000 km godišnje sa privatnim vozilom. dakle, takav vozač kupuje auto koji će koristiti recimo narednih 80,000km. to je recimo 6 godina.

        tokom tih 6 godina troškovi održavanja treba da budu u okviru normale, bez prevelikih iznenadjenja ako je moguće.

        uopšte nije bitno koji je model ili marka u pitanju.

        osoba koja ima prihode da auto menja svake 2 ili 3 godine jer joj je auto sporedan trošak se onda tako i ponaša.
        kupuje auto shodno poruci koju želi da pošalje o svom statusu bilo da je zbog potreba posla bilo radi pomodarstva bilo radi nemanja ukusa, bilo iz lične želje.
        uglavnom auto nije više ekonomski bitna kategorija i cena koštanja upotrebe i održavanja više nije primarni kriterijum već nešto drugo.

        Ne znam šta je loše u cilju da se voziš sa što bezbednijim i tehnološki naprednijim vozilom? Meni je bezbednost i ergonomija bio primarni kriterijum u odabiru ovog auta, u odnosu na uložena sredstva.
        nije ništa loše u tom cilju, nego taj cilj podrazumeva više novca.
        taj novac kao višak ima neko ili nema neko u datom trenutku života.

        ok, tvoj kriterijum nije ekonomiočnost uloženih sredstava pa si odabrao auto prema svojoj želji kako si naveo.

        neko ko gradi kuću, otplaćuje stan, nema stalni posao, ima troškove izdržavanja familije, školovanja dece ili bolesnih roditelja čije lečenje finansira ili nešto treće... nema takav prioritet auta na lestvici mesečnih troškova.

        recimo hipotetički, zamisli da ti imaš ulaganje mesečno (rata kredita za stan npr) za koje znaš da moraš da platiš od 50% prihoda.
        sa ostalih 50% sve finansiraš, uključujući i štednju odnosno svoj fond ako osiguranja ako ostaneš bez posla.

        i sada poželiš auto da promeniš.

        da li ćeš svake 2 (ili 3 nebitno) godine da menjaš auto pa i kada je novi skuplja upotreba ili ćeš da favorizuješ auto koji te što manje košta uz što manji rizik.

        dakle, rizik sa polovnim CR dizelom po pitanju finansija je veći nego sa polovnim klasičnim econo benzincem.


        ovde je tema bila kako što jeftinije dugoročno imati mogućnost upotrebe auta pa je zato i bitno poznato stanje, cena i dostupnost održavanja, predjena kilometraža i opšte stanje, ugradjen plinski sistem i ostalo pomenuto.

        za te pare koliko auto košta i troškove upotrebe u narednih 5 godina mislim da je ponuda sasvim ok, i daleko bolja od bilo kog CR dizela koji se može ovde kupiti za taj novac (to znači da je sa mnogo više km iza sebe taj koji se prodaje za 6500).

        kada auto više ne bude kategorija ekonomičnosti već zabave uzeće se neki "besni" auto radi uživanja, pokazivanja, nebitno.

        sve je stvar prioriteta u životu, i postavljenih a dostizivih ciljeva.

        auto je samo jedna limena kanta koja manje ili više služi svrsi a uvek je kamen o vratu što se troška tiče. bar kao jedan član familije
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • bojanTI
          CBC Senator XXL
          • 04.01.2006
          • 870
          • Pancevo

          #49
          Ako je moguce odrediti u napred koliko ce kostati odrzavanje nekog auta, onda se sa tobom slazem i takodje mislim da ne treba ici iznad svojih mogucnosti!
          Ali, i sa najjeftinijim automobilom mozes imati velikih izdataka, da ne dajem primere sta sve moze da se desi i od kvarova i od nepredvidivih situacija, dakle pravila nema!
          Sve u zivotu je trosak i sve kosta, da je srece pa da se sve to uvek placa samo novcem nikada ne bi bilo skupo, ali na zalost cesto se placa i nekim drugim stvarima, a onda je najskuplje.
          Do novca svi stizemo tesko, neko malo vise, neko malo manje, ali malo je onih kojima pada sa neba, ali oni i nisu deo ove price.
          Konacno moj je stav da se prevelikim opterecivanjem tipa brick ne dobija nista osim glavobolje i stresova! Auto mora da kosta i razmisljanje koliko ce on kostati za dve, tri ili ne znam ni ja koliko godina je konstruktivno samo u okvirima proste racunice isplati li se ono sto je predvidivo, a to je registracija i redovni servisi, sve ostalo se ne moze znati i razmisljanje o tome toliko kao sto to pojedini ovde rade je potpuno destruktivno. Postoje clanovi na ovom forumu koji samo o tome pricaju, koliko koji kvar kosta i za koji je auto to veca cifra, koliko je neko prosao bez ulozenog dinara i sta su culi za ovog, ili onog koliko ga kosta vozenje njegovog automobila.
          U skladu sa tim, po mojoj slobodnoj proceni bi Logan trebao godisnje bruto da kosta oko 400 eura, sa registracijom, zamenama ulja i eventualnim servisima i kvarovima, a vrlo je dobro poznato da moze da ode i mnogo vise, da ne nabrajam.
          Fiat Stilo bi, takodje po nekoj mojoj proceni trebao da kosta oko 500 eura na istom tom godisnjem nivou, s tim sto i on moze otici u nebesa ako nesto krene po zlu, ali ne bih da tako razmisljam.
          Dakle ako izudaram Logana i napravim stetu od 1k eura, dva puta za tri godine onda taj Logan kosta tri puta vise nego Stilo, a moze se gledati i obrnuto.
          Nema potrebe za tolikim kalkulacijama, sve je vrlo jednostavno, a opet se ne moze predvideti.
          Pronaci neku okvirnu cenu koriscenja jednog i drugog, a onda se opustiti... =] Oni koji hoce perpetumobile, neka potraze u enciklopediji... =]
          In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.

          Comment

          • nidza
            CBC Senator XXL
            • 16.04.2008
            • 496
            • nbgd

            #50
            Upravo o ovom iznad ja i sve vreme pričam. Generalna statistika uopšte ne govori u prilog tome da CR crkavaju svaki čas. Slažem se da može da se desi kvar, i kad se desi, to je obično skuplje nego kvar nekog benzinca, ali ja ne znam na osnovu čega sa sigurnošću možete tvrditi da će se tako nešto i desiti uopšte? Ja sve vreme pokušavam da napomenem da je realnost neka prosečna mera, i treba gledati realnost kada se kupuje polovan auto. Mislim da nije objektivno posmatrati isključivo najgori mogući scenario, koji - po iskustvu svega što sam pročitao na svim forumima, automobilskim sajtovima i iskustvima svih mojih prijatelja i prijatelja mojih prijatelja, nije izvestan uopšte.

            sw.brick, uopšte se ne slažem da je moja taktika potez nekog ko se razbacuje sa parama ili ima. Jednostavno ovo činim zato što pokušavam da za uloženi novac izvučem najviše i pokušavam da vozim maksimalno aktuelan auto za što manje uloženog novca. Generalno JTD koncept ima ogroman interval između kvarova i mislim da je svaka verovatnoća da će u intervalima u kojima ja planiram da ga posedujem da nešto ozbiljno crkne - zanemarljivo mala. Za 3-4 godine možda neće biti JTD najbolja kupovina, možda će baš neki Reno ili već šta. Nije ni bitno, uvek će postojati neki automobil, poput Stila, koji brzo gubi na novčanoj, ali ne i upotrebnoj vrednosti. Drugi vlasnik u ovom slučaju najviše profitira i trudiću se da, dok ne budem stvarno toliko bogat, da budem prvi vlasnik u srednjoj ili višoj klasi, da budem barem drugi.

            Ajmo da zajedno sagledamo jedan realniji i vedriji scenario? Eko benzinac vs aktuelni CR dizel, ali da pretpostavimo da dizel neće imati ozbiljan kvar.

            Meni je ovo vrlo analogno scenariju po kom nikad neću sesti u kola, jer, zaboga, može da mi se desi da mi otpadne točak pri 120 na sat. Svaki put kad sedam u kola, spreman sam na svakojake budale i potencijalne ružne stvari, ali potpuno verujem da ću bezbedno da se vratim kući. Isto tako gledam i na ovu problematiku.
            Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

            Comment

            • bojanTI
              CBC Senator XXL
              • 04.01.2006
              • 870
              • Pancevo

              #51
              In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.

              Comment

              • nijebitno
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2006
                • 629
                • Modrica

                #52
                Hajde ljudi ne mlatite praznu slamu

                @nidza
                Covjek hoce upravo ono o cemu ti govoris Da postane drugi vlasnik ocuvaonog auta za sumu novca kojom raspolaze i jos mu poznaje porijeklo. Mislim je tesko naci takav auto u zadatom cjenovnom okviru bez obzira na marku i tip.

                @Nidza i BojanTI
                Kada je su rizici tako mali zasto toliki broj ljudi uplacuje kasko (naravno ako moze sebi to da priusti)? Stajaliste da ne treba stalno razmisljati sta ako se auto pokvari, sta ako ga slupam naravno ne moze biti dobro, ali ne uzeti u obzir eventualnu mogucnost skupih kvarova na automobilu koji kupujete, narocito kada ste vec samom kupovinom na granici finansijskih mogucnosti ili preko nje (kredit i sl.) je u najmanju ruku neozbiljno.

                I nikako mi nije jasno kako ljudi ne mogu da shvate da je mnogima kriterijum pri kupovini upravo ukupna cijena upotrebe, ne ljepota, ne bezbijednost, ne stabilnost, ne marka,... vec cijena upotrebe. Iz prostog razloga sto ili nemaju ili nece da daju vise para nego sto je neophodno.

                Po meni je kod auta kao i kod ocjena na faksu, ogromna razlika je izmedju neprolazne i prolazne ocjene, mnogo veca nego razlika od 6 do 10
                Difference between man and boys is the price of their toys

                Comment

                • uros77
                  CBC Član
                  • 14.10.2007
                  • 40
                  • Kragujevac
                  • Škoda fabia 1.2

                  #53
                  Logan

                  Tu Daciju kupuj odmah i nezpitkuj mnogo.Em je jeftina em znas vlasnika i pravu kilometrazu.
                  Ja imam Vektru 99 koju sam platio 6500 evra u ekstra stanju 2 para novih guma zimske letnje,dobro ocuvan auto ali i pored toga cas se uloze pare i star auto bilo u kakvom je stanju dosta trosi para.
                  Moja supruga vozi Logan Laurete 2006 i zadovoljnaje oko 20000 Km presla.Moj kum me pita:"Kako si kume zadovoljan ali iskreno kazi kad nesto nevalja ja kazem nevalja ",racunajuci da cu da kazem da je losa krs a ja mu kazem kume za 2.5 godine ulozio sam 500 dinara za brisace odmah je zacutao .Zato sto je on skorije imao ulaganje oko 1200 evra u svoju Astru iako je kao "presla 90000 km" a ustvari sva ta polovna kola iz inostranstva su za mene teski krsevi i niko ispod pravih 250000 km.a u oglasima se sva prodaju i imaju kilometrazu od 90000 do 12000 narucito bela kola i jos dizel .Prevaranata mi je dosta.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #54
                    Ajmo da zajedno sagledamo jedan realniji i vedriji scenario? Eko benzinac vs aktuelni CR dizel, ali da pretpostavimo da dizel neće imati ozbiljan kvar
                    već u startu je problem realnosti te postavke.

                    CR dizel će imati ozbiljan kvar.to je prosto osobina takve konstrukcije i samo je pitanje kada će se dogoditi.
                    posle koliko km.

                    kod atmo benzinca ne postoji šansa za ozbiljniji kvar.

                    recimo, da li si ikada čuo da neko menja dizne na benzincu.

                    na CR dizelu je to redovna pojava.

                    da li Logan ima plivajući zamajac ?
                    a plivajući će se sigurno pokvariti.

                    realnost je da su CR daleko po statistikama kvarljiviji od atmo benzinaca po učestalosti i obimu kvarova, a kada se i pokvare cena popravke je obično oko 5 puta veća tj skuplja.

                    ovde pričam o redovnoj upotrebi i redovnom održavanju, ne pričam o sudarima, otpadanju točkova i slične pretpostavke koje nemaju veze sa samim polovnim autom koji se kupuje.

                    @bojan,
                    za svaki auto se znaju očekivani troškovi upotrebe. nije to nikakva tajna.

                    kao što se zna potrošnja goriva na bazi statistike tako se zna i cena održavanja i verovatnoća kvarova tokom više godina posedovanja i upotrebe konrektnog auta.

                    ako ti ne želiš i to saznanje da koristiš tvoja stvar

                    ko hoće raspita se unapred šta ga očekuje
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Corsa
                      CBC Senator XXL
                      • 22.09.2005
                      • 450
                      • Beograd

                      #55
                      Brick, preterujes.Opterecujete coveka sa previse stvari i previse nagadjanja sta bi bilo, kad bi bilo.Pitao je za Logana, a ne za plivajuce zamajce, turbine...

                      Comment

                      • RANK
                        CBC Senator XXL
                        • 28.02.2007
                        • 1635
                        • Beograd
                        • FIAT MAREA WEEKEND 1

                        #56
                        ako mozes da zivis sa njegovim izgledom, kupuj, sta da ti kazem. svi argumenti su za kupovinu, ali izgled...mislim da bih svaki put kad sednem u njega morao samom sebi da se pravdam, 'nije bio skup','jeftino odrzavanje' i sl.
                        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                        Comment

                        • bojanTI
                          CBC Senator XXL
                          • 04.01.2006
                          • 870
                          • Pancevo

                          #57
                          To ti je ono:"Nije nesto lepa, ali je zato odvratna!" Hehe...

                          brick mnogo komplikujes i mnogo si svojeglav. =] Poznato je da uvek navodis pricu na svoju stranu, ne kazem da jako cesto nisi u pravu i da nemas pojma o cemu govoris, ali ovog puta stvarno malo preterujes. Napisah gore koliko me kosta odrzavanje 2.0 Alfe za dve i po godine, dakle i manje nego sto sam pretpostavio za tog Logana, a da sam kojim loodim slucajem pomenuo to kao mogucu kupovinu covek bi se smorio od pretpostavke sta ga sve i koliko ceka! Ne navodim ovo kao predlog, vec samo kao primer.
                          Neka kupi sta mu je volja i neka bude covek srecan i zadovoljan, u tome i jeste poenta, a da treba da uzme nesto sto moze da izdrzava, pa to se valjda podrazumeva, ali danas je sve to tako slicno, pa i da placa vise za Stilo-a, pa majku mu valjda je bolji auto i lepsi i atraktivniji i sve, treba vise malo da kosta!
                          Mi pravimo ovde neke kalkulacije da dobijemo sto vise, a da platimo sto manje, e pa nema to... =]
                          In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.

                          Comment

                          • nidza
                            CBC Senator XXL
                            • 16.04.2008
                            • 496
                            • nbgd

                            #58
                            Ma sigurno, dizne i zamajci crkavaju svaki čas, zato u aktuelnoj evoluciji JTD ima 5 godina ili 500.000 pređenih km garanciju. Upropastismo čoveku temu, zahavljujući par sasvim korektnih argumenata u smeru preusmeravanja pomenutih 6500€ ka daleko ozbiljnijem automobilu. Ja sebi i uzeh JTD, jer je to na ovim kolima najbolji podsistem na njemu. Veoma se glupo osećam kad me neko ubeđuje da mi je crkla dizna i zamajac već 4 puta u poslednjih godinu dana, jer te stvari na CR crkavaju svaki čas...

                            Ja nikad nisam nigde čuo/pročitao da je nekome crkla dizna na JTD. Oči mi otpadoše od višemesečnog istraživanja i raspitivanja pre nego što sam kupio Stila.
                            Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              Napisah gore koliko me kosta odrzavanje 2.0 Alfe za dve i po godine, dakle i manje nego sto sam pretpostavio za tog Logana
                              što potpuno odgovara opisu procene troškova za jedan klasični econo atmo benzinac kako sam baš ja i naveo.

                              tvoja Alfa je tipičan pripadnik Logan kategorije po konstrukciji- stara proverena šasija, provereni jednostavni motori, mas produkcija miliona komada (Fiat Tipo).

                              tipična niža srednja klasa od koje se očekuje da ekonomično služi vlasnika.
                              nema posebnih inovacija, nema zahtevnih (čitati skupih ) rešenja, nema dodavanja skupe opreme koja bi mogla da zagorča cenom život vlasniku.

                              dakle, još jednom polovni Stilo JTD i polovni Stilo benzinac su sasvim različiti po troškovima automobili pri čemu je JTD skuplji za održavanje.

                              isto je odnosi i na dizel Logan Dci vs benzinski Logan.

                              i kod CR Logana u paketu isto idu bitno viši troškovi održavanja i očekivani kvarovi.

                              NEMA bitne razlike koja je marka tj nalepnica, svi CR dizeli su veoma skupi za popravke sistema ubrizgavanja.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                Ma sigurno, dizne i zamajci crkavaju svaki čas, zato u aktuelnoj evoluciji JTD ima 5 godina ili 500.000 pređenih km garanciju
                                da li crkavaju pomenuti sklopovi ili ne uopšte nema dileme.
                                podaci statistike su poznati.

                                po tebi Fiat na već više godina POLOVAN auto daje 500.000km garanciju ? svašta
                                Fiat se sa razlogom ograničava na 5 godina.

                                a posle toga na polovnom autu ko plaća troškove


                                samo da te podsetim da pričamo o kupovini polovnog dizel vs benzinskog auta prema što nižim troškovima upotrebe na višegodišnjem nivou.


                                meni je veoma glupo kada neko na bazi samo 22,000km iskustva želi da uspostavi vrednosni sistem za celu kategoriju vozila sa CR motorima.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X