Mada ako se vratim na prvi post astrin motor ostvaruje 125nm pri 4000 obrtaja dok renoov(u daciji) ima obrtni moment od 128nm pri 3000 obrtaja. Da li bi to fakticki znacilo da je renoov dugotrajniji (ako bi oba imala iste uslove eksploatacije) i kako bi se to odrazilo na potrsnju,koji bi manje trosio
dugotrajnost motora vise nije u auto industriji pojam vredan obaziranja, pogotovu pri kupovini novog auta.
i sa jednim i sa drugim, bar 10 godina prosecne upotrebe si miran i ne treba ocekivati posetu servisu usled problema istrosenosti- dugotrajnosti.
potrosnja pre svega zavisi od potrebne energije za pokretanje vozila, a znatno manje od samog motora.
prevedeno, potrosnja benzina najvise zavisi od mase vozila u gradu, otprlike 100kg zahteva oko 1litra benzina, u proseku.
u prakticnoj eksploataciji Renoov motor ce imati bolji odziv na pedalu gasa, manje ces koristiti menjac, imace bolje medjuubrzanje, klima ce se manje osecati kao (pre) opterecenje motora pri kreni stani gradskoj voznji.
8V motori su klasicne konstrukcije, laksi za odrzavanje i obicno jeftiniji.
mana moze da bude nesto veca potrosnja, no to najvise zavisi u kojim uslovima se auto vozi.
u gradu, veci obrtni moment dosta znaci, na autoputu vise znaci pogodnost za vise obrtaje od vise sati.
jednostavno karakter 8V i 16V motora je razlicit, tacnije dovoljno razlicit da se to oseti u praksi.
to ne znaci da je jedan bolji od drugoga, samo ukazuje gde se koji motor bolje oseca u kojim uslovima eksploatacije.
probaj jedan auto, probaj drugi auto, sta ti se ucini da ti vise odgovara dalje razmatraj i poredi mozda i sa nekim trecim modelom.
danas su automobili jako slicni medjusobno, bez obzira na nalepnicu u istoj cenovnoj kategoriji i tek nijanse ih razdvajaju u "bolje" ili "losije" po necemu.
ako ti se ne zuri, prati kada se pojavi neka akcija neki popust pa mozda odaberes i neki model koji nisi imao u vidu a tog trenutka nastane dobra ponuda.
nemoj robovati predrasudama, danas je proizvodnja auta globalizovana i mnogo toga dele proizvodjaci izmedju sebe a nalepnice lepe prema marketinskim motivima.
Reno ce uskoro lepiti nalepnicu Lada na svoje modele, a opet ko zna kakvi ce to biti automobili i sta ce biti baza (Reno, Nissan, Lada ili nesto deseto).
uostalom Reno danas pravi (i prodaje pod Reno nalepnicom) vozilo sa 4x4 pogonom a ispod nalepnice je cistokrvni Nissan zapravo.
u Astri Klasik dizel motor 1.7 nije Opelov vec Isuzu, itd.... mnogo toga je pomesano a odabrati sta je optimalno za dati novac postaje sve veca slagalica/ puzzle sa mnogim kombinacijama.
trazi popuste, cenjkaj se, trazi dodatnu besplatnu opremu, prati akcije...
ti si njegovo velicanstvo kupac pa neka se prodavci potrude da te ubede da bas njima ostavis svoj novac

Comment