CITROEN - Saveti za kupovinu,informacije

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EDIT 004

    Comment


    • Vidim sta ti sve ne radi na autu pogledaj za elektricara
      kojeg sam ti preporucio .
      Pozovi coveka da uzme godisnji odmor.


      Sa tolikokvarova sredice ti ga do leta

      Comment

      • nenad011
        CBC Veteran
        • 01.04.2006
        • 198
        • Novi Beograd

        Pre nekog vremena je Djuka planirao da ispere hidrauliku pa me interesuje da li je neko to radio i kakva su iskustva?
        Koliko je tecnosti za ispiranje potrebno za jedan auto,5l?

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          Jedno pakovanje hydrauri... je dovoljno. Medjutim pukla mi je cev pa se sistem sam isprao...
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • nenad011
            CBC Veteran
            • 01.04.2006
            • 198
            • Novi Beograd

            Kada se ispira sistem da li se desavaju neke stvari koje nisu bas ocekivane? da li moze da dodje do nekog curenja i sl posto sam na nekoj od prethodnih diskusija video da se prica kako gumice popuste od tecnosti za ispiranje ?
            Mislim ako se desi da budem spreman...

            Comment


            • EDIT: Smatraj da imas prvu opomenu! Na drugoj si na trajnom BANu!!!!

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                Pa sama tecnost je inertna u odnosu na zaptivke u sistemu, e sad sta prljavstina moze da drzi jos kod tebe...

                Jedno je sigurno osetices poboljsanje u mekoci auta, brzini dizanja i radu servo volana sigurno...
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Sto se tice komfora mislim da nisam nikome otkrio toplu vodu ako ti kazem da od nemackih automobila nema tvrdjih i neudobnijih...verujem da su razliciti kriterijumi i ukusi ali svi imamo culo osecaja
                  moje iskustvo je da je to stereotip koji kruzi od ljudi ciji je stav da je Golf= nemacki automobil.

                  vozio sam se u Citroenu Xantia, 98 godiste, dizel sa drugarom koji ga je kupovao i stoga zeleo da cuje i moje misljenje.
                  vozili smo se oko 10tak km i nisam nesto impresioniran udobnoscu (tog primerka).
                  vozio sam i desno pozadi i desno napred.

                  nazad je udobniji a napred oseti svaku rupicu da ne kazem neravninu. nije to neki udar ali se jasno oseti u sedistu. (i zveci nesto po kabini ali za to je kriv vlasnik i njegovo odrzavanje, siguran sam).
                  klima nije radila, ventilacija nema sve brzine, lampice instrument table rad ili ne rade kako im volja itd.

                  e sad, u odnosu na sta ga ja poredim.
                  pa u odnosu na te nemacke automobile od kojih nema neudobnijih i tvrdjih, kako je receno

                  svi Mercedesi koje sam vozio ili sam se vozio a nisu tzv mali Mercedes (znaci E i S klasa) su udobniji a narocito komforniji od ovog Citroena u smislu sedenja i opustene atmosfere.

                  Xantia ima iznanadjujuce mnogo mesta pozadi ali je napred skucena kao kompenzacija, narocito po sirini kod ramena.

                  moje culo osecaja je da su nemacki automobili i nekomforni i komforni, udobni i neudobni vec prema tipu odnosno nameni vozila.

                  pre toga davno sam se vozio GSom i cini mi se da je bio udobniji u odnosu na Xantiu po pitanju osetljivost na neravnine kolovoza. ali to je davno bilo...

                  moji su imali u posedu jedan Citroen, kupljen kao nov u Cimosu 70tih.
                  i vise nikada.
                  nije se kvario (a i bio je toliko jednostavne konstrukcije da i nema sta da se pokvari) ali je zato trulio exspresno.

                  trebalo je neke 3 godine da korodira.
                  to kazem zato sto nemam predrasuda prema Citroenu ali mislim da to prosto nije marka u koju je genericki ugradjen kvalitet na nivou da auto moze besprekorno da funkcionise 365 dana bez dodatne posete servisu van redovnog. i tako godinama.
                  mozda predrasuda.

                  hidro vesanje samo po sebi nije neki garant udobnosti. to imaju i druge marke i modeli, isto kao i pneumatsko vesanje pa opet udobnost je promenljiva zavisno od modela i podesenosti celog vozila i njegove dinamike.

                  ova Xantia koju sam probao, nije sampion udobnosti i cak stavise prenosi u kabinu poremecaje kolovoza previse za moj ukus.
                  i to u bilo kom polozaju podesensoti visine vozila, i onaj najudobniji premalo upija neravnine podloge.

                  da li je to ono kako teba da se ponasa, da li je LHM ulje bilo staro, da li je nesto bilo razdeseno ne znam. podizao se i spustao kako je predvidjeno, licilo je da ok odokativno. mozda ima efekta sto je karavan verzija.
                  nije imao previse kilometara, manje od 200.000.
                  taj primerak smo zaobisli.

                  btw, meni se Citroen oduvek svidjao kao vucno vozilo, zbog auto nivelacije ali istovremeno i odvracao jer ima nedovoljnu nosivost/ moze malo da povuce (prednji pogon).

                  samo moje misljenje, meni ergonomija i komfor kabine jesu prioritet. nesto mnogo vaznije od izgleda /dizajna kao takvog.

                  nemam nista protiv Citroena ali mislim da nije fer porediti francusku i nemacku pedantnost u izradi automobila.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • ibralic
                    CBC Član
                    • 22.11.2006
                    • 55
                    • Solin,RH

                    Ta Xantia je očito bila zrela za servis,očito su prednje bombe bile prazne!
                    Da je auto bio uredno servisiran nebi ni osjetio stanje asfalta ispod auta.
                    na LHM-u je udobnije...

                    Comment

                    • nenad011
                      CBC Veteran
                      • 01.04.2006
                      • 198
                      • Novi Beograd

                      nazad je udobniji a napred oseti svaku rupicu da ne kazem neravninu. nije to neki udar ali se jasno oseti u sedistu. (i zveci nesto po kabini ali za to je kriv vlasnik i njegovo odrzavanje, siguran sam).
                      klima nije radila, ventilacija nema sve brzine, lampice instrument table rad ili ne rade kako im volja itd
                      Hajde da ustanovimo neki kriterijum ,dakle kada pricamo o kolima da to budu ispravna kola jer ovo sto je navedeno je posledica neodrzavanja i loseg ophodjenja prema kolima.Moj BX iako je '92 godiste udoban je kao fotelja a sve mu lampice rade bez greske.
                      moji su imali u posedu jedan Citroen, kupljen kao nov u Cimosu 70tih.
                      i vise nikada.
                      nije se kvario (a i bio je toliko jednostavne konstrukcije da i nema sta da se pokvari) ali je zato trulio exspresno.
                      Gde si drzao taj auto?Na mom nema ni trunka rdje.
                      Bilo koja kola ako stavis pod lipu brzo ces im videti kraj.
                      btw, meni se Citroen oduvek svidjao kao vucno vozilo, zbog auto nivelacije ali istovremeno i odvracao jer ima nedovoljnu nosivost/ moze malo da povuce (prednji pogon).
                      sta drugo reci, jer Citroen je sofisticiran i nezan auto ako si ga na ovaj nacin doziveo onda ne znam sta da ti kazem.
                      I sad samo nekoliko reci, vozio sam se u jako puno Audi-a i tvrdjeg automobila od njega nema.Ne znam o kakvoj pedantnosti pricas kod nemackih automobila ali se ta pedantnost ne odlgeda u komforu.
                      Mercedesi stariji su bili jako siroki i udobni ali im je dugo trebalo da "provale" petu brzinu.
                      Dakle svi mi imamo svoje misljenje ali ipak treba biti malo objektivniji.
                      Kladim se da vozis "nemaca"

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        Brick, neispravan auto i zapusten cccc pa to mora da lupa. E sad poredis Xantiu i E i S klasu???
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          poredim stereotip o francuskom i nemackom autu.

                          da li hoces da kazes da su E ili S klasa neudobni, jer su eto nemacki ?

                          poredim i tvrdim da postoje udobni i neudobni modeli pa sam tako x puta naveo kako je Mercedes A po meni jako neudoban auto.

                          auto jeste bio neispravan, to sam naveo, ali nisam ubedjen da je vlasnik krenuo namerno da kvari jedan po jedan sistem onako iz dosade.

                          ono sto se pokvarilo su stvari koje ni pod razno ne bi smele da se pokvare na autu tog godista, ma koje marke i modela.
                          rec je bila o modelu iz 98 a ne iz 78godine pa da se moze ocekivati da ponesto ne funkcnionise.

                          naravno da ne mislim niti sam rekao da je svaka Xantia takva, niti da je svaki Citroen takav, samo dajem primer da pausal "francuski je pa je zato takav i takav ili nemacki je pa je zato neudoban" jednostavno ne stoje.

                          ili za bilo koji pausal, bez konkretizacije.
                          ipak smo mi ovde drustvo koje na visem nivou posmatra stvari, ne kao novinari povrsno.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            jer Citroen je sofisticiran i nezan auto
                            auto ne treba da bude nezan, ne bih ga posedovao radi muzejskog cuvanja vec treba da radi posao za koji je i napravljen.
                            auto takvih gabarita, takvog vesanja (hidro) moze da povuce samo 1400kg po fabrickoj deklaraciji kada je prazan, kada je pun to opada na jedva 1.000kg.
                            premalo.
                            ne kazem nista drugo do da je za moje potrebe to mana. i nije samo Citroen tu tanak, mnogi modeli prednjeg pogona imaju problema sa trakcijom i mogu (relativno) skromno da posluze kao vucno vozilo.

                            ne sporim da je AUdi generalno tvrd, nisam nigde nikada ni rekao da je mekan.

                            Ne znam o kakvoj pedantnosti pricas kod nemackih automobila
                            sve je usrafljeno, nista ne klapara, svi prekidaci i sve radi to sto je namenjeno da radi, kod zavrsne montaze nema vidljivih srafova enterijera, zazori limarije su mali i svuda pedantno isti, kada zatvoris vrata nista ne zveci ima fini tupi zvuk dobro prigusen, kada se auto vozi po losijem putu ne cuje se buka kablova koji se klate unutar oplate vrata, i slicne posledice obrade.

                            Gde si drzao taj auto
                            ne ja, moji. isto kao i prethodne i kasnije aute, na ulici.
                            prosto takva im je (bila) limarija i tu ne vidim razloga da se cudis.
                            to je opste poznata boljka Citroena 70tih.
                            sad ne verujem da istruli pod bas od lipe, sve i da postoji ta neka izmisljena lipa. srecom pa je auto pravljen po principu kamionske sasije ali opet, nije bas svejedno znati da tako brzo truli nesto na cemu sedis.

                            Na mom nema ni trunka rdje
                            voleo bih da vidim tvoj ili neki drugi model Citroena proizveden 70i neke gde nema ni trunke rdje. ja takav doista nisam video a mozda i postoji.


                            dakle kada pricamo o kolima da to budu ispravna kola jer ovo sto je navedeno je posledica neodrzavanja i loseg ophodjenja prema kolima
                            ja sam i naglasio da se odnosi na -primerak- i da ne generalizujem stvari.

                            meni je bilo cudno da je toliko stvari moglo da se uopste pokvari za tako kratko vreme. (auto je proizvod kraja 90tih godina i ocekujem mnogo visi nivo izrade).

                            mene je iznenadio i pristup, prodavac je hteo da prenese ubedjenje da su to sitnice koje ne ometaju da se auto vozi, tj da je auto pokretan sto i jeste tacno. ali toliki broj na jednom autu vec i nisu sitnice, puno se toga sakupi u krupnicu...
                            taj moj drugar je pre toga gledao jedno 10tak Xantia i za svaku je manje vise bilo slicnih problema, niti jedna nije bilo potpuno ispravna da moze odmah da se sedne i vozi. svakoj je nesto bilo pokvareno.
                            u firmi imaju sluzbenu Xantiu koju je dobro upoznao i navozao se u njoj pa nije neko za koga bi mogao da kazem da je totalno neupucen da pogresno ocenjuje sta je dobro a sta lose.
                            ah da, njmu treba Xantia jer moze na krovu da preveze kanu a moze i da se podigne trap da poraste prohodnost na terenu (naravno za kratke relacije par stotina metara).


                            ok, vlasnici su razno razni kao i navike istih, meni je sve to (ipak) malo cudno...ili su retki bas potpuno ispravni Citroeni odnosno takve vlasnici i ne prodaju ?

                            rekoh vec da nemate bas nikakav razlog da se osecate pogodjenim, niti kudim vase primerke vozila niti generalizujem pricu da to tako mora vec prosto iznosim pogled nekoga sa strane koji je prisustvovao i ucestvovao u detaljnom pregledu vozila koliko se to moze pri kupovini preko oglasa.

                            mozda ne prija usima, ja tako vidim sto ne znaci i da mozda ne gresim u percepciji.
                            mozda sam samo bio u pogresno vreme na pogresnom mestu sa pogresnim primerkom na pregledu
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              Ta Xantia je očito bila zrela za servis,očito su prednje bombe bile prazne!
                              Da je auto bio uredno servisiran nebi ni osjetio stanje asfalta ispod auta.
                              podsetio si me nesto pa da ovde pitam.

                              ok, recimo da su bile prazne. kako se to moglo dogoditi ?

                              koliko znam hidro sistem je zaptiven i ulje u njemu se ne trosi (sagoreva, isparava, nestaje na neki nacin ).

                              kao neka vrsta servo sistema kod volana- napuni se u fabrici i to je to.
                              traje vecno sve dok se sistem ne pokvari.

                              isto kao kod amortizera- napuni se ulje u fabrici i to je to.
                              kada nestane ulje iz njega to je zato sto je crkao, odsluzio svoje.


                              nema nikakvog servisiranja, prosto to su sistemi /uredjaji for life jednom ugradjeni u fabrici traju koliko i auto. ili se pokvare prevremeno (kvalitet izrade, ugradnje, samog tehnickog resenja projektovanog auta).

                              ocekujem da je davno tehnologija osmisljena da auto bude tipa stavi kljuc u bravu, okreni i vozi, barem prvih desetak godina ili 150-200.000km.


                              pomenuo sam amortizere jer imaju istu funkciju, postoje econo (jeftini) tipovi koji se brzo kvare i postoje kvalitetni koji imaju for life dozivotnu garanciju (da, bez obzira na kilometrazu ako kojim slucajem crknu fabrika menja za novi- Bilstein Krupp neki modeli npr).

                              molim za objasnjenje cime je vlasnik mogao da utice na ubrzano habanje/trosenje/kvarenje sta vec tog hidro sistema.

                              drugim recima kako znati da je hidro sistem ispravan i da ce jos dugo godina biti ispravan (besprekoran) bez intervencije vlasnika.
                              ili se sistem kvari/ trosi sam od sebe pa se zahteva od vlasnika preventivna zamena-servis kao sto je npr tipicno za svecice i slicno sto se tako trosi. ?

                              da li stil voznje vlasnika utice nesto na trosenje tog ulja, ili slicno naravno uz pretpostavku da se auto normalno vozi.

                              [/quote]
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • djukic
                                CBC Senator XXL
                                • 27.03.2005
                                • 2526
                                • Beograd

                                Hidropneumatsko ogibljenje objasnjenje je u samom nazivu:
                                Hidro ulje ili ti LHM se moze izgubiti samo curenjem iz sistema, znaci nepostoji normalna potrosnja ulja.
                                Sama sfera ili ti bomba sastoji se iz dva dela donji deo (do srafa) se puni uljem iz sistema. A gornji deo ne napunjen azotom. E sad postoji membrana koja razdvaja gornji deo (azot) od donjeg (uljnog dela). Kada pokrenes auto pumpa druka pritisak (ulje) uilje puni bombe i podize se auto koji pliva na ulju i azotu.
                                Vremenom membrana postane porozna i azot iscuri u ulje i dalje u atmosferu.
                                Takve bombe ljidi dopunjavaju, zaboravljaju da je membrana i dalje porozna i da se azot posle nekog vremena ponovo izgubi. E sad ako se kupe nove bombe (nisu uopste skupe) ili ako se kupe remontovane sa izmenjenom membranom to onda moze da traje tih famoznih 100.000km normalne eksploatacije.
                                Ono sto vecina LHM citroendzija radi je da puni bombe za 10tak eura i tako dalje tera a interval dobre voznje postaje sve kraci i kraci...

                                Trenutno mogu da uporedim BMW-a 524td i Citroen XM 2.0i oba su priblizno istih godina. Stoji sve za nemce i da su pedantni i da se zatvarju ko sef i da su precizni i da im sve od elektronike radi ali ....

                                Jedan je XM
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X