CITROEN - Saveti za kupovinu,informacije

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ibralic
    CBC Član
    • 22.11.2006
    • 55
    • Solin,RH

    Nije problem u ulju,nego u plinu. Puni naziv je hidropneumatski ovjes,jer kugla je podijeljena membranom na pola,u gornjem dijelu se nalazi plin DUŠIK(AZOT). Tvornička preporuka je kontrolirat i nadopunjavat tlak plina u kuglama svakih 70.000 km za sisteme sa LHM-om,a ulje u sistemu se također mijenja na 50.000km,a za novi sistem koji je ugrađen u C5 i C6 prvi servis je propisan na 200.000km.

    Sama operacija kontrole tlaka i nadopunjavanja plina je kratka i jeftina,za mog XM-a majstoru treba oko pola sata i to me košta 60 eura.
    na LHM-u je udobnije...

    Comment

    • nenad011
      CBC Veteran
      • 01.04.2006
      • 198
      • Novi Beograd

      Dakle mozemo da apsolviramo jedno, da hidropneumatsko ogibljenje nije napravljeno da traje zauvek posebno ukoliko se ne odrzava kako treba (da ne pominjem sumanute primere da ljudi sipaju jestivo ulje umesto LHM-a)a druga stvar je i da je poznato da rupe "ne prijaju" hidraulici...tu naravno ne mislim na poneku rupu vec na kratere koji se nalaze na nasim putevima i ulicama...
      Kao primer navescu samo jedan tuzan dogadjaj gde je nov Logan ostao bez tocka u susretu sa jednim omanjim kraterom na ulasku u Krnjacu cega sam licno bio svedok...dakle na zalost na putu kao sto je nas nema pravila i ono sto je sigurno je da losi uslovi ni jednom automobilu ne prijaju i da je Citroen za nijansu osetljiviji na ovakve situacije...
      Ono sto bi bila neka poenta jeste da kada je ispravan i dobro odrzavan Citroen je stvarno izuzetno zadovoljstvo voziti

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        hm, to objasnjava neke stvari.
        mislio sam da je odavno to usavrseno da funkcionise besperkorno ceo zivotni vek auta bez da se takne s obzirom na tradiciju i decenije ulozenog razvoja. steta.
        malo mi je mnogo kratko to sa svakih 50.000km menjati ulje a 70.000km menjati/servisirati pri poredjenju sa drugim stvarima oko auta.

        to je krace od intervala zamene filtera benzina, krace od intervala klinastog ili zupcastog kaisa koji se kudikamo vise smatraju delovima koji se trose/habaju i obicno se prvi kvare na autu.

        ima li nekih Citroen gde ta membrana, kugle jednostavno traje tipa 300,400 ili 500.000km bez ikakvog servisa, menjanja ulja icega, kao sto je moguce sa drugim vozilima po pitanju opruga.

        Mercedes i Volvo imaju to hidro pneumatsko vesanje jos od pocetka 80tih i kod njih se ulje nikada ne menja, cak su kugle i zalivene pa im se ne moze prici, kao ni ta membrana...ono zatvorena jedinica kako je ugradi fabrika traje dok traje (obicno koliko i prosecan auto) . Proizvodi Boge taj sistem, radi gotovo isto kao sto je opisano za Citroen, samo ima posebnu pumpu za svaku "kuglu".
        nekih 200.000km se smatra minimumom a oni uopste nisu poznati po tome, cak stavise to im se uzima za manu jer zamena (novim kompletom ) kosta srce i bubreg (oko 1000 evra za par cisto deo, rad +) a interval je previse kratak posto lamela kvacila duze izdrzi km.


        ok, jasnije mi je sada da ipak nije predvidjena veca kilometraza sa tim Citroen sistemom, barem ne bez tih dodatnih popravki/servisiranja.

        to objasnjava mozda i zasto moj prijatelj nije nasao od toliko proba besprekoran Citroen Xantia, svi su bili preko 100.000km.

        cisto razmisljanje, poredeci sa pneumatskim " kuglama" na vazduh (i 78% azota u njemu) koji nema nikakvog ulja pa nema sta da se menja ili iscuri, osim vazduha koji se upotrebi da se dopumpaju lici mi da je Citroenov sistem prekomplikovano napravljen za danasnje vreme.

        koliko su trajale te kugle u starim Citroenima tipa DS ili GS pre 30-40godina ? onako okvirno. tada su bili laksi automobili pa je mozda i trajalo duze nego danas
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Ono sto bi bila neka poenta jeste da kada je ispravan i dobro odrzavan Citroen je stvarno izuzetno zadovoljstvo voziti
          kapiram, najbolje novi do tih 50-70.000km kada vec pocinju prvi problemi pa opet novi a ovaj prepustiti entuzijastima za odrzavanja.


          sala mala
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • ibralic
            CBC Član
            • 22.11.2006
            • 55
            • Solin,RH

            Ti intervali su preporučeni od tvornice i tko se toga pridržava nebi trebao imat nikakvih problema. Neznaći da će nakon 70.000 trebat dopunjavat kugle. Na mom XM-u serije 2 su kugle sa ojačanom membranom,nakon 3 godine tlak u njima je bio isti.
            Nema tu velike mudrolije,redovno servisiraj i vozi.
            Inaće Mecedes je imao velikih problema sa pneumatskim vješanjem,a razlog zbog kojeg niko drugi ne ugrađuje ovjes poput Citroena je zbog toga što je zaštićen patentom!
            Jedan model RR je imao takav ovjes samo za stražnju osovinu.
            na LHM-u je udobnije...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              ja sam pricao o hidro vesanju na Mercedesu koji se koristio pre sada cisto pneumatskih sistema. to za probleme sa pneumatikom kod Merca ne znam, decenijama se koristi velikim serijama na amarickim automobilima sa velikim uspehom. (video sam kako to izgleda kdo Buicka).

              ne znam za taj patent, Boge Sachs firma vec godinama unazad pravi kao OEM hidro pneumatsko vesanje ( za razne modele auta) na principu koji je opisan funkcionalno kod Citroena.
              samo sto je neko meni nepoznato ulje u sistemu (hermeticki je zatvoren, nikada se ulje ne menja niti doliva) koje je for life tipa. ono tipa 10tak godina drzi ulje ( i pritisak koliko treba ) gotovo sigurno a posle toga nije bas izvesno dokle i onda auto " padne" toliko da se vidi golim okom pa se sporo i jedva ili uopste ne podigne.

              danas je mnogo popularan cisto pneumatski sistem, mada je jos uvek relativno skup pa se nije prosirio u masovniju econo klasu.

              ovde sam video cenu za jedan pneumatski amortizer za Mercedes SL nesto bese tipa pre jedno 3 godine od oko 230.000 dinara sto je bilo blizu 4.000 evra komad. zvanicna cena rezervnog dela , da se najezis.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Wowa
                CBC Član
                • 25.08.2005
                • 47
                • Novi Beograd

                Originally posted by brick
                ...ovde sam video cenu za jedan pneumatski amortizer za Mercedes SL nesto bese tipa pre jedno 3 godine od oko 230.000 dinara sto je bilo blizu 4.000 evra komad. zvanicna cena rezervnog dela , da se najezis.
                Baš sam hteo ovo da pomenem! To je istina!
                A kad na običnom autu dođe vreme za zamenu amortizera, na LHM Citroenu je vreme za punjenje kugli. Kako ti se čini cifra od 10 evra po komadu?

                C5 ima garanciju 200 000 na ceo sistem. Posle toga se menja ulje, za kugle ne znam.
                Toliko.
                ...
                Apropo nemaca: jeste, kvalitetni su, retko ideš u servis, ali kada odeš... ovde ne govorim o Kadetu kockici i sličnim jednostavnijim automobilima, nego o onima koji po udobnosti mogu da se porede sa Citroenom, znači viša srednja i visoka klasa.
                A ako ćemo o srednjoj i nižoj srednjoj klasi: sedi u GS i provozaj se, a posle sedi u bilo kog nemca tog godišta... sve se plaća.
                C2 VTR
                GS PALLAS
                2CV6 Dolly

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  A kad na običnom autu dođe vreme za zamenu amortizera, na LHM Citroenu je vreme za punjenje kugli
                  uh, zbunjujes me

                  zar nije bilo price da se te kugle pune (preporuceno) na 70.000km pa onda sve kraci i kraci rokovi.
                  na auto za amortizere dodje vreme na oko 150.000km do 200.000km ako su losijeg kvaliteta.
                  ako su neki premium amortizer nema razloga da ih ikada menjas, to traje i traje i do pola miliona km (Mazde 626 su bile poznate po trajnosti amortizera).

                  na obicnom autu prosto nema razloga da se ista menja dok se ne pokvari sto je obicno kada auto izadje iz garancije (danas je garancija uobicajeno 100.000-200.000km zavisno od marke i modela) a toliko se i zadrzi obicno auto kod prvog vlasnika.

                  kasnije kupac polovnog trlja glavu oko tog troska, pa kako ispadne.

                  C5 ima garanciju 200 000 na ceo sistem. Posle toga se menja ulje, za kugle ne znam
                  ovo mi se svidja, znaci sistem treba da radi bez greske barem 200.000km.
                  jedna zamena ulja moze da se podnese, ne naidje tako cesto.

                  sedi u GS i provozaj se, a posle sedi u bilo kog nemca tog godišta... sve se plaća.

                  da, tehnika vesanja i komfor od tih vremena je bitno napredovala.
                  mada, i tada je Mercedes bio udoban auto.

                  danas se ta razlika smanjila...sta znam jedini auto u kome sam do sada mogao da spavam je Mercedes i to pozadi. svi ostali nisu bili toliko udobni, iz raznih razloga.

                  mnogi modeli imaju danas to hidro pneumatsko ili samo pneumatsko vesanje koje je stiglo cak i u kategoriju terenaca... ljuljanje na sabijenom vazduhu. jedino sto je jos uvek (bar u Evropi) po ceni ne bas pristupacno.

                  ja bih voleo da dozivim primenu elektro magnetnog vesanja, plivanja na magnetnom " jastuku'' tj polju, sistem firme Bose.


                  hvala svima na pojasnjenjima..
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Wowa
                    CBC Član
                    • 25.08.2005
                    • 47
                    • Novi Beograd

                    Originally posted by brick
                    ...zar nije bilo price da se te kugle pune (preporuceno) na 70.000km pa onda sve kraci i kraci rokovi.
                    na auto za amortizere dodje vreme na oko 150.000km do 200.000km ako su losijeg kvaliteta...
                    Interval od 70000km za punjenje kugli je iz iskustva po našim putevima, a 150000-200000km za menjanje amortizera je po teoriji ili u krajnjem slučaju na putevima na zapadu.
                    OK, nekima se amortizeri ne menjaju često. A seleni, krajevi spona, balans-štangle? Pričam o novim automobilima.
                    Da li treba da ti pominjem i letvu volana? :x
                    C2 VTR
                    GS PALLAS
                    2CV6 Dolly

                    Comment

                    • nenad011
                      CBC Veteran
                      • 01.04.2006
                      • 198
                      • Novi Beograd

                      ...dodao bih jos nesto vezano za cene na primer jedna nova bomba je oko 30 evra, a ukoliko je potrebno promeniti zadnje ruke to je 60-ak evra...e sada to se radi na nekih 100-200k sto ce da je tu najveci moguci izdatak oko 300 evra
                      U poredjenju sa navedenih 4000 evra stvarno zanemarujuce...
                      Dakle mislim da ovo razbija stereotip o tome kako su francuzi skupi jer ih cak i ovde sa nasim standardom mozemo odrzavati bez vecih problema...

                      Comment

                      • Maki_M
                        CBC Član
                        • 09.10.2006
                        • 39
                        • Nis

                        Necu nista preterano pametno da kazem, ali bilo mi je pravo zadovoljstvo citati ove vase postove jer ste svi razlozno izneli svoja misljenja i verujem kod mnogih razbili predrasude. Svako je usao u pricu gledajuci je iz svog iskustva i svako je branio svoj stav cvrstim argumentima. Ono najvrednije proizteklo iz ovog "prijateljskog ubedjivanja" je da su jednostavno predstavljeni razliciti sistemi u eksploataciji i sto je takodje vrlo bitno razbijene su i neke ekonomske iluzije.
                        Kako filozofiram?

                        U svakom slucaju dobro je da postoji mogucnost izbora, pa sta ko voli...
                        www.citroenforumsrbije.com

                        Comment

                        • ibralic
                          CBC Član
                          • 22.11.2006
                          • 55
                          • Solin,RH

                          Raspisali smo se o svemu i svačemu,a nismo dotakli najvažniji detalj vezan uz hidropneumatski ovjes!! Sigurnost!!!!

                          U slučaju pucanja gume auto zadržava zadani pravac,dakle nema izletanja sa ceste!
                          na LHM-u je udobnije...

                          Comment

                          • Wowa
                            CBC Član
                            • 25.08.2005
                            • 47
                            • Novi Beograd

                            Kad smo se dotakli toga - ne znam kako je sa najnovijim hidrauličarima, ali stari su imali ručnu na prednje točkove. Onaj ko to ne zna, i pokuša da okrene pod ručnom...
                            C2 VTR
                            GS PALLAS
                            2CV6 Dolly

                            Comment

                            • ibralic
                              CBC Član
                              • 22.11.2006
                              • 55
                              • Solin,RH

                              Originally posted by Wowa
                              Kad smo se dotakli toga - ne znam kako je sa najnovijim hidrauličarima, ali stari su imali ručnu na prednje točkove. Onaj ko to ne zna, i pokuša da okrene pod ručnom...

                              Sam si je kriv!!
                              na LHM-u je udobnije...

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                A seleni, krajevi spona, balans-štangle? Pričam o novim automobilima.
                                Da li treba da ti pominjem i letvu volana?
                                novi automobil, sta sa time delovima ?

                                to sve pobrojano je for life, dok traje auto nema razloga da se takne.
                                osim u slucaju sudara ili drugog mehanickog ostecenja.
                                ili ako je sama izrada i kosntrukcija loseg kvaliteta pa se ti sistemi samoraspadaju.

                                verujem da ima i takvih novih auta (modela), verovatno tako nesto se moze dogoditi fabrikama koje po statistikama ne spadaju visoko po pouzdanosti.

                                mislim da je sve to davno davno reseno tehnicki,nema sta da se tu kvari.

                                u svakom slucaju drago mi je da cujem da Citroen (bez ogranicenja) preuzima sve troskove za prvih 200.000km sto se tice vesanja i trapova.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X