Potreban savet za kupovinu polovnog auta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ognjen
    CBC Senator XXL
    • 21.02.2008
    • 438
    • Novi Beograd
    • -

    #61
    Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

    Nisam svetski putnik, ali sticajem okolnosti poslednja 4 automobila koja sam vozio ili vozim, sam kupovao napolju. 3 u nemačkoj i 1 kupio u italiji. Ubedljivo najbolji primerak je ovaj kupljen u italiji, 2 kupljena u nemačkoj odlični, a kod trećeg u nemačkoj su me zaebali do koske. Nemac ga vozio i od nemca kupio i opet je bilo tako. Italijanski automobil je gotovo uvek bolje kupiti u italiji, i obrnuto.
    A naši placevi uvoze gotovo uvek krševe nebitno da li su iz nemačke, italije, španije, švajcarske,.... Možda naše tržište i nije za bolje, uvoze ono što možemo da platimo.

    Comment

    • gorans
      CBC Senator XXL
      • 09.03.2010
      • 1525
      • Beograd

      #62
      Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

      Nas narod je specifican.Ne vole kupci da budes iskren vec vole da ih lazes i pricas bajke.Ja sam imao 2 kupca za mog Focusa i pored toga sto sam auto doveo u extra stanje,da u njega vise nema ulaganja,kada vide da na satu ima 365000km kao da si ih polio vrelom vodom.Komentar je uvek da ima u oglasima ili na placu takav isti,za iste pare a presao 130000km. I tako nas kupac jednostavno primorava prodavca da ga laze pa cu ako budem bas resio da ga prodam da mu uradim dubinsko pranje i spustim kilometrazu na 140000km i lazem kako ga je vozila moja strina iz Minhena kad je nedeljom isla u crkvu i za godisnji odmor u Srbiju a Redovne servise radila direktno u Fordovoj fabrici u Kelnu,600km od Minhena,jer zena nece da se zeza.

      Comment

      • mlazic87
        CBC Član
        • 16.03.2012
        • 20
        • Beograd

        #63
        Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

        odlican komentar gorans. ma mene ne interesuje toliko kilometraza koliko da mi auto bude ispravan i da ide kako dolikuje. niti mi treba auto da idem sa njim na trke, nego da mogu lepo da ga vozim i uzivam u njemu koliko toliko, a ne da budem u servisu non stop.

        Comment

        • legenda
          CBC Senator XXL
          • 28.03.2009
          • 1345
          • Beograd

          #64
          Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

          Aman,zaman ljudi Bozji,ja ne znam o cemu Vi pricate...ovaj mali dosao ovde,hoce da kupi dobar auto za smesne pare...kaze ne interesuje ga kilometraza,vec da bude ispravan i da ide kako dolikuje...jos nece da bude u servisu non stop...pa kako decko moj,da ti das 3500e za megana serije 2,2003-ce godiste iz Spanije,a da ispunjava sve te uslove(i da ide i da se ne kvari i da ti uzivas u voznji)...kako to moze da ispuni neko vozilo,npr Goksijevo sa 365 000km...tih 365k km nije presao samo motor,vec svaki deo tog vozila...Goksi gleda zazore-pa kakvi su ako mu je lupano krilo,vrata,branik...moze li to da se usteluje kao fabricki i jos da se ne vidi...kako radi taj motor sa toliko kilometara,a da nije otvaran...a tek menjac...Goksi,a sta si mu to ti sredio...diznu jednu,pa te strah sta ce sledece da se desi i velis da ga prodas sto pre...dao si 2600e,cenis 3000,a daces ga za 2700e,makar tu diznu da izvuces...spustio bi ti njemu kilometrazu,ali znas kakav je,pa te strah,da te taj sto naleti ne tuzi,ili dodje na vrata sa jos dvojicom jacih...sto se mene tice,ja se sa ove teme odjavljujem...p.s. ko nema taj i ne pazari...laku noc svima zelim

          Comment

          • gorans
            CBC Senator XXL
            • 09.03.2010
            • 1525
            • Beograd

            #65
            Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

            Hajde da prelepim traku preko kilometraze pa provozaj moj auto i neki sto ima 140hkm na satu pa ces reci da moj nema ni 100hkm.A sto se tice tog dolazenja na vrata,ko voli da ga odnesu u crnoj kesi,neka dodje.
            Poenta moje price je da moj auto ima tih 360hkm a taj na placu sto mu pise 130hkm ima bar 530hkm.
            Da,necu da ga dam ispod 3500e.Inace nije na prodaju i nema ga u oglasima a ovi sto su ga gledali su momci iz okoline kojima se svideo pa su mislili da bih da ga prodam.
            Last edited by gorans; 27.03.2012, 08:16.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #66
              Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

              Oćete vi lepo da pričate ili da dodje šumar i otera sve iz šume...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • mlazic87
                CBC Član
                • 16.03.2012
                • 20
                • Beograd

                #67
                Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                Originally posted by legenda View Post
                Aman,zaman ljudi Bozji,ja ne znam o cemu Vi pricate...ovaj mali dosao ovde,hoce da kupi dobar auto za smesne pare...kaze ne interesuje ga kilometraza,vec da bude ispravan i da ide kako dolikuje...jos nece da bude u servisu non stop...pa kako decko moj,da ti das 3500e za megana serije 2,2003-ce godiste iz Spanije,a da ispunjava sve te uslove(i da ide i da se ne kvari i da ti uzivas u voznji)...kako to moze da ispuni neko vozilo,npr Goksijevo sa 365 000km...tih 365k km nije presao samo motor,vec svaki deo tog vozila...Goksi gleda zazore-pa kakvi su ako mu je lupano krilo,vrata,branik...moze li to da se usteluje kao fabricki i jos da se ne vidi...kako radi taj motor sa toliko kilometara,a da nije otvaran...a tek menjac...Goksi,a sta si mu to ti sredio...diznu jednu,pa te strah sta ce sledece da se desi i velis da ga prodas sto pre...dao si 2600e,cenis 3000,a daces ga za 2700e,makar tu diznu da izvuces...spustio bi ti njemu kilometrazu,ali znas kakav je,pa te strah,da te taj sto naleti ne tuzi,ili dodje na vrata sa jos dvojicom jacih...sto se mene tice,ja se sa ove teme odjavljujem...p.s. ko nema taj i ne pazari...laku noc svima zelim
                kralju, da se razumemo. ja kao prvo nisam rekao da cu da kupim megana za te pare i da ne idem u servis. ja sam pomenuo da idem da gledam auto. ja da imam pare znam sta bih kupio i nisam toliki bolid koliko ti mislis da jesam. mozda nemam iskustva sa autima, ali nisam ni glup a nisam ni ******. nisam rekao ni da bezim od servisa, ali necu da kupim auto da mi lezi iznad kanula non stop, kapiras! a to sto ti kazes ne mozes da kupis dobro auto za male pare, ja ti dam dva licna primera moj cale i ujak. cale kupio opela i odradio veliki servis i vise nije imao nikakve kvarove i sa njim presao jos 100k km, a moj ujak je uzeo megana kojeg je platio skoro duplo vise i nije presao sa njim ni blizu 100k km, a bio je u servisu jedno 15 puta. Auta istog godista, samo razlicitih porekla. I da se ne lozis sto se tice kilometraze. Vozio sam od ortaka pezoa koji je presao preko 300k km, auto je savrseno. A na placu sam probao istog pezoa mladjeg i koji je "presao" 150k km i ide kao da ga je IMT pravio! U pitanju je 406.

                Ja sam hteo da mi date koristan savet sta da gledam na autu i na sta da obratim paznju, ali vidim ode ovo u p.m.


                Auto moze biti dobro i da je preslo pola miliona kilometara, ako je odrzavano kako treba i ako je ocuvano. Ja trazim auto za neki period dve tri godine, a ne da ga vozim do kraja zivota.

                Ne zelim nikoga da vređam, ali ne kupujem patike koje ću da nosim pola godine, pa me baš briga kakve su. Ako imate konkretan save da mi date, dajte, ako nemate, nema moderator zaključava temu i zdravo.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #68
                  Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                  Pisao sam vec naveliko o tome pa probaj pretragu ali na jednom mestu:
                  - gledaj da spoljasnost auta odgovara normalnim tragovima upotrebe tj habanju i da ima jasno vidljivih sitnih nepravilnosti tipa ogrebotina, tragova udarca kamencica narocito u prednjem delu, oko brava itd. Svaki auto se mora habati tokom upotrebe.
                  Bezi od auta koji se sija, koji je ulickan, koji je farban (a mladji od 15-20 godina), koji izgleda kao "nov". Sveze lakirani po pravilu sakrivaju razlog zasto je uopste to trebalo i veoma su sumnjivi. Osim u slucaju da vlasnik moze da ponudi razumno obrazlozenje i jos bolje fotografije pre i posle farbanja.
                  I ti da si kupio novi auto posle vise godina upotrebe i narocito gradske upotrebe mora da ima na sebi tragove zivota na ulicama.
                  - zaviri ispod auta, podvozje govori o autu skoro sve. I jako je tesko, gotovo nemoguce (citati ekstremno skupo) zamaskirati ako je bilo havarija tj napora karoserije (recimo sudar ili sletanje sa puta ili slicno). Podvozje prikazuje verno i opsti nacin upotrebe vozila tipa gradsko, leto ili zima pretezno, vidi se stanje izduva (koji jako puno govori o stanju motora i o zimskom koriscenju vozila), stanje trapova (pogledaj srafove da li su odvrtani ikada, da li su bez trunke korozije ili su naceti, pogledaj sastave kutijastih profila (ako "rade" na dizalici auto je rastresen verovatno od sudara ili je imao jako tezak zivot, pogledaj kociona creva i narocito njihov spoj sa celjustima).
                  Itd, ako znas sta da gledas i kako treba da izgleda mozes za 30tak sekundi da znas da li je auto ikada bio u jacem sudaru ili jos gore krparen.
                  sitni udari (krilo , zmigavac, far, vrata) uopste ne uticu na strukturu karoserije i nemaju nikakav znacaj osim cisto estetike.
                  Tamo dole se sve vidi na izvolte, kao citanje knjige.

                  Pogledaj stakla, pre svega sastav prednjeg i zadnjeg. Na mnogim autima ta 2 velika stakla su sastavni deo noseceg rama, strukture, karoserije i posebnim lepkom su lepljenja da daju tvrdocu auta na uvijanje.
                  Ako je ikada staklo menjano na takvim autima osnovano je pretpostaviti da je auto rizican u smislu da mu je narusena torziona krutost karoserije. Drugim recima takav (tip, vrsta) nacin gradnje auta je nepopravljiv i nakon svakog sudara ide u otpad osim ako je izvrsena jako skupa popravka prema strogo sa fabrickim materijalima (debljina stakla i posebni lepak)
                  Zamenska stakla nisu odgovarajuca (tanja su po pravilu).
                  -pregledaj gume. dobro je ako su starije i imaju barem 2 godine voznje na sebi. sa njih se cita komplet stanje vesanja i "vidi" se stanje amortizera, spona, kugli, balansa felni, geometrija karoserije (da li je auto udaran zesce recimo).
                  Ali paznja, gume mogu da budu namenski zamenjene pre prodaje da zamaskiraju to "citanje" stanja.
                  -pregledaj interijer, treba da ima blago izrazene tragove habanja. plastiku i njen sjaj tj zavrsni sloj boje zanemari posto se to jako lako unisti (plastika je inace los materijal a pogotovu kada je izlozena Suncu) jer su jako podlozni raznim uticajima hemije iz krema za ruku, vlaznih maramica, znoja itd. ali opste stanje treba da odgovara ocekivanim godinama i kilometrazi.
                  -pogledaj auto bocno iz daljine 5-8 metara. auto mora da bude "u osi" tj da bude simetrican sto se vidi i posmatranjem polozaja guma. svi zazori karoserije treba da budu slicni. ima fabrika gde su zazori slampavo namontirani iz fabrike, ima fabrika gde se zazori konstruktivno mogu podesavati, ima fabrika gde su zazori nepodesivi i desi se da je pri izradi karoserije neprecizno zavareno.
                  to nije toliko merodavno ali ne skodi da se zapazi.
                  - pogledaj mesto za rezervni tocak. izvadi tocak. da li je suvo ili vlazno. da li ima nabora (otpozadi udaran auto) ili je bas oblik pravilan krug. pogledaj stanje farbe, ako je uopste auto tu lakiran. mnoge fabrike uopste ne lakiraju auto iznutra vec ostavljaju samo tanak sloj grunda (osnove)

                  - prvo i najvaznije, gledaj papire. citaj VIN (broj sasije) i uporedi pricu prodavca, papirice naseg MUPa sa cinjenicama koje je fabrika upisala u VIN (godiste, tip motora, nivo opreme itd)
                  Auto kupuj iskljucivo od vlasnika a vlasnik je iskljucivo i jedino onaj koji ima licnu kartu i saobracajnu dozvolu na svoje ime i svoju adresu. Sve ostale "kombinacije" uzmi sa velikom dozom opreznosti i uvek trazi kontakt licno sa vlasnikom. Tu ces odmah videti na cemu si, da li je prevara na vidiku ili je zaista prica prodavca validna.
                  Po pravilu, cim se zaobilazi zahtev sa vlasnikom jaaako je sumnjivo. Korektan prodavac nema razloga da krije vlasnika.
                  - mozda najvaznije, za svaki model auta koji gledas uradi pretragu (gugle je tvoj prijatelj) po forumima vlasnika bas tog modela i trazi samo opise gresaka, kvarova, losih i problematicnih delova konstrukcije ili pojedinih serija.
                  Pravilo je da kod fabricke konstrukcione greske se to javlja statisticki na velikom broju vozila, i da je veliki broj vlasnika imao isti ili veoma slican kvar ili simptom greske. Takav problem sa autom ima po logici stvari verovatno i tvoj primerak koji gledas,ali to nije strasno. Vecina ozbiljnih fabrika vrsi besplatnu korekciju takvih gresaka i velika je sansa da je i tvoj primerak auta korigovan. Ako nije barem znas iz iskustva drugih koji je obim i cena moguce sanacije problema.
                  - najpodmuklija stvar, elektronika. Ne mozes da vidis, ne mozes samostalno da vrsis analizu rada softvera, ne mozes cesto niti da pristupis samodijagnostici, ne mozes da "predvidis" stanje na osnovu zapazanja.
                  ALi, mozes da pazljivo gledas opste stanje korozije elektronike, pre svega spojeva.
                  Kompjuteri na autu veoma retko crkavaju, to je gotovo raritet i nepoznata pojava. Problem nastaje na spojevima gde su jako mali nivoi signala a korozija lako napada bakar ( i njegove legure koje se koriste). To se tesko uocava a moze da pravi gomilu povremenih smetnji koje same od sebe nailaze i same od sebe se kao popravljaju.
                  Resenje je komplet remont elektro instalacije sto kosta vremena, znanja, zivaca i nesto sitno materijala.
                  Spojevi i ostecena kablaza su najcesci izvor gresaka u radu i raznih senzora.

                  Dijagnosticko citanje kodova je jako primitivno i ne moze da ocita niti 5% gresaka direktno. Ostalih 95% problema mora da dijagnostifikuje covek, tj mozak uz iskustvo i znanje da razlikuje ispravno od neispravnog stanja.

                  -motor i menjac na kraju. mozda zvuci smesno ali najmanje kvarljiv sklop vozila, najmanje bitan, i najlakse popravljiv sto se tice cene kostanja. Ukoliko je imao motor redovno u sebi ulja i antifriza i to redovno menjano male su sanse za kvar usled preteranog habanja.
                  najbrzi nacin dijagnostike je cep za ulje i pogled ispod cepa ulja. tu se vidi istorija odrzavanja, tj istorija menjanja ulja i nacina upotebe (grad ili magistralni putevi).

                  - jako vazan deo dijagnostike celog vozila je slusanje sklopova dok se auto vozi. svaki pokretni deo ima svoju melodiju i ima svoj tonalitet.
                  lezajevi tockova, kaisevi, klipovi, kocioni diskovi i plocice, izduvni lonac, alternator, amortizeri ...sve to ima svoje zvuke koji kazuju "nesto".
                  U okviru toga moze da se auto popne i jednim ili sa dva tocka na visi ivicnjak, karoserija koja je naceta ranije ce da krcka, i da ispusta razne zvuke, da cvili. Mogu i da probaju da se otvore vrata. Ako karoserija nema niti minimalnu torzionu cvrstocu vrata ce zapinjati.
                  Ali velika paznja, ima auta koji su kao novi iz fabrike konstruisani i napravljeni kao novi sa takvom uredojenom manom da nemaju niti minimalnu cvrstocu. Veliki broj modela auta se samo letimicno punktuje (nema pravog zavarivanja, nema lepljenja spojeva limova) sto je recept za samoraspadanje karoserije (citati brze i jeftinije se na traci sklapa, veca zarada) i tu nema pomoci.
                  Kod polovnog je to samo jos izrazenije.

                  Uglavnom gledanje i slusanje su osnovni dijagnosticki alati za vecinu stvari i opstu procenu stanja vozila, a softverska dijagnostika moze tek da pokaze ako ima velikih defekata.

                  Opste stanje vozila, marka i model u smislu kvaliteta konstrukcije, je vazniji faktor od godista i kilometraze.

                  I da, na forumima vlasnika se moze neretko saznati koja su losa godista, tj koja godista treba izbegavati. Ponekada treba kupovati starije godiste koje je zdravije konstrukcije nego novije sa fabrickom falinkom.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    #69
                    Re: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                    svaka cast briče, ni sam ne bih bolje objasnio.
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #70
                      Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                      zvuci kao premija, da si pronasao detelinu sa 4 lista.
                      Takvi automobili se jako tesko pronalaze, a jos brze se prodaju.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sasha015
                        CBC Veteran
                        • 29.02.2008
                        • 153
                        • LOznica
                        • Hyundai i-20

                        #71
                        Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                        Bas tako.Skoro pa nemoguce idealno.Da kupujem auto,sutra bih otisao u paracin.Pravac reno servis i nema brige.

                        Comment

                        • mlazic87
                          CBC Član
                          • 16.03.2012
                          • 20
                          • Beograd

                          #72
                          Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                          ljudi, hvala na savetima. moze covek dosta da nauci i ono sto nije znao i ono sto je znao da samo potvrdi. sto se mene tice tema moze lock. odlucio sam da idem po auto...

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #73
                            Odg: Re: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                            Originally posted by Chubbs View Post
                            svaka cast briče, ni sam ne bih bolje objasnio.
                            Pravlno je "svaka čast Briče, forum ti kliče"
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • [darkside]
                              CBC Veteran
                              • 19.03.2009
                              • 107
                              • Beograd

                              #74
                              Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                              pa jesi kupio auto?
                              od kad sam se vratio u domovinu shvatio sam da je nostalgija mnogo bolje rešenje.....

                              Comment

                              • Gusar
                                CBC Član
                                • 19.03.2012
                                • 85
                                • zemun
                                • Fiat Uno 45s fire...

                                #75
                                Odg: Potreban savet za kupovinu polovnog auta

                                evo a ja dam preporuku npr pre bih uzeo ovo nego i jednog francuza u pitanju je alfa romeo 147 1.9 jtd
                                pogledaj sam pa odgovori

                                Comment

                                Working...
                                X