Dizel ili benzinac na plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dizel ili benzinac na plin

    Nikad nisam posedovao dizela, ali me je zainteresovala računica jednog mog drugara koji kaže da mu dizel troši 5 6 litara dizela koji na crno kupuje po 60 dinara. Drugim rečima, njega sto kilometara košta u najgorem slucaju 360 dinara. Sa druge strane, ja imam benzinca na plin iste kubikaže koji bije 10-12 litara plina što je u prevodu 500 600 dinara. Sada me interesuje od onih koji su vozili dizele ali i benzince šta je bolje, tj. da li na dizelu cesto odu brizgaljke bosh pumpa AC pumpa i koliki su troškovi ako to crkne. Naravno, to varira od auta do auta ali bih voleo da čujem iskustva pa da izvučemo ''zlatni'' presek. Pozdrav!
  • bojanTI
    CBC Senator XXL
    • 04.01.2006
    • 870
    • Pancevo

    #2
    Za moj pojam je uvek to benzinac sa plinom, pre nego diesel.
    Par je razloga, jedan je moja slabost ka visokim obrtajima i tom nacinu voznje, dok bih sa dizelom sigurno uzivao u nekim drugim stvarima, u to ne sumnjam, ali ipak mi je benzin vise na srcu. Plin pojeftinjuje pricu duplo (u odnosu na benzin naravno) i cena voznje je prakticno ista kao sa dizelom, a benzinci su jeftiniji u startu za tu ugradnju uredjaja.
    E sad, tu je uvek i onaj jeres ne stavljati plinu ovaj, ili onaj automobil, ali to je vec neka druga prica.
    Cena dizela je manja za oko 15% od cene benzina pa to i nije neka usteda. Ako imas tu varijantu za 60 dinara to je OK, ali to nije nesto na sta mozes uvek i stalno da racunas, pa ga po meni ne treba ni uzeti u olaksavajuce okolnosti.
    Da ne skrenem sa teme koliko kome trosi koji auto, ali eto ja sam na 10 litara plina mesovite voznje, 150 ks. Istina ne zivim u Beogradu, pa su mi i gradske guzve manje, ali ne bih to toliko uzimao kao otezavajucu okolnost, cesto se po njemu vozim i ne ide to nista mnogo vise preko, osim u eksternim uslovima.

    Opet sve zavisi kakav si ti lik i sta volis, za sta ti sluzi automobil i kako ces ga i gde voziti. To je za neki moj pojam ispravno i za tim idem.
    In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.

    Comment

    • Marko001
      CBC Senator XXL
      • 09.09.2006
      • 1070
      • Belgrade

      #3
      A gde to ima dizel za 60 din., zar su opet počeli kanisteri, šverc iz rumunije itd

      šalu na stranu, ko zna kakav je taj dizel na crno, pazi da ne upropastiš auto.

      tako je moj rodjak koristio lož ulje svojevremeno pa je morao da radi generalnu.

      I ja sam više za plin, pogledajte kako cena nafte vrtoglavo raste, neki kazu da moze da ode i na 200 dolara za barel. uostalom, ako auto nije neki extra veliki potrošač već sad je ekonomičniji benzinac od dizelaša ako se koristi dizel po redovnoj ceni.

      Comment

      • Dragon
        CBC Senator XXL
        • 15.11.2006
        • 963
        • Beograd

        #4
        Ako vozi neki stariji dizel, pa i moze da i guta loz ulje.

        Ja sam nesto racunao i mislim da je benzin+plin malo jeftinija voznja od dizela, ali tu imamo ugradnju plinskog uredjaja, pa da bi ti se to isplatilo moras da vozis dve godine. U mom slucaju usteda je oko 400-500 evra godisnje.

        Lakse ces naci dobrog benzinca.
        Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

        Comment

        • AreOut
          CBC Senator XXL
          • 22.07.2006
          • 590
          • Zabjelo

          #5
          Benzinac na plin definitivno.
          http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            bosh pumpa AC pumpa i koliki su troškovi ako to crkne.
            AC iliti benzinska pumpa, dizel nema pumpu za benzin !

            to o cemu ti pricas je neki prastari dizel koji danas prakticno ni u cemu ne zadovoljava saobracajne uslove (citati kornjaca ili puz vecita dielema sta je sporije).

            posle 20 ili 30 godina tesko ces naci motor koji nije krs tako da te odmah ceka generalna ili novi remontovan motor ako ga nadjes jos negde u ponudi pa da uvezes.

            dizela nema za 60 dinara, naravno ne pricamo o kradji i slicnim kriminalnim dostignucima kada je cak i besplatan.
            dok se ne zaglavi...

            pojam stedljivosti GOlf 2 dizel trosi oko 6,5 (kada je bio nov) a realnije oko 7 litara dizela ili loz ulja (sto je jedno te isto, D2 dizel) u gradu.

            potrosnja goriva je jedan delic troska voznje, tu je i potrosnja ulja jednog starog izmorenog dizela, zatim i ostalih troskova za jedno starije i obicno potroseno vozilo.

            ako nadjes konstrukcijski stari dizel motor u zaista provereno perfektnom stanju to bi mogla da bude ekonomicna opcija zaista jos nekoliko narednih godina dok se ne ukine i kod nas prodaja dizela , klasicnog D2 sto je najavljeno za nekih 19 meseci.

            glavna matemika je koliko km dnevno prelazis i gde.
            ako vozis dnevno 100+ km po gradu dizel ma koji je definitivno najbolji izbor po pitanju cene goriva.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • renoar
              CBC Član
              • 26.01.2008
              • 71
              • Nis

              #7
              Plin i benzin je najisplatljivija kombinacija. Najmanji trosak za gorivo a poznato je da voznja na plin manje haba motor tako da se kvarovi redje desavaju. Potrosni materijal kao sto su ulje , svecice , filteri koristiti po specifikaciji za taj auto.Sve ovo vazi za normalnu voznju bez sportskih ambicija.
              Ja vozim auto na plin zadnjih 7-8 godina , u firmi vozim i dizele i benzince tako da sam u praksi dosao do zakljucka.
              Pozz
              Ako ne podjes ne mozes ni stici

              Comment

              • driverGT
                CBC Veteran
                • 29.09.2004
                • 154
                • Zemun

                #8
                Dizel je dobar samo ako je nov.Svaki dizel koji se prodaje je vec mnogo odradio.Evo ja sam na netu gledao po stranim sajtovima recimo ford mondeo dizel nije nijedan presao ispod bar 200.000 bez obzira na godiste...Benzinci slicnog godista su barem upola manje presli a retki su oni koji imaju preko 200.000 na satu.A dizeli imaju i 400.000....i to relativno mlada kola...
                Dizel je skuplji kod nas bez obzira na tu kilometrazu,zato sto su svaka kola koja se ovde prodaju presla 130.000 a ova malo mladja oko 70.000
                Ako znate na sta mislim.
                Onda dizel ima dosta delova koji nisu jeftini .Govorimo naravno o novijim dizelima.Skoro sam bio u servisu gde se rade bosh pumpe i video sam bar 3 fiata doblo mladjih od 3 godine...Kaze covek ovi su jos i stari....Da vidis kakvih kola sve ovde ima...
                Pa ni dizeli nisu bas toliko stedljivi koliko je to izvikano.Svi pricaju 4-5 litara....A ja onda sednem u ta njihova kola pa mi trosi 8 a oni mi kazu da ne znam da vozim Covek mi kaze kako mu audi A4 trosi 6-7 litara a motor 2.5 TDI.Ja sednem u njega a potrosnja najmanje 10 u gradu.To je po ovim cenama oko 920 dinara a za te pare mozes da dobijes skoro 18 litara plina.A plina sada ima svuda tako da nije problem...

                Comment

                • MOSLER
                  CBC Senator XXL
                  • 27.05.2005
                  • 1064
                  • Niš

                  #9
                  : :
                  Samo benzinac sa plinom,pa jos ako je turbo nema bolje kombinacije

                  Comment

                  • panto
                    CBC Veteran
                    • 04.11.2007
                    • 148
                    • ljubic

                    #10
                    Pričajte vi šta hoćete. Istina je, da onaj ko jednom počne voziti dizelaša, ni lud više ne silazi na benzinca i kombinacije i komplikacije sa plinom. Vozim Citroena Xantiu 2.0HDI, 110 PS. Potrošnja je oko 6l. (Tačnije od 5,7-6,5) A verujti mi da nemam ni malo "laku nogu". Pre ovoga sam vozijo Citroena BX 1,7 D 8 god. Za to vreme sam samo jednom prekontrolisao dizne. Uz redovnu zamenu filtera nema, ama bas nikakvih problema. Ne moze se, naravno, sipati u rezervoar nikakvo đubre. Ni benzincu ni dizelasu.

                    Comment

                    • renoar
                      CBC Član
                      • 26.01.2008
                      • 71
                      • Nis

                      #11
                      Plin sam ugradio pre 7 godina i nisam ni filter menjao a preso sam 140.000 km . Po gradu trosi 10 L - 11 L i takodje nemam "laku" nogu . Na otvorenom
                      trosi manje, kao i svaki drugi. A i zimi mi ne mrzne nista u rezorvoaru i ne koristim nikakve aditive za gorivo. Mislim da je moja matematika povoljnija za novcanik.
                      PS:
                      Automobili su nam slicni po gabaritu i tezini.

                      Pozdrav
                      Ako ne podjes ne mozes ni stici

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Istina je, da onaj ko jednom počne voziti dizelaša, ni LUD više ne silazi na benzinca i kombinacije i komplikacije sa plinom
                        pa sad istina je rastegljiv pojam

                        vozio sam dizela i kao novog i kao polovnog.
                        i odavno ne vozim dizele vec upravo benzince na plin.

                        kakve komplikacije sa plinom ????

                        ajde da ne izmisljamo previse, ugradnja jeste komplikovana relativno ali nista vise od ugradnje kuke za vucu ili audio sistema.

                        uglavnom, resivo jednokratno.

                        moj poznanik bgd taxista je pre par meseci posle dosta godina napustio dizel i presao na benzin- plin kombinaciju, sluzbeni taxi auto.

                        dizel auto danas nema niti jednu prednost u odnosu na plin-benzin u tehnickom smislu.
                        motor je postao komplikovan prepune elektronike, vise nije pouzdan kao sto je nekada vazilo za klasicne cisto mehanicke sisteme ubrizgavanja, cene redovnog odrzavanja su povelike, o kvarovima i da ne pricamo.

                        najmanja sitnica kod modernog dizela se broji od 1.000 evra pa navise, a nije cudno ni da dogura do 5.000 evra popravka samo dizel sistema ubrizgavanja.

                        ni benzinci nisu nista manje osetljivi sa elektronikom, ali imaju jednu razliku.
                        daleko su pouzdaniji od dizela s obzirom da su manje optereceni u radu.

                        i pri tome kao sto je receno benzinci su po pravilu sa dosta manje predjenih km iza sebe.

                        dizel je odlican izbor (skoro samo) kada je potpuno nov i pokriven motor apsolutnom garancijom, vozi se 3 godine i proda po isteku garancije.

                        polovni dizel je lutrija daleko vise nego kod benzin- plin kombinacije a cena po predjenom km za gorivo je manje vise ista ili cak u prednosti na stani plina u gradskim uslovima.

                        u BGD osrednji dizel 2000 kubika ne moze da potrosi manje od 8 litara, tipicne gradske upotrebe.

                        Pezo 406 HDI trosi oko 8-9 litara dizela po gradu, iskustvo sa upotrebe na taxiju pokriveno sa mnoooogo predjenih km tako da je sasvim pouzdano.

                        nesto ne verujem da auto slicne velicine i tezine sa identicnim motorom, Xantia, moze da trosi nesto razlicito tj bitno manje.

                        da se razumemo, 8 litara je odlican podatak, stvarno stedljiva i mala potrosnja ali je nezgoda da je dizel kao gorivo danas blizu 90 dinara sa tendencijom brzog rasta cene i ubuduce.

                        i da pricamo o modernim dizelima iz zadnjih 10 godina, koji trose euro dizel i koriste common rail nacin rada.

                        nebo i zemlja u odnosu na starije dizele, prethodnih generacija.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Masinac
                          CBC Član
                          • 19.02.2007
                          • 57
                          • Beograd

                          #13
                          Originally posted by panto
                          Pričajte vi šta hoćete. Istina je, da onaj ko jednom počne voziti dizelaša, ni LUD više ne silazi na benzinca i kombinacije i komplikacije sa plinom. Vozim Citroena Xantiu 2.0HDI, 110 PS. Potrošnja je oko 6l. (Tačnije od 5,7-6,5) A verujti mi da nemam ni malo "laku nogu". Pre ovoga sam vozijo Citroena BX 1,7 D 8 god. Za to vreme sam samo jednom prekontrolisao dizne. Uz redovnu zamenu filtera nema, ama bas nikakvih problema. Ne moze se, naravno, sipati u rezervoar nikakvo đubre. Ni benzincu ni dizelasu.


                          2.0 hdi ti trosi 5.7-6.5 Litara
                          To moze na otvorenom
                          Na otvorenom i benzinci uzimaju 5-7 Litara a pricam o motorima od 1.6 (100 konja) pa do 2.0 (165 konja) a za 1.2 da ne pricam
                          Pa druze golf 4 1.9sdi koji je pravljen sa iskljucivim smislom za malu potrosnju u Bg trosi 6.5 L najlaganije voznje bez upaljenih potrosaca kao sto su klima itd
                          Mogu da ti nabrojim i dizele i benzince koliko koji trosi u praksi jer sam dovozio iz inostranstva jos racunaj da imaju 10 puta kvalitetniji benzin od nas.
                          Vozio sam i 2.0hdi i 1.5dci da se zna
                          I za kraj
                          Saab 9-3 120 000km iz Nemacke, perfektan 2001 godiste 2.2 dti na auto putu trosi 5-5.5 L al kad je doso u Bg ode i na 9 kad su velike guzve



                          izvinjavam se uredjivacima ali ne mogu vise da budem miran na ove izjave kako odlivaju iz rezervoara i kako trose manje od deklarisane potrosnje sa sve gorivom koje se kod nas prodaje

                          Comment

                          • StevoTDI
                            CBC Član
                            • 14.12.2007
                            • 68
                            • Beograd

                            #14
                            Octavia 2.0 tdi
                            potrosnja mi je izmedju 7,5 i 8,5 litara... i to mesovite voznje, zato sto nocu voznja po NBG nije bas ista kao danju bulevarom... Tako da je to relativno mesovite voznje...
                            Sto se tice otvorenog puta najmanje mi je trosila od 5 do 6 litara Ibarskom na oko 100 km/h...
                            Dosta ljudi sto znam voze na plin i uglavnom im je potrosnja po gradu do 12l tako da je benzin+plin mnogo bolje(jeftinije)

                            Comment

                            • lancer
                              CBC Član
                              • 10.05.2005
                              • 20
                              • Novi Sad

                              #15
                              Dizel ce uskoro i kod nas biti skuplji od benzina. Tako je vec u 17 evropskih drzava. Time ce se jos vise relativizovati eventualne ekonomske racunice za i protiv dizela.

                              Comment

                              Working...
                              X