Dizel ili benzinac na plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Miki-
    Moderator
    • 09.11.2005
    • 708
    • Valjevo
    • Honda Accord coupe cg4

    #61
    Hehehehe stare dobre dileme dizel ili benzin+tng Eh nikako da vec jednom izmisle perpetumobile pa da se brate vozamo k'o ljudi .

    Uvek rado citam ove polemike pogotovu sto se iz godine u godinu stvarno menjaju osobine i perfomanse i jednih i drugih i vrlo je tesko izvagati sta je bolje kupiti. Citam ovo i razmisljam definitivno je canon forum gde dolaze ljudi koji imaju dosta znanja teh. potkovanosti i prate automobilsku industriju tj. ima dosta toga za nauciti ali naravno ima i (nerazumnih) iskljucivosti :

    @driverGT ...ne bih vozio dizel ni da trosi 1litar...

    zasto ? lose ide,slabo vuce sta od toga ? pogledaj onda kako ide bmw e46 330d i to karavan : http://www.youtube.com/watch?v=_hYh3oN63jE
    Kad bi probao jedan takavauto siguran sam da bi drasticno promenio misljenje o danasnjim generacijama dizela.Ja sam probao upravo ovakav 330d samo limuzina (2000-to 3000ccm/184 ps tiptronik itd) jer sam se dvoumio da pazarim taj auto ali sam na kraju ipak odustao (za sad) upravo zbog one druge strane medalje - losa nafta kod nas - skupe posledice i uopsteno odrzavanje za comon rail motore (i e46 uopste) je papreno i za sad ostajem na klasicnim dizelima kojima sam veoma zadovoljan .

    Brik i Djuka su prokomentarisali ono sto je meni bila vodilja kad sam sebi kupovao automobile a to je sto mladji auto iz omiljenih mi firmi ali sa nesto starijim generacijama motora tako sam i uzeo pezo 2000-to ali ne HDI nego obican 1.9d i volvo '98 sa 1.9 tdi motorom a ne dci (od '99-te krenuo) .Licno mislim da sam napravio dobre izbore jer me za sad (par godina) odrzavanje kosta minimalno automobili idu sasvim ok potrosnja pezo (nisam 100% siguran jbg malo je pa ne proveravam bas nesto) oko 6-7 litara volvo 6-8litara u svim rezimima .U oba ide klasican D2 tako da se uopste ne cimam oko kvaliteta nafte (samo redovno menjam filtere i to je to) .

    Prethodno sam imao xm-a 2.0 benzinca +lovato ,takodje imam samo pohvale za tu kombinaciju vozio sam tako 2 godine i zaista nisam imao problema apsolutno ni sa cim vezano za plin ,potrosnja se kretala od 9-14 litara plina u zavisnosti leto-zima ,grad,otvoreno . Pouzdanost plina maximalna.

    Znaci iz mog iskustva i jedno i drugo imaju svoje prednosti i mane a sitnice preovladjuju.
    Comon rail motori (jtd,hdi,cdi...)- savrsenstvo zaista ,odlicne perfomanse max ucinak, mala potrosnja ALI problematicno gorivo ,skupo odrzavanje Srbija brate daleko smo od sveta ...

    Benzin+tng prednosti svi znamo ali ja licno vise volim dizele iz prostog raloga sto su dosta jednostavniji za odrzavanje kao i prilikom eventualnih kvarova kod dizela je elektronika minimalna dok benzinci tu znaju da prave mnogo vece problemerotokomer,svecice ,kablovi bobina,komutator,ecu itd mnogo potencijalnih izazivaca kvarova zbog kojih te auto zna ostaviti bilo gde dok dizelima trebaju cisiti filteri, naravno dobra kompresija i vozi misko. Po mom misljenju su samom jednostavnoscu dizeli su pouzdaniji ali eto ni to ne mora biti pravilo-samo moje iskustvo


    Sve u svemu izabrati i jedno i drugo ima ZA I PROTIV ,e sad najbolje je ako je nov auto pa sta god on bio dizel ili benzinac -jos ako je firmin ihaaaa


    Btw: Dizeli mogu da trose jako malo secam se drugar je imao onog malo daihatsu sharade 1.0tdi sa tri klipa 1000ccm trosio je 3,5 litra nafte 90 i neko godiste a evo i za ostale neverne tome jedna slicka sa zadnjeg sajma u BG koliko malo mogu da trose naftarice




    Pozz
    Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      pa mogu malo da trose naftarice kada se voze kao puz

      još sada davnih 82-83 ili tu negde sela test ekipa u AUdi 80 benzinac i izvozala od Hamburga do Španije preko 2,000 km turu u komadu.(beše jedan od velikih uspeha Auto Bilda u reklamnom smislu)

      i potrošnja negde izmedju 3 i 4 litra ako se dobro sećam.

      možda da potražim članak.

      ali, opis vozača je bio....
      kotrljamo se autobanom, svi nam blicaju, obilaze nas kamioni, policija se pojavila i ponudila pomoć jer su mislili da smo u kvaru...prilazimo Minhenu, oseća se da gušimo saobraćaj.

      to još u doba kada je Nemačka bila prilično slabo razvijena po broju automobila, saobraćaj ne tako gust (gvozdena zavesa, uglavnom lokalni nemački), dosta različito od današnjeg opterećenja.

      vozili su u petoj tipa 50-60 km/h po ravnom...


      tada je to bilo gotovo naučna fantastika, mediji pisali, AUdi napravio fantastičnu reklamu.... a trik je bio u načinu upotrebe auta.

      u Nemačkoj su bili popularni Start Stop sistem, razne vodice za prištedu goriva, tablete za gorivo, VW izbacio posebne E Formel serije modela kao štedljive itd.

      Mercedes počeo da smišlja prvi menjač sa čak 5 stepeni..... energetska kriza je tada ličilo ko smak sveta.

      kod nas bonovi za benzin, sistem vožnje par- nepar po danima a po zadnjem broju na registarskoj tablici, uvedene zabrana vožnje motornih čamaca radi štednje (pardon, stabilizacije kako se to tada zvalo od strane Savezne Vlade i ondašnje Milke Planinc kao premijera iste)....

      ako slučajno pokreneš auto sa parnim brojem tablice u neparni dan, sledile su kazne, policija (pardon tada se to zvalo milicija pa još i narodna) imala blokčiće sa već naštancanim kaznama...

      socijalistička verzija energetske krize...

      ali normalna a kamoli brza vožnja i mala potrošnja bilo kog goriva teško da i danas idu u istoj rečenici, i pored obimnog razvoja i dalje je motor skoro pa isti kao pre 100 i kusur godina, i efikasnost sagorevanje je porasla tek možda 10tak % u zadnjih 20-30 godina.

      najveći napredak je na polju aerodinamike, a to opet posredno znači što manja brzina manja potrošnja.

      @miki, sve stoji za naftarice pre CR ere, pouzdane ne previše zahtevne mašine osim filtera. dugovečne doduše malo slabašne za današnje pojmove.
      no ne znači da su slabe po perfomansama za normalnu vožnju, samo nisu kao današnje nabildovane.

      nakon toga, CR era je donela gotovo isto toliko krcate elektronike, potencijalnih kvarova, uvela ECU protokomer i sijaset senzora... postalo je još gore od opisa benzinca koji si naveo.

      motori su postali žestoko nasvirani, vrlo prijatni za vožnju, buka se drastično umanjila, zima više nije problem...

      jedino im je cena održavanja i cena zahtevanog prečišćenog goriva podosta "nabubrila".

      uz sadašnje cene goriva i uopšte energije ne znam ko ne bi poželeo povratak u početak velike energetske krize iz 80tih kada je litar dizela stajao celih 0,50 dem ondašnjih a ložak još i za trećinu manje.



      za koju godinu kada gorivo dostigne 5 eura za litar, rado ćemo se sećati sadašnjih 100+- dinara i nešto preko eura za najskuplji vid goriva.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • CannoN
        CBC Senator XXL
        • 15.09.2007
        • 485
        • Beograd

        #63
        recimo motor troši 200 grama goriva za svaki kWh energije.

        Ova premisa nije nuzno tacna tj. varira zbog razlicitih konstrukcijskih resenja a ni onih 10% gubitka na prenosu nisu fiksni a moze i da ih nema(kontinualna transmisija).

        Ustvari zbog naprednijih konstrukcijskih resenja motora, aplikacijom novih materijala i tehnologija iskoristivost energije se konstantno povecava a potrosnja energenta samim tim smanjuje.

        Takodje se kod modernih automobila koeficijent otpora karoserije na vazduh konstantno smanjuje pa se time smanjuje i broj kilovata potrebnih da se odrzi zadata brzina. Ovaj Renault koji sam pominjao je jako aerodinamican a brick je negde gore napomenuo i zasto.

        Takodje imajte na umu da sam ja govorio o trenutnoj potrosnji dakle kada stvorim idealne uslove a prosecna potrosnja je nesto drugo.

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #64
          Kuckali smo u isto vreme a ti si bio brzi =]

          Energetska kriza se smesi

          Comment

          • driverGT
            CBC Veteran
            • 29.09.2004
            • 154
            • Zemun

            #65
            @MIKI ....rekao sam da necu voziti dizel ni da trosi litar.....i nisam iskljuciv.Mozda sam to rekao malo vise iz besa ,nego sto to stvarno mislim.Ali ipak vise volim benzinca.I nisam od onih koji stalno proracunavaju koliko je potrosio,pa da li da ga sad stisnem ili kasnije posto se blizi semafor pa da vidim i vozim ga u optimalnim obrtajima....Brate ....I sve to samo da bi ustedeo koji litar....Ma bas me briga da li trosi 6.57 litara ili 8.2 litra....
            A jos mi dajes za primer BMW od 3000 kubika i sa ko zna koliko konja i kazes kako dobro vuce...Besmisleno.Pa znam ja sta su novi dizeli,i kako vuku.Nisam ja bas neki primitivac i taj BMW je totalno neka druga tema i prica,ne znam sto si to spomenuo...A jesi li ti video novi audi RS4...benzinac je i da vidis kako vuce...iznenadio bi se
            Sledece sto cu kupiti kad budem u prilici bice benzinac i to turbo...To nisam vozio i to mi je zelja...I ostajem pri onome da je bolje benzinac pa cak i bez plina...Moj nacin voznje je takav da bi mi i dizel trosio puno i pre bi ga unistio nego benzinca A ako kojim slucajem budem postao taksista ili mi kola budu sredstvo sa kojim zaradjujem za zivot...onda cu traziti da na svaki nacin ustedim i da mi sto vise ostane.A sada litar ili dva goriva mi nista ne znace...Samo napunim do vrha i kad priteram kraju ja ponovo narokam i tako u krug...Necu da se opterecujem sa tim...A svako ima pravo da voli nesto drugo...Samo znajte da je ta bajka o potrosnji i o dizelima vec toliko izlizana da je to vise glupo raspravljati....Naravno da mala kola mogu da trose malo...Pa i fabija benzinac koju ima brat trosi 5 litara kada ides 100 na sat konstantno... kao i dizel...Nije to duplo razlika kako se prica..Vec jedno 20 % do max 30% u korist dizela...

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              #66
              Moj dizlo sa 100km/h trosi 3.7l
              Uvek ce benzinci trositi vise, takva im je priroda...
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #67
                Interesantan podatak, 3,7 litara na 100 km!

                Pretpostavljam da mislish na vozhnju na otvorenom, i to u nekom totalno "penzos" modu, jer jedino tako postoji bar teoretska shansa da je tolika potroshnja...

                ...obzirom da chak ni sam Opel u fabrichki navedenim podacima nije naveo toli(c)ku potroshnju, a proizvodjachi su i inache vrlo "optimistichni" kad navode podatke o potroshnji...

                Opel:

                Corsa 1,3 CDTi fuel consumption figures (in liters per 100 km) urban/extra-urban/combined: 5,7/3,8/4,5


                Ako prichamo o meshanom rezhimu, onda postoje i mnogo benzinaca slichne zapremine koji troshe 5,5 do 6 litara, u slichnoj klasi automobila. Npr.:

                Mazda 2 1,3: 5,4 l
                Citroen C3 1,1: 5,9 l
                VW Fox 1,3: 6,0 l

                itd itd...

                Ne tvrdim da benzinci manje troshe i manje koshtaju shto se vozhnje tiche, ali je razlika obzirom na cenu goriva i napredak tehnologije (spushtanje potroshnje i kod benzinaca primenom savremenih upravljachkih sistema, shirom primenom direktnog ubrizgavanja benzina, boljom recirkulacijom gasova...) izmedju benzinaca i dieselasha slichne zapremine nikad manja. A i to ce se potpuno preokrenuti kad diesel bude na nivou cele EU skuplji od benzina mada je u odredjenim zemljama tako vec godinama, ali ta tendencija u poslednje vreme uzima sve vishe maha generalno gledano.

                O ceni odrzhavanja necu govoriti, valjda je tu bar jasno... A plus shto su eko-takse ovde praktichno simbolichne, nema ih. Kad (ako) situacija ovde bude kao u ostatku "normalnog" dela Evrope, gde se dieseli oporezuju za godishnju registraciju daleko skuplje od savremenih benzinaca, tek onda ce biti interesantno napraviti poredjenje.

                A do tad, uzhivaj u tih 3,7 litara...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • djukic
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2005
                  • 2526
                  • Beograd

                  #68
                  Ja sam vozao novu Corsu VAN 1.3 turbo dizel i stvarno je malo trosila. 2006 godine sa 1000 dinara sipao sam ravno do pola rezervoara. To se jednostavno nije moglo potrositi odnosno mnoooogo se prelazilo km. E sad sve je lepo islo dok jedan dan nije riknuo alternator (1400EUR-a cena) srecom zamenjen je u garantnom roku...
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #69
                    ...kad smo vec u off-u () pade mi i ovo "na pamet":

                    - prijatelj mi radi za jednu Dansku nevladinu organizaciju koja ima neki program ovde, zanatska obuka i slichno... Proshle godine sam u razgovoru sa njegovom sheficom ostao zabezeknut kad mi je dokazala da je za put od Korsora (njen rodni grad u Danskoj) do K. Mitrovice za gorivo potroshila "celih" 75 Evra

                    Dovezla se Lupom TDI (trocilindrash ), put nekih 2300 km...















                    ...ali se posla toga oporavljala dve nedelje
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • Sapcanin
                      CBC Senator XXL
                      • 13.12.2006
                      • 317
                      • BG
                      • Peugeot

                      #70
                      da, taj 1.4TDI je cudo koliko malo (ne)trosi....
                      Zaboravis kad sipas...
                      Poljoprivredne masine

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        #71
                        Originally posted by overspeed
                        Interesantan podatak, 3,7 litara na 100 km!
                        To je auto put, ravan k'o daska i brzina 95-100. Ako ga spustis na 85-90 konstanstno trosi 3.5l, ali probaj da tako vozis....

                        Inace, meni prosecno trosi 5.8-6.2, zeni 4.5-5.0.
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • -Miki-
                          Moderator
                          • 09.11.2005
                          • 708
                          • Valjevo
                          • Honda Accord coupe cg4

                          #72
                          Pa da malo polemisemo ...
                          @Brick
                          pa mogu malo da trose naftarice kada se voze kao puz Mig


                          Obicno nam se stavovi podudaraju ali ovog puta se ne slazem,najveca prednost dizela i jeste upravo u maloj razlici u potrosnji izmedju soliranja i brze voznje tj. ako vozim 90km/h potrosice 6l ako vozim 160km/h trosi 8l

                          još sada davnih 82-83 ili tu negde sela test ekipa u AUdi 80 benzinac i izvozala od Hamburga do Španije preko 2,000 km turu u komadu.(beše jedan od velikih uspeha Auto Bilda u reklamnom smislu)

                          i potrošnja negde izmedju 3 i 4 litra ako se dobro sećam.


                          Da i ja se secam tog clanka,naslovna strana autobilda mislim da je cak bio zeleni taj Audi 80 sa velikom nalepnicom na vratima (nesto na svapskom najstedljiviji blabla) Ali sad tu dolazimo do tvoje recenice :

                          pa mogu malo da trose "BENZINCI" kada se voze kao puz


                          @driverGT
                          Ma ok tvoja stvar i tvoje ubedjenje to je ok znam par ljudi koji vole benzince samo zbog mirisa koji osete nakon zesce voznje i nikad nece uzeti dizele iz nekog tako banalnog razloga recimo. E46 330D sam naveo jer je to DIZEL auto i ovde je to tema .Taj auto sam skoro probao i on bi svakom razbio iluzije o ovoj temi,a ujedno i kako bih pojasnio da je era starih i tromih dizela daleko iza i da su ovi danasnji motori savrsenstvo i prevazilaze mnoge benzince sa istom snagom po pitanju perfomansi (ks+obrtni moment=topovsko djule) a sve to sa duplo manjom potrosnjom u odnosu na benzince. Naravno to ima svoju cenu - skupo odrzavanje jos uvek bagovita elektronika ,nafta VRLO loseg kvaliteta ,ocajni servisi sa nekvalifikovanim strucnjacima za nove tehnologije dizela i sve to dovodi do toga da je najbolje uzeti ili nov auto sa dizel motorom pa ga vozati do kraja garancije i prodati ili stariji robusniji dizel koji guta sve malo bucniji ,vise trosi ali pouzdan i dosta prelazi treca opcija naravno benzinca sa svim prednostima i manama koje oni imaj pa ko sta voli .

                          Ja ne spadam u ljude kako si ih okvalifikovao "koji samo gledaju u rezervoar i mere potrosnju" - vozim normalno i brzo kako mi dune jer raspon je par litara za razliku od benzinaca gde potrosnja moze da varira bogami i duplo i posteno receno ja sam mnogo vise zavirivao i merio potrosnju dok sam vozio benzince jer na primer audi 100 je znao da mi srkne i 25 litara sa malo tezom nogom na gasu .Nego da ne mlatimo praznu slamu i jedni i drugi imaju prednosti i mana a svako bira sta mu vise odgovara

                          @overspeed
                          Nije tu nista cudno da je audi tako malo potrosio.2001 su testirali najstedljivije automobile tog vremena na testu (kombinovana voznja):
                          audi a2 1,2tdi sa prosekom na testu od 4,1l dizela ,Honda insight (hibrid benzinac+elektro )4,8 l benzina ,smart cdi 4,8l nafte,astra 1.7tdi 4,9l nafte,pezo 206 2.0hdi 5,2l nafte,toyota pruis (hibrid) 5,9 l benzina ,vw lupo1,4 16v 6,1l benzina i vw lupo 1.2 tdi 4.0l nafte kao najstedljiviji na testu
                          Zamisli danas posle 7 godina od tada koliko se jos toga poboljsalo ....


                          Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #73
                            tj. ako vozim 90km/h potrosice 6l ako vozim 160km/h trosi 8l
                            8litara dizela je daleko od priče o maloj potrošnji tipa 3 ili 4 litra.

                            ne znam, nisam čuo, nisam pročitao, nisam upoznao vlasnika, neman nikakvu info da postoji normalan auto sa dizel motorom srednje kategorije koji se normalno vozi i koji pri toj vožnji troši štedljivih recimo 4 litre a što uključuje i grad gde se inače provede najviše vremena.

                            zato sam naveo priču da ako se sa namerom cilja iskljčivo na što manju potrošnju i pri tome potpuno promeni normalna upotreba vozila da i benzinac, u odredjenim uslovima, može da bude štedljiv.

                            stoji da će uvek dizelaš imati manju potrošnju goriva od benzinca u litrima, ako ništa drugo već samim tim što se energija tj potrošnja meri u litrima.
                            a dizel je teži od benzina, tj treba manje litara za istu težinu pri poredjenju 2 goriva.

                            to je prosto tako, osobina goriva i nema veze sa modelom auta.

                            dizel je kao gorivo skuplje za proizvodnju od benzina, a manje ga se količinski troši.

                            koliko će koštati na kraju vožnja za 100km puta a to je ono što nas prevashodno zanima, danas odredjuje država svojim administrativnim merama.

                            u energetici odavno je matematika, logika, zdrava pamet, tržište i slično napustilo tu oblast i praktično se svodi na golu primenu sile monopola (oligopola), sile poreza i taksi, sile nametanja dobavljača.

                            LPG se nije kod nas i po svetu raširio stoga što ga se manje troši u litrima već zbog manje ukupne cene vožnje.

                            danas je gotovo isto, tj uporediva cena vožnje po km puta za plin i za dizel, pogotovu to važi za gradsku vožnju.

                            za novi auto dizel je nesumnjivo u ogromnoj prednosti.
                            ako ništa drugog izbor novih auta iz fabrike na LPG je vrlo skroman.

                            problem nastaje sa današnjim dizelima kada dodje vreme za prvi servis.
                            a to sigurno dodje, samo je pitanje kada.

                            i tu cela priča oko štedljive potrošnje pada u vodu jer se trošak popravke meri hiljadama litara goriva.

                            ko ima potrebu da u kratkom roku izveze puni kilometara sa novim dizel autom, taj izbegava problem kvara (novi auto u pitanju) tj cene jer ima garanciju a ušteda na gorivu je opipljiva.

                            kada dizel izadje iz garancije i predje 150 ili 200 ili 250 k km manje više nebitno i naidje kvar nečega... e tu nastaje nova realnost ekonomičnosti.
                            oni dizeli pre 2000te (ugrubo) i posle 2000te godine se po tom pitanju cene kvarova poprilično razlikuju, što i treba naglasiti pri poredjenju ukupnih troškova po km jednog auta kod nas.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #74
                              audi a2 1,2tdi sa prosekom na testu od 4,1l dizela ,Honda insight (hibrid benzinac+elektro )4,8 l benzina ,smart cdi 4,8l nafte,astra 1.7tdi 4,9l nafte,pezo 206 2.0hdi 5,2l nafte,toyota pruis (hibrid) 5,9 l benzina ,vw lupo1,4 16v 6,1l benzina i vw lupo 1.2 tdi 4.0l nafte kao najstedljiviji na testu
                              Zamisli danas posle 7 godina od tada koliko se jos toga poboljsalo
                              sa tog spiska bih odmah skinuo Prius i Insight jer je to nešto sasvim posebno, i teško uporedivo.

                              a ovi ostali, za 7 godina nije se gotovo ništa poboljšalo iz prostog razloga što je i dalje ista tehnologija obrade dizela kao goriva i isti način rada dizel motora.

                              ti pobrojani su sve izuzetno mali automobili, praktično najmanji mogući a ti testovi su testovi štedljivosti što će reći specijalnog načina vožnje koji odudara od normalnih , uobičajenih gde je grad osnova.

                              nema dizela koji po gradu 4 litra ili 4,8 litara nafte sa sve klimom, radijom, stajanjem u koloni, stajanjem na semoforima itd.

                              to je obična bajka, što se najbolje vidi kada se u praksi pokuša ponoviti rezultat testa...i ne dogodi se.

                              prosečan auto prosečnih 4,5 metara dužine i prosečnih 1300kg mase i dalje troši prosečno 7 litara (6-8) dizela.

                              još krajem 80tih Fiat Croma je imala deklarisanu potrošnju pri 90km/h od samo 3,9 litara.
                              naravno da nije ni približno toliko malo trošila u gradu.

                              Citroen Ax je bio poznat po maloj potrošnji dizela. ali auto je minijatura, veoma lagan, bez ikakve opreme za komfor, tipičan gradski štedljivi autić.

                              kao i Fiat126p, ili Spaček i slični ranije modeli kojima je potrošnja bila tu oko 6 litara ali benzina sa svom onom očajnom aerodinamikom i primitivnim karburatorima, platinama itd.

                              moja poenta, je manji i laganiji auto manja i potrošnja goriva jer je potrebno realno manje energije za pokretanje i održavanje kretanja.

                              državama se ne svidja manja potrošnja goriva, ako se bude još smanjivala u litrima administracija će povećati poreze, takse, akcize i slično. izmisliće porez na CO2 (što je u pripremi), takse za ulazak u grad, porez na nešto...

                              ali pomenuti mali automobili na testu koji su štedljivi imaju i male mogućnosti, i nisu pogodni da budu išta više od dopunskog drugog, trećeg, automobila u porodici.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • -Miki-
                                Moderator
                                • 09.11.2005
                                • 708
                                • Valjevo
                                • Honda Accord coupe cg4

                                #75
                                Da Brick u pravu si sto se tice Honde insight ona je bila experimentalni auto u to vreme ali toyota pruis je seriski auto tako da...

                                ti pobrojani su sve izuzetno mali automobili, praktično najmanji mogući a ti testovi su testovi štedljivosti što će reći specijalnog načina vožnje koji odudara od normalnih , uobičajenih gde je grad osnova.

                                Istina u pitanju su mali automobili i rec je bilo o najstedljivijim automobilima tog vremena (logicno moraju biti najmanji) ali nisi u pravu sto se tice nacina testiranja evo dokaza i skeniranog clanka pa proveri



                                državama se ne svidja manja potrošnja goriva, ako se bude još smanjivala u litrima administracija će povećati poreze, takse, akcize i slično. izmisliće porez na CO2 (što je u pripremi), takse za ulazak u grad, porez na nešto...

                                Slazem se zalosna istina ... ali opet u ovoj temi smo pricali o :dizel vs benzinac+tng tako da je to ipak za neku drugu pricu

                                ali pomenuti mali automobili na testu koji su štedljivi imaju i male mogućnosti, i nisu pogodni da budu išta više od dopunskog drugog, trećeg, automobila u porodici.

                                Paaaaa Over rece drugacije ...

                                - prijatelj mi radi za jednu Dansku nevladinu organizaciju koja ima neki program ovde, zanatska obuka i slichno... Proshle godine sam u razgovoru sa njegovom sheficom ostao zabezeknut kad mi je dokazala da je za put od Korsora (njen rodni grad u Danskoj) do K. Mitrovice za gorivo potroshila "celih" 75 Evra lool

                                Dovezla se Lupom TDI (trocilindrash Ljubomoran), put nekih 2300 km...


                                Salim se naravno slazem se Brick upotrebna vrednost ovih malisa je svedena na grad i nekih 100km maximalno ali da dizeli mogu mizerno da trose zaista mogu i to sam hteo da vam dokazem


                                Ovog puta nisi bas u pravu Brick, mislim da si previse pristrasan benzincima i to te remeti da das realan sud i pomalo baca senku na tvoje dokazano velikom opstem znanju i tehnickoj potkovanosti o omiljnoj nam temi .

                                Po meni axiom je da su dizeli danasnjice daleko ispred benzinaca po potrosnji perfomasama i ostalom ALI opsta situacija kod nas cene servisi i ostalo (da se ne ponavljam) doprinose da covek vaga sta je bolje kod nas voziti ,i to je mrtva trka ali to tako i treba reci koliko god covek preferira benzince!

                                Pozdrav
                                Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                                Comment

                                Working...
                                X