Dizel ili benzinac na plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CannoN
    CBC Senator XXL
    • 15.09.2007
    • 485
    • Beograd

    #46
    Onaj Patrol sto sam pomenuo pri maksimalnoj brzini moze da popije skoro 30l...

    Ovaj dci se ne vrti na velikim obrtajima pri tih 160-170km/h pa to doprinosi ekonomicnosti ali ponajvise komp jel da ubacuje vise goriva motor bi izvukao vise i potrosnje i brzine pa josi da turbina pravi veci pritisak bio bi 105ks a ne 86ks.

    Comment

    • driverGT
      CBC Veteran
      • 29.09.2004
      • 154
      • Zemun

      #47
      I da ima vecu zapreminu i vecu turbinu bio bi jos jaci
      Ne znam samo kako su uspeli da naprave da se motor od 1.5 l ne vrti na velikim obrtajima pri 170 na sat.....Ali ajde nije ni vazno...

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #48
        mali auto/ ceona povrsina uz mali aerodoinamicki otpor pa trazi manju pogonsku snagu, sto omogucava manje konjica odnosno duzi menjac za kretanje.

        manje potrebnih konjica manja i potrosnja.

        ostaje problem neelasticnosti motora odnosno losijeg ubrzavanja posto masu nije moguce (tek tako) smanjiti a ostaje slabasan motor.

        potrebna energija za pokretanje auta (i potrosnja goriva) raste sa porastom brzine na kvadrat.

        2 puta veca brzina, 4 puta veca potrosnja/potreba energije.
        4 puta veca brzina, 16 puta itd.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • driverGT
          CBC Veteran
          • 29.09.2004
          • 154
          • Zemun

          #49
          Pa sta smo onda zakljucili....ako potrosnja tako raste onda treba da trosi bar jeno 15 litara a ne 7...
          Taj mali auto na jedno 100 na sat trosi jedno 5 litara znaci ako bi isao 200 trosio bi 20 ....jel tako....Ovo je verovatno 99% tacno....Ma nije ni vazno koliko trosi....

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            #50
            Dizel pravi malu razliku da li je zima ili leto. Vrlo malo odstupa od potrosnje tj. nepravi pitanje da li je guzva ili nije. Za auto koji se vozi po gradu, mislim da je bolji dizel. Na plin se zimi dodaje i potrosnja benzina koja u slucaju da se voze kratke relacije sa dugim zadrzavanjima (hladan motor) moze biti i dosta velika.
            Naprimer meni Laguna zimi zna da predje i po 4-5km dok nepostigne temperaturu potrebnu za prebacivanje na plin. E sad ujutro krenes na posao koji je 10tak km udaljen i polovinu puta vozis na benzin!!!
            Tu se racunica nikako neisplati s benzincem.
            Leti je druga prica posto je gotovo trenutno prebacivanje na gas.

            P.S. Brick potrosnja neskace tako linearno!
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • CannoN
              CBC Senator XXL
              • 15.09.2007
              • 485
              • Beograd

              #51
              Ove podatke koje sam izneo je ocitavao komp - nisam nikada racunao prilikom dolivanja goriva.

              U mesovitom ciklusu po fabrickim podacima on trosi 4.2l na 100km a pri 100km/h je ocitavo nesto oko 3l potrosnje.


              driverGT

              Da li mislis da ovo izmisljam ili lazem? Ajde razmisli zasto bih?
              Niti posedujem taj auto niti bi ga ikada kupio jer mi takve mrcine ne trebaju.

              Ali ako ce ti biti lakse moze i ovako:

              Jeste provalio si me taj auto trosi 20l na 100km kao sluzbena Kia i zetov Volvo jer kako bi mogao da trosi manje ako oni trose toliko?! To se prosto kosi za zakonima fizike a ja sam bio dovoljno glup pa pomislio da to niko nece primetiti.


              Poruku izmenio: sri98

              Comment

              • ferry
                CBC Veteran
                • 31.01.2007
                • 101
                • Beograd

                #52
                Naravoucenije: ne veruj fabrickim podacima ni putnom kompu, preracunaj kad dosipas gorivo

                Comment

                • CannoN
                  CBC Senator XXL
                  • 15.09.2007
                  • 485
                  • Beograd

                  #53
                  Pa to moze da bude mada ne verujem da su odstupanja velika - nikada me nije zanimalo koliko realno trosi posto je sluzbeni auto ali mi je zato bilo simpaticno da se igram sa kompom i pedalom gasa

                  Lepo sto si spakovao one postove sri98 - ja dobio inspiraciju da se nasalim sa driveromGT tek posle pravdanja u prvom postu(prvoj polovini prethodnog sada) pa rekoh da ne editujem jer me nervira sto ostane poruka da sam editovao iako u vecini slucajeva samo popravim gramaticku gresku.

                  Malo smo se nepotrebno "zavukli" u ovu pricu cini mi se a ja necu vise da doprinosim jer ne mogu da se argumentujem u praksi...
                  ...voleo bih da se javi jos neko ko je vozio ovaj model pa da vidimo njegova iskustva.

                  pozz

                  Comment

                  • Sapcanin
                    CBC Senator XXL
                    • 13.12.2006
                    • 317
                    • BG
                    • Peugeot

                    #54
                    E ovako Punto sugavi 1.9D mi je trosio na autoputu pri 140-150 5.5l dizela nas 3 po 100kg u kolima, nema klimu.

                    Tata Telcosport 2.0TD sa 1.7tona trosi mi na autoputu pri 120 8l bez prikolice, a 10l sa praznom prikolicom po 2-3 litre vise sa teretom.

                    Mecka 300D pri 140 na autoputu oko 7l prazna oko 11 sa prikolicom i oko 14l sa teretom oko 100 na sat, nekad i samo 80 zavisno koliki teret

                    Mecka 200cdi pri 140 na autoputu iz nemacke na 525km je potrosio 25l sto je ~5l
                    sada je na carini, videcu jos detaljnu potrosnju.


                    Honda Civic 1.5VTEC mi je na autoputu pri 120 trosio 5.5l benzina
                    Pri 180 mi je trosila 10l sto i nije puno.

                    ovo su prosecne potrosnje u visemesecnoj exploataciji (osim za 200cdi)
                    Poljoprivredne masine

                    Comment

                    • ferry
                      CBC Veteran
                      • 31.01.2007
                      • 101
                      • Beograd

                      #55
                      Originally posted by CannoN
                      Pa to moze da bude mada ne verujem da su odstupanja velika
                      sve zavisi sta smatras pod tim veliko, ali odstupanje realne, od potrosnje na putnom kompu ide od 10 do 30%

                      Comment

                      • driverGT
                        CBC Veteran
                        • 29.09.2004
                        • 154
                        • Zemun

                        #56
                        Evo sta sam juce licno proverio...Golf 4 TDI 130 konja....Pri normalnoj voznji po lokalu bez neke ogromne guzve sa ponekim semaforom,kompjuter pokazuje oko 8.5 litara...
                        A ako dizel stvarno moze da trosi 5 litara pri 160 na sat onda svaka cast...Ja takvo iskustvo nemam ali nije mi cilj da se svadjam ili prepirem do besvesti jer me bas briga koliko trosi.Ja dizela voziti necu pa neka trosi i 1 litar...
                        Posle jucerasnje voznje citroena C5 dizel me smorio...Do 2000 obrtaja ne prima gas tj ima vrlo izrazenu turbo rupu,a onda kada od muke da bi povukao drzim veliki gas on me zalepi za sediste....To je naporno za voznju po gradu...bar mene nervira...A verovatno bi se navikao...ali opet sta znam..

                        Comment

                        • ferry
                          CBC Veteran
                          • 31.01.2007
                          • 101
                          • Beograd

                          #57
                          ma ljudi sve je jasno kao dan, ne moze 5l potrosnja pri tim brzinama i tacka, ko misli drugacije nek pogleda malo i neki test na netu, ima ih na stotine sa raznim vozilima, ljudi merili realnu potrosnju a ne onu sto pokaze glupi komp.

                          Comment

                          • CannoN
                            CBC Senator XXL
                            • 15.09.2007
                            • 485
                            • Beograd

                            #58
                            Ma niko nije rekao da trosi 5l pri 160km/h ali nemojte da se iscudjavate previse jer je i ta cifra na dohvat ruke inzinjerima.

                            ---

                            A ti ferry ako ti je jasno kao dan da to ne moze objasni i nama smrtnicima zasto ne moze?
                            Samo nemoj me sa objasnjenjima tipa javlja mi se i cuo sam nego kazi koji to mehanizam, fizicki zakon ili sta vec deluje pa zasigurno i za sva vremena sprecava auto da ostvari toliku potrosnju?

                            Comment

                            • ferry
                              CBC Veteran
                              • 31.01.2007
                              • 101
                              • Beograd

                              #59
                              Evo objasnjenja, nema nikakovog mehanizma cista empirija. Prosto napunis rezervoar, onda pravac na autoput recimo prema Nisu, stotinak km. na tamo i nazad trudis se da budes na 160-170 gde god moze, a onda opet na pumpu i videces da nema nista od 5l/100km.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                potrošnja možda može i ovako da se proceni.

                                recimo motor troši 200 grama goriva za svaki kWh energije.

                                dok dodje do točka i prenese se na podlogu neka se izgubi 10% energije u menjaču, diferencijalu, ležejevima točka, gumama.

                                to znači da naš motor mora da potroši 220 grama realno za nominalnu snagu auta, onu iz papira.

                                ako se vozi recimo 160km/h i potrebno je recimo 50kW snage.

                                tokom jednog sata vožnje, potrošiće se 50kWh energije odnosno 50x220grama, 11.000 grama odnosno 11kg goriva.

                                11kg goriva je oko 14litara goriva.

                                imamo, 14 litara goriva, jedan sat vožnje, utrošenih 50kWh energije i predjenih 160km.

                                kada svedemo na uobičajenu meru, imamo 8,75 lit/100km puta.

                                e sad, to je pretpostavljena idealna situacija bez vetra, bez kočenja, bez preticanja, bez nagiba puta bilo podužnog ili bočnog, idealno priračunat menjač tako da motor radi na granici bez rezerve snage, da je broj obrtaja baš onaj idealan sa najefikasinijim sagorevanjem, da je vazduh kroz koji se vodi čist i bogat kiseonikom, itd itd

                                nekakva hipotetička idealna kombinacija desetina faktora.

                                e sad sve to prevedemo na realni život i stanje saobraćaja, goriva, motora, vazduha, stila vožnje, pritiska u gumama....

                                i recimo da je +30-40% ono što se može očekivati u stvarnosti, od slučaja do slučaja.

                                onih 8,75 se penje i do 12,25 litara dizela.

                                možda manje, možda čak i više zavisno od linearnosti i elastičnosti motora, proračuna menjača, aerodinamičkih otpora itd.


                                ja sam krenuo od 200grama za 1kWh što je mislim vrlo štedljiv motor, pa su i ove litraže neka donja granica.

                                po tabelama se obično uzima da 1litar dizela može da obezbedi prilikom idealnog sagorevanja oko 10kWh termičke energije (kada se zapali).

                                kako naš motor ima tu negde oko 40% iskorišćenje termičke energije, praktično 1 litar dizela daje tek oko 4kWh energije.

                                ------------------

                                drugi mogući metod procene potrošnje je da za datu brzinu znamo broj obrtaja motora, iz krive snage motora odredimo koliko je to kW snage pa zatim dodamo sve prateće gubitke.

                                time stižemo do energetskog efekta u kWh koliko se troši.
                                taj broj kWh podelimo sa 0,40 (ili 0,35 sa marginom sigurnosti da je bliže realnim gubicima) i dobijemo direktno u litrima koliko se očekuje potrošnja za dati režim vožnje u stabilnom stanju.

                                bez ubrzavanja, uspona, kočenja, itd....


                                uglavnom, što veći po površini čeonog preseka, što lošije aerodinamički i što veće mase to i zahtev za potrebnom energijom pokretanja auta raste.

                                još i ako motor+ menjač+ dif nisu idealno uklopljeni za datu željenu brzinu i tu se gubi energija.

                                sve u svemu dosta komplikovano u realnom vremenu proračunavati, pa čak i bord kompjuter ne uspeva uvek dovoljno da pohvata sve varijable, ali na kraju klasičan metod sipano litara/ predjeno kilometara na dužem uzorku predjenih kilometara nepogrešivo pokazuje prosečnu potrošnju.

                                već i samo gorivo različitih mešavina ima različit energetski sadržaj a time i potrošnja u litrima je različita.

                                naftna industrija "mudro" ne prodaje gorivo na kilogram što bi značilo da prodaje (pouzdanije merivu) energiju već na litar što je mnogo zgodnije za manipulacije sadržajem energije.

                                sve u svemu, koliko god da troši teško se može bitnije uticati na količinu goriva, a najviše utiče vozač i njegovo planiranje vožnje-
                                što manje ubrzavanja, što manje kočenja, što manje stajanja u mestu, što ravnomerniji ritam i održavanje fiksne brzine...

                                što će reći tempomat u glavi
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X