samo da nahvalim servis PILOT kod Sapca, zamenio sam pumpu visokog pritiska (65e sa zamenom) i sredili mi struju (nije hteo da pali na benzin od kad sam ga uzeo (samo je vozen na plin!), decaci sijaju znanje u vezi xm-a, uglavnom imaju delove i ne uvaljuju lose, odradili su mi i zakljucavanje da dugme za 10 min. pozdrav svima!
CITROEN XM
Collapse
X
-
U petak sam zamenio lezaj tocka. Inace cena lezaja se krece od 2250din za neki italijanski do 5600din.
Ono sto je interesantno je ABS. Naime prilikom zamene sam ocistio zupce na homokinetickom i sam senzor. Ciscenje: meksa celicna cetka i alkohol na kraju. Posle toga nemam vise poruku ABS OUT OF USE
P.S. Po ko zna koji put losi kontakti ubise ovaj auto, vec sam sumnjao na kompjuter ABS-a ili smu pumpu, kad ono samo los kontakt senzora
Sve u svemu meni sa standardnim alatom trebalo je oko sat vremena za celu operaciju i tom prilikom promenio sam i kuglu koja mi je bila sumnjiva...
Comment
-
-
Evo gledam i spremam se da ocistim i na drugom tocku senzor, da proverim lezaj i kuglu, cisto da iskoristim lepo vreme...
Comment
-
-
Hladna jutra i ja vec nekoliko dana pokusavam da ukljucim grejanje na XM-u.
Okretanje rucice nedaje nikakav rezultat. Naravno opet je trenutak da se podvucem ispod kontrolne table i da probam da resim stvar.
Ajd dok sam u kancelariji da prikazem i jednu od boljki XM-a i zasto je izgubio bitku:

Naravno ovo je treci blok masa. Imate konektore za masu vezane srafom za masu automobila. E sad ovi konektori nisu toliko ugrozeni jer su ipak zaklonjeni tablom i nemaju direktan kontakt sa vlagom. Ali isti tip konektora koriscen je i u motorskom prostoru. Kada pocne da vas zeza elektrika u automobilu prvo sredite konektore. Uzmete sve ove zice, isecete vrhove i namotirate O konektore i sve to spojite na sraf 6mm koji drzi ceo blok masa. Na ovaj naci (koji vas kosta 100din) resili ste 99% problema sa nepouzdanom elektronikom XM-a. Da su ovo uradili na vreme XM bi bio daleko popularniji i uspesniji
Comment
-
-
Ali zma i dalje pa sam pristupio daljem rasturanju table:
1. Skinuo sam donju plastiku (oko rucice za otpustanje rucne kocnice)
2. Skinuo sam blok s masama
3. Dosao sam do kontrolera klapne za grejanje:

Pricvrscen je sa dva krstasta srafa (potreban vam je mali krstak)

Kad se skine izgleda ovako, zupcanik pomera klapnu u skladu sa informacijom dobijenom od rucice za grejanje i termometra u kabini.

Naravno proizvodjac je VALEO a ko bi drugi?

Ovo je posledica problema s grejanjem, slomio se zupcanik!!!
Odmah sam pomislio da ih mozda mogao i da napravim slican ali uzrok problema nije u zupcaniku vec u sistemu kontrole polozaja zupcanika:

Ovde u gornjem desnom uglu vidite zupcanik spojen sa potenciometrom koji odredjuje polozaj klapne. Jednostavno zaprljao se ili je propao i nije saopstio motoru krajnji polozaj (iskljucenje) sto je dovelo do loma zupcanika.
EPILOG:
Za sada sam rukom prebacio klapnu na grejanje i trazim odgovarajuci ispravan polovan kontroler.....
P.S. Sad mi je bar toplo, jedino kad iskljucujem grejanje moram da se zavucem ispod kontrolne table i da ruku duboko zavucem i prebacim rucno klapnu, ali stacete bar mi je voznja interesantnija...
Comment
-
-
ratkapne....
UPOZORENJE
Jedva sam (dva meseca po Srbiji) nabavio dva plasticna poklopca za alu felne i montirao ih, (doneo mi xmovc iz Slovenije svaka mu cast i jos jednom hvala!), nalazio sam xm-ove sa tim poklopcima i nisam hteo da skinem ni jedan, jer je verovatno neki ljubitelj, pa nije fora, ali sad kad mi je nocas, neki dripac skinuo na parkingu obe (da mu j... sve po spisku! naci cu ga... nema mnogo xm-ova...obelezeni su poklopci tako da ce da zapamti...
). Sad gde god vidim SKIDAM poklopce bez ikakve grize savesti... muka mi je od skotova, postacu i ja skot.
Comment
-
-
Diso nisam ja majkemi, ja imam celicne felne...
E sta jos ima da se uradi na XM-u.... Bice samo malo vremena...
Comment
-
-
Pukla mi je sajla za kilometar sat....
Boze ima li jedna nedelja da mu nesto nefali?!!!
Comment
-
-
Pa nema, Djuko, zato su auti koje vozimo tako jeftini (u odnosu na pocetnu cenu)... Posle 15 i kusur godina eksploatacije stalno nesto fali. I sad zamisli jednog Nemca, koji pritom ne ume vodu da dolije u posudu za prskanje stakla, da ima zajebancije svake nedelje i nesto da prcka i cacka, kad im je dobar dan u servisu sto evra...
Sa druge strane, sto vozis "kvarljivog Francuza", a ne mercedes 123 ko moj poznanik taksista, kome nikad nista ne fali
... A svaki put kad udjem u dvoriste, auto stoji razvaljen na klocnama
Ali naravno, to su sitnice, NJEGOV auto se ne kvari, a MOJ I TVOJ auto se kvari...
"Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."
Comment
-
-
Dobro nisam se puno iznervirao, 260 din kod Boban sajle i sajla je zamenjena.

Prvo sam odvio torax zavrtnje (po jedan sa svake strane table)

nezno sam skinuo poklopcice sa srafova naravno pre toga.

Poklopac sam povukao i skinuo pazeci na zabice (znaci odsecno ga povucete)
Kad se skine poklopac ostaje da se jos odviju 4 lako vidljiva srava i tabla je skinuta

Ja sam skidao tablu najvise zbog pregorelih sijalica. Sad svetli ko novogodisnja jelka
Inace se sajla sastoji iz 2 dela prvi ideo od table do motorskog prostora a drugi koji puca do menjaca (pinjona).
Inace moja originalna sajla popravljana je od strane nekog balkanskog sustera koji je umesto zamene puknute jednostavno zalepio staru izolirkom??? Kako je to drzalo nije mi jasno ali je drzalo
Comment
-
-
Pa koji deo sajle ti je pukao, do menjaca ili do table?
Moja sajla je takodje iz dva dela i posto mi nije radio kilometar sat skinuo sam instrument tablu i zamenio taj deo sajle. Sad mi sat radi ali mi kazaljka podrhtava tj. skakuce na manjim brzinama. Predpostavljam da treba da zamenim i donji deo sajle. Ako ti je pukla sajla do menjaca zasto skidati instrument tablu? Il sam ja jos pospan pa ne kontam nesto...?
PS. Dodatak... E stvarno sam....
Pa kako si mogao znati koji je deo pukao pre nego sto skines....
Nema veze, moji kapci su teski.........
Ko prvi devojci - sam u nju upada!
Comment
-
svaki put kad citam djukine akcije, voda mi podje na usta.
Comment