Lancia Delta.

Projekat zasnovan davne 1979. na bazi Fiat-a Ritmo dizajnirana sa strane Giogio Giugaro-a. Ovaj je nesumnjivo jedan od najboljih i najuspeshnijih ostvarenja kompanije Lancia, u pocetku sedan verzija, a posle extremni hatch back...
1985. Lancia priprema model pod oznakom S4 i ulazi u reli sampionat ali tu nije ostala zadugo posto je FISA ubrzo (1986.) ukinula neogranicenu grupu B u kojoj je Lancia ucestvovala sa svojih 480KS.
1987. Trkacku Delta-u priprema Abarth i nastupa era Lancia carstva, sa Juhom Kankunenom osvaja duplu titulu proizodjacha i vozaca.

Motivisani i inspirisani uspehom, ljudi iz Lancia-e zapocinju proizvodnju modela Lancia Delta HF Integrale koja je integrisala "sportsku" i "civilnu" verziju Delta-e. S'obzirom da su u grupi A striktno zabranjene ikakve modifikacije tela automobila, te je prakticno serijsko telo Delta-e vozheno na reli sampionatu... Sasija je prakticno ucvrscena, promenjeno je vesanje automobila, zamenjen kocioni sistem sa jacim i pouzdanijim. Tajna uspeha je definitivno bio integralni pogon na sva cetiri tocka (na Ferguson osnovi) sa prenosom snage na zadnje tockove od 53%... Fiat je bio zaduzen za sam motor automobila i pravio je unapredjenja u svakom segmentu. Svi motori od 1989. su 16v i iz 2l uz turbo isporuchuje 200ks.

Evoluzione
1991. Lansira se update Lancia Delta-e, ponovo inspirisane reli takmichenjima, a i potrebnim brojem automobila zbog homologacije... Ovu Delta-u od drugih izdvaja, pre svega povecano rastojanje tockova (i prednjih i zadnjih), a s'obzirom da je po pravilniku reli takmicenja bilo zabranjeno da tockovi budu istureni van karoserije automobila Lancia uvodi popularne siroke blatobrane koji dan danas nose ime Evoluzione. Josh puno modifikacija je odradjeno u samom telu ovog sampiona, od kocnica preko vesanja, svetlosne grupe i zadnjeg spojlera, a sva poboljsanja su odradjena kako bi auto bio kompaktniji i izdrzljiviji, motor je narastao do 210ks.

Evoluzione II
Finalna serija slavne Delta-e Integrale koja se nikada nije takmicila (zvanicno) na svetskom reli sampionatu i napravljena je u cast sest svetskih titula. Poboljshanja su bila "civilnog" karaktera i sastojala su se od boljeg audio sistema, Recaro sedista, 16' felni...
Specijalna Izdanja
Club Italia Najredje izdanje Delta-e (napravljeno samo 15 komada), prepoznatljivo po natpisu "Club Italia" napred i pozadi
Martini 5 i 6 Napravljene povodom proslave 5. i 6. titule sa Martini prugama sa strane Evoluzione I (5. proizvedeno 310 kom, 6. - 400 kom)

Poslednje Izdanje Proizvedeno 250 automobila obojenih u crvenu boju, a specificni su po tome sto imaju po simetricnoj osi plavu crvenu i zutu (tanku) prugu...
Lancia Delta je svojevremeno bila najpripremljeniji automobil za reli takmicenja, a i van autosporta je zadrzala ekvivalent agresivnog hatch-a koji je dugo vremena bio sinonim automobila iz snova...
Cinjenica da je suvereno vladala na reli sampionatu od 1987-1992 govori umesto bilo kakve slike ili teksta...

Projekat zasnovan davne 1979. na bazi Fiat-a Ritmo dizajnirana sa strane Giogio Giugaro-a. Ovaj je nesumnjivo jedan od najboljih i najuspeshnijih ostvarenja kompanije Lancia, u pocetku sedan verzija, a posle extremni hatch back...
1985. Lancia priprema model pod oznakom S4 i ulazi u reli sampionat ali tu nije ostala zadugo posto je FISA ubrzo (1986.) ukinula neogranicenu grupu B u kojoj je Lancia ucestvovala sa svojih 480KS.
1987. Trkacku Delta-u priprema Abarth i nastupa era Lancia carstva, sa Juhom Kankunenom osvaja duplu titulu proizodjacha i vozaca.

Motivisani i inspirisani uspehom, ljudi iz Lancia-e zapocinju proizvodnju modela Lancia Delta HF Integrale koja je integrisala "sportsku" i "civilnu" verziju Delta-e. S'obzirom da su u grupi A striktno zabranjene ikakve modifikacije tela automobila, te je prakticno serijsko telo Delta-e vozheno na reli sampionatu... Sasija je prakticno ucvrscena, promenjeno je vesanje automobila, zamenjen kocioni sistem sa jacim i pouzdanijim. Tajna uspeha je definitivno bio integralni pogon na sva cetiri tocka (na Ferguson osnovi) sa prenosom snage na zadnje tockove od 53%... Fiat je bio zaduzen za sam motor automobila i pravio je unapredjenja u svakom segmentu. Svi motori od 1989. su 16v i iz 2l uz turbo isporuchuje 200ks.

Evoluzione
1991. Lansira se update Lancia Delta-e, ponovo inspirisane reli takmichenjima, a i potrebnim brojem automobila zbog homologacije... Ovu Delta-u od drugih izdvaja, pre svega povecano rastojanje tockova (i prednjih i zadnjih), a s'obzirom da je po pravilniku reli takmicenja bilo zabranjeno da tockovi budu istureni van karoserije automobila Lancia uvodi popularne siroke blatobrane koji dan danas nose ime Evoluzione. Josh puno modifikacija je odradjeno u samom telu ovog sampiona, od kocnica preko vesanja, svetlosne grupe i zadnjeg spojlera, a sva poboljsanja su odradjena kako bi auto bio kompaktniji i izdrzljiviji, motor je narastao do 210ks.

Evoluzione II
Finalna serija slavne Delta-e Integrale koja se nikada nije takmicila (zvanicno) na svetskom reli sampionatu i napravljena je u cast sest svetskih titula. Poboljshanja su bila "civilnog" karaktera i sastojala su se od boljeg audio sistema, Recaro sedista, 16' felni...
Specijalna Izdanja
Club Italia Najredje izdanje Delta-e (napravljeno samo 15 komada), prepoznatljivo po natpisu "Club Italia" napred i pozadi
Martini 5 i 6 Napravljene povodom proslave 5. i 6. titule sa Martini prugama sa strane Evoluzione I (5. proizvedeno 310 kom, 6. - 400 kom)


Poslednje Izdanje Proizvedeno 250 automobila obojenih u crvenu boju, a specificni su po tome sto imaju po simetricnoj osi plavu crvenu i zutu (tanku) prugu...
Lancia Delta je svojevremeno bila najpripremljeniji automobil za reli takmicenja, a i van autosporta je zadrzala ekvivalent agresivnog hatch-a koji je dugo vremena bio sinonim automobila iz snova...
Cinjenica da je suvereno vladala na reli sampionatu od 1987-1992 govori umesto bilo kakve slike ili teksta...
Comment