Potrebni su mi:
radionicka uptstva
elektronske seme
itd...itd..
U principu svaki pisani dokument koji moze da mi pomogne pri popravljanu i doterivanju gospodjice Lancije HF 4WD 2.0 turbo 87 god.
U vreme kada je turbopunjač razvijen do mere njegove upotrebljivosti u putničkim automobilima, mehanički punjač već je imao višedecenijski staž upotrebe. Počev od dvadesetih godina prošlog veka oni su činili najmoćniju tehniku povećanja snage trkačkih motora i nije nikakvo čudo da su konstruktori bili nestrpljivi da isprobaju kombinaciju dva tipa punjača.
Tipičan primer primene koncepta dvostrukog prehranjivanja jeste Lancia-Abarth S4 koja je reli stazu zvanično ugledala 1985. godine u grupi B ?supercar? i pobedu odnela na samom debiju. Iz skromnih 1759 ccm ukupne zapremine, motor reli verzije je izvlačio preko 470 KS!. Da bi agregat preživeo puna opterećenja, stepen sabijanja morao je biti spušten na 7,6, a turbopunjač je preuzimao prehranjivanje na sebe tek posle 5000 o/min.
Motor je bio veoma bučan, što je sprint do 100 km/h za oko 5 s činilo još zastrašujućim za vozača. Zamislite otimanje podivljale zveri uz gromovit urlik dok vas sila inercije snažno utiskuje u sedište. Ukoliko pođete i korak dalje i zamislite rizik sa kojim se prolazi kroz krivudave mediteranske puteve reli staza, znaćete da je bilo samo pitanje vremena kada će neko izgubiti glavu u jedva tonu teškom projektilu. Kada se to 1986. godine i desilo (tokom Korzikanskog relija smrno su stradali Henri Toivonen i Sergio Cresto) bilo je jasno da se igra na ivici smrti mora prekinuti. Sa ukidanjem grupe B i S4 je otišao u istoriju noseći veliku senku iznad svog imena.
Comment