taj hp nije smisljen i dizajniran u kini a to je jako bitno. kinezi prave vecinu stvari koje nas okruzuju i te stvari funkcionisu kako treba, to nije sporno ali ne smisljaju vec samo sklapaju, jer su jeftiniji kao radna snaga. proizvodnja automobila je davno prestala da bude puko sklapanje metala na gomilu. postoje patenti, zastita prava i sto nekih gluposti koje kinezi nece platiti jer ce taj njihov proizvod biti u istom cenovnom rangu kao i bilo koji drugi. iskopirace sve, da na oko lici a unutra krs i lom.
Gresis, sve je Kina osim dizajna, vizuelnog, sve ostalo se radi u Kini i Taiwanu.
Istina je da kinez nece platiti patent ali ce nauciti jer je takav zakon. Svaka investicija u Kinu mora biti pracena sa 50% domaceg kapitala. Nakon par godina "egal" vlasnistva, kinezi cesto isplacuju strance i ostaje im sve,pa i know how.
Zapadnjaci na to pristaju, nemaju ni oni mnogo izbora, moraju da prave u Kini jer je samo tako dovoljno jeftino, a za uzvrat dele know how.
Naravno, u Kini se ne pravi high tech roba, ali automobili to odavno nisu.
Ne kazem da Cherry valja, ali se slazem sa Migunom, po cemu to vecina ovde zakljucuje da ne valja ? Po tome sto pise Made in China ?
Pa i cuveni iPhone je mada in china pa ga zeli 90% planete. Sto se tice automobila, pa ne prave kinezi auto a'la Audi RS4 ili Hondu. Proizvode 1.5 motore sa 100ks, to je odavno prestalo da bude spansko selo, kao i klima uredjaj, trap, centralna brava itd.
Ponavljam, ne znam kakav je Cherry brand, da je cena visa od ocekivane, slazem se, ali i dalje ne mogu da tvrdim kakvi su, nemam iskustvca, kao i svi ostali u ovoj diskusiji.
ono sto ja mogu da potvrdim je da je made in china pod kontrolom nekog ili neceg sa zapada vrlo zadovoljavajuceg kvaliteta i veka trajanja. ali ono sto oni samostalno rade, bilo da je u pitanju kopija neceg ili njihov izvorni proizvod je vrlo kratkog veka. da li zasto sto ima je kontrola kvaliteta slaba ili sto korisite materijale slabijeg kvaliteta kvaliteta, ne znam. o zavrsnoj obradi necu ni da govorim jer ona ne postoji. da se razumemo, nisu kinezi izmislili plagijat. mnogo pre njih su turci to radili i dobro se secamo svi kako je to izgledalo.
Puna mi je kuća kineskih stvari, kompjuteri, tv, muz. uređaji i sl. A i bio sam tamo, doduše u turizmu, ne u poslovnoj poseti.
Nemam averziju prema zemlji porekla. No, automobil nije isto što i tastature, digitron i sl.
Tastatura prođe neku kontrolu kvaliteta (ona Q.C. nalepnica pozadi), ali ja i dalje volim kad neko zvučno ime stoji na toj tastaturi, iako su sve )baš sve) pravljene u Kini. Tastatura ne mora proći crash test, ne ide opuštenih 130km/h autoputem, ne mora da prođe test severnog jelena, ne mora da ima ABS ...
Automobili se mogu praviti i prodavati za (relativno) male pare.
To je pokazala SEKa, koja je naterala sve proizvođače da snize cene i pokažu koliko, zapravo, auto može biti "jeftin".
Ako jedan dokazani koreanac ili evropljanin, čak i japanac, može da se kupi za 10-12K eur, odakle onda pamet uvozniku višnje da se cenovno gađa s takvim konkurentima a da to ne potkrepi nečin drugim (kvalitet, garancija, servisna mreža, jeftinoća održavanja, ima još gomila toga...)?!
Zverko, o tvom prošlom odgovoru na moj post neću da trošim mnogo reči jer tvoje shvatanje automobila se totalno kosi sa mojim. Ja iz inata ne bi vozio to što ti voziš iz više razloga, a prvi je pouzdanost starog auta (pa bio on i BMW). Ja sam lood jer imam "skupa svetla" i vozim kantu Yarisa a ti si malo malo pa kod Bate u servisu. Tako da nisi merodavan što se kriterijuma u vezi auta tiče. Pa tvoje gume na tom tvom BMW-u su iz Kine, o čemu to pričamo ovde?!
O završnoj obradi nekih evropskih automobila neću ni da trošim tastaturu, samo molim zainteresovane da uđu u Sandero ili Dustera ili Zunta ili...
U pravu je Uzelac kad kaže da nije auto svetsko čudo i high tech roba pa da samo Nemci mogu to da naprave. A ko kaže da je motor iste zapremine bolji sa 8V a ne sa 16V taj nije normalan. Svi gore pomenuti "evropski" automobili su 8V a svo to đubre iz Chery-ja je 16V ( a motor dizajnirali austrijanci i nemci) sa100.000km garancije.
P.S. Dajmo budimo barem objektivni ako nismo vozili nešto.
svoje misljenje zasnivam na prozivodima koji nas okruzuju a dolaze iz kine(pri tome ne mislim na hp, nike, logitech vec na proizvode koji su smisljeni ili iskopirani i napravljeni tamo) i na tome sto sam seo u tog čerija i "opipao" sedista, volan, tapacire, plastiku i ne svidja mi se. za ovo prvo mozda su krivi i uvoznici koji u cilji izvlacenja maksimalnog profita, kupuju robu trece, pete ili van klase. nisam imao priliku da provozam čerija, odem u servis, sacekam poneki deo ili dva, vidim potrosnju goriva, ulja, rashladne tecnosti. na cemu vi bazirate svoje poverenje? odkud bas čеri da valja pored svega ostalog sto dolazi iz PRC-a i evidentno ne valja? imate li neke konkretne primere kvalitetnog kineskog proizvoda? skutera, zubarske stolice, stone lampe, kese za djubre. svakako je tema otisla u off, pa da vidimo sta tacno uliva poverenje u kinesku auto industriju i to u trenutku kada ni za ove "nase", evropske nismo sigurni da znaju sta rade.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Ako jedan dokazani koreanac ili evropljanin, čak i japanac, može da se kupi za 10-12K eur, odakle onda pamet uvozniku višnje da se cenovno gađa s takvim konkurentima a da to ne potkrepi nečin drugim (kvalitet, garancija, servisna mreža, jeftinoća održavanja, ima još gomila toga...)?!
U potpunosti se slažem sa tobom u vezi cena "višnji"! I tim korejancima je trebalo vreme da bi se dokazao, a na početku su ljudi isto o njima pričali kao o kinezima sad.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
ne prica radi price nego tesno mi ga skroji nane. poceli smo od juga, preko nekog clia umedjuvremnu smo usli malo u pare i sad sve znamo , imamo 2m, plavu kosu i hebemo samo ribe sa velikim ****ma...
Ma ne bre, ubedili ste me da su kineski automobili loši i da se raspadaju. kako kažu stari ljudi "ako ti troje kaže da si pijan, čak i ako nisi ti legni i pretvaraj se".
Što bih se raspravljao ovde i "ubeđivao" ljude u vezi nečega. Ovako ispadoh "glasnogovronik" Chery-ja, što mi uopšte nije bila namera. Hteo sam da ljudima malo objasnim da je Kina nešto malo više od kineskog tržnog centra na Novom Beogradu, ali većina ljudi će uvek gledati na sve iz Kine kroz prizmu kineskih jeftinih prodavnica. Živi bili pa videli, ali pretpostavljam (tačnije, siguran sam) da će velika većina ovih forumaša za 10-20god voziti baš te kineze.
E ovo je moj zadnji post u ovoj temi, a vi ožežite opet.
za 20 godina ko ziv ko mrtav, ali sam ubedjen da necemo voziti bas tog čerija sto se trenutno prodaje.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment