Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)
Nije država za sve kriva ali za ponešto i jeste.
Konkretno za TNG je kumovala na dva načina:
1) Propisom (famozne Uredbe) da je minimalni kapacitet skladišta 3000tona umesto kao 1000tona do sad. Ovo je izbacilo neke manje igrače (možda dugoročno dobro ali kratkoročno smanjuje konkurenciju).
2) Remontom Pančeva u "nevreme". Za ovo je kriva 49% ali ... Jeste par rafinerija imalo remonte u isto vreme ali ovo dokazuje samo da "truli zapad" nije truo zato što se nama tako čini nego zato što su organizovani a mi na (divljem) Iskoku slabije organizovani.
Kako god, umesto 70,5 do 72din. mogli smo da imamo i cenu od 65 do 68din. što ipak nije isto.
I mogli smo da imamo benzin po 125 do 130din. doduše.
Kako god. Evro slabi (makar svakog čuda za 3 dana dosta), dinar jača, naftaši samo skupljaju kajmak.
Naravno kako Dejan Šoškić (Guverner NBS) reče (parafraza): prvi kvartal a naročito februar (pogodite zašto) i mart, pa do kraja marta, biće infatorni (inflacioni). Očekuje min. 11% na godišnjem nivou a max. 14%.
Čitajte min. 14% a može i svih 22% (nikad neće priznati niti će Zavod za Statistiku to tako izračunati).
Dakle obrnite min. i maksimum a ovaj drugi (max. od min.) pomnožite sa DVA (100%).
Osim ostalih "sitnica" koje će sigurno uticati, GLAVNI razlog za ovo (pomenut ali onako kao da se radi o španskim selima) će zapravo biti POSKUPLJENJE ENERGIJE (struja poskupljuje, TNG ide na 80 do 85, benzin i ED na 135 do 140 a D2 na oko 120).
I sve upravo do NAGLAŠENOG kraja marta (zapravo do kraja februara a glavni uticaj na inflaciju će biti ostvaren do kraja marta).
Ne bih da licitiram sa kursom evra ali on neće ići koliko gorivo i struja već nešto manje: 115 do 120din. (kako vam se ovo sviđa
).
Naravno srednji kurs NBS.
I istinski (bez ikakve ironije) mislim da je Deki (Dejo kako ko više voli) U PRAVU. Ovo nije kataklizmična prognoza ovo je realna slika srpske ekonomije. Kakve veze ima sa CBC, pa već sam spomenuo goriva (koja će da podlože inflaciju) a i automobili će nam biti sve nedostupniji kako novi tako i oni u otplati a i održavanje starih, pa na kraju krajeva i potrošni materijal (ulja, filteri, ...).
Nije država za sve kriva ali za ponešto i jeste.
Konkretno za TNG je kumovala na dva načina:
1) Propisom (famozne Uredbe) da je minimalni kapacitet skladišta 3000tona umesto kao 1000tona do sad. Ovo je izbacilo neke manje igrače (možda dugoročno dobro ali kratkoročno smanjuje konkurenciju).
2) Remontom Pančeva u "nevreme". Za ovo je kriva 49% ali ... Jeste par rafinerija imalo remonte u isto vreme ali ovo dokazuje samo da "truli zapad" nije truo zato što se nama tako čini nego zato što su organizovani a mi na (divljem) Iskoku slabije organizovani.
Kako god, umesto 70,5 do 72din. mogli smo da imamo i cenu od 65 do 68din. što ipak nije isto.
I mogli smo da imamo benzin po 125 do 130din. doduše.
Kako god. Evro slabi (makar svakog čuda za 3 dana dosta), dinar jača, naftaši samo skupljaju kajmak.
Naravno kako Dejan Šoškić (Guverner NBS) reče (parafraza): prvi kvartal a naročito februar (pogodite zašto) i mart, pa do kraja marta, biće infatorni (inflacioni). Očekuje min. 11% na godišnjem nivou a max. 14%.
Čitajte min. 14% a može i svih 22% (nikad neće priznati niti će Zavod za Statistiku to tako izračunati).
Dakle obrnite min. i maksimum a ovaj drugi (max. od min.) pomnožite sa DVA (100%).
Osim ostalih "sitnica" koje će sigurno uticati, GLAVNI razlog za ovo (pomenut ali onako kao da se radi o španskim selima) će zapravo biti POSKUPLJENJE ENERGIJE (struja poskupljuje, TNG ide na 80 do 85, benzin i ED na 135 do 140 a D2 na oko 120).
I sve upravo do NAGLAŠENOG kraja marta (zapravo do kraja februara a glavni uticaj na inflaciju će biti ostvaren do kraja marta).
Ne bih da licitiram sa kursom evra ali on neće ići koliko gorivo i struja već nešto manje: 115 do 120din. (kako vam se ovo sviđa

Naravno srednji kurs NBS.
I istinski (bez ikakve ironije) mislim da je Deki (Dejo kako ko više voli) U PRAVU. Ovo nije kataklizmična prognoza ovo je realna slika srpske ekonomije. Kakve veze ima sa CBC, pa već sam spomenuo goriva (koja će da podlože inflaciju) a i automobili će nam biti sve nedostupniji kako novi tako i oni u otplati a i održavanje starih, pa na kraju krajeva i potrošni materijal (ulja, filteri, ...).
Comment