Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

    Da je stvarno do povećane tražnje rado bih im smanjio istu.
    Evo trudim se iz petnih žila ali mi ne uspeva
    Razmišljanja jednog običnog srpskog 'genija' (deo prvi):
    Aha, poskupljuju jer se mnogo troši, sad ću im ja doskočiti :
    1) Povećao sam potrošnju benzina sa 5 do 10 na celih 20 lit. mesečno*
    2) Ne dogrevam se na plin nego na struju ( ); nisam ni ja blesav, kažu struja će poskupeti 60% za sledeće dve godine, ajd' da trošim dok je još ima i jeftina je ; zaista prošle godine sam do sredine decembra potrošio 2-3 boce plina a sad nijednu!!
    3) Varijacija na temu 1 i 2. Ni kafu ne kuvam na plin, a ručak ni slučajno!! Po gradu manje vozim, a i palim na benzin i to ne samo ujutru!!
    4) Razmatram korišćenje alternativnih izvora energije
    5) I druge nagovaram na iste korake. (nisam se pridružio medijskoj pomami da odgovaram ljude da ugrađuju plin, što je mnogo mnogo je, jesam poludeo ali lud još nisam, bar ne baš toliko!).

    Preduzete mere 1 do 5 za sada nisu dale rezultate. No ne predajem se do samog kraja (mojih finansija). Još ćemo se mi ćerati!!

    * ovo posebno ne vredi iz dva razloga: NIS-u smanjuje profit (te i moje akcije) a i vratiće mi sa kamatom kroz 'visok' kvalitet istog. Jedino zbog onog Tiguana ... ali morao bih odjednom i to celih 22 litara da bih se uhvatio u kolo. Za sreću uvek malo fali
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • tomamega
      CBC Senator XXL
      • 19.03.2009
      • 715
      • Beograd / Crna burma, prim. prev.
      • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

      Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

      @expendable

      Uh, toliko si stvari naveo da ne znam odakle da krenem

      - Nisam rekao da je ovo poslednje poskupljenje isključivo posledica povećanja potražnje gasa zimi, jer ovakvo povećanje nije zabeleženo nijedne prethodne zime. Zimska potražnja se samo nadovezala na druge faktore koji su uticali na povećanje cene.
      - To su nepredviđeni faktori kao veliki štrajk u Francuskoj (7 velikih rafinerija je bilo blokirano usled štrajka). Koliko ja znam, Francuska je veliki prerađivač autogasa.
      - Želim samo da te podsetim da ozbiljne države ne kupuju gas samo kad je -20C napolju, već imaju velike kapacitete za skladištenje, pa se na vreme kupuje. Nemačka, recimo, kupuje gas od Rusa i tokom leta, ali nijedna država nema baš tolike kapacitete da podmiri godišnje potrebe. Znam samo da je bilo najava da će ova zima biti tipa najhladnija u poslednjih xxx godina.
      - To da postoji oligopol na tržištu Srbije mislim da znaju i vrapci na grani, to niko ne dovodi u pitanje, pa čak ni Atanacković. Moje pitanje je sledeće: zar oligipol ne postoji već poslednjih 4, 5 godina, i zašto baš sada dolazi do poskupljenja s obzirom da je TNG izuzet iz uredbe Vlade Srbije o utvrđivanju cena? Čak i trgovci plinom znaju da će sa ovim cenama promet biti smanjen, i ni njima nije u interesu ovoliko odjednom dići cene, pogotovo imajući u vidu pad standarda.
      - Nisam znao za podatak da je menjana akciza u Mađarskoj i Bugarskoj. Za to je potreban i rebalans budžeta (zbog promena prihodne i rashodne strane) i Zakona o porezima. Koliko sam ja informisan, u poslednja 2 meseca u tim državama ovi propisi nisu menjani, možda grešim?

      Poenta koju želim da naglasim je da je istina negde između: delimično je kriv oligopol a delimično i dešavanja na tržištu TNG vani. Nemam vremena da vršim istraživanje promene cena TNG u zemljama u okruženju, ali po onome što vidim čini mi se da smo u istom loncu.

      Pošto je za cenu autogasa bitna cena oba energenta, nafte i gasa, evo najnovijih informacija sa zvaničnog sajta EU za energiju.

      Europe fuel prices hits 2-yr high due to cold weather

      European gasoline prices rose to a two-year high today due to the recent drawdown in inventories in Europe and the United States.

      Historically, gasoline is the oil market leader during summer, when demand from holidaymakers peaks in the United States and Europe. Then it tends to give up the role to gas oil and heating oil during winter
      Experts predict that the cost of crude oil will continue to be persistently high throughout the course of next year, as the global economic rebound gathers momentum and demand grows.
      .

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

        Uf!
        Tomo ti ga baš uozbilji!
        Naravno u većem delu si u pravu, pa da priznam, što da ne priznam (mada vodi računa da za 'kolumnu' i malo humora mora da se ne ide u detalje).
        U pravu si Mađarska i Bugarska nisu dizali akcize u toku godine (doduše mislio sam na to da je zbog većih poreza, vidi post cikaboska, već imali veće cene).
        Sasvim si u pravu da nije (za sve) kriv oligopol već i socijalni nemiri (pre svega) u zapadnoj Evropi (Francuska pre svih).
        Mala digresija, kada je jedan od mojih omiljenijih ekonomista (uz Štiglica, Aumana, Šelinga i Adežiza, da spomenem najznačajnije uzore, mada ih Jason tuče sve zajedno na golimi neumoljivim ali tačnim prognozama tržišta) za 2009. predviđao iste, čak mu ni ja (kao obožavalac) nisam baš mnogo verovao (da ga nisu potplatili naši da ispadne da nam je dobro?), i zaista i sam se je priznao da se ono malo Grčkih (mada su se zakuktavali) prevaljuje na 2010. a da sporadični u Španiji i Francuskoj tek postaju značajni.
        E za 2010. je totalno bio u pravu (čak su ga i prevazišli za neki "%").
        Dakle jeste uticaj spolja. Neki bi rekli da je ovo što se dešava osveta sirotinji ili da 'imperija uzvraća udarac' (ne rade rafinerije e pa ima da vas ) ali ne bih išao toliko daleko (zvuči kao teorija zavere mada nije daleko od istine).
        Slažem se da nije za forum da baš analiziramo cene u okruženju u cent i sasvim se slažem sa vama da smo "u istom loncu" (koji sve više preti da postane Pretis (ekspres) lonac, a u onom 'melting pot'-u smo se odavno 'rastopili' mada puter sa glave nekima odoleva i leti a kamoli kada je ovoliko 'hladno' kao ove zime).
        Verujem vam i za EU energetski sajt. Eh, odavno nemam iluzije da je EU ozbiljna organizacija ali ovo je stvarno previše. Šta više ovo liči kao da je tekst iskopiran od prošle godine i da niko nije primetio 10-tak cel. veće temperature napolju.
        Nivo zaliha se može štelovati a da su ispražnjena zimi neka veruju oni sami sebi to ni pas sa maslom (onim puterom sa njihovih glava) ne bi pojeo.
        Kako ih nije sramota?? Ko im šta može!! I ko nas sve zajedno šiša (i zarezuje, makar za suvu šljivu).
        Ovo je zaista čisto KLIŠE (MATRIX) pasus (o zimi i ta sr.nja).
        Na kraju omiljen deo:
        "Experts predict that the cost of crude oil will continue to be persistently high throughout the course of next year, as the global economic rebound gathers momentum and demand grows."
        E ja te vaše ekperte!! Tekst (da bi bio istinit i tačan) treba da glasi (možda i misle, tako treba čitati):
        Experts predict that the cost of crude oil will continue to be persistently high throughout the course of next year, EVEN the global economic rebound will not significantly gathers momentum and demand, actually, will not grow (much).
        Ovim se dobijaja nekoliko muva jednim udarcem:
        - EU su rasprdačile budžete te cena goriva mora biti visoka (sad i sledeće godine) iako cena nafte možda neće značajno rasti (sigurno manje od rasta cene goriva).
        - Direktno se navodi nešto što nije ČINJENICA (da će privreda procvetati) nego želja (i čak projektovano i nerealno očekivanje) da ne kažem neku težu reč (a zaslužuje par njih, nego biće i biiip-ova).
        - Dakle nije samo j.bada za podanike nego i građane (naročito kad se bune).

        Živi bili pa videli, prošle godine su tipovali na niske cene nafte pa su Total-no promašili sada tipuju na visoke (doduše samo cene goriva) pa će sigurno biti više samo ne toliko koliko se podozreva iz teksta (sve preko 120$ po buretu bi pokrenulo industrijalizaciju alterativnih izvora enegija na masovnom nivou; i pored toga što NAFTAŠI (a ne neko drugi) drži visoke cene Bakru i struji uopšte). Ne verujem da će Evropljani ovo progutati, a ni da će zemlje zaliva pohrliti da poskupljuju naftu bez tražnje (makar jedan deo toga bila dogovorena igra) koju ne bih očekivao pre (zapravo) 2012.
        Očigledno je da ni na zapadu ne teče med i mleko (ali gorivo curi kroz rezervoare) no ipak je tamo lakše platiti 2€ za benzin ili 1€ za TNG (koliko će po najavama biti) nego kod nas tek 60% toga (za benzin malo manje % za TNG malo više).
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

          Prvo dve stvari:
          1) Šta ćemo mi u EU kad oni došli kod nas Izjava agencije (ili šta li je?) za energiju im je u stilu bilo koje naše vlade iz doba višestranačja (tako li beše?) mada i iz osamdesetih. Posle mi kasnimo za njima 20-30 godina. Kao što se da videti upravo je obrnuto
          2) Kad je već tako (pod 1) onda su naftaši, duvanndžije i ostala bratija tek 'mala deca' naspram (nezazitih) EU državnih aparata.

          No to nije glavno što vam htedoh reći! Prava stvar je "razmišljanje spske ovce (jarca), pardon - genija" DRUGI DEO.
          Ovo je mnogo konkretnije od bilo čega i vodi pravo nižim cenama TNG-a u celokupnoj Jevropi.
          Deo II:
          Remonti rafinerija su očigledno uzrok naših jada. Elem ponudih se da učestvujem u njima. (Računam dobra plata, naftaši su nisu tekstilci). Šteta da im rafinerije stoje kad tolika potražnja i još veća cena! Ama pare bi samo curele, bilo bi ih više nego svog blata na Balkanu. Jest' da nisam neki monter pa ni vičan zanatskim veštinama, ali za ovo drugo bi mogao na ubrzani kurs kod painter-a. Što da ne bih mogao? Kad može MS profesionalne kurseve da drži 3 ili 5 dana mogu i ja vala brate da postanem pro za isto vreme za nešto za šte ne treba toliko znanja a iskustvo (višegodišnje) može da se isfolira a posle 2-3 remonta ću ga ionako imati.
          Sve je to lepo smislio 'srpski vo', kad ono međutim. Nit' im trebaju radnici nit' im se žuri.
          Neko nekog tu zaj... no to ionako nije deo predloga za rešenje.
          Ni ovo nije upalilo, TNG merka 'stotku' ali šta da se radi, lepo narod ima poslovicu: "para na paru, uš (vaši) na fukaru (narod)".
          Jedina nada ostaju buba mare (za vaši bar). Ako ne one starinske domaće ondak makar ove Azijske (agresivne).
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • tomamega
            CBC Senator XXL
            • 19.03.2009
            • 715
            • Beograd / Crna burma, prim. prev.
            • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

            Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

            U pravu si za ozbiljan ton, ponekad se zanesem . Sreća da još humora imamo, barem toga kod nas nije nestašica

            Kad čujem ono tipa, država mi je kriva za sve, pa čak i kad mi tašta zvoca, padne mi mrak na oči. Najviše volim ono: uuh kakva suša, vreme se poremetilo, mora da su Amerikanci nešto radili sa klimom .

            Elem, vidim ja da si ti svestan okolnosti vani, ali mnogo je onih kojima je ipak država kriva za sve, pa rekoh malo da pojasnimo. Da se razumemo, ova naša ćorava država jeste kriva za mnogo stvari, ali nije baš sve.

            Vidi se da je Ipak teško svima u okruženju. A to da će Nemac mnogo lakše platiti 2E nego mi 70cc, to ne da je tačno, nego mu je u to uračunuta i putarina. Šta ćeš, moramo da finansiramo naš „autoput u pokušaju BG-NS“, možda ga i završe 2078.

            Ono za ekonomiste i praćenje tržišta skidam kapu, retki su primeri aristotelovske erudicije danas (sad sam ozbiljan, nije sarkazam u pitanju). Ti si, koliko znam, u inženjerskoj profesiji, a pratiš ekonomske prilike više od nekih ekonomista koje ja znam. Neki drugi inženjeri znaju da budu "u svom svetu", ali ti si izuzetak koji potvrđuje pravilo.

            Keep up the good work!

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

              Hvala na hvaljenju!
              Ipak čvrsto stojim na zemlji i ne zanosim se time da mogu da zamenim pravog ekonomistu ili da znam više od bilo kog od njih.
              I ipak, kao što je moguće i za amatera u tehnici, za neke uske oblasti za koje se zanimam, mogu da budem jako blizu akademca u ovoj oblasti. Ipak i to nije cilj.
              Radi se o sledećem:
              Iako ni ekonomisti ni inženjeri ne moraju znati previše onu drugu oblast, ipak je to poželjno. Za vođe timova (heterogenih) je obavezno. A više nego obavezno za nekog ko želi da bude vrhunski u svojoj oblasti (ekonomista koji se bavi ekonomijom u nekoj grani industrije). Više puta nam je prof. Stavrić oduzimao dah na predavanjima (a bili smo na V godini) svojim poznavanjem tehnoloških procesa (više od nas zajedno na času) što je on skromno komentarisao sa: "kao što znate mnogo bolje od mene ..." (a zapravo je bilo obrnuto i zapravo tačno: "kao što ćete znati i bolje od mene, kada se time budete bavili").
              I kao što je prof. često naglašavao 2 predsednika Svetske banke bili su inženjeri ili delom u prirodnim naukama (koji su naknadno ili parelelno završili i ekonomiju), Maknamara (doduše tek 'matematiku i filozofiju' kao sporednu deletnost uz ekonomiju na Berkliju i ... (ne mogu da se setim). I ne samo da su bili nego jedni od najboljih.

              Manje je bitno ali zamalo da upišem ekonomiju, pa zamalo da studiram uporedo (ili makar VEŠ) pa zamalo da postdiplomske da upišem na ekonomiji ... Ipak, svestan da ni u svojoj struci ne znam puno toga odustao sam. No kad nešto volite da radite (i pratite) nije teško pa kad mnogo toga saznate nešto i pametno možete zaključiti.

              I nastavak trilogije o srpskom geniju u toku dana (nadam se).
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                Nesto sumnjam u ove deklarisane vrednosti NIS-ovog goriva - pogotovo Europremiuma, mada ni sa ostalima verovatno nije bolji slucaj. Poredjenja radi, dole su podaci i analiza nezavisne laboratorije za kvalitet BMB95 i BMB98 benzina iz rafinerije u Bosanskom Brodu - sama rafinerija je inace dosta novija i modernija nego ove 2 u Srbiji, mada (ne)kvalitet uvozne sirovine, i ocigledno niski primenjeni standardi, cine svoje - ali ne verujem da je benzin koji rade u NIS-u preterano bolji nego ovaj, vise naginjem tome da se rezultati malo...hm, steluju. Imao sam prilike videti i nezavisne analize NIS-ovog benzina i rezultati se DRASTICNO razlikuju od analize NIS laboratorije. Iako je oktanska vrednost ovde odgovarajuca, odnosno poklapa se sa deklarisanom (a automobilu mnogo vise prija ovaj BMB95, da ne pricam o BMB98, nego NIS-ov Eruopremium...) to je samo deo price, pa se i pored 98 oktana i dalje radi o prilicno losem gorivu. Pa ako se motoru vise "svidja" ovakvo gorivo, mozete misliti kakvo se djubre sipa u Srbiji kad ga NIS smucka




                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                  Slučajno naleteh baš par minuta po objavljivanju prethodnog.
                  '206' - hvala na informacijama. Naravno da smo (pravilno) zaključili da je NIS-ov benzin loš (da ne kažem BiiiP do BiiiiP-a) ali je ipak bolje kada to i analize dokažu. I naravno treba ponoviti: analize iz rafinerije nisu (dovoljno) zasnovane i uvek su za neki detalj (nijansu) bolje od onoga što se toči na pumpama.
                  I naravno mnogo podataka nema u analizama (čvrste čestice i njihova veličina, granulacija) a standardi su 'nacionalno' štelovani.
                  Iako bi Evro premium na papiru trebao da je bolji od ovih koje ste naveli (makar zbog manje sumpora) u praksi to često nije slučaj.
                  Ne bih detaljno analizirao (vidi se i iz aviona) i daleko bi nas odvela analiza 'stavku po stavku' (ionako se sve i ne poklapaju).
                  Treba ipak naglasiti dve-tri stvari:
                  Max. sadržaj sumpora je u Bosni (makar po analizama) 150ppm a kod NIS-a 650ppm. Naravno u praksi je obično 2-3 puta manje (baš kao i u analizama). Naravno Evr.Prem. ima bolje specifikacije (ne pričam o ispunjenju istih, pogotovu na samim pumpama). Slično je i sa sadržajem aromata koji je 35-45-55 (EP NIS, BB, BMB NIS).
                  Još značajnija su dva detalja: sadržaj olova je kod NIS-a tek 13ppm naspram 5ppm što je značajna razlika (mada su evropski praktično na 'nuli' ili tek 1ppm). I kao najznačajnije: rak rana NIS benzina - oktanska vrednost! Zapazite da je standard za MON (motorni Oktanski Number) u slučaju 95 benzina kod NIS-a tek 83 a u analizama 85 (što je zasnovanije i uobičajenije). Za sam vaš motor MON je bitniji od RON-a a cela 2 'oktana' po specifikacijama i 2,5 po analizama nije beznačajno. Osim toga 95,0 kod NIS-a u rafineriji em izgleda 'ispeglano' em je na samoj granici, em 'padne' do potrošača (po mehanizmu koji je naveo 'cikabosko').
                  Dakle jadni mi no uteha je da neće (još) dugo biti tako.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • Viper
                    CBC Senator XXL
                    • 25.11.2004
                    • 700
                    • Kać

                    Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                    Uh nadam se da si u pravu da nece jos dugo, dosta mi je sipanja navodnog BMB na pumpama koji je s....e i to je javna tajna.
                    I DONT NEED SEX
                    goverment fucks me every day!

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                      Samo da podsetim šta reče 'Mega-Toma':
                      - Nije baš za sve kriva država. Država je država te ima ona svoje šablone ponašanja. Kao što se baš na primeru goriva može videti nisu mnogo bolje ni one u EU. To da se tamo bolje živi - normalna stvar, razvijenije su i sa boljim standardom. Kad su oni imali automobile mi ni železnicu nismo imali u pola Srbije. Budimo relalni. Zaostajanje se smanjilo ali će ga još dugoooo biti.
                      Osim toga kao što kažu: "bolje upaliti jednu sveću, nego proklinjati mrak".
                      Da smo u mraku - jesmo. Treba kritikovati administraciju (državnu) pre svega što je naša i što treba biti bolja. Neke stvari su zaista katastrofalne ali nisu posledica koordinisanog delovanja da budu takve, već delom objektivnih okolosti a delom loše organizacije.
                      Dakle ne bih da pravdam državu (kakva da je) ali je situacija sa gorivom nasleđena ne samo iz devedesetih nego i osamdesetih (kada nikog od današnjih političkih aktera nije postojao). Šta bi bilo da NIS nije prodat? Pa imali bi monopol još deset godina i još toliko godina lošeg goriva.
                      Javna preduzeća su bila (i ostala, manje-više) Alajbegova slama i uvek je u njima bilo mahinacija, nerada, loše organizacije itd.
                      Činjenica da je i sam NIS mogao više da uradi po pitanju kvaliteta goriva, ali tek sa dolaskom GazpromNeft-a su se stvorili uslovi za makar Europremium (pa kakav da je bolji je od običnog) i u toku (druga polovina 2011.) sledeće godine da se proizvodi benzin koji je zaista uporediv sa prosečnim evropskim. Uostalom već od proleća očekujem makar uvezene benzine višeg kvaliteta ali ih očekujte po ceni evropremiuma a ne BMB-a.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • kuntalo
                        CBC Senator XXL
                        • 02.03.2007
                        • 342
                        • Predgradje

                        Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                        NIS i dogodine monopolista

                        Država još nije donela sve propise koji bi uredili tržište naftnih derivata, a iako se već nekoliko godina zna da će tržište biti otvoreno u januaru 2011, privatni trgovci se bune jer ne znaju kako da se pripreme za liberalizaciju i strahuju da bi ovo mogao da bude još jedan način da se produži monopol Naftne industrije Srbije. Još više zbunjuje to što u Ministarstvu energetike nemaju objašnjenje za to što propisi kasne.




                        Kratak članak, provučen u rubrici "društvo"... Nezavisno i objektivno novinarstvo... Sloboda medija i tako to...
                        Save the Panda!

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                          Ma slažem se mada nisam baš bio upoznat sa detaljima. Čim ima dodatnih propisa i nedorečenosti stvara se prostor za produženje monopola. Doduše i ovde nema ekplicitno navedenih stavki ali i ne treba, svodi se na to da ceo niz 'sitnica' ima da ukoči PAD BASTILJE (MONOPOLA) za još par meseci. Moglo se skapirati i na osnovu "nemuštih" izjava kako državnih tako i NIS-ovih zvaničnika.
                          Malo ću da "prepevam" ali u suštini se pričalo o tome "dok se stvari ne srede ... proći će još par meseci, itd."
                          Jako je moguće da će se koliko u februaru ili martu pojaviti visokooktanski i uopšte benzini 'više' kategorije (dakle skuplji). Daj šta daš i da se "Vlasi ne dosete" a glavnina zarade (benzin standardne cene i standardnog (čitaj standardno lošeg) kvaliteta) i dalje ide kao monopol.
                          Ovo se moglo pogoditi i iz izjava da NIS završava veće rekonstrukcije u rafinerijama (ili tek jednoj od njih) tek u drugoj polovini godine i da će tek tada biti spreman za (koliku-toliku) tržišnu utakmicu. E da ne bi lipsalo magare do zelene trave sad će tipično birokratski da mu kupe bar pola godine a sve po našem novčaniku i motorima (uljima).

                          Inače,
                          Inače nafta se ZAKUCALA na 66 do 68€ po barelu (celih 10 dana). I trenutno je na zlokobnih 66,666€/barel.
                          Broj Zveri, Đavolski, ... A znamo da đavo ne miruje i da uvek nešto (loše) sprema. Eto nama deda mraza, upregao motorne sanke (na benzin naravno) i nosi pamflet na kome piše: nafta - 70€ po barelu!! A sledeće godine ste se sj.b.li, 75€ u prvoj polovini 2011. i preko 80 u drugoj. Još da čujemo Jasona Hamlina i da znamo da li nas zaista ovako nešto čeka a svi su izgledi za to.

                          P.S.
                          Ne ložite se na JPMorgan i slične "špekulante", "prevarante" i "neznalice". Jesu smanjili prognozu sa 90 na 80$ po buretu za sledeću godinu (sredinom ove) ali su i kao prosečnu za "do kraja godine" naveli 77$ po barelu (i totalno promašili). Dolar je bio jači nego što su pogađali (doduše tu su bili bliži) a i zima je bila blaža - te manja je blamaža!
                          Ali ne, oni se ne sekiraju, obraz im kao đon od vojničke cokule (i to one protiv nagaznih mina - "paštetica") promašili pa šta? Pa ništa sa njihovim resursima bi trebali da se raspuste i čuvaju ovce (da ne kažem 'harakiri' daleko su oni od toliko časti koliko imaju Japanci).
                          Džaba im Harvardske diplome kad ne razumeju to tržište. Ne razumeju ni Arape, ništa brate mili ne razumeju ali se mnogo puvaju!
                          A što i ne bi - drže "novac u rukama". To što daju prognoze kao brucoši nema veze, ljudi (klijenti) su ionako veverice!
                          A najgore po njih a sa njima i po nas sirotinju je što ne shvataju šta se zaista dešava. Dešava se to da od krize naovamo nezaustavljivo kreće proces transfera "bezvrednih papira" u "čvrsta dobra". Commodities (Robna dobra) a naročito metali (i nešto manje nafta) će nezaustavljivo i dugoročno rasti (njihova cena). Ako ništa drugo ne mogu se stvoriti "iz vazduha" i potezom olovke. I nisu nevidljivi i ne propadaju preko noći.
                          Ništa gore (i luđe) nego kad čovek umisli da je BOG. A imamo hiper inflaciju te pojave (političari, bankari, gazde, direktori, ...).
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                            Ne, nisam odustao od plana C ("šljivar" protivu "naftaša", David protiv Golijata), samo sam čekao da li će da prve dve mere daju rezultate
                            Pošto (zapravo) jesu idemo dalje.
                            Drugi razlog za "postponed post" je i to da je bilo lepo vreme a sada je malo hladnije i tek će (tokom nedelje) biti.
                            A svi vrlo dobro znamo da je zima razlog no. 1 visokoj ceni goriva
                            E kad je tako, primenićemo drastične mere
                            Razmišljanja ... III deo:
                            Oni stvarno misle da smo toliko glupi i da smo tek koliko juče sišli sa drveta (ono jesmo ali brali smo šljive a nismo majmuni kako su ukapirali iz proverene i tačne informacije). Gledamo i mi TV a imamo i (skup i spor, mada kako je bilo bolje da ćutim može i gore) internetu. Zima, ... ma kakva zima, sredićemo je mi kao 'panta pitu'.
                            Znamo mi šta je najbolji lek protivu zime (osim šumadijskog čaja), pa zagrevanje (i to globalno)!!
                            A znamo i šta ga izaziva. Pa da spojimo lepo i korisno pa onako sinergetski što bi rekla na net-u.
                            1) Sečem šumu (aha, evo vam ga na!)
                            2) Ložim istom ali kupujem i ugalj ali onaj najjefiniji (za skuplji ionako nemam, baš su glupi samo nam teraju vodu na vodenicu) onaj što dimi za dimne signale, pa lepo zagušiš vatru pa uz CO2 ima da ide i CO i svašta još.
                            3) Neću da popravljam ventil na plinu neka šišti po 100grama i propan-butan su gasovi staklene bašte.
                            4) Opet ima celih 5 litara benzina više mesečno da trošim i to onaj jefiniji (ionako ...) sa 0,05% sumpora ima da ide SO2 kao iz TENT-a.
                            5) Strnjiku ću da palim, što da ne palim!
                            6) Puštam priče da ED ne valja za aute mlađe od 2005. pa kad D2 sagori, to je gore nego naftna bušotina kada gori.
                            7) Zapalim 2-3 stare gume ionako kad odem u komunalno da ih predam oni me gledaju kao ludaka i vade pajser da biju.
                            8) Sledeće godine pravim novi zadad šljiva, em ložiš kazan em dok vri piči CO2 (na tone).
                            9) Trošim naravno struju, bar dok ne poskupi
                            Dosta je. Nisam baš Mojsije pa da se setim svih 10

                            Ima laste da doleću sredinom februara, pod garanciju!
                            Uostalom što da nemamo mediteransku klimu šta pa njima fali, možemo i banane da gajimo ...
                            I još nešto, nisam zao! Sve ove mere deluju tek posle mesec dana ili više pa taman da bude snega za raspust a posle proleće.
                            E, oni će da poskupe zbog zime, evo im zima, ima bre da bude najtoplija u poslednjih 1500 godina, pa da vidim šta će onda da izmisle
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • Viper
                              CBC Senator XXL
                              • 25.11.2004
                              • 700
                              • Kać

                              Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                              E onda će da podignu cene goriva zbog globalnog zagrevanja da bi ga što manje trošili i da probude ekološku svest kod naroda (čitaj ovaca za šišanje).
                              I DONT NEED SEX
                              goverment fucks me every day!

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                                Baš tako Viper! Kada bi upola bili dovitljivi i za nešto drugo (osim skupljanja harača) možda i dalje ne bi bili u EU ali iz razloga zbog kojih Norveška i Švajcarska neće skoro!
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X