Informacije o birokratiji: Dozvole, uvoz, registracija...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuzmar
    Moderator
    • 18.12.2009
    • 783
    • Lazarevac
    • Pezo 207 1.6 HDI

    Dakle birga za zdravlje i tako to. Cudi me onda kada je tolika briga za ekologiju zasto za vlasnike vozila na TNG i CNG postoje samo neki nameti i vazdan neki atesti. Gde su te stimulacije da se koriste ekoloski prihvatljivija goriva? Ili je to samo prica za javnost a sa druge strane jos jedan od nacina za punjenje budzeta.
    Kada ono ukinuse carinu na uvoz vozila iz EU mnogi su se radovali. U medjuvremenu umesto uvedose razne takse koje obuhvatise mnogo veci broj vozaca i reklo bi se u puno vecem iznosu od carina koje su bile za prosecan auto. Nesto mi se cini da ovih taksi ni invalidi nisu oslobodjeni a neke kategorije su bile oslobodjene placanja carine.

    P.S

    I koji je to serijski automobil tezak 3 tone da bi taksa bila 300 evra?
    Zbog polovnjaka izgubljene i milijarde i zdravlje



    Autor: mondo.rs

    09.05.2018. | 13:49 > 13:59
    Zbog "rupe u zakonu", eko-taksu u iznosu od 12.000 dinara po toni ne plaćaju fizička lica koja uvoze polovne automobile

    Foto: Guliver/Getty Images/Vladimir Rys

    18

    A- A A+

    Država je propisala da se, u skladu sa EU normama, na uvoz automobila plaća eko-taksa od 12.000 dinara po toni. Međutim, uvoznici polovnjaka su našli "rupu u zakonu" i prijavljujući uvoz na fizička a ne na pravna lica, velika većina od oko 600.000 polovnih vozila uvezenih u poslednjih pet godina nisu "podlegla" obavezi plaćanja ove dažbine.
    Na taj način, procenjuje se da je država izgubila oko tri milijarde dinara, odnosno 25 miliona evra.
    Iznos eko-taksiZa male gradske, tipa "punto" ili "klio" - oko 100 evra; za modele tipa "golf" ili "fokus" - oko 130 evra; za sedane poput "BMW serije 5" - 170 evra; za limuzine tipa "S klasa" ili velike SUV modele tipa "rendž rover" - 300 evra.



    S druge strane, uvoznici novih automobila redovno ispunjavaju tu obavezu i u budžet uplaćuju ne tako mala iznosi na ime eko-takse.
    Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika novih automobila, prošle godine je država od uvoznika novih modela prihodovala preko četiri miliona evra, a ove godine skoro milion.
    Od ove takse se u Evropskoj uniji, ali i u zemljama koje čekaju na pristup ovoj zajednici, stimuliše kupovina električnih i hibridnih vozila. Tako Slovenci za kupovinu električnih automobila daju subvenciju od 12.000 evra, što je u rangu Norveške. Nedavno je i u Hrvatskoj raspisan javni poziv za sufinansiranje nabavke ekoloških vozila, pri čemu se za nabavku potpuno električnog automobila dobija 10.800 evra.
    Posle koliko se isplati električni automobil?

    Izračunato je da su ovolike subvencije daleko manje od iznosa koliko treba da se plati za lečenje jednog obolelog stanovnika od nekog respiratornog oboljenja.
    Novosti prenose procenu Svetske zdravstvene organizacije da je 2016. u Srbiji oko 5.200 ljudi prevremeno umrlo od posledica zagađenja životne sredine, pri čemu su izduvni gasovi iz automobila jedan od najvećih uzročnika.
    Nemačke vlasti imaju i preciznije podatke koliko je njihovih građana preminulo od previsoke koncentracije azot-dioksida, koje ispuštaju dizelaši. Samo u 2014. godini – skoro šest hiljada ljudi.
    Nemci mogu da zabrane dizelaše u gradovima

    Porast prodaje i novih i (matorih) polovnjaka
    Ove godine je zabeležen značajan porast kupovine novih, ali i polovnih automobila. Posebno zabrinjava činjenica da je uvezeno više polovnjaka starijih od 17 godina nego što je kupljeno novih modela.
    Asocijacija podseća da modeli sa EURO 3 motorima (modeli proizvedeni do 2005. godine), koji čine preko 50 odsto svih uvezenih polovnjaka, imaju jako veliku emisiju štetnih izduvnih gasova, kao i da su nebezbedni. Njihov radni vek je na samom kraju i umesto da budu reciklirana u zemljama porekla ona se bez bilo kakvog opterećenja uvoze u Srbiju.
    Još 2016. ona je alarmirala nadležne da je u Srbiju uvezeno 117.413 polovnih vozila od kojih je najveći broj na kraju "radnog veka", starih i 19 godina.
    "Uradili smo analizu starosti vozila, generacije motora, ukazujući pre svega na bezbedonosni i ekološki aspekt", stoji u saopštenju. "Reakcija državnih institucija je izostala, bez obzira na naše argumentovane primedbe. Prethodnu godinu smo upotrebili za medijsku kampanju iznoseći podatke o tržištu tih vozila, njegovom rastu i pogubnom uticaju na dodatno zagađenje vazduha i povećanu nebezbednosnu situaciju u saobraćaju."
    U zemljama zapadne Evrope ovakva vozila su visokim porezima i raznim eko-taksama jednostavno proterana sa drumova i većina je namenjena recikliranju. Nažalost, veliki broj završava u Srbiji.
    Ministar ekologije: "Auto-otpad" iz Nemačke ne može u Srbiju




    "Nadu da će se stvari pokrenuti sa mrtve tačke dao je ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, otvarajući Sajam automobila u Beogradu, obećanjem da će država na razne načine ograničiti uvoz tih vozila i od svih, bez razlike, naplatiti eko-taksu", kažu u Asocijaciji uvoznika koja će narednih dana saopštiti i precizne podatke koliko je država zaradila od eko-takse koju plaćaju uvoznici novih, a koliko uvoznici polovnih vozila.
    www.paluba.info

    Comment

    • sErGiO
      Moderator
      • 30.01.2007
      • 2769
      • Neko selo pored Beogr
      • Alfa Romeo 156SW

      Vidim da se u mnogim medijima provlači povremeno ova tema. Tek ponekad se pojavi ova priča i to bez ikakvog kritičkog osvrta. Takođe se sve više prenose podaci i izjave uvoznika novih automobila da se uvoze krševi sa euro 3 motorima i da to treba pod hitno zabraniti. Kao da neko voli da vozi krš star 15-16 godina i to čini iz čistog zadovoljstva a ne zato što je prinuđen zbog ekonomske situacije sa jedne strane i potrebe za autom sa druge. Očigledno se polako priprema teren da se zabrani uvor euro 3 automobila i da se pređe na, za većinu građana ove zemlje nedostupne, euro 4 i euro 5 aute.

      Comment

      • kuzmar
        Moderator
        • 18.12.2009
        • 783
        • Lazarevac
        • Pezo 207 1.6 HDI

        Tako je. Evo sad pod maskom brige za zdravlje. Cak su izracunali da je 2016.godine 5400 zitelja ove zemlje umrlo od zagadjenja zivotne sredine. I automatski je najveci broj umro zbog izduvnih gasova iz automobila. Ali jos nisu izracunali koliko je umrlo zbog osiromasenog uranijuma, azbestnih cevi za vodu, radioaktivnih gromobrana, i raznih drugih uzroka koji zagadjuju zivotnu sredinu. I nisu izracunali koliko je drzava oterala u smrt i koliko je onih koji su umrli zato sto drzava nije mogla ili nije htela da ih posalje u inostranstvo na lecenje... Ali se zna da su najveci uzrocnik izduvni gasovi automobila i da zbog toga treba da se plati ekoloska taksa od 100 evra po toni. Koja ce biti pravilno rasporedjena na izradu plakata i glasackih listica, na izduvne gasove autobusa koji dovoze radnike na otvaranje silnih fabrika koje nista ne zagadjaju, na privatne dzepove i povlascene firme itd.
        Ali je pitanje ako su EURO3 motori veliki zagadjivaci zasto taksa na EURO4, 5, 6... ili zasto ne manja, srazmerno njihovom ekoloskom standardu.
        www.paluba.info

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          To je već mnogo komplikovano za njihove malečke mozgove, ne mogu oni sa tim da se bakću. Matematika je to. Ovako rebneš svima po toni i uživancija

          Comment

          • zoranc
            CBC Senator XXL
            • 31.03.2005
            • 1313
            • Beograd
            • AR 147

            Tablice mi se osećaju, nisam ništa živo udario mora da im je blizu kraj roka trajanja.
            Jedva čekam da ih promenim.
            Moj najlošiji dan na pecanju je bolji od najuspešnijeg dana na poslu

            Comment

            • stevak
              CBC Senator XXL
              • 31.05.2009
              • 1215
              • Zemun
              • Saab 9000 cs 2.0T

              Originally posted by kuzmar View Post
              I automatski je najveci broj umro zbog izduvnih gasova iz automobila.
              Veruj da jeste. Jer, od kako je naučno ustanovljeno da je brak glavni uzrok razvoda, tako je ustanovljeno i da skoro 100 %-tnu smrnost izaziva "pušenje" auspuha.
              ex SAABotražitelj

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                to su sve placeni tekstovi ili novinar poznaje nekog uvoznika novih automobila pa napise usluzno tekst. Sve se jako srozalo a ljudi nikad vise podeljeni.
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                Working...
                X