Alfa - lezhanje na putu - isechak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    Moja poenta je da uz implementaciju odredjenih pomocnih sistema taj FWD i te kako moze da pokaze zube slazemo se barem u tome?,i probijen je upotrebljivi limit od 250KS na FWDu a da nemas gubitak snage u prazno
    ako je to poenta, tu cemo se lako sloziti.
    za FWD Alfa je jako dobra, mozda i najbolja kao sto kazes.

    ali, ja samo kazem da postoji i jos nesto drugih koncepcija, koje idu dalje pa je 400KS redovna pojava na RWD bez problema sa gubicima snage i sa vanredno stabilim ponasanjem na putu. ne nuzno najbrze ali stabilno i neutralno ponasanje.

    pomenuo sam Jaguar XJR takav kakav je iz fabrike, bez ikakvog tuninga koji ima 400 konja, ide negde izmedju 5-5,5 sekundi do 100, stabilno se ponasa na putu, udoban, okretan...i jeste skup ali to je netehnicko pitanje.

    ili Korvete, Mustanzi, Aston Martin, pa Maserati itd...
    citav niz modela koji su prevazisli limite na kojima se zadrzao FWD, opravdano ili ne.

    drugacije receno, kada bi u Alfi napravili nesto poput 147 ili 156 (GTA ili obicnu verziju svejedno) na istim principima kao gore pomenuti, rezultati na trkacoj stazi bi bili jos bolji a auto jos kultivisaniji po ponasanju na putu.
    poenta je da RWD ili 4x4 ima veci potencijal genericki ugradjen u taj koncept sto se tice ponasanja na putu usled zakona prirode. neki to umeju da potpuno iskoriste, neki ne umeju tako da postoji bolji FWD (najbolji) od loseg RWD (nekog fuserski odradjenog).

    ali top FWD je uvek losiji od top RWD koncepta, sto vise obrtnog momenta i snage na tocku to vidljivija golim okom razlika u ponasanju.

    nezgoda je sto je RWD prilicno skuplje proizvoditi nego FWD, donosi manje para a to nije milo vlascnicima fabrika pa su RWD skoro izumrli u mas produkciji.

    do te mere da ga i Mercedes polako napusta (A i B klasa).
    takodje, da te ne iritiram i Volvo je totalno napustio RWD (mada se suska da postoje nagovestaji da se obnovi u buducnosti) iako nije masovni proizvodjac.

    danas prakticno BMW je jedini koji istrajava na RWD u svim klasama od male serije 1 do najvece limuzine po svaku cenu. mozda je zato on toliko izgradio imidz u svetu jer je dovoljno masovan i dostupan sirokim slojevima.

    malecne serije poput Jagaura, Maseratija, i drugih ne racunam jer su ekskluziva koja se retko srece po putevima i u posedu obicnih vozaca.

    izvini, ako je opet predugo za tvoj ukus, tesko mi ide kompresija misli.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #62
      ali top FWD je uvek losiji od top RWD koncepta, sto vise obrtnog momenta i snage na tocku to vidljivija golim okom razlika u ponasanju.
      Samo jedan komentar: F1

      nezgoda je sto je RWD prilicno skuplje proizvoditi nego FWD, donosi manje para a to nije milo vlascnicima fabrika pa su RWD skoro izumrli u mas produkciji. Do te mere da ga i Mercedes polako napusta (A i B klasa).
      Samo jedan komentar: MB-u ne cvetaju ruzhe sa prodajom u zadnje vreme, narochito na SAD trzhishtu pa tiho prelaze u "mass" iliti "konfekcija" segment pojeftinjenjem proizvodnje naushtrb generalnog kvaliteta. Shteta...

      danas prakticno BMW je jedini koji istrajava na RWD u svim klasama od male serije 1 do najvece limuzine po svaku cenu. mozda je zato on toliko izgradio imidz u svetu jer je dovoljno masovan i dostupan sirokim slojevima. Malecne serije poput Jagaura, Maseratija, i drugih ne racunam jer su ekskluziva koja se retko srece po putevima i u posedu obicnih vozaca.
      Opet: Apsolutno tachno, navoditi Jaguar i Maserati u segmentu "obichnih" automobila je nonsens, bash kao i max "nasviranu" i tuningovanu Alfu GTA Autodelta kao vrh njene sport ponude sa automobilom BMW-a, Volvo-a i bilo kojim drugim ne-tuningovanim verzijama. Druga je pricha to shto Top Gear nije uzeo u razmatranje gorepomeutu CLS M3 verziju koja je btw verzija bez "spoljasnjeg" tuninga (Hamann, Schnitzer, Alpina...) za razliku od navedene Alfe tuned by Autodelta kojoj je od fabrichke verzije promenjeno sve, od pogona, preko veshanja do elektronike... Priznao bi njenu dominaciju samo kad bi, kao takva, pobedila neku tuningovanu verziju M3 CLS by Hamman Motorsport ili M3 CLS Alpina. A ovako, ostaje samo pricha sa Top Geara, koji i nije neki narochiti reper ili indikator kvaliteta u svetu automobilizma i auto moto sporta...
      BTW: Alfa je osvojila dve titule u F1 u proshlom veku, i ne znam koliko joj to znachi danas kad je u F1 nema "ni u tragovima"... Svaka chast za tradiciju, ali gde je ona danas?

      izvini, ako je opet predugo za tvoj ukus, tesko mi ide kompresija misli.
      "kompresija misli"
      Nije ni chudo, obzirom na to shta i koliko imash da kazhesh , ionako si osvojio titulu "Romanopisca", s' dobrim razlogom!

      Pozz
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • 156V6
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 415
        • BEOGRAD

        #63
        Originally posted by brick
        radujem se tome. Maserati je tipican predstavnik onoga (sko.vec Alfa 159 pokazuje tendenciju prihvatanja ponovo danasnje germano postavke ( a nekada davno tipicne italo) u konstruisanju vozila (torziono veoma kruta karoserija, bolji raspored masa, primena najmodernijih saznanja itd) i za nadu da ce se taj kurs daljeg razvoja odrzati.

        bila bi prava steta da italiijanska auto industrija zavrsi kao britanska, totalni bankrot a sto je bila plovidba broda po oluji tokom 80tih i pocetka 90tih. jos uvek je crvena zona previse blizu za opustanje, ali se casa vode figurativno pocela da puni...sto je dobar znak.

        malo te "przim" na ime, nebitno je meni koji je bedz na autu, vaznije mi je kako se ja osecam dok ga vozim i sta mi pruza.
        to moze da bude sutra i ALfa ako zadovolji potrebe.
        nista nije vecno
        Ako cemo da budemo posteni najvise su krali ti isti nemci i to od italijana dok im nisu dosli italijanski dizajneri nisu umeli dve linije da povuku kamoli da naprave sportsku liniju,kopirali su i tehnicka resenja a kad su se vec naucili da osim tenkova prave i kola napravili su bolju marketinsku i ekonomsku politiku imali vise sluha za trziste bolji profit i sada su pozicionirani iznad italijana ALI ne i u segmentu super sportskih automobila...dokaz Ferrari F1 barem proteklih 6godina dominacije to jasno govore,tolika nadmoc jednog tima i menjanje pravila da "bi bilo zanimljivije" ili da bi i ostali mogli da uhvate prikljucak govori sve.

        I naravno nikad se necu sloziti s tobom da Alfa156 ne pruza specifican osecaj i posebno zadovoljstvo na putu,zvuk,fantasticno lezanje,sportsko srce(motor),dizajn,i umerena cena ne zaboravi taj detalj...sve su to aduti u prilog Alfi,ima i svojih mana ali jel ih BMW u istoj klasi nema?

        Da li moze bolje? UVEK Da li ce 159ka biti bolja? Nadamo se i ima izgleda da ce premasiti sva ocekivanja

        Da ti ne bi naknadno odgovarao na post oko FWD-a reci cu ti ovako...stvar je prosta zasto bi me zanimao pomenuti Jaguar ili M3 kad ih 3.7GTA shisa na stazi a drzi barem 3x manju cenu matematika je ovde jasna,pomenuo si granicu od 400KS i tu si u pravu ALI kad vec pricamo o magicnoj cifri od 400KS gde prednji pogon ne moze da isprati opet nema racunice uzeti nekog BMW-a kad imas jedan Ferrari ili Lamborgini koji caruju u segmentu 400KS+ da budem objektivan tu je i Honda ili recimo Skyline koji ce opet pruziti vise a za manje para,zakljucak kako god okrenes imas isplativije varijante od nemaca

        Comment

        • 156V6
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 415
          • BEOGRAD

          #64
          Evo ukratko samo: overspeed

          slazem se Alfa je osvojila 2 titule u proslom veku a neki koji ucestvuju u ovom veku tesko da ce osvojiti i jednu. Titula je titula zar ne?

          Jedan stock M3 CLS kosta barem 3x vise od Autodeltine Alfe za mene je to presudno, ako cu vec dati tolike pare uzecu glat stock Ferrari pitanje nije da li mozes od M3 Alprine dobiti bolji rezultat od 147GTAm*verovatno mozes* nego da li mozes od serije 1(ista klasa) napraviti bolje tuniranu makinu od 147GTAm i da ne bude 3x skuplja jer se onda postavlja pitanje ekonomske isplativosti

          A gde je Alfa danas? http://eurostc.com/
          koliko vidim bori se za prvo mesto u sampionatu

          Comment

          • kilson
            Moderator
            • 09.10.2004
            • 3216
            • NoviBGD
            • AR 75 GT

            #65
            @overspeed: Ne znam da li ti je jasno da poredimo svo vreme FWD vs RWD, a ti josh trazhish tjuniran bmw (nije dovoljna oznaka "M" koju vecina germanofila mozhe samo da sanja, zna se vec zashto), i iznosish zakljuchke kako bi to bilo to...

            Ne znam da li razumesh samog sebe, ali to je tek extra blam za nemachki RWD. Samo po sebi, chitajuci sve ovo, nailazim na zakljuchak da moram platiti nekih 100.000 eur bmw koji bi drao Alfu... LoL, ali bash LoL

            Razglabamo ovde i vrtimo se oko iste priche i svi donosimo iste zakljuchke, ne razumem samo zashto je problem prihvatiti chinjenicu da Alfa ima najbolje razvijeni FWD?! - A vrapci vec znaju da je rwd u svakom sluchaju nadmocniji! Chim dodjemo do tog zakljuchka pojavi se germanofil i konstatuje kako bi bmw ovo ili ono... Postaje mi totalno groteskna cela ova pricha...

            Btw, overspeed, ta pricha o Alfi u F1 ti je krajnje bizarna... To je kao kad bih ja rekao; ti si stvoren, tako shto te je donela roda. Mora bre da se zna ko su tata i mama: Alfa i Romeo! Ako gledamo istoriju, ne postoji ni jedna bitnija titula koju Alfa nije osvojila, a osvaja i dalje, bila u F1 upropastila sve redom, na mile milja takodje, na kruzhnim stazama da ne pricham shta su radile giulia tz i gt junior + rally, posle toga dtm i 155-ica koja je bukvalno jela automobile, danas ETCC...

            Ma da, to nema nikakve veze... Brick to je kao da si rekao; coca cola se prodaje zato shto se ljudima svidja - onih 70% novca shto bace na reklamu je chisto sr*nje. I trke i titule su pre svega reklama, a zatim i nachin dolazhenja do inovacija i finansiranje razvoja istih.

            Tim koji makar deo toga ne primenjuje u masovnoj produkciji ne verujem da postoji.

            Btw, brick! Maserati se definitivno pojavljuje u karavan verziji... Naravno i dzip je jedan od modela koji uskoro stizhe sa njihove strane, a svi modeli ce pozajmiti osnovu 159-ke.

            Uh, zarazan ovaj brick...
            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #66
              @ 156V6:

              vec sam napisao: svaka chast Alfi za tradiciju, ali se to odnosilo na titule osvojene u F1 jer se o tome pisalo pa sam se nadovezao... Tvoj navod u vezi WTCC stoji, Alfa bije mrtvu trku (naravno, sa BMW-om) za titulu, ali je pitanje bilo gde je sada Alfa u F1?

              Da se vratim na pochetak priche, a to je chinjenica da je RWD "genetski" bolji setup, bar kad se o autosportu pricha. Stvarno ne razumem zashto je toliko teshko priznati tu chinjenicu kad svi zakoni kinematike, dinamike i fizike uopshte to potvrdjuju (brick je to vec lepo opisao ranije), i da pro vozachi uvek mogu izvuci vishe iz nekog sportskog automobila sa RWD nego FWD pogonom (na stranu AWD setup)?
              Govoreci uopshteno o RWD: pricha o loshem RWD i vlazhnom/mokrom putu koja se toliko chesto i opshirno preprichava (uglavnom kad je BMW u pitanju, ne toliko za ostale RWD - pitam se zashto...) apsolutno ne stoji ako je za volanom neko ko zna shta i kako da radi kad mu rep "pobegne", dakle neko ko zna da vozi RWD. Za 80 % ljudi je BMW + kisha = Medjutim, jedna voznja sa prijateljem koji vozi BMW-e od 1979. u njegovom E39 po apsolutnom pljusku mi je dokazala da ta pricha ne pije vodu, jer smo peglali krivine po Ibarskoj sa 120-130 Km/h bez problema, ali on je seo u BMW sa 19 i vishe nikad drugi auto... Ja to ne bih nikad smeo ni da probam sa RWD, ali on kazhe da prava zabava sa BMW-om pochinje tek sa kishom, ili iskljuchenim ESC-om, pa ti vidi...

              Chinjenica je da Alfa josh uvek ima "cuore sportivo", ali je svoj pravi sportski duh izgubila prelaskom na FWD koncepciju, shto je neosporno i shto, uostalom, dokazuje i istorija.

              Ne znam da li ti je jasno da poredimo svo vreme FWD vs RWD, a ti josh trazhish tjuniran bmw (nije dovoljna oznaka "M" koju vecina germanofila mozhe samo da sanja, zna se vec zashto)
              @ killaz:

              Da, o novom M mogu samo da sanjam... Ali mi je sledeci auto posle 318i definitivno M3 E36, to vec mogu da prisuhtim, kao i vecina ljudi na ovom forumu... O novom M mogu samo da sanjam, naravno, bash kao shto svi ljubitelji Alfe mogu samo da sanjaju GTA? U chemu je onda fora: ne bi trebalo da sanjam o M3 jer je isuvishe skup, a neku Alfu mogu jer koshta tri puta manje, a ni nju isto tako ne mogu da posedujem?! Shto reche brick: "kompresija misli"

              To je kao kad bih ja rekao; ti si stvoren, tako shto te je donela roda. Mora bre da se zna ko su tata i mama: Alfa i Romeo!
              @ killaz:

              Ma daaaj kili, ovakav razgovor stvarno nema smisla, zvuchi kao 5. osnovne... Ja zaista cenim Alfu, ali je pricha pochela sa unapred doneshenim zakljuchkom da ima "najsportskije" motore i najsuperiornije lezhanje na putu i... Kad je tako, shto onda vodi mrtvu trku sa BMW-om na WTCC kad je ima "sportskije" motore i superiorno lezhanje na putu? Da je tako, pobednik bi odavno bio odluchen. Ali, bice da nije tako...

              Pozz
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #67
                Originally posted by overspeed_1976
                shto onda vodi mrtvu trku sa BMW-om na WTCC kad je ima "sportskije" motore i superiorno lezhanje na putu?
                Da, SUPERIORNO za PREDNJU VUCU!!!!!!!!!!!!!!! (citati velika slova)
                Citajte pazljivo sve postove da ne bi dolazilo do pogresnih zakljucaka!!!
                Niko nije rekao da je FWD bolji od RWD,receno je samo da Alfin FWD i pored nedostataka samog fwd pogona uspeva da parira superiornijem rwd-u!!! E to je poenta cele price!
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • kilson
                  Moderator
                  • 09.10.2004
                  • 3216
                  • NoviBGD
                  • AR 75 GT

                  #68
                  Originally posted by overspeed_1976
                  @ killaz:

                  Ma daaaj kili, ovakav razgovor stvarno nema smisla, zvuchi kao 5. osnovne... Ja zaista cenim Alfu, ali je pricha pochela sa unapred doneshenim zakljuchkom da ima "najsportskije" motore i najsuperiornije lezhanje na putu i... Kad je tako, shto onda vodi mrtvu trku sa BMW-om na WTCC kad je ima "sportskije" motore i superiorno lezhanje na putu? Da je tako, pobednik bi odavno bio odluchen. Ali, bice da nije tako...

                  Pozz
                  Oprosti za prichu usmerenu tebi, koja je na nivou 5-og osnovne, ali da bi me razumeo morao sam da se spustim nisko, nizhe nisam mogao, ipak ne znam kako da pricham sa nekim ko je u jaslicama...

                  A sad da batalimo te prichice, prochitaj ceo thread i naici cesh na sledece;

                  Prvo: Nigde nije recheno, tj napisano da je FWD supriorniji od RWD, vec da je ALfin FWD veoma dobro razvijen i SKORO da parira RWD-u. Shto je najludje od svega, upravo si i sam priznao da je trka izmedju ALfe i bmw-a izjednachena, znachi... Shta reci?

                  Drugo: Nigde nije napisano da ALfa ima "najsportskije" motore, jer pre svega ni jedan krshten ALfista ne bi upotrebio tako grotesknu rech.

                  S' toga NHF, budesh li umetao neku prichu koja nema blage veze sa predjashnjim postovima, mozhesh slobodno ochekivati brisanje iste i to sa moje strane.
                  Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                  Comment

                  • tenzo RS
                    CBC Senator XXL
                    • 01.11.2004
                    • 309
                    • Krusevac
                    • Saab 9-3 TiD

                    #69
                    ...sto se tice poredjenja prednje i zadnje vuce tu dileme i polemike NEMA !!!...aman alfisti da l mozete malo obektivnije da sagledate stvari...?!?!?
                    ...pa ja prvi volim alfu zbog temperamenta i renomea koji su stekli njeni automobili...ali cinjenice su cinjenice i kao takve ne dovode se u pitanje...ne moze se porediti jedna Autodelta sa preradjenom karoserijom, potpuno drugim motorom, vesanjem koje nema nikakve slicnosti sa serijskom GTA i potpuno novim menjacem sa sperovanim diferencijalom sa serijskim M3 koji je napravljen da ispnuni zahtevne zelje sportski nastrojenog kupca a da pritom moze da se spakuje kad zeli i ode sa svojom porodicom na izlet...

                    ...pricate o uspesima trkackih automobila...sve je to u redu ali iz licnog iskustva vam garantujem da jedna alfa romeo WTCC nema ama bas nikakvih slicnosti osim spoljasnjeg izgleda sa onom serijskom alfom 156 koju bije glas da sadrzi najnovija tehnicka resenja preuzeta iz sampionske alfe WTCC!!!...cista propaganda ...isti je slucaj bilo sa kojim drugim automobilom...

                    ...kao prvo kad pricate o nekim auto trkama treba da znate da se ti trkacki automobili spremaju po propisanoj homologaciji (pravilniku) koji je donela FIA (svetska automobilisticka organizacija) i da se u homologaciji vodi racuna (pogotovu za klase gde nastupa vise marki automobila) o da ih nazovem "genetskim" prednostima koje neki automobili imaju u startu...npr jedna alfa WTCC sa prednjim pogonom i sekvencionalnim sportskim menjacem (ko se razume zna o cemu govorim) moze da bude konkurentna BMW-U WTCC sa zadnjom vucom samo zato sto BMW mora da ima obican H menjac...to je samo jedan od mnogobrojnih primera... a i ko malo bolje prati WTCC primetio je da je alfa brza na pravcima ali zato je BMW po krivinima...

                    F1? ma dajte ljudi...nemojte da poredite spejs shuttle sa skejt boardom...

                    ...koliko vidim cela polemika ima kontest "MOJ TATA MOZE DA BIJE TVOG TATU"...
                    8 i 300...u firungu !!!

                    trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #70
                      ne moze se porediti jedna Autodelta sa preradjenom karoserijom, potpuno drugim motorom, vesanjem koje nema nikakve slicnosti sa serijskom GTA i potpuno novim menjacem sa sperovanim diferencijalom sa serijskim M3 koji je napravljen da ispnuni zahtevne zelje sportski nastrojenog kupca a da pritom moze da se spakuje kad zeli i ode sa svojom porodicom na izlet...
                      @ tenzo RS:

                      Apsolutno tachna konstatacija...

                      npr jedna alfa WTCC sa prednjim pogonom i sekvencionalnim sportskim menjacem (ko se razume zna o cemu govorim) moze da bude konkurentna BMW-U WTCC sa zadnjom vucom samo zato sto BMW mora da ima obican H menjac...to je samo jedan od mnogobrojnih primera... a i ko malo bolje prati WTCC primetio je da je alfa brza na pravcima ali zato je BMW po krivinima...
                      @ tenzo RS:

                      Ma, tako je interesantnije Naravno, to je svakome jasno ako pogleda na kojim se stazama u WTCC pobedila Alfa a na kojima BMW... Staze u Francuskoj i Italiji su generalno sporije, sa vishe oshtrijih zavoja i krivina od ostalih, a tu je BMW dobrano nadmashio Alfu koja bolje "izvlachi" na ravnom i lako je dobila sve "brzhe" staze. Tabela jasno pokazuje sve...

                      S' toga NHF, budesh li umetao neku prichu koja nema blage veze sa predjashnjim postovima, mozhesh slobodno ochekivati brisanje iste i to sa moje strane.
                      @ killaz:

                      None taken... Samo ne znam po chemu si zakljuchio da "umetam prichu koja nema blage veze sa predjashnjim postovima"?
                      Sad brishi, ako vec toliko smeta...

                      Pozz

                      edit by killaz: sve prituzhbe na rad moderatora mozhesh prijaviti Administratorima foruma.
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #71
                        Ako cemo da budemo posteni najvise su krali ti isti nemci i to od italijana dok im nisu dosli italijanski dizajneri nisu umeli dve linije da povuku kamoli da naprave sportsku liniju,kopirali su i tehnicka resenja a kad su se vec naucili da osim tenkova prave i kola napravili su bolju marketinsku i ekonomsku politiku imali vise sluha za trziste bolji profit i sada su pozicionirani iznad italijana
                        sta da ti kazem osim da se slazem da je tako bilo tokom proteklih decenija. to je istorija, manje ili vise lepa kako za koju stranu/ideju i za nasa danasnje vozace rekao bih nebitan segment.

                        nekada ni Japanci veze nisu imali sa proizvodnjom automobila, pa se promenilo, niti Kinezi mnogo sto sta pa je danas drugacije.
                        pokusavam da budem realan kako jeste danas stanje.

                        ALI ne i u segmentu super sportskih automobila...dokaz Ferrari F1 barem proteklih 6godina dominacije to jasno govore,tolika nadmoc jednog tima i menjanje pravila da "bi bilo zanimljivije" ili da bi i ostali mogli da uhvate prikljucak govori sve.
                        ja F1 ne bi zvao super sportski segment vec namesnki trkacki nalik autu bolid tacno i specificno pravljen i podesen za svaku pojedinacnu trku sa specijalnim gorivom, specijalnim gumama, specijalnim pistama za jurcanje, specijalnim "pilotima" sa posebnim licencama, ogormnim resursima finansijske i tehnicke prirode...sve ono sto razdvaja auto privatnog vlasnika i opste upotrebe na putevima.

                        btw, cujem da je BMW otkupio Sauber-a i da od sledece godine prvi put nastupa u F1 kao samostalni tim. dobro ili lose videce se ali unece malo zivosti, valjda.

                        I naravno nikad se necu sloziti s tobom da Alfa156 ne pruza specifican osecaj i posebno zadovoljstvo na putu,zvuk,fantasticno lezanje,sportsko srce(motor),dizajn,i umerena cena ne zaboravi taj detalj...
                        ne ne, nisam nikada rekao da Alfa 156 ne pruza specificne osecaje nego postavljam pitanje u odnosu na sta bi ti to poredio, i da li si nesto drugo probao na putu (RWD specificno jace snage). dizajn i cenu sam u startu izbacio iz razmatranja tehnickih pitanja, kao i zvuk kao subjektivne kategorije za pitanje stabilnosti na putu i osecaja u voznji koji auto prenosi preko sedista i volana vozacu i putnicima.

                        za date pare, Alfa je odlicna nema sumnje.

                        sve su to aduti u prilog Alfi,ima i svojih mana ali jel ih BMW u istoj klasi nema?
                        BMW nema tu klasu, nema uopste FWD kao direktno poredjenje.
                        ako hipoteticki pogon nema bas nikakvog uticaja, BMW po mojim shvatanjima nema manu ponasanja na putu od generacije tamo negde 1988. pa naovamo. i to sve cisto rad mehanike, bez ikakvih ABSova, ECS, TCS, ESP i drugih korigujucih algoritama koji bitno menjaju ponasanje auta i ogranicavaju vozaca da on vozi ( ja ne volim da me neki kompjuter vozi kako on misli da treba).

                        BMW je vec sam pomenuo pokupio "znanje" od drugih, dodatno razvio i usavrsio, sklopio u paket koji je gotovo perfektan za sve sto moze vozac da pozeli u voznji, osim trkanja na nekoj pisti. za to postoje sasvim drugi BMW i drugih maraka automobili.

                        jednostavno neka pravila prirode coveka su takva da mu lepse lezi odredjena tipicna konstrukcija nego druga.
                        recimo, vertikalna osa vozila tezista auta treba da se nalazi tacno tamo gde se nalazi kicma u sedistu i unutranjse uvo, znaci negde oko polovine duzine vozila. to je onaj odnos 50-50% masa kao ideal.
                        previse napred teziste daje los osecaj, isto kao i previse nazad.

                        najdirektniji primer je bicikl (motorcikl) kroz istoriju. postojao je pogon na prednjem tocku, i na zadnjem tocku. sedelo se i na prednjem i na zadnjem tocku.
                        pokazalo se da je najbolje za stabilnost da je pogon na zadnji tocak a da je teziste negde tacno na pola ili malo iza od polovine razmaka tockova.

                        u svim drugim situacijama povecava se nestabilnost sa povecanjem brzine, narocito uz bocno ubrzanje/ krivine.

                        to je za mene prosto tako, urodjeni osecaj ljudi i ne vidim kako bi se to moglo promeniti...
                        to nema veze ni sa Alfom, ni BMWom, ni Volvom ni cenom ni dizajnom ni bilo cime, jednostavno nacin kako covek "cita" preko osecaja odgovore okoline odnosno puta. to nisam ja smislio, citao sam naucne analize kojima se objasanjava zasto je tako, i gomilu TV analiza osecaja coveka po raznim osnovima u transportnim sredstvima.

                        nezgoda je sto je priroda toliko savrsena da je jako tesko prevariti upotrebom auta te instiktivne osecaje.
                        probaj da zamislis kako bi izgledala voznja na motorciklu sa prednjim pogonom usavrsenim do savrsenstva =]

                        stvar je prosta zasto bi me zanimao pomenuti Jaguar ili M3 kad ih 3.7GTA shisa na stazi
                        pa jesi li probao (bilo koji) nesto tako da znas da te ne bi zanimalo ?
                        jer ti pricas stalno iskljucivo o trkanju na zatvorenim stazama ?
                        ja ne pricam o profesionalcima i trkacima, vec o vozacima putnickih vozila i njihovoj upotrebi na putevima a tu stotinka ili sekunda ama bas nista ne znaci za uzitak u voznji stalno, tokom desetina, stotina i stotina hiljada km jednog prosecnog vozaca.

                        Jaguar ili M3 ili Volvo (i njega si ranije pominjao sto nema titule) uopste ne zanima segment trkanja sa serijskim modelima niti su to auti za jurenje rekorda. njihova osobina je perfektno lezanje na putu, stabilnost, upravljivost, udobnost brzog prevoza bez trkanja za svaku hiljaditu.

                        sa M3 mozes da se navozas 2.000km i da izadjes odmoran, pitanje je koliko je to moguce sa trkackim bolidima. (ne znam nisam nikada vozio bolid). znam da je karting veoma nezdrav za voznju i veoma neudoban (kao koncepcija) bez obzira na proizvodjaca.

                        ako je cilj najbrzi krug, onda je priblizno najbolji setup auta onaj blizak kartingu, znaci nestabilan, nervozan, osetljiv na upravljacu, potpuno direktan i bez oprastanja vozacevih gresaka. to je nesto sasvim deseto od teme o kojoj smo pricali, barem ja sam sa te pozicije ponudio argumente.


                        zakljucak kako god okrenes imas isplativije varijante od nemaca
                        nisam ja nikada rekao da je BMW best buy opcija, vec da ima izvanredno balansirano lezanje na putu, odlican povratni osecaj na vozaca uz zavidnu udobnost

                        nesto ne verujem da bi smeo da se Ferarijem ili Lambom provozam(o) do recimo CG obale putevima. ne bi bilo dobro ni po auto a ni po putnike, da ne kazem vrlo naporno.

                        BMW i Ferari su ipak razlicite namene, ako se slozis
                        za putovanje i svaka Alfa je daleko bolja od Lamba ili Ferarija i bila bi moj izbor u toj suzenoj hipotetickoj ponudi.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #72
                          ne razumem samo zashto je problem prihvatiti chinjenicu da Alfa ima najbolje razvijeni FWD?!
                          takav problem i ne postoji, oko te cinjenice...barem ja nisam do sada procitao da je ta cinjenica bila ikome sporna.

                          ako se ogranicimo samo na FWD evo i ja cu da potpisem tvoju konstataciju da je najbolje raazvijena u tom segmentu.
                          bez imalo teskoca.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #73
                            Btw, brick! Maserati se definitivno pojavljuje u karavan verziji...
                            he he, da ne citaju ovaj nas forum i zezanje

                            malo ozbiljnije, trziste je to koje trazi multifunkcionalne karoserije, van/karavan je odavno najomiljeniji u SAD, bila moda u Italiji tokom 90tih i sada se dalje siri na celu Evropu i u sve segmente/klase.

                            jeres za tradicionaliste je bio kada je pojavio Jaguar (pod upravom Forda) na dizel, pa karavan a upravo je to najprodavanija i najprofitabilnija kombinacija. ono sto donosi pare.

                            pa ALfa je napravila prvi karavan tek nedavno, 156 Sportwagon i postigla uspeh sa tom verzijom i okviru prodajne game linije 156 modela.
                            Fiat je dugo bio jako inspirativan sa svojim karavanima jos od 60tioh sa 124, pa 70tih sa 131 i uvek su to bili trazeni modeli.

                            da bi Maserati aktivno uleteo u trziste sa vise prodatih karavan je bila logicna varijanta, isto kao i SUV verzija sto je danas "must" za svaki brend.

                            super da su se italijani pridruzili opstim trendovima, i da ce imati dobru ponudu.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Alfacrazy
                              CBC Veteran
                              • 21.01.2005
                              • 125
                              • Kragujevac

                              #74
                              Originally posted by brick
                              pa ALfa je napravila prvi karavan tek nedavno, 156 Sportwagon i postigla uspeh sa tom verzijom i okviru prodajne game linije 156 modela.
                              Nece biti, postoji i Alfa 33 u karavan, tj. Sportwagon verziji (mislim da se prvi put pojavila 1984. ali nisam sasvim siguran u ovaj podatak, mozda je to bilo godinu dana ranije ili kasnije)

                              Izvinjavam se na off-u, samo sam hteo da ispravim ovu sitnu gresku (inace jednu od vrlo retkih) koja se bricku omakla
                              When Henry Ford saw an Alfa go by he used to lift his hat in salute, so should BMW owners!!!

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #75
                                uh,
                                sorry, nikada nisam video tako nesto uzivo.
                                izgleda prilicno funkcionalno na slici.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X