Mnogo vise o benzinu u Srbiji :(

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #91
    Spored odlukata na Regulatornata komisija za energetika na Republika Makedonija donesena na denesnata sednica, cenata na MB-96 se namaluva od 69,50 na 67 denari za litar, na BMB-90 od 66 na 63,50 denari, na BMB-95 od 66,50 na 64 denari, na D (dizelot) od 55,50 na 53 denari za litar i na EL (ekstra lesnoto) od 45,50 na 43 denari za litar.

    izvor: datum, 19.septembar.2005.

    i na mnogo drugih mesta se pominju benzini koji se prodaju u MK, i to
    olovni 96 oktana (bivsi 98) i bezolovni od 90 oktana i bezolovni od 95 oktana (premium tzv).

    ove cene su donete od strane zvanicne Agencije za energetike RM i vaze za sve prometnike naftnim derivatima.

    nigde nisam nasao referencu o prodaji BMB od 98 oktana, za sada.

    pregled kretanja cena po vrstama goriva u MK zadnjih godina.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      #92
      Vidi Brick,

      Ja se ne bavim hemijom, jos manje petrohemijom. Mene UOPSTE ne zanima da li je nas benzin los zato sto nema dovoljan broj oktana (sto nihove dostavnice jasno demantuju, za mene bar, a ti kako hoces), zato sto ima previse sumpora, ili sta vec - to NIJE moj deo posla, za to postoje ljudi koji su placeni da se o tome brinu.

      Ja sam korisnik goriva, koji samo ocekuje da za svoje pare dobije ono sto pise da treba da dobije. Kada mi napisu na crpki jedno, u dostavnici nesto sasvim drugo, a moj auto (za koga imas tacne podatke) se pomalo trese i cima na nasem, ali ne i na benzinu stranih proizvodjaca slicnog (ali samo formalno) kvaliteta, mozes ti i jos hiljadu drugih da pricate sta god hocete, ja znam da to gorivo ne valja.

      Poredjenjem sa Grckom, gde znam cene goriva, vidim da ja placam to gorivo VISE nego u Grckoj za istu formalnu klasu goriva (BMB95), a dobijam vidno losije gorivo. Ponavljam, kako i zasto za mene uopste nije bitno, mene zanima samo krajnji efekat za mene kao potrosaca.

      Prema tome, nije sija, nego vrat. TOTALNO je nebitno za sve sem ocigledno za tebe kako i zasto, da li je manji oktanski broj, i/ili ima previse sumpora, itd, JEDINO BITNO jeste da moj, a izgleda i tudji automobili, idu vrlo osetno bolje na strani benzin, i jos zaverenicki trose manje.

      Rekao sam i drugde, i sada ponavljam ovde - to se NECE resiti sve dok NIS ima monopol, jer ovakvo stanje najvise odgovara NIS-u i drzavi, koja kratkovido trlja ruke zbog vecih poreskih prihoda, sto svi mi placamo kroz ekologiju, a njih bas briga, jer to ce ionako morati da resava neka naredna vlada, a ne oni. Oba moja vozila trose vise domaceg od stranog goriva, prosta cinjenica koju mozes da pokusas da opovrgnes stavljanjem na sto recimo 500 evra, pa da merimo koliko do Grcke, a koliko od Grcke, sa tankom grckog goriva.

      Za 101 oktan, izvoli otici do prve pumpe Shell u Grckoj, ako je iole veca imace OOOOOOOOOGROMNU reklamu koju je nemoguce ne videti. A hemijski ga testirao nisam. Samo sam reprodukovao ono sto sam letos video.

      Prema tome, sto se mene tice, stvari stoje ovako:

      1. Domace gorivo je losije od stranog (kako i zasto bas me briga);
      2. Domace gorivo je skuplje od nekih ekvivalentnih stranih goriva (kako i zasto, bas me briga);
      3. Moj auto pije vise domaceg goriva od stranog (kako i zasto, bas me briga, ja ne ocekujem da GM i ostali prave motore prema NIS-ovom benzinu, kada bi to radili, motori bi morali da budu keramicki da izdrze).

      Kada podvucem crtu, NIS deluje bas ruzno kao zbir. Bas ruzno. A ni vlada mi ne deluje lepo, mada joj to nije prvi put.

      Vidi, ja jako postujem tvoju temeljnost prilikom odgovaranja, ali primecujem jednu prejaku crtu odbrane NIS-a i kada je to nemoguce. Zato se i pitam da ti ipak nemas neke komercijalne veze sa njima, ne mora neposredno kao radis za njih, moze i posredno, kao tvoja firma puno radi sa njima. Ne znam kako inace da objasnim tvoju apsolutnu nepopustljivost pred prostim cinjenicama koje se lako dokazuju.

      Ako mislis da je tvoje objasnjenje da nisu u slucaju oktani (koje meni deluje apsurdno nakon mog vise puta ponovljenog dogadjaja da mi je pumpadzija na Dejtonu pokazao dostavnicu u kojoj pise: "Benzin, BMB95, bezolovni, 92-94 oktana"), nego visak sumpora, ikoga ovde utesilo (po sistemu: "Aaaa, pa sumpor! Tako kazi, sada mi je lakse ONOLIKO!") ili na bilo koji nacin promenilo cinjenicu da je nase gorivo losije a skuplje od recimo Grcke (koja nije bas jeftina), onda silno gresis.

      Mozes reci "g***o", mozes reci "izmet", mozes reci "lucevina sa zadnje strane ljudskog organizma", mozes reci "jucerasnji cevapcici, pokoj im dusi", u svim slucajecima pricas o istoj stvari. I to je svima jasno.

      Pozdrav,
      DVV
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #93
        Originally posted by DejanV
        Oba moja vozila trose vise domaceg od stranog goriva, prosta cinjenica koju mozes da pokusas da opovrgnes stavljanjem na sto recimo 500 evra, pa da merimo koliko do Grcke, a koliko od Grcke, sa tankom grckog goriva.
        Pa nije posteno. Do Grcke je niz brdo a nazad sve uz brdo.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • shadow
          CBC Senator XXL
          • 23.09.2005
          • 555
          • Beograd

          #94
          Samo bih da kazem jednu stvar...na mom autu (kadet, 1.8 gsi, '85) top zadnjeg lonca se iznutra ofarbao u svetlo sivu boju od izduvnih gasova, a pre montaze na auto je bio crn iznutra. Takodje, izduvni gasovi imaju drugaciji miris nego sto su bili na jugu. Sipam MB98 na JP pumpi. A nisam jedini kome se izduv zabeleo, naravno, sa gorivom u Srbiji. Ne kazem da nase gorivo valja, samo moje licno misljenje da boja izduva ipak zavisi od stelovanja smese nego od goriva.
          My crew is all fired up
          Y'all better just wise up

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #95
            Naravno. Moze mesec dana da mi bude crn izduv a onda ga mogu obeleti za 15min.
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #96
              Ja se ne bavim hemijom, jos manje petrohemijom. Mene UOPSTE ne zanima da li je nas benzin los zato sto nema dovoljan broj oktana (sto nihove dostavnice jasno demantuju, za mene bar, a ti kako hoces), zato sto ima previse sumpora, ili sta vec - to NIJE moj deo posla
              pa to i pricam, ne treba siriti fiktivne price bez pokrica, kada postoje fakti koji upucuju na sasvim drugacije zakljucke od onih koje si izneo.
              ne treba ti ni da znas da li ima dovoljan broj oktana prema vazecem standardu, to je posao drzave, inspekcije a tvoje je da potrazis pomoc ako i uvek kada sumnjas da si prevaren i nisi dobio to sto si platio.

              tu se potpuno slazem sa tobom, to nije ni tvoj ni moj deo posla.
              ali biti informisan zasto se nesto desava u motoru i sa sagreovanjem ne moze skoditi zar ne.

              Ja sam korisnik goriva, koji samo ocekuje da za svoje pare dobije ono sto pise da treba da dobije. Kada mi napisu na crpki jedno, u dostavnici nesto sasvim drugo, a moj auto (za koga imas tacne podatke) se pomalo trese i cima na nasem, ali ne i na benzinu stranih proizvodjaca slicnog (ali samo formalno) kvaliteta, mozes ti i jos hiljadu drugih da pricate sta god hocete, ja znam da to gorivo ne valja.
              isti korisnik goriva, za svoje pare trazi po standardu definisano gorivo, nista manje i nista vise. ako je prevara u pitanju za koju dajes jedan primer, to je cist kriminal i tako i treba tretirati.

              ako ti se auto pomalo trese i cima sa regularnim gorivom po standardu vrlo mi lici da postoji neki problem sa samim autom jer se to na drugim autima sa tim istim gorivom ne desava. sve radi perfektno normalno kako i treba.

              recimo, moguce je da iznutra prljav od taloga ranijom upotrebom raznih benzina a znamo sta je sve korisceno tokom 90tih i sve do 2003. pa mu je potrebno jedno ciscenje.

              poznata je stvar da talog u kompresionoj komori bitno pogorsava perfomanse sagorevanja i da motor pocinje da zahteva gorivo natprosecno velikog oktanskog broja.
              vec vidjeno X puta u praksi.

              ja i hiljade (stotine hiljada) durgih nemamo probleme koje ti imas uz upotrebu istog goriva a sa raznoraznim automobilima. ukljucujuci i strance, tacnije strane firme koje ovde prodaju svoja vozila i dala su zeleno svetlo za upotrebu naseg BMB benzina.

              nemoguce je da bas uvek samo tebi neko podvali krsteno gorivo, i da je sve crno belo- jednima samo dobro a drugima samo lose gorivo.

              problem naseg goriva je opste poznat, visoki sadrzaj sumpora i nedovoljna cistoca. oktanski broj nije odavno problem u proizvodnji benzina sve do OB od 99-100 gde je otprilike i limit danasnje tehnologije rafinacije.

              to je univerzalno za sve benzine, svih rafinerija i svih naftnih firmi ma koje zemlje u svetu...

              ja se slazem da ti imas problem ali se ne slazem sa tvojim smerom zakljucivanja i trazenje uzroka problema.

              Poredjenjem sa Grckom, gde znam cene goriva, vidim da ja placam to gorivo VISE nego u Grckoj za istu formalnu klasu goriva (BMB95), a dobijam vidno losije gorivo. Ponavljam, kako i zasto za mene uopste nije bitno, mene zanima samo krajnji efekat za mene kao potrosaca.
              naravno a sta si ocekivao, neko cudo ?
              nesto ne znam da je u Grckoj postojao naftni embargo, bombardovane rafinerije i devastirana drzava zadnjih 20 godina, ili sam to propustio /dogodilo se.

              jos dugo cemo mi placati vise nego drugi za losiji kvalitet sve dok traje tranzicija komplet drzave, drustva i privrede. isto kao sto je bilo nekada i sa Grckom, koja nije ni imala super benzin pre 20tak godina. nikakav super benzin a kamoli zalbe na kvalitet.

              to je odraz privrednog razvoja i tu nema carobnih stapica i magije- razvoj kosta i mora da se plati a jos niko taj proces nije izbegao.

              TOTALNO je nebitno za sve sem ocigledno za tebe kako i zasto, da li je manji oktanski broj, i/ili ima previse sumpora, itd, JEDINO BITNO jeste da moj, a izgleda i tudji automobili, idu vrlo osetno bolje na strani benzin, i jos zaverenicki trose manje
              ne znam odakle si i zasto se zaklanjas iza toga SVE, kada je ocigledno da vecina vozaca nema probleme koje ti pominjes.

              ja ti samo dajem informaciju, da oktanski broj i tvoja tvrdnja o njegovom uticaju ulazi u sukob sa faktima, i da to nije realno objasnjenje uzroka tvojih problema.

              naravno da svi moderni benzinci idu bolje na energetski jaci benzin, isto i moj ali to nema nikakve veze sa brojem oktana. isto tako i potrosnja, ona ne zavisi od oktanskog broja, niti je ikada zavisila sve dok nema samodetonantnog sagorevanja a to je vec veoma kriticni stadijum.

              BMB95 je u okviru vazecih standarda a ti standardi uopste nbe preciziraju energetsku vrednost benzina vec je to slobodna volja svake rafinerije da sama pravi mesavinu raznih komponenti koje cine benzin po svom nahodjenju. to se ne zove kvalitet, niti se poredi po oktanima.

              sada ponavljam ovde - to se NECE resiti sve dok NIS ima monopol, jer ovakvo stanje najvise odgovara NIS-u i drzavi, koja kratkovido trlja ruke zbog vecih poreskih prihoda, sto svi mi placamo kroz ekologiju, a njih bas briga, jer to ce ionako morati da resava neka naredna vlada, a ne oni. Oba moja vozila trose vise domaceg od stranog goriva, prosta cinjenica koju mozes da pokusas da opovrgnes stavljanjem na sto recimo 500 evra, pa da merimo koliko do Grcke, a koliko od Grcke, sa tankom grckog goriva.
              naravno, problem se nece resiti postojanjem bilo kog monopola, NISa ili neke trece firme. uslov za to resenje je reizgradnja energetskog sektora drzave...i gle cuda to moramo mo da platimo. nece nam niko pokloniti pare za dugove koje smo napravili kao drustvo.

              nisam nikada niti jednom recju pominjao potrosnju goriva tvojih vozila, to je lako proverljivo i svima je opste poznato.

              problem vidim u tvom potezanju oktanskog broja i nekakvog nekvaliteta van standarda a sto ne odgovara cinjenicama.

              razlog potrosnje NIJE oktanski broj, i OB nema ama bas nikakvog uticaja na potrosnju za tvoju Nubiru sve dok je 92 ili vise oktana.

              drugim recima, zanemarivanje uzroka donosi pogresne zakljucke.

              Za 101 oktan, izvoli otici do prve pumpe Shell u Grckoj
              izvini ali ti je predlog prilicno nepraktican.
              a zasto moram da odem u Grcku na pumpu. zar ne treba da verujem informacijama koje Shell zvanicno plasira na svoj sajtu, bilo Shell UK bilo Shell Hellas gde eskplicitni pise da je bezolovni benzin do 100 oktana.

              znaci BEZolovni, da ponovim po Shellu i Chevronu ima taj limit. za mene dovoljno da idem u licnu proveru reklamnih panoa.

              1. Domace gorivo je losije od stranog (kako i zasto bas me briga);
              jeste u nekim aspektiima. zasto jeste briga ako vec pisem o tome i tvrdis nesto. kada pitam za argumente onda je "bas me briga".

              . Domace gorivo je skuplje od nekih ekvivalentnih stranih goriva (kako i zasto, bas me briga);
              jeste a istovremeno i jeftinije od skoro svih ekvivalnentih stranih goriva.
              opet bas me briga, a mislio sam da pricamo ipak na bazi ozbiljnosti, koju ova tema valjda zahteva.

              i bice domace gorivo jos skuplje, tranzicija kosta i socijala mora da se plati. zar to nije do sada bilo poznato ?

              Moj auto pije vise domaceg goriva od stranog (kako i zasto, bas me briga, ja ne ocekujem da GM i ostali prave motore prema NIS-ovom benzinu, kada bi to radili, motori bi morali da budu keramicki da izdrze
              to ne znam, na ADAC testu Nubira je uspela da potrosi 13,50 litara nemackog bezolovnog goriva za 100km.

              GM i ostali prave auta za goriva po EN standardu, isto to pravi i NIS.
              dakle sve je u okviru predvijdenih standarda.

              motori ne moraju da budu keramicki, kao sto pokazuje praksa miliona automobila sirom sveta koji se koriste sa postojecim benzinima po EN standardu (ili ekvivalentnim lokalnim).

              niko, pa ni GM a ni NIS ne garantuje potrosnju niti standard definise kolicinu kWh energije koju mora da sadrzi litar benzina.

              ako ti je to neko rekao, presao te je. potrosnja auta veoma varira sa gorivom od jedne do druge rafinerije u to u tom inostranstvu koje tako srcano pominjes. ukljucujuci i Shell, ciji benzin se razlikuje od zemlje do zemlje.

              ne znam sta te toliko zbunjuje, BMB95 je standardno evropsko gorivo po kome se podesavaju svi motori, skoro svi prema godistu kada su pravljeni. konkretno Nubira prema EN standardu godiva za 1996. godinu.


              NIS deluje bas ruzno kao zbir. Bas ruzno. A ni vlada mi ne deluje lepo, mada joj to nije prvi put.
              pa to znamo, to je tako i nije nista novo. oboje znamo sta je sve protutnjalo ovim krajevima poslednjih par decenija.
              to ne moze da ostane bez posledica, bez traga.
              sa ili bez NISa nasa realnost ostaje i nece se promeniti preko noci i nece bez mnogo nasih zbirnih napora kao drustva i mnogo nasih para da se sprovede ceo postupak tranzicije.
              to mi moramo da platimo, jednim delom i kroz NIS, benzin je tu samo sporedna i mozda malo vise vidljiva posledica.

              primecujem jednu prejaku crtu odbrane NIS-a i kada je to nemoguce. Zato se i pitam da ti ipak nemas neke komercijalne veze sa njima, ne mora neposredno kao radis za njih, moze i posredno, kao tvoja firma puno radi sa njima. Ne znam kako inace da objasnim tvoju apsolutnu nepopustljivost pred prostim cinjenicama koje se lako dokazuju.
              pa mozda ti tako deluje, ali je utisak pogresan. nikada niti jedan dinar nisam imao nikakve veze sa NISom ili bilo cime slicnim osim sto im ostavljam pare na pumpi svako malo.

              nije pitanje odbrane NISa, nego pitanje odbrane upravljanja nad sudbinom ove zemlje po pitanju energetike.
              NIS je potpuno nebitan, sporedan igrac. mnogo krupniji i mnogo dugotrajniji interesi sadanjsih i buducih generacija su u pitanju.

              nisi dao nijednu cinjenicu osim svojih utisaka o subjektivnom ponasanju 2 auta (koje cenim i koja su relevantna kao i sva ostala).
              dokaza tih cinjenica nema ni u tragovima, ili ih ja nisam do sada primetio.

              Ako mislis da je tvoje objasnjenje da nisu u slucaju oktani
              nije moje objasnjenje, ja samo prenosim fakte koje iznosi svetska naftna industrija.
              ako oni lazu mene i javnost, onda i ja lazem tebe.

              praksa je dosada u mom iskustvu pokazal da oktani ne igraju nikakvu ulogu za potrosnju benzina.
              posto to iskustvo imam i sa LPG, imam puno razloga da verujem zvanicnim podacima rafinerija i distributera goriva.


              promenilo cinjenicu da je nase gorivo losije a skuplje od recimo Grcke (koja nije bas jeftina), onda silno gresis
              niko ne spori cinjenicu da je nase gorivo drugacije, sporne su tvoje tvrdnje da je kvalitet ispod standarda navodjenjem utisaka (bez cinjenica, proverljivih brojki) i iskustva sa jednom (2, 25 , vise dostavnica) dostavnicom koja je veoma sumnjiva i na ivici ili vec u domenu kriminala, tj falsiranja robe.

              Grcko gorivo je skuplje od naseg, sudeci po zvanicnim cenam ako pricamo o benzinu po litri goriva.

              ako pricas o kWsatima po 1 Euru onda je nase gorivo zasigurno skuplje.

              razlog je javno poznat, svima dostupne informacije i bez teorija zavere, vezanih lica ili sta vec- 1999. godina nije bila deciji san vec teska realnost.

              tu glupost (ili kako vec da nazovem) koju smo sebi dozvolili da se dogodi moramo da platimo i sada, i ubuduce jos podosta godina.

              nevezano za to da li se monopol zove NIS, Shell ili bilo kako.

              cilj bi trebao da nam bude da se ne pretvori jedan monopol u drugi, po svaku cenu. pa i cenu sada nesto manje efikasnog benzina, privremeno.

              nekako mi se cini da si propustio moju jasnu odrednicu da uvoz benzina ne treba da bude ogranicen na sadanjsi nacin, upravo iz razloga da postoji i izbor i indirektna prisila na brze odvijanje tranzicije a ipak bez trajnih stetnih posledica.

              nadam se da smo otklonili uzroke mogucih nerazumevanja zasto se benzin ponasa ovako ili onako sa cisto tehnicke/ naucne strane uzroka.

              btw, sumpor drasticno utice na zivotni vek motora, drasticno skracuje radni vek katalizatora i naravno veoma je stetan po okolinu.

              kada sam vozao po Austrijskim planinama mogao sam licno da se uverim u ogolele sume kao posledice sumpornih tzv kiselih kisa tokom 80tih i 90tih godina.

              niko se u svetu nije razvio preko noci niti postoji besplatan rucak, tako je i sa benzinom izmedju ostaloga.
              imamo primer suseda, recimo INA-e gde strani vlasnik nije popravio vec pokvario benzin kada je preuzeo biznis. ko nam garantuje da se ne bi dogodilo kod nas sa ovako slabom drzavnom kontrolom i prisilom ?

              NIS je da ponovim, nebitan u celoj prici, niti odredjuje cene, niti nesto zaradjuje na ovoj ceni benzina jer dobija samo malecni deo kolaca, niti je on taj koji sprecava uvoz, svejedno branio ga ili napadao to ne menja realne odnose koji postoje i zelje velikih igraca za buducim uticajem na trziste ovde.

              a benzin je samo mali delic potrosnje energije ovde i samo mali deo upotrebljene nafte, takoreci sporedan deo NISa.

              evo primer MK, 2008. godine ukida olovni benzin, potpuno kao rezultat procesa tranzicije i zavrsetka faze stabilizacije i asocijacije sa EU- upravo ono gde smo mi danas na samo pocetku.
              MK je trebalo 5 godina da prevali taj put, ako smo recimo isti po brzini to znaci vec 2010. godine bicemo u slicnoj poziciji i NIS nece vise biti tema.

              zelje mogu da budu smele i ulepsane a realnost ce pokazati brzinu realizacije tranzicije, i da li je rokove moguce skratiti ili cemo biti i tu opet samo dezorganizovani pa ponavljati razred.

              a NIS je nista prema onome sto ceka tranziciju EPSa u buducim godinama...sa slicnim pricama o ceni vs kvalitetu i sta je starije kokoska ili jaje.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • DejanV
                CBC Senator XXL
                • 19.07.2005
                • 682
                • Beograd

                #97
                Cisto informacije radi, Nubira je kupljena u maju 2003. godine, sa tacno 10 km na brojcaniku, od zvanicnog zastupnika, Autotrenda u Zemunu. Do sada je presla nepunih 38.000 km, a umesto tri koliko je po knjizici, do sada je imala 4 redovna servisa. Svi servisi su uradjeni kod Autotrenda, sem jedne zamene zadnjeg branika koji je skrsio jedan sudija u penziji.

                Elektronika je kompletno pregledana dijagnostikom na 35.000, brizgaljke su ultrazvucno ociscene takodje pre 3.000 km.

                Kada je kupljena, po mome misljenju, isla je bolje na gorivo od pre dve godine. Posto potpuno isti utisak imam i za Yugo, i posto sam u nekoliko razgovora cuo vrlu slicna misljenja, dolazim do zakljucka da je gorivo danas gore (po meni) ili drugacije (verovatno po tebi) nego pre dve godine. Kako i zasto, nemam pojma.

                Ne znam sta i kako su Nemci merili, ali znam da ona meni u gradu ne pije vise od 10-10,5 litara, istina bez klime, koja (naravno) kosta nekih 1,5-2 litra ekstra na svakom vozilu. Valja priznati da sam ja sa njom prilicno nezan, dakle ne cepam je cesto, niti na drumu cesto prelazim 140 km/h, obicno sam na 120-130 km/h. Kada bih da cepam, sednem u Yuga, koji je za to i pravljen.

                Nema niceg fiktivnog, veruj mi, u mom stavu da moja vozila bolje idu na uvozni benzin. Ponavljam, zasto je to tako nije moje da razmisljam, doslovno hiljade ljudi su placene da se o tome staraju. Jos je manje moja duznost da znam zasto i kako; niti sam u toj struci, niti imam ikakve veze sa naftom, niti me to sustinski zanima ista vise sem proste informacije kako i zasto. A i to cisto akademski.

                O tome kako se vodi ova zemlja, i u okviru toga i NIS, ne bih ni da pocinjem diskusiju. O tome vec previse znam, a za maler, i licno poznajem izvestan deo onih koji danas vladaju, pa znam sta su bili, sta su hteli da budu i sta jesu danas. Drugim recima, bar sto se mene tice, nikada nije ni bilo spora oko toga da se i taj segment tretira isto toliko lose, da ne kazem ludacki, kao i sve ostalo. Da ce nas to kostati, nema spora.

                Mislim da si napravio preveliku diskusiju o razlozima zbog kojih je nase gorivo lose; kljucna teza je da jeste lose, a kako i zasto, pa prema tome i kako resiti to je stvar onih koji vode NIS u vladi i samom NIS-u. Sto se zvanicnog kriminala tice (re: dostavnica 92-94 oktana), pa to bar u ovoj zemlji nije ni prvi, ni poslednji put, i kako to vec kod nas biva, niko nikada nece odgovarati za to. Tu smo savrseno konzistentni.

                Najzad, ostajem pri svojoj tvrdnji da se taj problem nece resiti sve dok se ne dozvoli slobodan uvoz nafte i naftnih derivata. Dokle god nema konkurencije, nema i dovoljno jakog stimulansa da se ozbiljno radi. Niko me ne moze ubediti da se problem pogonskih goriva, koji je dugorocan i na kraju papreno skup kada se uzme u obzir ekologija i dugorocni zivotni vek voznog parka, do sada nije mogao resiti da se htelo. Zasto se nije htelo, da li zbog nemara (sigurno bar delimicno), ili zbog skrivenih planova (sigurno bar delimicno), ili zbog amaterizma nadleznih (uvek problem kod nas, jer je g. ministar po definiciji partijski proveren kadar prvo i pre svega), je sada stvar za razmatranje - koga zanima.

                Tek kada neki bivsi ministar ode na robiju (ali STVARNO!) zbog loseg poslovanja i losih strateskih odluka koje su nanele stetu zemlji, moci cemo da racunamo na neki stvarni boljitak. A nesto ne vidim da se ista krece u bilo kakvom takvom smeru - cak naprotiv. Dakle, ostaje nam jedino konkurencija kao uzdanica.

                A tada ce potrosaci presuditi jace i definitivnije od bilo kakvog zakona.

                Pozdrav,
                DVV
                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #98
                  Originally posted by M-power
                  Originally posted by DejanV
                  Oba moja vozila trose vise domaceg od stranog goriva, prosta cinjenica koju mozes da pokusas da opovrgnes stavljanjem na sto recimo 500 evra, pa da merimo koliko do Grcke, a koliko od Grcke, sa tankom grckog goriva.
                  Pa nije posteno. Do Grcke je niz brdo a nazad sve uz brdo.
                  Ako ne smeta tebi, ne smeta ni meni.

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #99
                    Kada je kupljena, po mome misljenju, isla je bolje na gorivo od pre dve godine
                    kada se budemo videli mozemo da analiziramo gde je nastao problem u te dve godine koriscenja, i zasto.

                    dolazim do zakljucka da je gorivo danas gore (po meni) ili drugacije (verovatno po tebi) nego pre dve godine.
                    kako god, benzin nema manje od 92 oktana koju su dovoljni uslov za najnormalniji moguci rad tog motora- s obzirom da model prodavan u Nemackoj trosi regular benzin/normal koji je niskooktanski.

                    da li je model koji ti imas drugaciji, ne ulazim jer ne znam detalje.

                    posto postoji ta prica kako domaci benzin nista ne valja a i radi kontrole rada motora posle ciscenja brizgaljki na 194.000km izvrsio sam proveru- test u realnim uslovima saobracaja.

                    najsprostije moguce, forsirao sam auto do maksimalne brzine koju moze da pruzi, i postigao je nekih 3 km/h manje od fabricke mere sto je extra dobro s obzirom da ima suzeni trotel (zbog mixera), da ima iza sebe 190.000+ km u doba testa i da koristi to domace izvikano gorivo.

                    a tih 3km/h je manje 2%, moze da bude i greska merenja.

                    dakle, pricam na osnovu probe u realnosti.

                    btw, moj motor zahteva 98 oktanski benzin a minimalno preporuceni od strane fabrike je 95 mada sistem paljenja je samo podesavajuci i radi perfektno od 89 oktana pa nagore naravno sa umanjenim perfomansama.

                    i svaki drugi auto modernije konstrukcije (sa digitalnim paljenjem) i knock senzorom koji sam probao. vozio nije imao bas ni slicne simptome koje si ti opisao da imas (trzanje, nedostatak snage, drasticno veca potrosnja).

                    mozda slucajnost, znam jako mnogo taksista koji voze nove automobile na nas benzin i to mnooogo km gradske voznje i ne secam se kada je neko imao bilo kakav problem u radu motora. a taxisti vaze za sve samo ne da savesno i redovno odrzavaju aute.

                    ja iz toga zakljucujem da je prica o drasticno losem gorivu vrlo tanka, pogotovu ako nema pratecih izmerenih vrednosti da potkrepe.

                    ne kazem da nema losih tura, da nema trgovacke podvale i lazne deklaracije jeftinije benzina po prodajnoj ceni skupljeg, krstenja i slicno jer je to deo nasledjenog balkanskog mentaliteta- znam da je to manjina ljudi koji jos uvek zive u proslom dobu i bave se istim forama/ varanjima.

                    vozio sam i na grcki benzin, i na austrijski i madjarski i rumunski i albanski i makedonski i razlike ako ih ima su neosetne u regularnoj voznji.

                    tako da ne pridajem poseban znacaj "losem" navodno benzinu, posto je uticaj u praksi prakticno neosetan.

                    ne racunam, prodaju kerozina kao benzina, ili vode kao benzina ili nesto deseto na sumnjivim mestima, tu i ne kupujem i vec u startu time eliminisem moguci problem.


                    Ponavljam, zasto je to tako nije moje da razmisljam,
                    ja samo reagujem na tvrdnju o oktanskom broju kao uzroku svih problema, bas zato da se i razmislja kada se nesto tvrdi, i utvrdi cinjenicno stanje da bi se uzrok problema zaista i otklonio i sve funkcionisalo kako i treba.

                    sve je i pocelo od razmisljanja zasto je tako...


                    O tome kako se vodi ova zemlja, i u okviru toga i NIS, ne bih ni da pocinjem diskusiju. O tome vec previse znam, a za maler, i licno poznajem izvestan deo onih koji danas vladaju, pa znam sta su bili, sta su hteli da budu i sta jesu danas. Drugim recima, bar sto se mene tice, nikada nije ni bilo spora oko toga da se i taj segment tretira isto toliko lose, da ne kazem ludacki, kao i sve ostalo. Da ce nas to kostati, nema spora.
                    upravo tako, spora nema i realnost jeste takva da ce nas kostati sto para sto vremena da se izvrsi promena takvog stanja i takve svesti vodjenja bilo kog posla, bilo zemlje bilo NISa, bilo najobicnijih prostih stvari svakodnevno. u skladu sa tim realnostima i formiram moguca ocekivanja i efektivne rezultate tekuceg i minulog rada, odnosno uzroke zasto je tako kako jeste a nije drugacije.

                    vreme je faktor koji ne mozemo preskociti, a da je nasledje crno nema potrebe za diskusiju- slazemo se potpuno.

                    Mislim da si napravio preveliku diskusiju o razlozima zbog kojih je nase gorivo lose; kljucna teza je da jeste lose, a kako i zasto
                    pa ko je poceo diskusiju sa kuknjavom o oktanima ?
                    samo reagujem na nepotpune informacije i tvrdnje upravo zasto je nastao neki problem u radu motora. sa tehnicke strane, nase gorivo nije lose niti je van standarda i samo je pitanje da li je mesavina korektna za evropske aute vise ili za japanske ili za americke ili koje vec.

                    kao sto je kafa zaista kafa, ali nije svaka meavina kafe ista kafa po ukusu i ne prija svima a svaka mesavina je korektna i ne moze da se tvrdi da je losa.

                    ako su Nemci dali zeleno svetlo za nasa goriva i to merenjem, znaci faktima a ne utiscima, u njihovoj laboratoriji, ako je Mercedes jasno i glasno dao svoj pristanak da se koristi iskljucivo nase gorivo i priznaje totalna garancija na motor opet na bazi merenja i analize to su dovoljni povodi da se dovede u sumnju tvrdanj o apsolutno losem gorivu samo zato sto je NISovo.

                    ta kljucna teza da je gorivo lose je problematicna, laboratorije je demantuju, praksa takodje mnogih vozaca na raznim modelima automobila/ motora.

                    u najmanju ruku, ta kljucna teza treba da se ispita i detaljno analizira jer je u kontradiktornosti za zvanicnim podacima, u kojim to uslovima i za koja vozila/tipove motora je gorivo konkretno neodgovarajuce.

                    za turbo benzince, za GDI (FSI i istalo) je jasno da benzin nije namenjen, to i pise u samom EN standardu po kome se i pravi BMB95, i deo je javnih standardna kvaliteta koji vaze u Evropi.

                    za te posebne namene postoji poseban benzin koji se niti pravi u NISu, nije se pravio nikada ni pre te 2 godine i nece se skoro ni praviti a veoma je jos uvek redak u svetu.
                    recimo jos uvek u SAD nema visokooktanskog benzina u siroj prodaji...

                    trebace vreme da se benzin od 100 oktana prosiri, i da komplet auto industrija predje na nove konstrukcije motora koje bi mogle da iskoriste potencijale tog goriva.

                    opste je poznato da sipanje benzina sa vise oktana od onoga za koje je motor projektovan nema nikakvog uticaja na rad motora osim finansijskog.

                    u svetu se vode velike diskusije oko buduceg kretanja energetskog sektora i vrste goriva koje ce pogoniti u buducnosti automobile...

                    zasto se i ovde na forumu ne bi smelo i moglo razgovarati o benzinu kao jednom od goriva danasnjice, bas i ne kapiram primedbu.

                    ali nema veze, ako postoji problem sa autom mislim da je forum pravo mesto za dijagnostiku kako i zasto, i evnetualno smer traganja za greskom.

                    Najzad, ostajem pri svojoj tvrdnji da se taj problem nece resiti sve dok se ne dozvoli slobodan uvoz nafte i naftnih derivata
                    pa sa druge strane ostaje i realnost, praksa susednih zemalja gde taj problem nije resen slobodnim uvozom nafte i derivata. dakle vec je vidjeno da problem ima dublje korene i obimnije razloge.

                    Dokle god nema konkurencije
                    u naftnom biznisu taj pojam je nepoznat, odavno. ne bih da te razocaram, ali to necemo skoro doziveti ni ti ni ja.

                    Niko me ne moze ubediti da se problem pogonskih goriva, koji je dugorocan i na kraju papreno skup kada se uzme u obzir ekologija i dugorocni zivotni vek voznog parka, do sada nije mogao resiti da se htelo
                    onda ne vredi bilo kakva argumentacija, stav je zacementiran i teoriju zavere je nemoguce pobiti

                    znamo za iskustvo zemalja u tranziciji, znamo za iskustva i dinamiku u zemlajma ex SFRJ i ako to nije dovoljno onda ne vidim da je ikako moguce uticati na predubedjenje.
                    a u svim tim zemljama je energetika kao sektor resavala izmedju 10 i 20 godina a mi smo sada tek u sestoj.

                    Zasto se nije htelo, da li zbog nemara (sigurno bar delimicno), ili zbog skrivenih planova (sigurno bar delimicno), ili zbog amaterizma nadleznih (uvek problem kod nas, jer je g. ministar po definiciji partijski proveren kadar prvo i pre svega), je sada stvar za razmatranje - koga zanima.
                    ne znam, malo mi je cudno da je u tolikim zemljama Evrope toliko skrivenih planova, nemara, amaterizma, partijskih ministara, ... a svuda je bilo potrebno odgovarajuce vreme za tranziciju.



                    Dakle, ostaje nam jedino konkurencija kao uzdanica.

                    A tada ce potrosaci presuditi jace i definitivnije od bilo kakvog zakona.
                    a kada ce , i gde u svetu da se dogodi to cudo ?

                    u slabasnim zemljama tranzicije to se nije dogodilo, ne vidim osnove tvog optimizma da ce se bas u Srbiji dogoditi izuzetak od pravila i samo ovde potrosaci uspeti da poremete globalnu ravnotezu snaga i pravila igre i nametnu neka lokalna srpska ocekivanja.

                    nisam takav optimista u moci srpskog potrosaca, priznajem unapred svaku krivicu.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      UFFFF! Tolstoj je AMATER za naseg Bricka...Pobogu, smanji malo, ugusi...

                      "...nase gorivo nije lose niti je van standarda i samo je pitanje da li je mesavina korektna za evropske aute vise ili za japanske ili za americke ili koje vec..."

                      Nije sija nego vrat...Nase gorivo JESTE lose, i ta mesavina ne valja ni za jedno jedino auto u koje ga sipas...Mislim da je brick jedini u SCG, ukljucujuci i gospodu iz NIS-a koji zastupa tezu da nase gorivo nije lose, ali hajde nek bude... Bez ulaska u preteranu diskusiju, jer zaista nemam snage...Mozete davati argumente i kontraargumente do SUTRA, ali mene interesuje praksa, bez preterane teorije, a praksa kod mene pokazuje sledece:

                      Auto je X5 4.8, voznja na autoputu, konstantno 200 km/h + max. speed, tempomat aktiviran na 200, resetovana potrosnja i mereno najmanje 20 puta na takav nacin do sada. Propisan kvalitet je RON 95, najnizi je 92:

                      Nemacko gorivo: Shell V-Power 100+. Potrosnja @200: 21.7l/100km, uspon 0%, 3 putnika+prtljag+pun rezervoar 90+ litara, gume naduvane kako treba, itd...Max speed na ravnom po brzinomeru 261 km/h. Fabrika navodi max. brzinu od 246 km/h sa 4 putnika i 98+ gorivom, tako da je to otprilike to, uzimajuci u obzir manju tezinu i bolje gorivo, kao i gresku cajgera.

                      BiH gorivo: potrosnja 22.5-23 l/100km, uglavnom u zavisnosti od doba dana i malih varijacija u kvalitetu razlicitih isporuka goriva na jednoj te istoj pumpi gde kupujem gorivo u BiH. Gorivo je inace BMB95, uvoz iz Hrvatske ili Madjarske, kako kad. Max speed: 252 km/h (pre nego sto iko pita, BMW kompjuter ima i funkciju koja pokaze tacnu brzinu koju cajger meri, tako da znam koliko je pokazao, bas u svaki km )

                      SCG gorivo: Uglavnom CB i OMV, retko i Zmaj, samo u slucaju nuzde bilo sta drugo. najbolji rezultat: 22.6 l/100 km, gorivo sipano u NS. Uobicajena potrosnja je 23.2-23.5, s tim sto se dosta cesto desi da skoci iznad 24l. Apsolutni rekord je 30l/100, s tim sto je auto jedva navukao 240 km/h u 5-oj. Obicno na SCG gorivu moze do 248-250, ne vise.

                      A na to da li ce situacija da se popravi ako npr. Shell dodje kod nas - sto se mene tice, dok god mi omoguce da kupim 100+ umesto 92-93 koje sad dobijamo, hoce, itekako, i sva demagogija i rasprava na temu da su i oni nista bolji ili gori neko NIS ili neko drugi me uopste ne interesuje, dok god mi daju gorivo koje mogu da sipam u auto a da za mnom ne provejava miris pokvarenih jaja cim malo jacem pritisnem gas.

                      To je sve sto mene interesuje o kvalitetu naseg goriva, i nepobitan dokaz da je LOSE. Teoretisite do sutra sto se mene tice, ali stvar je takva, i ravna obraza tvrditi drugacije kad praksa pokazuje suprotno, je malo...diskutabilno. Kao da je uopste ikome i trebao dokaz da nam gorivo ne valja
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • DejanV
                        CBC Senator XXL
                        • 19.07.2005
                        • 682
                        • Beograd

                        206, ja ne znam ko ovde teoretise?

                        Ti si manje-vise rekao isto sto i ja, da tvoj auto naprosto bolje ide i manje trosi sa Shell V+ Power gorivom; isto to sam rekao i ja, i za Daewoo Nubiru (Opel motor), i za mog Yuga (takodje ubrizgavanje).

                        Istina, ja jesam rekao "oktani" i "oktanska vrednost", sto verovatno nije cela prica, ali sasvim sigurno jeste dobar deo te price, a Brick je krenuo da razlaze stvari.

                        Mozda nisam bio dovoljno jasan - kada kazem "cimanje", ne mislim na bukvalno cimanje, mislim na sitno podrhtavanje, na samoj granici osecaja da ga uopste ima, ali koje potpuno nestaje vec i sa 98 oktanskim gorivom. Bolje ide, manje trosi.

                        Jasno sam rekao - bas me briga kako, ja naprosto hocu da mi se pruzi mogucnost da kupujem kvalitetnije gorivo od ovoga koje danas postoji. Posto NIS ocigledno ne moze i/ili ne zeli da ga prodaje, onda jedva cekam da se dozvoli uvoz, pa da ga drugi prodaju.

                        Brick:

                        Ako NIS nastavi kako sada radi, a dozvoli se uvoz, potrosaci ce odluciti koje je gorivo bolje tako sto ce kupovati ovo ili ono. Ako na drugim pumpama bude ljudi, a NIS-ove budu relativno prazne, onda ce sve biti sasvim jasno.

                        Pozdrav,
                        DVV
                        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          Originally posted by DejanV
                          206, ja ne znam ko ovde teoretise?
                          Pa Brick

                          Originally posted by DejanV
                          Jasno sam rekao - bas me briga kako, ja naprosto hocu da mi se pruzi mogucnost da kupujem kvalitetnije gorivo od ovoga koje danas postoji. Posto NIS ocigledno ne moze i/ili ne zeli da ga prodaje, onda jedva cekam da se dozvoli uvoz, pa da ga drugi prodaju.
                          Potpuno se slazem i delim misljenje, upravo to sam i hteo da kazem i pokazem ovim malim poredjenjem goriva, nista vise.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            Ako NIS nastavi kako sada radi, a dozvoli se uvoz, potrosaci ce odluciti koje je gorivo bolje tako sto ce kupovati ovo ili ono. Ako na drugim pumpama bude ljudi, a NIS-ove budu relativno prazne, onda ce sve biti sasvim jasno
                            uvoz ce se dozvoliti, to uopste nije dilema niti pitanje i to je vec dogovoreno (ugovoreno) i deo je procesa tranzicije.

                            za ostalo, sta bi bilo kad bi bilo videcemo.
                            u susednoj MK prodajom rafinerije strancu nije doslo do bitnog poboljsanja "kvaliteta ma sta to bilo" rafinacije benzina niti do uvodjenja visokooktanskog u proizvodnju (btw, ista ruska tehnologija kao i u NISu).

                            naprotiv, bilo je nekoliko benzinskih sokova i teskih nestacica benzina.

                            uvoz je slobodan i opet zanemarljivo mali (neisplativ trgovcima).

                            u HR je takodje usao strani igrac "kvalitet ma sta to bilo" benzina se pokvario i od dobrog postao los, uvoz isto slobodan i jedva primetan.

                            u SL usao strani igrac, rafinerija se raspala i nema vise nikakve produkcije benzina.

                            zasto i koje su garancije da ce u Srbiji biti drasticno bolji ishod ?

                            u svemu ima jos jedan momenat koji se izgleda zaboravlja- Srbija je zemlja proizvodjac nafte a nafta danas jeste strateski proizvod koji se ne poklanja tek tako nigde u svetu.

                            Srbija ima i van (geografski) teritorije naftna polja koja eksploatise takodje.

                            1/3 godisnje potrosnje nafte u Srbiji je iz domacih naftnih izvora.

                            i to je deo NISa, deo paketa.

                            ja ne delim taj optimizam oko uvoza derivata iz razloga sto je prosecan srpski potrosac veoma siromasan i sumnjam da bi mogao da finansira takve poduhvate... s obzirom da je daaaaleko skuplje transportovati derivate na sitno auto cisternama nego naftu naftovodom/tankerima pa preraditi.

                            u svetu se derivati ne prevoze dalje nego za lokalnu upotrebu, po pravilu a ne verujem da bi u Srbiji nastali razlozi da bude drugacije.

                            vec sada potrosaci gledaju da kupuju jeftiniji benzin a ne najskuplji moguci a kako cene benzina budu rasle mislim da ce to biti jos izrazenije kod nas.

                            u hipotetickoj situaciji koju predvidjas recimo da neko uvozi visokoktanski benzin, radi legalno i placa sve pratece drzavne dazbine i recimo ponudi na pumpama taj extra benzin po recimo +20% vecoj ceni (veci troskovi, veca cena, profita se verujem niko ne odrice) od standardnog Premium 95 benzina. po sadasnjim cenama to bi bilo oko 100 dinara (uz veoma skromnu carinu 1-2%) po litri.

                            prosecan vozac Juga ili nekog slicnog vozila nize/srednje klase sa prosecnim primanjima kakvih je po pravilu najvise u jednoj zemlji (i kod nas) ima ponudu dobrog benzina od 95 oktana po 75-80 dinara i extra odlicnog benzina od 100 oktana po 100-105 dinara.

                            sta mislis sta ce pre kupiti ?

                            ako je vec hipoteticki, ajmo malo da zavirimo u buducnost recimo za 3 godine.

                            premium benzin ce biti reda 250 dinara, taj visokooktanski reda 300 ili cak i 350 dinara. obe vrste benzina su ravnopravno u ponudi, sta ce odabrati prosecan /vecinski kupac.

                            idemo jos dalje, recimo 5 godina. nema vise nikakve regulacije, uvoz bez ikakvih ogranicenja, nema carine, nema nicega, benzin sada kosta vec 500 dinara najmanje za litar.

                            uz projektovani rast produktivnosti rada, rast zarada kod nas realno je ocekivati da benzin bude sve teze dostupan i da potrosnja opada.

                            kome ce prodavati visokoktanski benzin taj neko ili neki osim u relativno malim kolicinama, a time i malim profitima.


                            da ne idemo u daleku hipotetiku pa uzmemo primer Nemacke danas i zadnjih 5 godina. broj pumpi koje prodaju benzin se drasticno smanjio, za nekih 30% u periodu od 5 godina i svakoga dana se pumpe koje prodaju samo benzin zatvaraju a predvidja se ubrzanje zatvaranja manjih pumpi ubuduce. u toj istoj Nemackoj prodaja visokooktanskog benzina je do sada bila marginalnih kolicina i vecina kupuje Normal od 92 oktana ili Premium od 95 oktana.

                            gde smo mi u celoj prici pokazace vreme, ja ne verujem da se ista razlikuje srpski potrosac od bilo kog evropskg ili susednog balkanskog- odabrace jeftinije gorivo ako moze.

                            zato sam i napisao da je NIS sporedno pitanje, i njegov benzin ma koji i ma kakav jer je pitanje energetike kompleksnije i sire pogadja sve a narocito privredu i industriju.

                            benzin je sam po sebi marginalni proizvod rafinerija,takoreci sporedna delatnost u ukupnom biznisu.

                            recimo OKTA u Skoplju sa grckim vlasnikom ima svega 30% prerade nafte u obliku benzina (zvanicni izvestaj, ima ga na netu) i to svih vrsta benzina zajedno.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              To je sve sto mene interesuje o kvalitetu naseg goriva, i nepobitan dokaz da je LOSE. Teoretisite do sutra sto se mene tice, ali stvar je takva, i ravna obraza tvrditi drugacije kad praksa pokazuje suprotno, je malo...diskutabilno. Kao da je uopste ikome i trebao dokaz da nam gorivo ne valja
                              samo veoma kratko da te ne iritiram

                              sve sto si napisao iz prakse ne pokazuje nicim da je gorivo lose, razlike u odnosu na madjarsko ili hrvatsko gorivo je u tragovima, par procenata prema ciframa koje si izneo.

                              to je sve u okviru standarda, norme. kao sto sam i rekao a ti potvrdio svojim merenjima NISovo gorivo je u okviru zadatog EN standarda koji se primenjuje u Evropi.

                              Shellovo visokooktansko gorivo je VAN stardarda i ne moze se porediti sa drugim vrstama benzina.

                              a nisi napisao (mozda se i ne secas) u koje godisnje doba si koji benzin testirao, sipao tzv suvi ili tzv mokri benzin (sa ili bez alkohola), i gomilu drugih varijabli koje uticu na to kako ce benzin sagoreti.

                              uz to, kazes da tvoj auto zahteva OB od 98 a koristio si benzin od 95 oktana, normalno je i sasvim u skladu sa teorijom da ce potrosnja porasti a perfomanse oslabiti usled neprilagodjenosti motor-benzin.

                              u Srbiji je takvih auta koji zahtevaju 98 oktana ili vise veoma malo u upotrebi.


                              sto se mene tice ti si dokazao u praksi da je domace gorivo dobro i standardom predvidjenog kvaliteta, slicno kao i u drugim zemljama za isti tip benzina.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Ama Brick, ne iritiras ti mene, nego izgubim svaku volju da citam onolike knjige iako u njima ima i dosta dobrih stvari, kapiras Ali eto moram i ja da oduzim, makar malkice

                                Nije mi jasno kako svaki argument koji ti ne ide u prilog, izvrnes naglavacke. Evo i kako.

                                NIS-ovo gorivo mozda i jeste u standardima EU na papiru, ali u praksi je to potpuno drugacija prica. Koliko znam u Evropi se uopste ne prodaje 92-3 oktana koliko NIS nama uvaljuje. E sad, NIS moze da deklarise gorivo kako hoce i da ono na papiru zaista i jeste dobro (boga pitaj kakvo gorivo oni salju na analizu a sta nama u stvari na pumpama prodaju...), ali ono djubre sto sipamo po pumpama, definitivno ne valja. Kome da verujem, NIS-u i njihovim papirima, normama itd. ili autu koji trosi 5-30% vise, i ne vuce kako treba odmah po sipanju goriva na nekoj od nasih pumpi, i to u poredjenju sa BiH gorivom, da ne govorim o Nemackoj, na primer?? To sto se, formalno, NIS-ovo gorivo uklapa u EU standarde, za mene je mrtvo slovo na papiru jer je stvar u praksi potpuno drugacija.

                                Ja sam ovim poredjenjem samo pokazao razliku izmedju naseg i BIH, u poredjenju sa stranim gorivom (tipa Nemacke), znaci SCG i BiH goriva su skoro jednako losa mada su ova iz BiH ipak nesto bolja sto ti same cifre koje sam naveo lepo i pokazuju - i to ne bih bas nazvao razlikom u tragovima. 5% razlike u korist BiH goriva i nije bas malo. Razlika na M3 koji je mnogo vise osetljiv na kvalitet goriva je veca od toga, pokusacu da iskopam gde sam to bese napisao...

                                Sto se tice Shell goriva, desavalo se dosta cesto da sipam i druga goriva, tipa OMV RON98, i razlike su zaista marginalne u odnosu na V-Power, samo sto trenutno nemam nikakav papir gde sam vodio malu evidenciju sa tim gorivom, vec samo ovu poslednju, sa Shellom. Tako da su razlike u odnosu na V-Power 100+ i druga nemacka goriva sa 98 oktana, zanemarljive. Istini za volju, na M3 razlika je mnogo vise primetna, sto je i normalno na autu sa velikom specificnom snagom i stepenom kompresije.

                                Auto je testiran u periodu od pre nekih 3 meseca (merenje potrosnje nemackog goriva) a ostala merenja radim cele godine, ali napravljeno je poredjenje potrosnje u istom periodu godine.

                                Dalje, nigde nisam rekao da auto koristi 98, vec da je propisan BMB 95, a moze da se koristi i do 92 oktana, tako da ti ta teorija pada u vodu. I jos jedna stvar, rado bih ja koristio 98 kad bih kod nas mogao da ga nadjem, ali nazalost NIS i dalje misli da zivimo u srednjem veku pa smatra da nije neophodno da takvo gorivo i pravi (u stvari nema tehnicke mogucnosti da pravi takav BMB98). Sam si sebi dao kontraargument sopstvenoj tezi. Nije uopste stvar da li auto ZAHTEVA ili ne 98 oktana, stvar je u tome da ja uopste nemam IZBORA sta da sipam, sto naravno, nece biti slucaj cim se uvoz goriva liberalizuje i ukine monopol ulaskom vise igraca na trziste, kao sto je i svugde u normalnom svetu slucaj. U Srbiji je jako puno auta koji zahtevaju NAJMANJE 95 oktana, sto na nasim pumpama ne postoji, uprkos formalnim deklaracijama o kvalitetu kao u Evropi - ti slobodno kupi kit za merenje oktanske vrednosti pa probaj, ja jesam pre nekih 6 meseci jer izmedju ostalog imao potrebe to da uradim vezano za posao kojim se bavim. A onih sa 98 oktana je mnogo vise nego sto mislis. Ako ne zahtevaju to gorivo, onda se makar preporucuje.

                                A ova poslednja je kljucna - dobro nam gorivo i slicno kao i u drugim zemljama ZA TAJ TIP GORIVA - nije nego...To sto takvo gorivo skoro niko u evropi vise ne sipa, to je druga stvar. I sto imaju IZBOR sta da sipaju, to je takodje druga stvar. Tako da sto se mene i moje prakse tice, nase gorivo niti moze da se meri sa drugim gorivom istog kvaliteta (BiH i SCG gorivo), a kamoli sa gorivom koje je u ostatku sveta vec postalo maltene standard (BMB98).
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X