U jednoj od proteklih poruka, Brick je rekao nesto u smislu da SP (Super Plus, tj. 99-101 oktansko gorivo) koristi samo mali broj vozila.
Nema spora da je ovo gorivo novijeg datuma, i da je logicno ocekivati da nece svi odmah da otrce na njega. Isto tako, jasno je da je to gorivo buducnost, jer daje cistiji izduv. Trenutno je bitno skuplje od 98 oktanskog, ali cena ce sasvim sigurno pasti kada pocne masovnije da se koristi.
No, to manje-vise, nije me mrzelo da uzmem Auto, Motor und Sport Auto Katalog, Modeljahr 2006, i napravim spisak svih "marginalnih" korisnika te vrste goriva. U zagradi iza naziva je dat komentar P (poneki model), V (vise modela) i SVI (modeli). Evo spiska, pa vi prosudite sami o m,arginalnosti tih proizvodjaca i relativno, i u odnosu na svetsku atuo produkciju:
Alfa Romeo (P)
Audi (V)
Bentley (svi)
BMW (svi)
Alpina (svi)
Chrysler (P)
Ford Europa (P)
Honda (P)
Lancia (P)
Mercedes-Benz (P)
Mini (svi)
Mitsubishi (P)
Morgan (P)
Nissan (P)
Opel (P)
Porsche (svi)
Renault (P)
Saab (P)
Seat (V)
Skoda (V)
Smart (P)
Subaru (P)
TVR (svi)
Volkswagen (V)
Volvo (svi)
Namerno sam izostavio egzoticne fabrike, kao sto su, primera radi, Bizzarini, Bugatti, De La Chapelle, Invicta, Koenigsegg, Pagani, itd, koji su objektivno zanemarivi u masi. TVR, koji je takodje mali (oko 2,200 vozila u 2004) nisam izostavio, jer ako ista zelim u zivotu, to je da imam jedan TVR - ko jednom sedne za volan tog vozila, nista drugo mu nikada vise nece biti dovoljno dobro.
Interesantno je primetiti da je prakticno cela nemacka auto industrija u tom fazonu, kao i da ocigledno teze sve vecoj upotrebi tog goriva. Masovnjaci (sem VW) za sada imaju samo nekoliko modela, ali svake godine broj raste, trend u tom smeru je ocigledan.
Takodje je sasvim ocekivano da ce ogranci maticne firme, kao sto su recimo Audi, Skoda i Seat pratiti tatu, tj. VW; medjutim, posto taj koncern pravi preko 1,5 miliona vozila godisnje, tesko da se trendovi kod njih mogu nazvati "marginalnim". Kada tome dodamo i one malo inertnije masovnjake, kao sto su Ford i Opel, koji takodje polako ali sigurno idu u tom smeru, onda nema dileme da li to nekome treba ili ne, i nema govora o bilo kakvoj marginalnosti.
Pozdrav,
DVV
Nema spora da je ovo gorivo novijeg datuma, i da je logicno ocekivati da nece svi odmah da otrce na njega. Isto tako, jasno je da je to gorivo buducnost, jer daje cistiji izduv. Trenutno je bitno skuplje od 98 oktanskog, ali cena ce sasvim sigurno pasti kada pocne masovnije da se koristi.
No, to manje-vise, nije me mrzelo da uzmem Auto, Motor und Sport Auto Katalog, Modeljahr 2006, i napravim spisak svih "marginalnih" korisnika te vrste goriva. U zagradi iza naziva je dat komentar P (poneki model), V (vise modela) i SVI (modeli). Evo spiska, pa vi prosudite sami o m,arginalnosti tih proizvodjaca i relativno, i u odnosu na svetsku atuo produkciju:
Alfa Romeo (P)
Audi (V)
Bentley (svi)
BMW (svi)
Alpina (svi)
Chrysler (P)
Ford Europa (P)
Honda (P)
Lancia (P)
Mercedes-Benz (P)
Mini (svi)
Mitsubishi (P)
Morgan (P)
Nissan (P)
Opel (P)
Porsche (svi)
Renault (P)
Saab (P)
Seat (V)
Skoda (V)
Smart (P)
Subaru (P)
TVR (svi)
Volkswagen (V)
Volvo (svi)
Namerno sam izostavio egzoticne fabrike, kao sto su, primera radi, Bizzarini, Bugatti, De La Chapelle, Invicta, Koenigsegg, Pagani, itd, koji su objektivno zanemarivi u masi. TVR, koji je takodje mali (oko 2,200 vozila u 2004) nisam izostavio, jer ako ista zelim u zivotu, to je da imam jedan TVR - ko jednom sedne za volan tog vozila, nista drugo mu nikada vise nece biti dovoljno dobro.
Interesantno je primetiti da je prakticno cela nemacka auto industrija u tom fazonu, kao i da ocigledno teze sve vecoj upotrebi tog goriva. Masovnjaci (sem VW) za sada imaju samo nekoliko modela, ali svake godine broj raste, trend u tom smeru je ocigledan.
Takodje je sasvim ocekivano da ce ogranci maticne firme, kao sto su recimo Audi, Skoda i Seat pratiti tatu, tj. VW; medjutim, posto taj koncern pravi preko 1,5 miliona vozila godisnje, tesko da se trendovi kod njih mogu nazvati "marginalnim". Kada tome dodamo i one malo inertnije masovnjake, kao sto su Ford i Opel, koji takodje polako ali sigurno idu u tom smeru, onda nema dileme da li to nekome treba ili ne, i nema govora o bilo kakvoj marginalnosti.
Pozdrav,
DVV
Comment