U Americi gledas da volis to auto bez obzira dali bio krs ili ne, znaci nije vazno koliko ce trositi, koliko ce se kvariti i slicno. Primera radi, kad je gorivo skocilo letos na najvecem forumu o Fordovim trucks (www.ford-trucks.com) samo cuo sam jednu jedinu osobu da je rekla da ce prodati svog pickupa za nesto sto malo trosi. Na kraju je kupio I6 Ford Bronca.
Jedino objasnjenje za ovo je da je neko totalan KRETEN...
Zashto bi iko voleo tay auto ako puno troshi,cesto se kvari,krsh je...
Ja u zivotu nisam upoznao porodicu koja ima 7 clanova, a upoznao sam mnoge Amerikance i van i unutar Amerike. Dobro nisi rekao da jos sa sobom vode i babe i dede, pa da ih bude bar 15.
Ako smem da primetim, Renault Espace je bio prvo vozilo koje je pokrilo cak i takve zahteve, bar donekle. I usput kreairalo potpuno novu kategoriju vozila, ali dobro, neko uvek mora da bude prvi.
Onome kome treba 7+ mesta, 4x4, i ostalo sto si naveo, savetujem da potrazi i vozilo koje moze preko ili ispod vode, kako bi bio siguran da ga ni jezero ne moze iznenaditi. Aman zaman covece, pa koliko takvih porodica ima? 100 ili 150 miliona? Daj bre, uozbilji se. Sigurno ima i takvih, ali koji su oni procenat u ukupnoj masi?
Dobro, mozda sam i ja malo preterao sa brojem 7, ali ajmo reci 5 na primer. Jel dobar taj broj? Gledao sam slike tog Renault Espace, to je obican malo veci minivan. Takvih u Americi ima na milione, ali oni niti imaju dovoljno prostora nazad (jer imaju 3 reda sedista) niti imaju vucu tako da nema sanse da mogu da povuku jedan obican 5,000 pounda camac.
Ja ti kazem, moj pickup ispunjava ama bas sve uslove koje sam postavio. Ali je ocigledno da nema Evropskog vozila koji moze ispuniti te uslove.
Pritisci i pretnje. Amerika zagovara slobodno trziste - ali kod drugih. Poslednjih 20+ godina, oni vode tihi trgovinski rat sa Japanom, jer Japan poslednjih 40+ godina ima nenormalno velimi suficit u trgovini sa Amerikom.
Nesto se ja ne secam da je neka druga Japanska kompanija, osim Toyote, dala te izjave. Znaci u pitanju je samo Toyota, ne cela Japanska industrija.
Zasto Ameri ne izvoze automobile u Japan? Sta ih sprecava? Ili u Kinu? Ili u Evropu? Ako evropski auto moze da se preveze do SAD i ostane konkurentan, zasto Americki auto ne moze da se preveze u Evropu i da on ostane konkurentan?
Zato sto u Americi ima ljudi koji ce kupiti auto sa malim motorom (posebno imigranti). U Evropi i Japanu nema ljudi koji ce kupiti auto sa velikim motorima.
Da, to sam ja tebe pitao. A odgovor je - ?
A zasto je odgovor takav? Zasto tako mocna industrija nije bila u mogucnosti ni da prismrdi konkurenciji?
AMC je bankrotirao jer nikoga nije bilo briga za malim autima i niko ih nije kupovao. Pa u poslednjim godinama proizvodnje AMC auti su ustvari bili Renaultovi auti sa AMC oznakama. Znaci identicno auto kao i u Evropi, razlika je ta sto je u Evropi nosio znak Renault a u SAD je nosio znak AMC. I kako su prosli? Znamo svi odgovor.
Pa zasto je onda GM kupovao, ako mu je Ford dahtao iza vrata? Zasto je Chrysler propao? Zasto je pre njema AMC propao?
AMC je propao zbog malih auta koga nikog nisu interesovali. Chrysler je propao zbog loseg kvaliteta. Zasto je i GM kupovao - to neznam.
Isto vazi i za Ford i GM u Americi - imace gubitke sve dok ne dodju neki novi ljudi, sa novim idejama i raskrste sa krs tehnologijama, okrenu novi list i krenu kako valja. A to ce se kad-tad dogoditi. Ako se ne dogodi, Toyota i drugi ce nastaviti da rastu, Ford i GM ce nastaviti da opadaju. Tu nema milosti ni za koga. Ford je to vec otpoceo sa novom generacijom motora, i rezultati su vise nego ocigledni. Sada je red na GM.
Fordov problem je bio sto su krenuli sa tim Evropskim dizajnom na Americkom trzistu i to se pokazalo kao los potez. Taurus je imao Americki stil i bio je jedan od najprodavanijih sedana. Five Hundred i Freestyle imaju Evropski stil i prodaju se katastrofalno. Imas na AutoWeek interview sa Bill Fordom, izjavio je da je kraj Evropskog dizajna za Americko trziste. Predstavljen je Fusion, Milan i Zephyr sa tipicnim Americkim dizajnom i za sada bas super se prodaju.
Jedino objasnjenje za ovo je da je neko totalan KRETEN...
Zashto bi iko voleo tay auto ako puno troshi,cesto se kvari,krsh je...
ee staces glupi ameri ali zato je nama dobro mislim mehanicarima grdne pare panu svake godine,a posebno radi njihovih automatik mjenjaca crkaju svaki dan dodje novi
U Americi gledas da volis to auto bez obzira dali bio krs ili ne, znaci nije vazno koliko ce trositi, koliko ce se kvariti i slicno. Primera radi, kad je gorivo skocilo letos na najvecem forumu o Fordovim trucks (www.ford-trucks.com) samo cuo sam jednu jedinu osobu da je rekla da ce prodati svog pickupa za nesto sto malo trosi. Na kraju je kupio I6 Ford Bronca.
Jedino objasnjenje za ovo je da je neko totalan KRETEN...
Zashto bi iko voleo tay auto ako puno troshi,cesto se kvari,krsh je...
Puno trosi? Ta rec ne postoji ovde (ima izuzetaka). Ali vise cujem da se zale ljudi koji voze male ekonomicne aute na cene goriva nego ljudi koji voze pickupe.
Vecina auta ce te sluziti prvih 5-6 godina bez ikakvih problema. Taman u to vreme dolazi vreme za promenu auta.
Pa naravno da je samo u pitanju Toyota. Sem nje, od vaznijih igraca koji su ostali u japanskim rukama je tu jos samo Honda. Mazda je Fordova, Nissan je Renault-ov, ono ostalo GM-ovo (Isuzu i Suzuki, na primer), a Mitsubishi je deo Chrysler-Daimler deal-a. Dakle, za njih ce morati da se obrate na druge adrese.
Bas tu i lezi njihov problem, sto ne mogu da zavrnu slavine Japana jer bi time sebi zavrnuli mnogo vise slavina. Za pocetak bi zavrnuli slavine sopstvenim firmama, koje - budi siguran! - ne bi sedele skrstenih ruku i cekale da se to dogodi.
Ako nastave darade kako rade, za nekoliko godina Ameri ce biti totalno izolovani. Ma sta Ford rekao, prodaja u USA njihovih vozila ce se i dalje u celini smanjivati u korist uvezenih vozila, koja ce se sve vise i vise sklapati u USA od delova iz Japana i Evrope. Time ce da im zapuse usta, jer je glavna dreka Amera da im uvoz krade poslove. Fino, sklapace ih tamo, pa ce i ta prica da otpadne. Uostalom, to vec uveliko rade, od Toyote do BMW-a.
U nekom krajnjem ishodu, GM i Ford ce se klati oko segmenata kao sto je pickup, koji niko drugi ni nece da radi. Od ostalog, bog sveti zna sta ce njima ostati, ali ne verujem da ce to sto ostane biti dovoljno za njih da opstanu. Sto opet znaci da ce morati da menjaju ukus potrosaca i to tako da ih prvo oduce od onoga sto su im nabijali u glavu 60+ godina.
Mada, Ameri su prakticni, oni to rese brzo, isto kao sto su to vec jednom ranije resili - proglase 80% svojih motora za "gas guzzlers" ("sljematore benzina"), lupe poreze i cas posla rese problem. Tako su ubili prvu eru "muscle cars" pocetkom 70-ih.
Uglavnom bi se slozio sa tobom osim onog dela gde kazes kako prodaja u USA njihovih vozila ce se i dalje u celini smanjivati u korist uvezenih vozila. Pa za pocetak velik broj Japanskih vozila se pravi u Americi tako da je pitanje koliki su oni "importi". Prodaja Forda u Severnoj Americi je bila manja za 4% prosle godine i to zbog slabe prodaje SUVs. Auti su imali rast, pickupi su imali mali pad (nista znacajno), SUVs su imali veliki pad. Gledao sam pre neki dan prodaju Forda u Januaru ove godine, prodaja je veca za 4% upravo zbog auta koje sam naveo u gornjem komentaru (Fusion, Milan, Zephyr). Pa Ford bi mogao da prezivi samo da pravi pickupe i Crown Victorie. Pickupa prodaje nesto manje od milion godisnje, a Crown Victoria je #1 vozilo za policiju i taksi vozace.
Jos nesto: pricas o Japancima kao da ih ima ne desetine. Postoji jedna jedina Japanska firma koja moze da se nosi sa GM-om i Fordom po prodaji i to je Toyota. Honda i Nissan daleko zaostaju, ostali nisu nikakva opasnost. Mazda danas nebi postojala da nije Forda, Mitsubishi je u govnima i ukoliko se neko velik i mocan ne pojavi da ih izvuce oni nece ni postojati za nekoliko godina. Suzuki i slicne kompanije ne smatram za ikakvu konkurenciju.
Samo da dodam za Ford crown victoriju nju policija izbacuje iz upotrebe,poceli su vec a za nekoliko godina nece bit nijedne,uzimaju Chevrolet Impalu posto je bolja manje se kvari i prakticnija od fordova,imam prijatelje sto rade u servisu za policiju pa znam iz prve ruke
Samo da dodam za Ford crown victoriju nju policija izbacuje iz upotrebe,poceli su vec a za nekoliko godina nece bit nijedne,uzimaju Chevrolet Impalu posto je bolja manje se kvari i prakticnija od fordova,imam prijatelje sto rade u servisu za policiju pa znam iz prve ruke
To je vise iz razloga sto Ford prestaje sa proizvodnjom Crown Victorie. Panduri koriste Crown Victoriu jos od 1950ih i do sada ih je super sluzila. Nema razloga da preko noci predju na nesto drugo. Impala sigurno nije kvalitetnija od Crown Victorie, isto kao sto ni Caprice nije bila kvalitetnija.
Inace, panduri polako prelaze i na Dodge Chargera.
epa mnogo je Impala kvalitetnija od viktorije,sto se tice duzeg koristenja a pogotovo za policiju,necu sad da ulazim u raspravu i navodim detalje ali vjerujmi znam vise nego ti o tome jer mi je to jedan dio posla.
Samo otidji i pitaj vako maistore kakva su Ford auta u cjelini,svaki maistor ce ti rec da ih voli zato sto mu najvise para donose ,joj kad se sjetim neki fordovi masina i problema milion sto su fabricki lose dizajnirani....
samo mi se nepise toliko jer bi mi trebaloo nekoliko dana
Majstori ce ti reci da su Fordovi iz kraja 1980ih i pocetka 1990ih losi jer i jesu. Ali ovi noviji nisu sigurno. Crown Victoria je na trzistu jos od 1955 godine. Ako je lose auto - kako je 51 godinu opstala na trzistu?
Od moja 4 Forda sto sam imao (ili jos uvek imam), jedino je '92 Escort video mehanicara. '91 Taurus je bio zakon. Kupljen na otpadu, lezao je nekoliko meseci u dvoristu da ga nisam ni upalio. I jedne zime je bilo toliko snega da se Taurus nije uopste video. Dodjem kuci uvece, ocistim sneg iz dvorista i jedva sam dosao od snega do Taurusa. I ubacim kljuc u bravu, okrenem i bez problema upali iz prve.
Citat:
Zasto Ameri ne izvoze automobile u Japan? Sta ih sprecava? Ili u Kinu? Ili u Evropu? Ako evropski auto moze da se preveze do SAD i ostane konkurentan, zasto Americki auto ne moze da se preveze u Evropu i da on ostane konkurentan?
Zato sto u Americi ima ljudi koji ce kupiti auto sa malim motorom (posebno imigranti). U Evropi i Japanu nema ljudi koji ce kupiti auto sa velikim motorima.
Samo radi pitanja... Ameri su gadljivi na japanske ili evropske pare pa ne žele da se potrude i naprave prihvatljiv motor?
Šta ako evropljani ili japanci uzmu i od ovih malih nafriziranih motora naprave nešto od 5 litara?
Samo radi pitanja... Ameri su gadljivi na japanske ili evropske pare pa ne žele da se potrude i naprave prihvatljiv motor?
Šta ako evropljani ili japanci uzmu i od ovih malih nafriziranih motora naprave nešto od 5 litara?
Amerikanci imaju svoje aute i u Evropi i Australiji (u Japanu nemaju). Kao sto se Japanske i Americke Toyote razlikuju, tako se i Evropski i Americki Ford razlikuju. Primera radi, u Americi niko nebi kupio Ka. U Evropi niko nebi kupio Crown Victoriu.
Ta Crown Victoria jer u sluzbi bila 51 godinu,zato sto je toliko trebalo Amerima da naprave auto za taj posao,kojim ce moci da stignu "importe".
@Horsepower,Honda postaje sve ozbiljniji igrac na svetskom trzistu,jer im prodaja konstantno raste.Toyota je vec broj 1,Nissan se preporodio posle alijansom sa Renoom.Korjenaci se sve vise probijaju,krenuce i Kinezi.Opstace samo najjaci,a tu tesko da ima mesta za 2 velika americka proizvodjaca(koncerna).GM ce se po meni izvuci,ali mi se cini da Ford nece.Koliko sam cuo,Reno hoce da kupi Volvo,Jaguar belezi konstantne gubitke,Mazda se solidno drzi,ali ne dovoljno da vuce ostale
Ta Crown Victoria jer u sluzbi bila 51 godinu,zato sto je toliko trebalo Amerima da naprave auto za taj posao,kojim ce moci da stignu "importe".
@Horsepower,Honda postaje sve ozbiljniji igrac na svetskom trzistu,jer im prodaja konstantno raste.Toyota je vec broj 1,Nissan se preporodio posle alijansom sa Renoom.Korjenaci se sve vise probijaju,krenuce i Kinezi.Opstace samo najjaci,a tu tesko da ima mesta za 2 velika americka proizvodjaca(koncerna).GM ce se po meni izvuci,ali mi se cini da Ford nece.Koliko sam cuo,Reno hoce da kupi Volvo,Jaguar belezi konstantne gubitke,Mazda se solidno drzi,ali ne dovoljno da vuce ostale
Koje to importe je Crown Victoria stizala? Ako je iko ikoga jurio to su Japanci jer oni nisu ni imali auto do 2. svetkog rata. Kada je Ford prodavao milione Model T i Model A, Japanci nisu znali ni sta je bicikla. Crown Victoria je nastala daleko pre nego sto su Japanci uopste poceli stizati u S. Ameriku.
Hondi kao kompaniji moze prodaja rasti, ali oni su i dalje daleko iza. Ford je prosle godine prodao vise pickupa (F-Series i Ranger) nego Honda svih vozila zajedno u S. Americi. Toyota nije broj 1, Toyota je i dalje broj 2. To se prica da bi Toyota za nekoliko godina mogla prestici GM, ali GM je jos uvek broj 1 (koliko dugo ce tu biti ostaje da vidimo). Nissan je u istoj kategoriji kao i Honda, Huyndai dosta napreduju, ali od njih ne ocekujem da ce ikada biti u vrhu.
Sto se tice Volva i Jaguara, to su kompanije koje prodaju aute u malim serijama tako da Ford sigurno ne zavisi od njih. Ford nema sanse da ce propasti cak i u slucaju da Volvo i Jaguar propadnu, to se jednostavno nece desiti. Ford pravi velike profite cak i kad je prodaja manja (2005 godine, prodaja za 4% manja, profit $2 biliona veci). Kazes opstace samo najjaci i tu nema mesta za 2 Americke kompanije. Od 3 najvece auto kompanije na svetu 2 su iz Amerike i ti kazes da jedna od njih nece opstati?
Mislim da je volvo pod fordom. Oni su pokusavali nesto sa renoom i micubisijem, cak imaju i renoove dizel motore i micubisijeve gdi motore. Inace, volvo dosta zastupljen na americkom trzistu, mozda jedan od najbolje plasiranih evropljana, a nije visoka klasa (tipa mb, bmw, jaguar, bentli, rr...) Bas sam gledao na tv-u, imaju foru, kupe klincu novi s40 i programiraju mu kljuc na npr. 60kmph (moze i manje i vise) i taj je kljuc crvene boje, i moras da dunes u alkotest uredjaj na sigurnosnom pojasu da bi mogao da ga upalis (glupa fora, dao bi ortaku koji ne pije da dune, ali neka). To samo kod amera moze da upali, ja bi moje matore naterao da mi daju zuti a njima dao crveni, pa onda u preticanju nek im stane na 60kmph pa da vidim kako ce da se snadju...
@horsepower
ti branis americku auto industriju kao da si "pilgrim"
1998 Volvo S40 2.0i dohc 140ps
2003 Renault Megane II 1,5 dci 82ps
Comment