Italija vs Nemachka : Dva Sveta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    #16
    "Nacionalni" pristup diskusiji o automobilima je atraktivan i njemu moze da se "veze" danima, ali u stvarnosti to je daleko od istine.
    To su sve multinacionalne kompanije u kojima rade razne nacije. Donedavno su prvih pet direktora u Alfi bili Nemci, u nemackim firmama rade Spanci, Francuzi, Italijani, sef dizajna Fiata je Englez, BMW-a Amer, glavni Pininfarinin dizajner je Japanac...
    Mislim da bi trebalo automobile gledati kroz firme i kroz pojedine modele - njihovu konstrukcionu i produkcionu filozofiju, pa cak i tu treba imati smisla za nijanse za verzije i modele (jer Subaru Imprezza npr. kada nije WRX, STi, itd, onda i nije bas neki auto, zar ne?)
    Dizajn italijanskih stilista je u proseku najbolji, ali ne smemo zaboraviti dizajnere Mercedesa 300 SL, BMW 507, Porsche 911, Jaguar E-type i drugi Jaguari, Aston Martini skoro svi do danasnjih, Corvette, Cobra, Renault Alpine A110, Spacek, Ajkula, Mini, Renaulti razni, Mazda Miata...i jos mnogi drugi koji nisu bili Italijani.
    I gre`ota je Italijane gledati samo kroz dizajn - jer Italija je zemlja u kojoj na najmanjoj povrsini imate vrhunske firme za izradu motora, karoserija, vrhunske auto tapetare i enterijeriste, industriju vrhunskih dodatnih delova - to je sve ostatak iz prethdnih vekova i razvoja starih, finih zanata. Zbog toga je jedna od najuzbudljivijih turistickih tura za automobiliste put kroz Italiju i poseta fabrikama, muzejima, trkackim pistama...takav ugodjaj mozete na relativno malom prostoru sebi da priustite jos jedino u Engleskoj.

    Comment

    • Darth Nihilus
      CBC Senator XXL
      • 13.04.2005
      • 417
      • Srbija, Paracin

      #17
      Italijani pa Englezi prave najbolje aute. To je stvar mentaliteta. Koliko nekog vožnja može da uvuče i da se u njoj uživa. U Alfi uživam kad vozim u Suzukiju sam bio samo vozač. Kod nemaca, sa izuzetkom BMW je još gore. Francuzi su mi nekako nedefinisani, prave dobre automobile, retko, a imaju takve kante... Zato Alfi mogu da oprostim što joj škripucka ventilator kabine, i po nekad neka plastika kojoj ne mogu da doakam jer ne mogu da je nađem! Iskustvo je na stani Talijanaca i to se ne može promeniti.
      Do not underestimate the power of the Dark Side

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #18
        Italija vs Nemacka vs Japan vs ostali JEDAN SVET (sto se tice dizajna)
        Prosla decenija izuzev supersportskih automobila:
        Alfa Spider (GTV), BMW 3 E36, E46, FIAT Coupe, Grande Punto, Honda Integra, S2000, Nissan 200SX silvia, Mazda 323F, Mercedes SLK, Mini, Mitsubishi Eclipse, FTO, Opel Calibra, Tigra, Peugeot 406 Coupe, Toyota Selica, MR2....itd.itd.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          #19
          Originally posted by Skyline GT-R
          Dejane,
          Mislim da je ono sto ti pricas\poredis (dizajn automobila) iskljucivo stvar UKUSA.Znaci skroz relativna stvar.Meni se recimo italijanski dizajn UOPSTE ne svidja.Konkretno dizajn Alfe mi je skroz...obican - nije ruzno..ali i nista preterano lepo (nista licno fanovima Alfe ).Znaci...meni se NE svidja njihov (Italijanski) dizajn..tebi se opet - svidja...mnogima ovde isto - NE...a eto..ima i ogroman klub Alfa (Italo) zaljubljenika.
          Znaci...samo je stvar ukusa...E sad....ako se govori o masinama\kvalitetu\preformancama...to su vec cinjenice.
          Nisi u pravu, to nije samo pitanje dizjana, ma kako i on ucestvovao, to je mnogo vise pitanje osecaja kada sednes u vozlio, kada okrenes kljuc i cujes motor. Look and feel, sveukupno, ne odvojeno.

          Da se razumemo, italijanski automobili su daleko od savrsenog, imaju i oni svojih problema - kao recimo dosta tralajava zavrsna obrada, koja u proseku zaostaje bar 15 godina iza Nemaca, na primer. Istina, citam po stampi da se Italijani sada mnogo vise trude oko toga nego ranije, moraju, kupci to danas traze i ocekuju, i nemojmo se lagati, Italijani su dosta toga svercovali na izgled i osecaj.

          Sto se percepcije IZGLEDA tice, slazem se, to je stvarno stvar ukusa. Za mene Amerikanci prave jako ruzna, glomazna, grandomanska vozila, koja se ponasaju kao mrtve ribe na drumu - cast izuzetcima. Nemacka vozila su mi dosadna, ma kako tehnicki bila impresivna. Itd.

          Slazem se da kada dodje do motora i performansi, stvari postaju jasnije. Medjutim, i dalje ostaje osecaj za volanom, koji se ne moze meriti brojkama jer je subjektivan. Subjektivno, ja ne volim velika vozila, za mene je sve preko 4,5 metra preveliko, a Ameri opet ni nemaju bilo sta ispod 4,5 metra.

          Uostalom, ja sam samo naveo moj ukus, a ne neku univerzalnu istinu.

          Pozdrav,
          DVV
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #20
            Originally posted by starac vujadin
            "Nacionalni" pristup diskusiji o automobilima je atraktivan i njemu moze da se "veze" danima, ali u stvarnosti to je daleko od istine.
            To su sve multinacionalne kompanije u kojima rade razne nacije. Donedavno su prvih pet direktora u Alfi bili Nemci, u nemackim firmama rade Spanci, Francuzi, Italijani, sef dizajna Fiata je Englez, BMW-a Amer, glavni Pininfarinin dizajner je Japanac...
            Mislim da bi trebalo automobile gledati kroz firme i kroz pojedine modele - njihovu konstrukcionu i produkcionu filozofiju, pa cak i tu treba imati smisla za nijanse za verzije i modele (jer Subaru Imprezza npr. kada nije WRX, STi, itd, onda i nije bas neki auto, zar ne?)
            Dizajn italijanskih stilista je u proseku najbolji, ali ne smemo zaboraviti dizajnere Mercedesa 300 SL, BMW 507, Porsche 911, Jaguar E-type i drugi Jaguari, Aston Martini skoro svi do danasnjih, Corvette, Cobra, Renault Alpine A110, Spacek, Ajkula, Mini, Renaulti razni, Mazda Miata...i jos mnogi drugi koji nisu bili Italijani.
            I gre`ota je Italijane gledati samo kroz dizajn - jer Italija je zemlja u kojoj na najmanjoj povrsini imate vrhunske firme za izradu motora, karoserija, vrhunske auto tapetare i enterijeriste, industriju vrhunskih dodatnih delova - to je sve ostatak iz prethdnih vekova i razvoja starih, finih zanata. Zbog toga je jedna od najuzbudljivijih turistickih tura za automobiliste put kroz Italiju i poseta fabrikama, muzejima, trkackim pistama...takav ugodjaj mozete na relativno malom prostoru sebi da priustite jos jedino u Engleskoj.
            Cica, nisi u pravu, jer kako god da pogledas, nacije i njihovi mentaliteti i te kako igraju ulogu u celoj prici.

            Ameri vole veliko - vozila i motori su im veliki, veliki, STO VECI! I jos uvek pretezno na OHV principu. Izem ti tehniku.

            Japanci vole malo - vozila su im pretezno kompaktna, velika vozila imaju manje-vise samo za izvoz.

            Nemci su precizni - takva su im i vozila, precizna, jasno definisana, nema greske, ali ni maste, sve to je strogo cisti techno stil. Sve vise u "ghetto blaster" fazonu, ako mene pitas, ali to je stvarno subjektivno.

            Italijani su raspevani i puni zivota - zato su im vozila skladna, nekako vedra, a da imaju mana, imaju, da se ne lazemo, ali opet nekako im oprostis zbog onog ostalog.

            Englezi su minuciozni, strpljivi do bola - najbolje marke su im upravo takve, sve razradjeno do najsitnijeg detalja, ali je filosofija takva da uz tehniku mora da bude i malo vatre, ako se gospodin naljuti da ima cime da izrazi svoje gnusanje prema sporoj voznji. A posto je cela Engleska valovita, drumovi krivudavi mada odlicnog kvaliteta, i lezanje im je za 11 od mogucih 10.

            Francuzi su malo cudni, kod njih je sve moguce, od neceg tako neopisivo ruznog da to samo Francuz moze da smatra lepim, do zaista prelepih vozila. Ono grmljavine i vatre koje su imali, u vidu Alpine, Matre, Gordinija (ti ih se bar secas!!!) i slicnih je nestalo, ostao je samo Renault Sport kao jako ozbiljan igrac za zabiberena vozila.

            Medjutim, primetio bih da je to jedan svetski trend. Na primer, ni BMW realno nije vise ono sto je bio. Negde usput su skrenuli sa pravog puta i poceli da prave mnogo konvencionalnija vozila nego ranije, sportsku notu je prigusio komfor i komformizam. Ti ljudi stvarno rade, nema spora, motori su im briljantni, ne sumnjam da je kvalitet top klasa, itd, itd, ali to vise nije ONAJ BMW, seti se samo serije 2002 i slicnih (2002 ti, pa tii, pa turbo ...).

            Ako cemo pravo, i Alfa se bila podobro izgubila, ali sada mi deluje kao da pokusavaju da se vrate tamo gde su bili najbolji.

            A ko sedi u kom upravnom odboru nas uopste ne treba da zanima, nas zanimaju sam konacni rezultati. Kada takav upravni odbor u Lamborghini stavi Audi motor, uz svo duzno postovanje i Audiju i motoru, taj Lamborghini vise nije ono sto je nekada bio. Ne moze Nemac da pravi italijanski auto, bas kao sto je FIAT uvek totalno promasivao kada se gurao u luksuznu klasu, gde nema sta da trazi pored MB-a.

            To je stvar stava i stvar iskustva. MB ima dugo iskustvo sa luksuznim limuzinama, i ne moze tek tako da uleti neki dodjos i napravi bum. Cak ni kada se zove Lexus. Lepo je to, ali to nije ono pravo, to je japanski surogat (meni lice na vibrator sa sve baterijama). Japanski viski nikada nece biti kao skotski.

            Brze i male automobile, ne bas udobne, ne bas sjano napravljene, ali pune zivota i zivotne radosti, sa motorima koji se vrte kao blesavi uz (za mene) bozanstven zvuk oduvek prave Italijani. Jos Honda mora dosta spageta da pojede da ih dostigne, ma kako inace impresivni bili, a nisu zezanje, to je ozbiljna kuca.

            Mozda je to kljucni problem, sto se svi trude da prave nesto univerzalno i zbog toga zapostavljaju ono gde su najjaci.

            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • Skyline GT-R
              CBC Senator XXL
              • 13.02.2005
              • 806
              • Chicago - My Kind Of Town

              #21
              Originally posted by DejanV
              Nisi u pravu, to nije samo pitanje dizjana, ma kako i on ucestvovao, to je mnogo vise pitanje osecaja kada sednes u vozlio, kada okrenes kljuc i cujes motor. Look and feel, sveukupno, ne odvojeno.
              Polako....procitaj moj post opet.Iskljucivo sam govorio o (spoljasnjem) DIZAJNU.Ovo sto si ti naveo NIJE dizajn.
              A opet...cak i taj feeling za volanom.Reko bih da je i to stvar ukusa, da ne kazem subjektivnosti.Onaj ko voli Nemca (BMW, MB...)bice mu nezamenljiv osecaj kad se izvali u nekom "slonu", SL-u, ili 7-ici ...M5-ici...Mozda subjektivno ali...opet...taj neko nikad nece reci da mu se vise svidja kad sedne u Alfu ili Lanciu.
              Trajnost motora, ponasanje auta, kvalitet izrade, performance...pa eto..cak i taj zvuk motora je nesto o cemu je ok raspravljati.O IZGLEDU automobila dve razlicite skole je po meni apsurdno diskutovato.

              Comment

              • Yugo_IHI_Turbo
                CBC Veteran
                • 04.05.2005
                • 185
                • Batajnica,Serbia

                #22
                U potpunosti se slazem sa gospodinom Dejanom.
                Stim sto ipak mislim kad se porede visokoturazne masine da je Honda u prednosti na Fiata.
                I kad smo kod mehanike imala je itlaijanska svojih svetlih trenutaka(stim sto je to kod svaba ZNATNO cesce) ,kao primer cu navesti samo Lancijin 2.0 16v turbo i 2.0 8v turbo iz integralke.
                Po meni najbolji motor koji su IKAD itlaijani napravili.
                "If in doubt, flat out"
                Collin McRae

                Comment

                • Skyline GT-R
                  CBC Senator XXL
                  • 13.02.2005
                  • 806
                  • Chicago - My Kind Of Town

                  #23
                  BTW..tema je (konkretno) Nemci vs Italijani.A vi\ti konstantno "zigoses\te sve moguce zemlje.

                  Dejane, niucemu se sa tobom ne bih slozio oko Japanaca.Napljuvao si ih do 101 i nazad i ako su vodeca sila u auto industriji.Imas svoj stav\UKUS i to je to.Moj stav\ukus (kao "japanca") je totalno drugaicji od tvog.Tebi Italalijani prave bolje sportske masine od Japanaca.Mislim daaajjjj pls Da ne pricam o tvom stavu prema Lexus-u. itd itd....

                  E sad...bas zbog ovoga da se tema ne bi rasplamsala na sve "zemlje"...da se ipak drzimo Italijana i Nemaca OK?

                  Poz.

                  Comment

                  • 156V6
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 415
                    • BEOGRAD

                    #24
                    Originally posted by observer
                    E vidis, isto tako se ja lozim na Fabiju, i takodje uzivam: "sklad, linija, proporcije, SVE."

                    Meni su italijani previse .... hm... kako da kazem a da ne povredim niciji ukus... ma sta da se ustezem kad i sam vozim jednoga, evo reci cu ... prosto RUZNI.

                    Ali stvar licnog (ne)ukusa, naravno... Sta ja znam sta je dizajn...
                    Dok nisam video nick mislio sam da Laki kuca

                    Shalu na stranu skroz te razumem tesko je odoleti sharmu jedne Fabie pa jos kad stavis recimo jednu 147icu naspram nje stvarno zajban izbor skroz kako covek da se odluchi.Uostalom Fabia je u Moldaviji pre par godina proglasena za auto godine.

                    p.S>mada poslednja recnica ti je najbolja u vidu retorickog pitanja a odgovor se negde kroz maglu naslucuje.

                    pozz

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #25
                      To izgleda otprilike ovako:





                      ili mozda ovako:





                      a mozda i ovako:





                      Stvarno dva potpuno razlicita sveta.
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #26
                        Sa dobrim razlogom se i kaze "O UKUSIMA SE NE RASPRAVLJA"! Ne razumem sta ocekujete, da ubedite jedni druge da je italjanski dizajn superioran u odnosu na sve ostale? Poredite UKUSE? Pobogu...

                        Ne ocekujem od alfista da makar i za milimetar pomere svoj stav o tome da je alfa ako nista drugo onda najlepsa od svih ostalih automobila. Meni licno, Alfa jeste skladan auto, ali nista preterano lep da nesto secem vene, kunem se u njega...zavisi kome se sta svidja. Meni je sirovi i funkcionalni dizajn jednog TVR Sagarisa lepsi nego bilo sta sto je italijanska dizajn industrija izbacila u poslednjih 20 godina. Brera? Nekima odlicna, meni sasvim prosecna...Neko sece vene za njom, ja ne razumem otkud tolika fama za tim autom? Subaru Impreza je meni mnogo siroviji auto ciji dizajn (uslovno receno dizajn, bolje reci izgled) je potpuno podredjen svrsi...Izgleda kako izgleda jer MORA da izgleda tako, i taj fazon se meni licno mnogo vise svidja nego dizajn Alfe 147, koja jeste lep auto, ali mozda nekom drugom, meni ne nesto narocito...Gospodo ljubitelji italijana, budite malo otvoreni za druga misljenja i prestanite da gurate svima redom slike italijana koji mislite da u svima pobudjuju ista osecanja kao u vama Ne svidjaju se svima, VEROVALI ILI NE

                        Sad ce da me razapnu Ali upravo zato se i kaze o ukusima se NE raspravlja

                        Zavisi sta trazite od auta. Dizajn? Diskutabilno, zavisi sta se kome svidja, ali generalno vecini populacije vise estetski orijentisanoj, Italijani tu vode. Neosporno, Zonda je cak i meni prelep auto. Medjutim, jedan MB SL Gullwing je MNOGO lepsi nego bilo koji italijanski dizajn, meni licno. Jaguar E-Type, seca se neko toga? Dalje, Japanci. Ne znaju da dizajniraju auta, cast izuzecima. Ali meni se recimo jako svidja dizajn ne zbog lepote nego u svrhu funkcije koju auto obavlja, u tom smislu Impreza mi je recimo lep auto. Infinity FX45, da nije mozda ruzan? Nemci...generalno klinicki dizajnirana auta, bez preterano emocija, ali se meni recimo svidja i takav "industrijski" dizajn. BMW 6-ica, MB CLS...klinicki "cista" auta, ali lepa na svoj nacin. Sirovi dizajn Engleza je posebna prica. TVR...tu nemam reci.

                        Kvalitet auta? Italijani? Najnekvalitetnija auta, osim u poslednjih par gotina nesto su poceli da se popravljaju, kukajte koliko god, ali je tako. Japanci? Najkvalitetnija auta. US? Najgora po SVIM pitanjima, ali oni i ne prave auta vec tenkove. Nemci? Najdetaljnija i tehnicki najnaprednija i najuskladjenija auta, iako mozda vise ne i najlvalitetnija. Englezi? S njima nikad ne znas

                        Dakle, malo je deplasirana diskusija, ali hajde, neka...
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          #27
                          Originally posted by 206
                          Sa dobrim razlogom se i kaze "O UKUSIMA SE NE RASPRAVLJA"! Ne razumem sta ocekujete, da ubedite jedni druge da je italjanski dizajn superioran u odnosu na sve ostale? Poredite UKUSE? Pobogu...

                          Ne ocekujem od alfista da makar i za milimetar pomere svoj stav o tome da je alfa ako nista drugo onda najlepsa od svih ostalih automobila. Meni licno, Alfa jeste skladan auto, ali nista preterano lep da nesto secem vene, kunem se u njega...zavisi kome se sta svidja. Meni je sirovi i funkcionalni dizajn jednog TVR Sagarisa lepsi nego bilo sta sto je italijanska dizajn industrija izbacila u poslednjih 20 godina. Brera? Nekima odlicna, meni sasvim prosecna...Neko sece vene za njom, ja ne razumem otkud tolika fama za tim autom? Subaru Impreza je meni mnogo siroviji auto ciji dizajn (uslovno receno dizajn, bolje reci izgled) je potpuno podredjen svrsi...Izgleda kako izgleda jer MORA da izgleda tako, i taj fazon se meni licno mnogo vise svidja nego dizajn Alfe 147, koja jeste lep auto, ali mozda nekom drugom, meni ne nesto narocito...Gospodo ljubitelji italijana, budite malo otvoreni za druga misljenja i prestanite da gurate svima redom slike italijana koji mislite da u svima pobudjuju ista osecanja kao u vama Ne svidjaju se svima, VEROVALI ILI NE ...
                          Da, da, sve je manje nas savrsenih ...


                          ... Dakle, malo je deplasirana diskusija, ali hajde, neka...
                          Pa ako je deplasirana, sto si se ukljucio?

                          Pozdrav,
                          DVV
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #28
                            Pa da ti ne bi monopolisao diskusiju
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • starac vujadin
                              CBC Senator XXL
                              • 27.08.2005
                              • 2617
                              • Stari grad

                              #29
                              Cica, nisi u pravu, jer kako god da pogledas, nacije i njihovi mentaliteti i te kako igraju ulogu u celoj prici.

                              Ameri vole veliko - vozila i motori su im veliki, veliki, STO VECI! I jos uvek pretezno na OHV principu. Izem ti tehniku.

                              Japanci vole malo - vozila su im pretezno kompaktna, velika vozila imaju manje-vise samo za izvoz.

                              Nemci su precizni - takva su im i vozila, precizna, jasno definisana, nema greske, ali ni maste, sve to je strogo cisti techno stil. Sve vise u "ghetto blaster" fazonu, ako mene pitas, ali to je stvarno subjektivno.

                              Italijani su raspevani i puni zivota - zato su im vozila skladna, nekako vedra, a da imaju mana, imaju, da se ne lazemo, ali opet nekako im oprostis zbog onog ostalog.

                              Englezi su minuciozni, strpljivi do bola - najbolje marke su im upravo takve, sve razradjeno do najsitnijeg detalja, ali je filosofija takva da uz tehniku mora da bude i malo vatre, ako se gospodin naljuti da ima cime da izrazi svoje gnusanje prema sporoj voznji. A posto je cela Engleska valovita, drumovi krivudavi mada odlicnog kvaliteta, i lezanje im je za 11 od mogucih 10.

                              Francuzi su malo cudni, kod njih je sve moguce, od neceg tako neopisivo ruznog da to samo Francuz moze da smatra lepim, do zaista prelepih vozila. Ono grmljavine i vatre koje su imali, u vidu Alpine, Matre, Gordinija (ti ih se bar secas!!!) i slicnih je nestalo, ostao je samo Renault Sport kao jako ozbiljan igrac za zabiberena vozila.

                              Medjutim, primetio bih da je to jedan svetski trend. Na primer, ni BMW realno nije vise ono sto je bio. Negde usput su skrenuli sa pravog puta i poceli da prave mnogo konvencionalnija vozila nego ranije, sportsku notu je prigusio komfor i komformizam. Ti ljudi stvarno rade, nema spora, motori su im briljantni, ne sumnjam da je kvalitet top klasa, itd, itd, ali to vise nije ONAJ BMW, seti se samo serije 2002 i slicnih (2002 ti, pa tii, pa turbo ...).

                              Ako cemo pravo, i Alfa se bila podobro izgubila, ali sada mi deluje kao da pokusavaju da se vrate tamo gde su bili najbolji.

                              A ko sedi u kom upravnom odboru nas uopste ne treba da zanima, nas zanimaju sam konacni rezultati. Kada takav upravni odbor u Lamborghini stavi Audi motor, uz svo duzno postovanje i Audiju i motoru, taj Lamborghini vise nije ono sto je nekada bio. Ne moze Nemac da pravi italijanski auto, bas kao sto je FIAT uvek totalno promasivao kada se gurao u luksuznu klasu, gde nema sta da trazi pored MB-a.

                              To je stvar stava i stvar iskustva. MB ima dugo iskustvo sa luksuznim limuzinama, i ne moze tek tako da uleti neki dodjos i napravi bum. Cak ni kada se zove Lexus. Lepo je to, ali to nije ono pravo, to je japanski surogat (meni lice na vibrator sa sve baterijama). Japanski viski nikada nece biti kao skotski.

                              Brze i male automobile, ne bas udobne, ne bas sjano napravljene, ali pune zivota i zivotne radosti, sa motorima koji se vrte kao blesavi uz (za mene) bozanstven zvuk oduvek prave Italijani. Jos Honda mora dosta spageta da pojede da ih dostigne, ma kako inace impresivni bili, a nisu zezanje, to je ozbiljna kuca.

                              Mozda je to kljucni problem, sto se svi trude da prave nesto univerzalno i zbog toga zapostavljaju ono gde su najjaci.
                              Ako te nacionalne odrednice igraju toliku ulogu onda mu dodje isto BMW, Mercedes, Porsche, Opel...ili Citroen i Renault...nece biti. Svaka od tih firmi ima svoj fazon.
                              Sve je veca unifikacija karaktera, "Ameri" prave sve manja kola, drugi sve veca..."Italijani" bi hteli da im kola prave "thump" kada se lupi vratima kao Mercedes, "Svedjani" hoce da se dizajnerski osveze, "Nemci" da prave uzbudljiva kola (Mercedes i Audi najvise i u time uspevaju...) - svi dolaze na isto. To mi se ne svidja, ali je tako.
                              Mozda Lambo nije onaj pravi, ali je bolji nego ikada i ide im bolje nego ikada. Ipak, to vise cenim nego kada na jednom testu Countach ide 265 na sat, a na drugom 290 jer se nikada ne zna kako su nastelovani karburatori.
                              BMW se izgubio, ali to nema veze sa Nemcima i drugim nacijama...otisli su u neko orgijanje sa elektronikom i dizajnom...ali to je moje misljenje jer njima ide prodaja sasvim dobro i bas ih zabole sta ja mislim o tome. Btw, svaki M3 mi je bolji od bilo koje 2002, bez obzira sto beskrajno simpatisem 02 seriju, a poslednji M3 mi je i najbolji.
                              Alfa se vratila jos od modela GTV na "pravi put" i svaki sledeci model je to potvrdjivao.
                              Lexus je tata po kvalitetu za Mercedes - a postovanje ce steci s vremenom, to tako ide.
                              Italijani, nazalost nemaju nijedan zestok mali auto u ponudi, a tesko ce nesto i imati kako su zapeli da trpaju dizele. Trenutno su mi najbolji mali jaki automobili Citroen C2 i Mini.
                              Potpuno si u pravu Dejane kada kazes da svi nesto hoce univerzalno i bas zbog toga "nacionalno" nema veze. Mercedes je manje kvalitetan nego ranije, ali je dinamicki bolji, BMW udobniji, ali slabiji u dinamici, Citroen manje avangardan, ali pouzdaniji, itd, itd...
                              Tol`ko, `ajde necu vise, ovo je beskonacna tema.
                              Degustibus non disputantum est.

                              Comment

                              • Rubi
                                CBC Senator XXL
                                • 06.05.2005
                                • 519
                                • Beograd

                                #30
                                Hajd' da se ukljucim i ja...

                                Mislim da nije mnogo bistro drzati raspravljati o automobilima samo na osnovu zemlje proizvodnje. Prvo, moramo poceti razmatranje od modela do modela. Onda, staviti taj model u vremenski period kada se proizvodio. Obratiti paznju na tadasnji tehnoloski nivo, i koliko je odredjena fabrika taj tehnoloski nivo odrzala (ili pomerila na bolje) sa odredjenim modelom. Dizajn? Neki modeli su trendsetter-i, neki kaskaju za modom, a neki su prosto promasaj...

                                "Nemci" ili "Italijani", a tek o "Englezima" da ne pricamo, su besmisleno siroke kategorije... Od Autobianchi-a do Maserati-a, od Wartbourg-a (i to je Nemac!) do Maybah-a...

                                U ostalom, zna se da Svedjani prave najbolje automobile
                                (\__/)
                                (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                                (")_(") your signature to help him gain world domination.

                                http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                                Comment

                                Working...
                                X