"Nacionalni" pristup diskusiji o automobilima je atraktivan i njemu moze da se "veze" danima, ali u stvarnosti to je daleko od istine.
To su sve multinacionalne kompanije u kojima rade razne nacije. Donedavno su prvih pet direktora u Alfi bili Nemci, u nemackim firmama rade Spanci, Francuzi, Italijani, sef dizajna Fiata je Englez, BMW-a Amer, glavni Pininfarinin dizajner je Japanac...
Mislim da bi trebalo automobile gledati kroz firme i kroz pojedine modele - njihovu konstrukcionu i produkcionu filozofiju, pa cak i tu treba imati smisla za nijanse za verzije i modele (jer Subaru Imprezza npr. kada nije WRX, STi, itd, onda i nije bas neki auto, zar ne?)
Dizajn italijanskih stilista je u proseku najbolji, ali ne smemo zaboraviti dizajnere Mercedesa 300 SL, BMW 507, Porsche 911, Jaguar E-type i drugi Jaguari, Aston Martini skoro svi do danasnjih, Corvette, Cobra, Renault Alpine A110, Spacek, Ajkula, Mini, Renaulti razni, Mazda Miata...i jos mnogi drugi koji nisu bili Italijani.
I gre`ota je Italijane gledati samo kroz dizajn - jer Italija je zemlja u kojoj na najmanjoj povrsini imate vrhunske firme za izradu motora, karoserija, vrhunske auto tapetare i enterijeriste, industriju vrhunskih dodatnih delova - to je sve ostatak iz prethdnih vekova i razvoja starih, finih zanata. Zbog toga je jedna od najuzbudljivijih turistickih tura za automobiliste put kroz Italiju i poseta fabrikama, muzejima, trkackim pistama...takav ugodjaj mozete na relativno malom prostoru sebi da priustite jos jedino u Engleskoj.
To su sve multinacionalne kompanije u kojima rade razne nacije. Donedavno su prvih pet direktora u Alfi bili Nemci, u nemackim firmama rade Spanci, Francuzi, Italijani, sef dizajna Fiata je Englez, BMW-a Amer, glavni Pininfarinin dizajner je Japanac...
Mislim da bi trebalo automobile gledati kroz firme i kroz pojedine modele - njihovu konstrukcionu i produkcionu filozofiju, pa cak i tu treba imati smisla za nijanse za verzije i modele (jer Subaru Imprezza npr. kada nije WRX, STi, itd, onda i nije bas neki auto, zar ne?)
Dizajn italijanskih stilista je u proseku najbolji, ali ne smemo zaboraviti dizajnere Mercedesa 300 SL, BMW 507, Porsche 911, Jaguar E-type i drugi Jaguari, Aston Martini skoro svi do danasnjih, Corvette, Cobra, Renault Alpine A110, Spacek, Ajkula, Mini, Renaulti razni, Mazda Miata...i jos mnogi drugi koji nisu bili Italijani.
I gre`ota je Italijane gledati samo kroz dizajn - jer Italija je zemlja u kojoj na najmanjoj povrsini imate vrhunske firme za izradu motora, karoserija, vrhunske auto tapetare i enterijeriste, industriju vrhunskih dodatnih delova - to je sve ostatak iz prethdnih vekova i razvoja starih, finih zanata. Zbog toga je jedna od najuzbudljivijih turistickih tura za automobiliste put kroz Italiju i poseta fabrikama, muzejima, trkackim pistama...takav ugodjaj mozete na relativno malom prostoru sebi da priustite jos jedino u Engleskoj.
Comment