American muscle cars i njihovi tuneri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Horsepower
    CBC Senator XXL
    • 29.12.2005
    • 2000

    #46
    Originally posted by Nenad
    Horswpower,
    to sto americke kompanije imaju vlasnistvo nad fabrikama u svetu uopste ne govori o tome da te fabrike ispovedaju americku filozofiju automobilizma. Opel i njegove karakteristike nemaju nikakve veze sa onim sto GM pravi i prodaje u SAD.A Holden u Australiji u "Omegu" ubacuje LS1 motor koji Opel Omega nikad nece videti-ako nista drugo zato sto je sa prednjom vucom a Holdenova Omega (Monaro) je sa zadnjom vucom. Jedino Ford pokusava da standardizuje modele u kompakt i subsrednjoj klasi (Focus,Mondeo) sve ostalo je cisto za americko trziste (i Rusko naravno-kompleks od Amerike jos uvek radi)
    Jeli Aziska, Evropska i Americka Toyota imaju ista zajednicko? Apsolutno ne. Mozda su neki modeli slicni na sva 3 kontinenta (kao Yaris na primer), ali u sustini to su potpuno drugacija vozila.

    Isti slicaj je i sa General Motorsom. Imaju potpuno razlicita vozila u Aziji, Evropi i Americi. Neki modeli su slicni (Saturn Sky, Opel GT i Daewoo G2X), ali u sustini to su potpuno drugacija vozila.

    Comment

    • Nenad
      CBC Senator XXL
      • 06.01.2005
      • 1364
      • BBgd/Mow

      #47
      Tojota sve sto prodaje u Evropi prodaje i u Japanu. U Japanu prodaje i modele koje ne nudi Evropi. Takodje neke modele prodaje/proizvodi i u SAD ali su razlike cisto kozmeticke prirode (ne pricamo o Lexus-u)
      GM to sto prodaje u Evropi ne prodaje u SAD ili Australiji. U vecini slucajeva cak ni delove motora ne mozes da nadjes zajednicke, kao sto je slucaj kod Tojote
      Boost or bust...

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #48
        Originally posted by Horsepower
        Originally posted by 206
        Originally posted by Horsepower
        Cadillac je u rangu BMW i Mercedesa.



        E svasta...sad je dakle potpuno jasno da je svaka rasprava besmislena
        Ajde me poseti koje iskustvo ti imas sa Americkim autima kad toliko pametujes o njima.
        Chevrolet Beretta (smucio mi se posle godinu dana), Corvette (jako kratko), Jeep Cherokee 4.0 (nazalost jos uvek ga imam, motor mu je trajao celih 150.000, u stanju kompletnog raspada...), Grand Cherokee Overland (prodat pre 2 godine, trebao mu tanker goriva), Lincoln Navigator (jako dobar poznanik ga ima i gubi zivce pokusavajuci da ga proda, ono nije auto vec supa na tockovima, samo malo udobnija...), Escalade (privatni auto direktora druge firme jako bliske mojoj, ni BLIZU ni po kom kriterijumu, recimo, X5).

        Dovoljno?

        Ako iko pametuje o americkim vozilima, to u ovom slucaju, ipak nisam ja.

        Poslednje sto si naveo, da azijska, US i evropska Toyota nemaju NISTA zajednicko, direktno ide u prilog cinjenici da amerikanci prave aute zaostale u proslom veku - ako je ta US Toyota toliko drugacija od svojih rodjaka sirom sveta, i ako je vec maximalno prilagodjena US ukusima (sto je automatski degradira u odnosu na slicne modele za druga trzista jer su sve karakteristike vesanja, kapaciteta motora, i svih voznih karakteristika razblazene cineci je najobicnijim gutacem rupa na asfaltu...), kako je moguce da po prodaji i maltene svakom drugom parametru poredjenja tuce fenomenalna americka auta na sopstvenom, americkom trzistu?? Ako su americka kola toliko dobra, zasto ih amerikanci ne kupuju? Zasto kupuju japanske verzije istog koncepta? Daj molim te...

        Karakteristike US auta, ukratko, i ovo nije pametovanje, nego ciste cinjenice:

        -Motori ogromni, neefikasni, tehnoloski zaostali, nekvalitetni, ali duze traju od "normalnih" motora - s obzirom na prethodno navedeno, mozda i bilo bolje da sto pre crknu...
        - Vesanje prepotopsko, sa direktnom vezom sa konjskom zapregom u velikom broju slucajeva (kruta osovina i lisnate opruge). Podeseno za udobnost (odnosno morsku bolest), potpuno nesposobno da se nosi sa bilo cime osim pravim putem. Cast izuzecima, retkim.
        - Transmisije - apsolutno zaostale u proslom veku. Na prste se mogu nabrojati izuzeci od pravila 4-stepenog automatika, 6-stepeni automatici eventualno na Japancima ili US autima napravljenim na platformi i uz input evropskih marki. DSG, paddleshift-semiauto i slicno ni u snovima.
        - Dizajn - diskutabilan i stvar ukusa, ima lepih izuzetaka.
        - Ergonomija - ...Kad neki amr napravi ergonomski funkcionalan enterijer kao BMW-ov, pojescu ga sraf po sraf. Takodje, odnos ukupne velicine i iskoristenosti prostora u kabini, maltene ravna nuli.
        - kvalitet upotrebljenih materijala - katastrofalan. Uporedite najluksuzniji i najkvalitetniji US auto sa, recimo Audijem. Ili Toyotom.
        - Sigurnost - pod uslovom da ste VI u jednom kamionu od SUV, a i naletite na manje auto ili pesaka, sigurni ste. posto je tehnologija samonosecih karoserija tek odnedavno pocela da ulazi u svest US proizvodjaca, trebace im vremena da se priblize rezultatima auta ostatka sveta.

        Sta, konkretno, od ovog gore navedenog nije tacno? Auta koncipirana za sto nizi kvalitet za sto je moguce vise novca, sa sto manje tehnologije, sto manje inovacija, naprednih tehnologija, BILO cega...Pa kad su jos i jeftina, zamislite onda koliko je nizak nivo kvaliteta i tehnologije utrpan u takve automobile?

        Desi se da poneki biser ima dobar odnos cene i performansi, to da, Corvette je jedan redak primer, Ford GT takodje, ima ih jos par - ali pored par izuzetaka, sta imamo? Jeftini su? Za to malo para dobijete ogroman motor, ogroman auto, gde je napravljena usteda na svakom i apsolutno svakom mestu gde se mogla napraviti, pa i na par mesta gde stednje apsolutno nije smelo da bude. Dugo traju motori? Ostatak auta ce se raspasti daleko pre motora, tako da i nije neki plus.

        Apsolutno je nemoguce porediti americka i bilo koja druga auta po ravnom kriterijumu.

        PS: E da, evo ovaj Cadillac sto dajes kao primer, recimo BLS, u Evropi direktna konkurencija BMW Seriji 3, Audi A4, itd...bukvalno iskasapljen, po svakom kriterijumu. A u osnovi SAAB...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • DC2R
          CBC Senator XXL
          • 06.12.2005
          • 334
          • Perth Australia

          #49
          206

          Mislim da je sve receno

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            #50
            Originally posted by Nenad
            Tojota sve sto prodaje u Evropi prodaje i u Japanu. U Japanu prodaje i modele koje ne nudi Evropi. Takodje neke modele prodaje/proizvodi i u SAD ali su razlike cisto kozmeticke prirode (ne pricamo o Lexus-u)
            GM to sto prodaje u Evropi ne prodaje u SAD ili Australiji. U vecini slucajeva cak ni delove motora ne mozes da nadjes zajednicke, kao sto je slucaj kod Tojote
            Ali to je i dalje GM. GM donosi odluku sta ce Opel prodavati u Evropi i sta ce Holden prodavati u Australiji. Opel i Holden i dalje pripadaju GM-u.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #51
              Da li se govori o americkim automobilima u smislu "koncipirano u US i proizvedeno u i za US trziste", ili se govori o drugim markama kupljenim i sada pod okriljem nekih od US proizvodjaca? Dakle, da li se Lamborghini, Mitsubishi ili Bentley po istom kriterijumu smatraju Nemackim automobilima? Da li je Nissan onda francuski auto? Ili SAAB americki? Mislim da se ne govori o tome, vec o americkim automobilima u smislu lokacije proizvodnje odnosno sto je jos bitnije, filozofije i koncepcije celog auta.

              Evo, ako je i to potrebno, recimo da se komentari izreceni na racun punokrvnih i 100% amerikanaca u pravom smislu reci, e odnosi na pridruzene i kupljene marke.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Horsepower
                CBC Senator XXL
                • 29.12.2005
                • 2000

                #52
                Originally posted by 206
                Chevrolet Beretta (smucio mi se posle godinu dana), Corvette (jako kratko), Jeep Cherokee 4.0 (nazalost jos uvek ga imam, motor mu je trajao celih 150.000, u stanju kompletnog raspada...), Grand Cherokee Overland (prodat pre 2 godine, trebao mu tanker goriva), Lincoln Navigator (jako dobar poznanik ga ima i gubi zivce pokusavajuci da ga proda, ono nije auto vec supa na tockovima, samo malo udobnija...), Escalade (privatni auto direktora druge firme jako bliske mojoj, ni BLIZU ni po kom kriterijumu, recimo, X5).

                Dovoljno?
                Znaci to si sve u Srbiji imao? Nista izvan Srbije?

                Originally posted by 206
                Poslednje sto si naveo, da azijska, US i evropska Toyota nemaju NISTA zajednicko, direktno ide u prilog cinjenici da amerikanci prave aute zaostale u proslom veku - ako je ta US Toyota toliko drugacija od svojih rodjaka sirom sveta, i ako je vec maximalno prilagodjena US ukusima (sto je automatski degradira u odnosu na slicne modele za druga trzista jer su sve karakteristike vesanja, kapaciteta motora, i svih voznih karakteristika razblazene cineci je najobicnijim gutacem rupa na asfaltu...), kako je moguce da po prodaji i maltene svakom drugom parametru poredjenja tuce fenomenalna americka auta na sopstvenom, americkom trzistu?? Ako su americka kola toliko dobra, zasto ih amerikanci ne kupuju? Zasto kupuju japanske verzije istog koncepta? Daj molim te...
                Jos jednom te pitam (ne samo tebe nego sve): otkud vama to da Japanci tuku Amerikance na Americkom trzistu? Pa GM proda vise nego duplo vozila nego Toyota, a Ford sam proda vise pickupa nego sto Honda proda svih vozila zajedno. O onim drugim ne treba trositi reci jer ako Mitsubishi, Mazda, Subaru, Nissan i Suzuki zajedno prodaju 2 miliona to je cudo.

                Drugo, Toyota mora praviti drugacije aute u Americi jer trziste tako zahteva. Nece sigurno praviti aute tipa Yaris koje retko ko kupuje. To sto je Americko trziste drugacije od Evropskog ili Japanskog apsolutno nista ne govori o njemu, to ne znaci ni da je bolje ni losije.

                Originally posted by 206
                Karakteristike US auta, ukratko, i ovo nije pametovanje, nego ciste cinjenice:

                -Motori ogromni, neefikasni, tehnoloski zaostali, nekvalitetni, ali duze traju od "normalnih" motora - s obzirom na prethodno navedeno, mozda i bilo bolje da sto pre crknu...
                - Vesanje prepotopsko, sa direktnom vezom sa konjskom zapregom u velikom broju slucajeva (kruta osovina i lisnate opruge). Podeseno za udobnost (odnosno morsku bolest), potpuno nesposobno da se nosi sa bilo cime osim pravim putem. Cast izuzecima, retkim.
                - Transmisije - apsolutno zaostale u proslom veku. Na prste se mogu nabrojati izuzeci od pravila 4-stepenog automatika, 6-stepeni automatici eventualno na Japancima ili US autima napravljenim na platformi i uz input evropskih marki. DSG, paddleshift-semiauto i slicno ni u snovima.
                - Dizajn - diskutabilan i stvar ukusa, ima lepih izuzetaka.
                - Ergonomija - ...Kad neki amr napravi ergonomski funkcionalan enterijer kao BMW-ov, pojescu ga sraf po sraf. Takodje, odnos ukupne velicine i iskoristenosti prostora u kabini, maltene ravna nuli.
                - kvalitet upotrebljenih materijala - katastrofalan. Uporedite najluksuzniji i najkvalitetniji US auto sa, recimo Audijem. Ili Toyotom.
                - Sigurnost - pod uslovom da ste VI u jednom kamionu od SUV, a i naletite na manje auto ili pesaka, sigurni ste. posto je tehnologija samonosecih karoserija tek odnedavno pocela da ulazi u svest US proizvodjaca, trebace im vremena da se priblize rezultatima auta ostatka sveta.

                Sta, konkretno, od ovog gore navedenog nije tacno? Auta koncipirana za sto nizi kvalitet za sto je moguce vise novca, sa sto manje tehnologije, sto manje inovacija, naprednih tehnologija, BILO cega...Pa kad su jos i jeftina, zamislite onda koliko je nizak nivo kvaliteta i tehnologije utrpan u takve automobile?
                Pitas sta nije tacno, evo navescu ti sta nije tacno.
                -Motori ogromni da, tehnicki zaostali ... sta to ustvari znaci? jel to znaci da je bolje staviti turbo u 2.5L i imati istu snagu i potrosnju kao 6.0L? nekvalitetni sigurno ne. Sve zavisi od vozaca.
                -Menjaci ... zasto menjati ako uspesno ide? Tako se Ford zajebao pa je promenio 7.3L u 6.0L i ta greska ih skupo kosta. If it ain't broken - don't fix it.
                -Dizajn, pitanje ukusa.
                -Interior, opet pitanje ukusa
                -Sigurnost ... jesi li ti procitao moj komentar o mom drugu cija je keva umalo stradala u Golfu? Sad je paralizovana sve ispod glave, a sudar uopste nije jak bio. Moja keva je u svojoj Camry bila u sudaru pre oko 2 godine. Sreca njena pa Camry nije bila udarena u vozaceva vrata inace bi se najgore desilo. Dovoljno ti je samo da vidis da vecina Japanaca koji su 10-ak godina stari rdjaju i to mnogo.

                Originally posted by 206
                Desi se da poneki biser ima dobar odnos cene i performansi, to da, Corvette je jedan redak primer, Ford GT takodje, ima ih jos par - ali pored par izuzetaka, sta imamo? Jeftini su? Za to malo para dobijete ogroman motor, ogroman auto, gde je napravljena usteda na svakom i apsolutno svakom mestu gde se mogla napraviti, pa i na par mesta gde stednje apsolutno nije smelo da bude. Dugo traju motori? Ostatak auta ce se raspasti daleko pre motora, tako da i nije neki plus.

                Apsolutno je nemoguce porediti americka i bilo koja druga auta po ravnom kriterijumu.

                PS: E da, evo ovaj Cadillac sto dajes kao primer, recimo BLS, u Evropi direktna konkurencija BMW Seriji 3, Audi A4, itd...bukvalno iskasapljen, po svakom kriterijumu. A u osnovi SAAB...
                Kod Amerikanaca vecina auta ima odlican odnos snage i performance. Ne samo neki nego vecina. Usporedi aute po kategoriji i po ceni i videces ko izlazi kao pobednik. To je glavni razlog zasto ja vise volim Americke aute. Japance ne mrzim, kad bi mi Lexus napravio IS350 na primer za ispod $30,000 on bi mi bio prvi izbor. Ali s obzirom da je njegova cena ipak $37,000 ja cu radije kupiti Lincoln MKZ ili Cadillac CTS. Toyota Avalon na primer, jako dobro auto. Prelepo izgleda, interior je jedan od najlepsih sto sam ikada video. Ali ona kosta skoro $30,000. Ja cu ranije voziti Ford Crown Victoria. Ima tu jos slucajeva. Nissan 350Z i Ford Mustang GT na primer. Zasto bi dao $28,000 za 287 hp 350Z kad za $3,000 manje mogu kupiti 300 hp Mustang GT?
                Ili evo ti jos jedan primer: moj pickup u poredjenju sa Toyotom Tundrom. Moj $21,000, Tundra $30,000. Moj 7 godina garancije, Tundra 3 godine garancije. Znaci 7 godina sam potpuno bez briga. Cak i da posle tih 7 godina odlucim ubaciti novi motor i menjac mene je moj Ford daleko jeftinije izasao nego sto bi me Toyota izasla.

                Jos jednom da ponovim: kad mi Japanske ili Evropske kompanije ponuded cene i performance kao i Americke kompanije, promenicu misljenje o njima preko noci. Ali za sada meni Amerikanac nudi vise za manje novca.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #53
                  Originally posted by Horsepower
                  Znaci to si sve u Srbiji imao? Nista izvan Srbije?
                  Srbija, BiH, Tanzanija, kakva je razlika? Zar ce kvalitet ili koncepcija nekog amerikanca naglo da se promeni ako ga prevezem iz US u Zanzibar? Konkretno, koja je TACNO razlika izmedju verzija ovih automobila koje sam posedovao/probao/cesto imao prilike da vozim, i njihovih US parnjaka?

                  Originally posted by Horsepower
                  Jos jednom te pitam (ne samo tebe nego sve): otkud vama to da Japanci tuku Amerikance na Americkom trzistu? Pa GM proda vise nego duplo vozila nego Toyota, a Ford sam proda vise pickupa nego sto Honda proda svih vozila zajedno. O onim drugim ne treba trositi reci jer ako Mitsubishi, Mazda, Subaru, Nissan i Suzuki zajedno prodaju 2 miliona to je cudo.
                  To sto neko nekoga tuce na sopstvenom polju ne znaci obavezno da prodaje vise vozila. Jos uvek.

                  2002 godina: US trzisni udeo GM je 29.1%, Toyota 9.8%, GM je najveci proizvodjac automobila na svetu i u US, Toyota treci.
                  2006 godina, isti period: US trzisni udeo GM je 23.3%, Toyota 15.2%, GM predao titulu najveceg svetskog proizvodjaca automobila upravo Toyoti. U mesecu Maju, pad prodaje GM-a iznosio 12.5%, Toyotin rast za isti period skoro isto toliko.

                  Ford i Chrysler beleze padove, doduse manje, ostali Japanci beleze poraste, takodje manjeg obima, ali trend je jasan. Po meni - ajde sto je po meni, ja nisam nesto bitan, ali i po ljudima koji u polju finansija, ekonomije i auto sveta nesto znace - ovi podaci jasno govore da su americki proizvodjaci ne potuceni do nogu nego su saseceni u korenu

                  Originally posted by Horsepower
                  Drugo, Toyota mora praviti drugacije aute u Americi jer trziste tako zahteva. Nece sigurno praviti aute tipa Yaris koje retko ko kupuje. To sto je Americko trziste drugacije od Evropskog ili Japanskog apsolutno nista ne govori o njemu, to ne znaci ni da je bolje ni losije.
                  Nije niti bolje niti losije, nego ima drugacije zahteve, to je neosporno. Ono sto je takodje neosporno je da su kriterijumi americkih kupaca JAKO niski u poredjenju sa razmazenim ostatkom sveta kome je malo teze utrapiti m*** za bubrege. Ameri gledaju cenu i velicinu auta. Evropljani gledaju jos 50 drugih stvari koje amere apsolutno ne interesuju.

                  Ono sto je bitnije je da si ponovo demantovao sam sebe. Malopre sam rekao, ako su Toyota i ostali proizvodjaci prilagodili svoje proizvode zahtevima americkog kupca, rast prodaje japanaca ogroman, pad prodaje amerikanaca katastrofalan, to meni govori samo jednu stvar - da su americki kupci konacno uvideli da Japanci prave kola po americkom receptu mnogo bolje nego US kompanije. Sto dalje, samo po sebi znaci da, uzimajuci u obzir iste zahteve i iste kriterijume i tradicionalne vrednosti koje prosecan AMer trazi od auta, Japanci prave mnogo bolje automobile na americki nacin. Dakle nije bitan koncept, sama americka IZVEDBA tog koncepta je katastrofalno losa. Zato i jesu u maleru.

                  Originally posted by Horsepower
                  -Motori ogromni da, tehnicki zaostali ... sta to ustvari znaci? jel to znaci da je bolje staviti turbo u 2.5L i imati istu snagu i potrosnju kao 6.0L? nekvalitetni sigurno ne. Sve zavisi od vozaca.
                  Koliko, procentualno, americkih motora koristi pushrods za pogon ventila? Koliko ima dve bregaste po glavi? Koliko po 4 ventila po cilindru? Koliko ih i od kada koristi varijabilni razvod ventila? Tehnologije kao sekvencijalno turbopunjenje? Direktno ubrizgavanje goriva (GDI)? FSI tehnologija? Jonska kontrola detonacije? Na stranu dizel tehnologija u kojoj je ostatak sveta maltene decenijama ispred amerikanaca...U poslednjih 10 godina ostatak sveta je toliko napredovao u tehnoloskim inovacijama u polju pogonskih agregata da je to neverovatno, stalno se traze tehnologije za smanjenje potrosnje uz povecanje snage, dok Ameri...sta rade? Chrysler ubi sa Hemi motorom, po koncepciji starim 50-60 godina...Sve sto radi na polju inovacije motora je besomucno povecanje kubikaze, uz, naravno, povecanu potrosnju. I to je to. Eto, to smatram pod zaostalim motorima i filozofijom.

                  Originally posted by Horsepower
                  Menjaci ... zasto menjati ako uspesno ide? Tako se Ford zajebao pa je promenio 7.3L u 6.0L i ta greska ih skupo kosta. If it ain't broken - don't fix it.
                  Kakva logika Nekima je i konjska zaprega sasvim OK. Tom logikom nikad ne bismo napravili nijedan korak napred, sto je upravo ono sto US industrija radi dugi niz godina i zato i propada, zbog ovog odnosa koji bih ja radije preveo kao APP - ako prodje, prodje...

                  Originally posted by Horsepower
                  -Sigurnost ... jesi li ti procitao moj komentar o mom drugu cija je keva umalo stradala u Golfu? Sad je paralizovana sve ispod glave, a sudar uopste nije jak bio. Moja keva je u svojoj Camry bila u sudaru pre oko 2 godine. Sreca njena pa Camry nije bila udarena u vozaceva vrata inace bi se najgore desilo. Dovoljno ti je samo da vidis da vecina Japanaca koji su 10-ak godina stari rdjaju i to mnogo.
                  Celu filozofiju zasnivas na 2 slucaja?

                  Pod broj 1: uporedi standarde evropskih NCAP testova, i americkih pandana, iznenadices se.
                  Pod broj 2: koja auta su udarila u taj Golf i Camry? Dajem glavu da je u pitanju bio neki americki mastodont, zar ne? To ti i pricam, vode racuna samo o sebi, ako si u nekom SUV-u boli te uvo, dok onaj koga raspalis obavezno gine, problem inkompatibilnosti auta normalne velicine i americkih supersize limuzina. Svi svetski proizvodjaci ogromne napore ulazu da naprave auta koja ako vec moraju da budu velika, nanesu sto manje stete pri inkompatibilnim sudarima (kad mnogo veci auto udari u mnogo manji), Amere bas zabole za to. Volvo XC90 je odlican primer za auto na kome je uradjeno sve da se maksimalno povede racuna o kompatibilnosti, Lincoln Navigator bi najverovatnije pregazio celog Golfa ili Camry na 30mph...Znaci opet nije do Golfa vec do Amera, i to je realno tako, a ne zato sto bih ja to voleo...

                  Originally posted by Horsepower
                  Kod Amerikanaca vecina auta ima odlican odnos snage i performance. Ne samo neki nego vecina. Usporedi aute po kategoriji i po ceni i videces ko izlazi kao pobednik. To je glavni razlog zasto ja vise volim Americke aute. Japance ne mrzim, kad bi mi Lexus napravio IS350 na primer za ispod $30,000 on bi mi bio prvi izbor. Ali s obzirom da je njegova cena ipak $37,000 ja cu radije kupiti Lincoln MKZ ili Cadillac CTS. Toyota Avalon na primer, jako dobro auto. Prelepo izgleda, interior je jedan od najlepsih sto sam ikada video. Ali ona kosta skoro $30,000. Ja cu ranije voziti Ford Crown Victoria. Ima tu jos slucajeva. Nissan 350Z i Ford Mustang GT na primer.
                  OK, imaju dobar odnos cene i performance. I sta jos? Kvalitet materijala nula. Vesanje nula. Sve ostalo osim odnosa cene i performance nula. Postoji malo vise od cene i performance sto cini automobil.

                  Originally posted by horsepower
                  Zasto bi dao $28,000 za 287 hp 350Z kad za $3,000 manje mogu kupiti 300 hp Mustang GT?
                  Nadji krivinu i skreni. Probaj da zakocis. Probaj da rasklimas tablu na jednom i na drugom. Kucni po plastici jednog i drugog...itditditd...

                  Originally posted by Horsepower
                  Ili evo ti jos jedan primer: moj pickup u poredjenju sa Toyotom Tundrom. Moj $21,000, Tundra $30,000. Moj 7 godina garancije, Tundra 3 godine garancije. Znaci 7 godina sam potpuno bez briga. Cak i da posle tih 7 godina odlucim ubaciti novi motor i menjac mene je moj Ford daleko jeftinije izasao nego sto bi me Toyota izasla.
                  Pa sta mislis da je US proizvodjacima ostalo da naprave i ono malo prodaje sto prave u poslednje vreme? Ogromne garancije, kojekakvi popusti, dilovi, itd...Naravno, uglavnom na njihovu stetu, ali posto (osim po ceni) NICIM drugim ne mogu da konkurisu objektivno boljoj konkurenciji sta im ostaje? Da se nadaju da ce kupce privuci na ovaj nacin, pa makar na svoju stetu. Potezi ocajnika, ne mogu i nece trajati preterano dugo...

                  Originally posted by Horsepower
                  Jos jednom da ponovim: kad mi Japanske ili Evropske kompanije ponuded cene i performance kao i Americke kompanije, promenicu misljenje o njima preko noci. Ali za sada meni Amerikanac nudi vise za manje novca.
                  Na srecu, percepcija da je presudan performance koji dobijas za cenu, se lagano gasi, i neke druge stvari izlaze u prvi plan. Kao na primer, KVALITET! To je ono sto konkurencija ima a Ameri nemaju, nikada nisu imali, niti ce.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Horsepower
                    CBC Senator XXL
                    • 29.12.2005
                    • 2000

                    #54
                    Srbija, BiH, Tanzanija, kakva je razlika? Zar ce kvalitet ili koncepcija nekog amerikanca naglo da se promeni ako ga prevezem iz US u Zanzibar? Konkretno, koja je TACNO razlika izmedju verzija ovih automobila koje sam posedovao/probao/cesto imao prilike da vozim, i njihovih US parnjaka?
                    Ogromna razlika. Znas i sam kako se vozi po Srbiji i kako Srbi generalno voze. Sta mislis zasto babe ovde u Americi kupe Buicka (koji se prosecan auto) i traju im godinama i godinama bez i najmanjih problema?

                    To sto neko nekoga tuce na sopstvenom polju ne znaci obavezno da prodaje vise vozila. Jos uvek.

                    2002 godina: US trzisni udeo GM je 29.1%, Toyota 9.8%, GM je najveci proizvodjac automobila na svetu i u US, Toyota treci.
                    2006 godina, isti period: US trzisni udeo GM je 23.3%, Toyota 15.2%, GM predao titulu najveceg svetskog proizvodjaca automobila upravo Toyoti. U mesecu Maju, pad prodaje GM-a iznosio 12.5%, Toyotin rast za isti period skoro isto toliko.

                    Ford i Chrysler beleze padove, doduse manje, ostali Japanci beleze poraste, takodje manjeg obima, ali trend je jasan. Po meni - ajde sto je po meni, ja nisam nesto bitan, ali i po ljudima koji u polju finansija, ekonomije i auto sveta nesto znace - ovi podaci jasno govore da su americki proizvodjaci ne potuceni do nogu nego su saseceni u korenu
                    To je trenutna situacija zbog cena goriva. Toyota nemoze stalno ovako da napreduju, a saznace oni na tezak nacin da je teze ostati u vrhu nego doci u vrh.

                    Osim Toyote i Honde, nijedna Japanska kompanija ne belezi velike poraste (ako usopste beleze). Mitsubishi je na pragu bankrotiranja, Subaru i Mazda su prosek po prodaji, a Nissan pocinje da pokazuje znake slabosti i prodaja im opada. Znaci ne beleze Japanci rast, rast samo belezi Toyota i Honda.

                    Nije niti bolje niti losije, nego ima drugacije zahteve, to je neosporno. Ono sto je takodje neosporno je da su kriterijumi americkih kupaca JAKO niski u poredjenju sa razmazenim ostatkom sveta kome je malo teze utrapiti m*** za bubrege. Ameri gledaju cenu i velicinu auta. Evropljani gledaju jos 50 drugih stvari koje amere apsolutno ne interesuju.
                    Upravo je obrnuto od toga sto si napisao. U Evropi se gleda koliko trosi i koliki su troskovi odrzavanja. Uvek kad kazem nekom iz Evropske sta vozim sledi komentar "Pa koliko to trosi, pa kolika je registracija ..." U Americi se gleda najmanji detalji pocev od toga koliko cup holdera ima pa do toga da li ima CD player ili ne. Licno sam poznavao ljude koji nisu hteli kupiti auto samo zato sto nema CD Player (koga mozes kupiti i ugraditi za $50).

                    Ono sto je bitnije je da si ponovo demantovao sam sebe. Malopre sam rekao, ako su Toyota i ostali proizvodjaci prilagodili svoje proizvode zahtevima americkog kupca, rast prodaje japanaca ogroman, pad prodaje amerikanaca katastrofalan, to meni govori samo jednu stvar - da su americki kupci konacno uvideli da Japanci prave kola po americkom receptu mnogo bolje nego US kompanije. Sto dalje, samo po sebi znaci da, uzimajuci u obzir iste zahteve i iste kriterijume i tradicionalne vrednosti koje prosecan AMer trazi od auta, Japanci prave mnogo bolje automobile na americki nacin. Dakle nije bitan koncept, sama americka IZVEDBA tog koncepta je katastrofalno losa. Zato i jesu u maleru.
                    Opet ti "rast prodaje Japanca". Gde su Nissan, Mazda, Mitsubishi, Suzuki i Subaru? Pa oni svi zajedno ne prodaju vise auta koliko sam Ford.

                    Koliko, procentualno, americkih motora koristi pushrods za pogon ventila? Koliko ima dve bregaste po glavi? Koliko po 4 ventila po cilindru? Koliko ih i od kada koristi varijabilni razvod ventila? Tehnologije kao sekvencijalno turbopunjenje? Direktno ubrizgavanje goriva (GDI)? FSI tehnologija? Jonska kontrola detonacije? Na stranu dizel tehnologija u kojoj je ostatak sveta maltene decenijama ispred amerikanaca...U poslednjih 10 godina ostatak sveta je toliko napredovao u tehnoloskim inovacijama u polju pogonskih agregata da je to neverovatno, stalno se traze tehnologije za smanjenje potrosnje uz povecanje snage, dok Ameri...sta rade? Chrysler ubi sa Hemi motorom, po koncepciji starim 50-60 godina...Sve sto radi na polju inovacije motora je besomucno povecanje kubikaze, uz, naravno, povecanu potrosnju. I to je to. Eto, to smatram pod zaostalim motorima i filozofijom.
                    I opet, 3 od najvece 5 svetskih auto kompanija cine Americke kompanije.

                    Objasni mi kako to ako su Amerikanci toliko zaostali.

                    Pod broj 1: uporedi standarde evropskih NCAP testova, i americkih pandana, iznenadices se.
                    Pod broj 2: koja auta su udarila u taj Golf i Camry? Dajem glavu da je u pitanju bio neki americki mastodont, zar ne? To ti i pricam, vode racuna samo o sebi, ako si u nekom SUV-u boli te uvo, dok onaj koga raspalis obavezno gine, problem inkompatibilnosti auta normalne velicine i americkih supersize limuzina. Svi svetski proizvodjaci ogromne napore ulazu da naprave auta koja ako vec moraju da budu velika, nanesu sto manje stete pri inkompatibilnim sudarima (kad mnogo veci auto udari u mnogo manji), Amere bas zabole za to. Volvo XC90 je odlican primer za auto na kome je uradjeno sve da se maksimalno povede racuna o kompatibilnosti, Lincoln Navigator bi najverovatnije pregazio celog Golfa ili Camry na 30mph...Znaci opet nije do Golfa vec do Amera, i to je realno tako, a ne zato sto bih ja to voleo...
                    Golfa nije niko udario nego je vozac izgubio kontrolu i krivini.
                    Camry je udario Dodge minivan.

                    Ne kapiram sta hoces da kazes. Kazes da je onaj u SUV potpuno siguran. Zar to nije prednost? Pa kad GM napravi Suburbana ili Yukona, pa nece brinuti i kako je Toyota uradila Yaris. To je Toyotin problem, neka sami brinu o njoj.

                    OK, imaju dobar odnos cene i performance. I sta jos? Kvalitet materijala nula. Vesanje nula. Sve ostalo osim odnosa cene i performance nula. Postoji malo vise od cene i performance sto cini automobil.
                    Cak i da je to istina (sto nije) vecina ljudi koji kupe novo auto ih menjaju za 4-6 godina. Sta ce biti sa autom posle toga nije njihov problem. Recimo neko kupi novu Chevy Impalu i proda je posle 5 godina. Sta bi njega interesovale hoce li ta Impala poceti rdjati za 15 godine ili hoce li plastika u interioru puknuti za 15 godina?

                    Pa sta mislis da je US proizvodjacima ostalo da naprave i ono malo prodaje sto prave u poslednje vreme? Ogromne garancije, kojekakvi popusti, dilovi, itd...Naravno, uglavnom na njihovu stetu, ali posto (osim po ceni) NICIM drugim ne mogu da konkurisu objektivno boljoj konkurenciji sta im ostaje? Da se nadaju da ce kupce privuci na ovaj nacin, pa makar na svoju stetu.
                    U pickup kategoriji Amerikancima niko ne moze nista. 9 od 10 pickupa na ulicama su Americki. U svakom pogledu Americki pickupi su bolje od Japanskih - cena, kvalitet, snaga motora, velicina kabine i prikolice, vuca ...

                    Na srecu, percepcija da je presudan performance koji dobijas za cenu, se lagano gasi, i neke druge stvari izlaze u prvi plan. Kao na primer, KVALITET! To je ono sto konkurencija ima a Ameri nemaju, nikada nisu imali, niti ce.
                    Sta je definicija kvaliteta? Sta se to odnosi na kvalitet? Koliko ce motor preci bez vecih kvarova?

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #55
                      Originally posted by Horsepower
                      Ogromna razlika. Znas i sam kako se vozi po Srbiji i kako Srbi generalno voze. Sta mislis zasto babe ovde u Americi kupe Buicka (koji se prosecan auto) i traju im godinama i godinama bez i najmanjih problema?
                      Zato sto voze ko babe, verovatno, njima bi i bicikl bio dobar. BMW, Mercedes, Audi, Toyota, Lexus...svi se isto ponasaju na svim trzistima, gde god okrenes i odakle god da gledas, BMW ostaje BMW, Lexus ostaje Lexus, sa svim atributima marke. Zasto su amerikanci po bilo cemu specificni?

                      Originally posted by Horsepower
                      Znaci ne beleze Japanci rast, rast samo belezi Toyota i Honda.
                      Cisto jednostavnije price radi, neka bude i tako. I ov dva bice sasvim dovoljna da potpuno obezglave americku autoindustriju za 10 godina.

                      Upravo je obrnuto od toga sto si napisao. U Evropi se gleda koliko trosi i koliki su troskovi odrzavanja. Uvek kad kazem nekom iz Evropske sta vozim sledi komentar "Pa koliko to trosi, pa kolika je registracija ..." U Americi se gleda najmanji detalji pocev od toga koliko cup holdera ima pa do toga da li ima CD player ili ne. Licno sam poznavao ljude koji nisu hteli kupiti auto samo zato sto nema CD Player (koga mozes kupiti i ugraditi za $50).
                      Ne razumemo se, izgleda...Evropljani gledaju auto kao celinu, dakle SVE komponente, pocev od motora, vesanja, izgleda, kvaliteta enterijera, sigurnosti, cene, ekonomicosti, neke inovacije mozda...Ameri gledaju cenu, broj mesta gde mogu da utrape coca colu i big mac, i...? VAZNI aspekti auta nisu broj cup holdera i CD plejer, to je ono sto Big Three i dalje ne shvataju.

                      Opet ti "rast prodaje Japanca". Gde su Nissan, Mazda, Mitsubishi, Suzuki i Subaru? Pa oni svi zajedno ne prodaju vise auta koliko sam Ford.
                      Preformulisacu pitanje: Da li je makar jedan US proizvodjac profitabilan na domacem tlu, i da li makar jedan belezi rast prodaje? Ako to nije slucaj (a nije) zasto se to desava?

                      I opet, 3 od najvece 5 svetskih auto kompanija cine Americke kompanije.

                      Objasni mi kako to ako su Amerikanci toliko zaostali.
                      Za sada, sto u sledecih 15 godina definitivno nece biti slucaj. Cinjenica da su 3 od najvecih 5 svetskih autokompanija iz US, ima iskljucivo veze sa

                      1) relativno izdvojenim trzistem od 300+ miliona potrosaca gde su 3 proizvodjaca imala monopol, sto je trajalo dug vremenski period potreban da se akumulira ogroman kapital
                      2) kratkim vremenom prisustva japanaca na trzistu US, nedovoljno da im otkinu deo kolaca, sto upravo rade poslednjih 15 godina;
                      3) patriotizmom i osecajem sadmodovoljnosti prosecnog amerikanca i umisljenoscu da su jedini na svetu i najbolji u svemu. Polako se uce da nista od toga nije tacno, a ekonomski razlozi odavno su odneli pobedu nad patriotizmom, zato se i desava ovo sto se desava u strukturi prodaje


                      Golfa nije niko udario nego je vozac izgubio kontrolu i krivini.
                      Camry je udario Dodge minivan.

                      Ne kapiram sta hoces da kazes. Kazes da je onaj u SUV potpuno siguran. Zar to nije prednost? Pa kad GM napravi Suburbana ili Yukona, pa nece brinuti i kako je Toyota uradila Yaris. To je Toyotin problem, neka sami brinu o njoj.
                      Ko ti, dakle, garantuje, da se ista stvar ne bi desila sa bilo kojim drugim autom? Kako jedan ili dva ili 100 od 100.000 slucajeva mogu da znace bilo sta, i kako na osnovu toga mozes doneti bilo kakav smislen zakljucak?

                      Drugi deo citata - primer tipicnog razmisljanja prosecnog amerikanca, "not my problem" To je dakle odgovor? Zakon sile? Ko je jaci? Svasta... Shvatas li da je i u toj Toyoti amerikanac, i jos bitnije, KUPAC? Nije stvar da se ostatak sveta prilagodjava amerikancima, vec ONI moraju da se prilagodjavaju ostatku sveta. Mogu da se opiru koliko hoce, ali ce morati da to urade, pre ili kasnije. U ovom konkretnom slucaju, uopste se nece postaviti pitanje zasto je Toota napravila auto koji Yukon moze da pregazi, vec zasto je Yukon toliko opasan po ostatak ucesnika u saobracaju O tome ti pricam.

                      Cak i da je to istina (sto nije) vecina ljudi koji kupe novo auto ih menjaju za 4-6 godina. Sta ce biti sa autom posle toga nije njihov problem. Recimo neko kupi novu Chevy Impalu i proda je posle 5 godina. Sta bi njega interesovale hoce li ta Impala poceti rdjati za 15 godine ili hoce li plastika u interioru puknuti za 15 godina?
                      Sve to ne menja cinjenicu da su ti automobili pravljeni kao kante, sto i jeste glavna tema ove rasprave.

                      U pickup kategoriji Amerikancima niko ne moze nista. 9 od 10 pickupa na ulicama su Americki. U svakom pogledu Americki pickupi su bolje od Japanskih - cena, kvalitet, snaga motora, velicina kabine i prikolice, vuca ...
                      Do pre 10 godina taj odnos je bio 10/10. Sad je 9/10, jos malo pa 8/10...jasan ti je trend? Jos kad konacno pocnete da placate normalnu cenu goriva kao ostatak sveta, pitacu te koliko ce ONDA Ameri poceti da razmisljaju o nacinu zivota koji vode, tipu automobila koji voze, vuci, snazi, kubikazi....

                      Sta je definicija kvaliteta? Sta se to odnosi na kvalitet? Koliko ce motor preci bez vecih kvarova?
                      Eto, to je ono sto je do skora mozda bio glavni kriterijum US kupaca...koliko ce motor preci bez kvarova. Jednom kad im je dat izbor, odnosno otvorene oci da mozda, kod automobila, mozes ocekivati i nesto vise od prostog "vremena koliko ce auto preci bez kvarova" neke druge stvari su naglo postale bitne...

                      Ponovio sam makar 100 puta...Motor, tehnologija iza njega, menjac, vesanje, kvalitet izrade, kvalitet farbe, plastike, koze, sta ja vec znam - parkiraj X5 i Navigator jedan pored drugog, udji u oba i daj mi definiciju kvaliteta? Ima MILION stvari.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • zola_
                        CBC Senator XXL
                        • 24.06.2006
                        • 319
                        • Novi Beograd

                        #56
                        izvini ali ne mogu da precutim ovo za sigurnost, znaci toyotin je problem sto umesto yarisa nisu napravili ogromni gas-guzzling SUV? Ja ne mogu da verujem, ti hoces da kazes da neko ko u americi kupi mali auto da je ******, neko ko ne zeli da pisa gorivo okolo radi neke sigurnosti... veoma je sebicno takvo razmisljanje... u americi nije ni malo neobicno da neko kako bi prevezao samo sebe vozi kanturinu od 4 tone koja trosi 30-40 litara, bio sam u L.A-u i na auto putu se u 95% automobila vozi samo jedna osoba, oni su pokusali da to srede time sto su izmislili "car-pool lane" koja je skoro uvek prazna, ali to nije moja poenta, nego to da ako se svi voze u praznim kolima koji ce im k...c ogromni ili bilo kakav drugaciji SUV?

                        Comment

                        • Nenad
                          CBC Senator XXL
                          • 06.01.2005
                          • 1364
                          • BBgd/Mow

                          #57
                          Horspower,

                          U pravu si sto se tice opreme u kolima-salonu kola. amerikanci daju najvise za najmanje para. Zato imas u proseku najmodernije drzace za case i hamburger ali ne motore,menjace,ogibljenje.
                          Tacno si okarakterisao americko trziste, njima je vaznije da bude podmetac za case nego ubrzanje.

                          Naravno pricamo o masi potrosackoj, ne o zaljubljenicima koji su i doveli da se modifikovanje ovako rasiri po planeti. Njima svaka cast.

                          Sto se tice garancije. Svaka cast GM, hrabar potez. Svi ovde prisutni znamo da 7 godina garancije nije zbog uverenja da se nece maltene nista kvariti ili vrlo malo, nego da se privuku kupci koji odlaze od GM-a. Ti takodje realno rezonujes "bas me briga,7 godina garancija bumper to bumper." Usteda na oficijalnom servisu se meri hiljadama dolara. Zato onima koji kupe GM nije zao kada pocne da se kvari,sve je placeno.

                          To rade i Korejci. Prvi su krenuli sa 3 i 5 godina garancije. Inace osim cene nema razloga da ih neko kupi. Odnosno nije bilo, sada se popravljaju i dolaze. Sacekaj da dodju i Kinezi kada zavrse homologacije za SAD. U Evropi vec krenule suze "radosnice".

                          Sto se tice odluka, tu si isto u pravu. GM generalno donosi odluke-da nastave sa pravljenjem automobila po Evropskoj filozofiji a da ne pokusavaju da udju sa svojim rodjenim automobilima.

                          U braku Daimler-Chrysler, prvi je u dobitku a drugi u takvom gubitku da je cela grupa u minusu. Drugim recima, Mercedes ne moze da zaradi toliko para koliko chrysler moze da izgubi/potrosi.

                          http://www.finfacts.com/irelandbusiness ... 3794.shtml
                          Boost or bust...

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #58
                            Originally posted by laki
                            izvini ali ne mogu da precutim ovo za sigurnost, znaci toyotin je problem sto umesto yarisa nisu napravili ogromni gas-guzzling SUV? Ja ne mogu da verujem, ti hoces da kazes da neko ko u americi kupi mali auto da je ******, neko ko ne zeli da pisa gorivo okolo radi neke sigurnosti... veoma je sebicno takvo razmisljanje... u americi nije ni malo neobicno da neko kako bi prevezao samo sebe vozi kanturinu od 4 tone koja trosi 30-40 litara, bio sam u L.A-u i na auto putu se u 95% automobila vozi samo jedna osoba, oni su pokusali da to srede time sto su izmislili "car-pool lane" koja je skoro uvek prazna, ali to nije moja poenta, nego to da ako se svi voze u praznim kolima koji ce im k...c ogromni ili bilo kakav drugaciji SUV?
                            Pa jel' si ti video dimenzije njihovih gradjana? Mislis da 1.8L moze da primi i povuce porodicu od 4 coveka?

                            Shala sa malo istine
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • zola_
                              CBC Senator XXL
                              • 24.06.2006
                              • 319
                              • Novi Beograd

                              #59
                              hehe, ali nervira me jedna recenica koju ameri cesto izgovaraju kada pricaju o non-domestic cars a to je "small two liter engine" i to je recenica koja jasno definise razliku izmedju americkog i evropskog ukusa, za nas su veliki motori rezervisani za sportske automobile i luksuzne limuzine, a kod njih je to roba siroke potrosnje, odnosno nije nista neobicno da baba vozi auto sa 5.0 V8 masinom

                              Comment

                              • Horsepower
                                CBC Senator XXL
                                • 29.12.2005
                                • 2000

                                #60
                                Zato sto voze ko babe, verovatno, njima bi i bicikl bio dobar. BMW, Mercedes, Audi, Toyota, Lexus...svi se isto ponasaju na svim trzistima, gde god okrenes i odakle god da gledas, BMW ostaje BMW, Lexus ostaje Lexus, sa svim atributima marke. Zasto su amerikanci po bilo cemu specificni?
                                Nemoj mi govoriti da Amerikanci i Srbi isto odrzavaju aute.

                                Secas se tamo '97 ili '98 kad je Nemacka poklonila GSP-u 10 autobusa? Autobusi su bili stari i sa puno kilometara, ali odlicno ocuvani, za nase uslove kao novi. Posle mesec dana u Beogradu ti autobusi su izgledali kao da su sa otpada dosli. Da mi cale nije radio u GSP i da nisam video svojim ocima nebi verovao. To ti je najbolji primer kako Srbi odrzavaju vozila bez obzira dali bila svoja ili tudja.

                                Cisto jednostavnije price radi, neka bude i tako. I ov dva bice sasvim dovoljna da potpuno obezglave americku autoindustriju za 10 godina.
                                Nemoj tako "cisto jednostavnije price radi". Jeli istina ili ne. Da li samo Toyota i Honda beleze veliki rast ili su svi Japanci?

                                Ne razumemo se, izgleda...Evropljani gledaju auto kao celinu, dakle SVE komponente, pocev od motora, vesanja, izgleda, kvaliteta enterijera, sigurnosti, cene, ekonomicosti, neke inovacije mozda...Ameri gledaju cenu, broj mesta gde mogu da utrape coca colu i big mac, i...? VAZNI aspekti auta nisu broj cup holdera i CD plejer, to je ono sto Big Three i dalje ne shvataju.
                                Znam dosta ljudi u Srbiji i upoznao sam dosta ljudi sa Balkana ovde u Americi. Kod njih je sve u znaku kvaliteta motora i donekle u cenama registracije (zavisno da li zive u Srbiji ili u Americi).
                                Kao sto sam rekao, Amerikanci gledaju svaki detalj. Mozda cup holder nije vazan na prvi pogled, ali je i te kako vazan. Jer se cesto desi da poneses kafu sa sobom kad ides na posao ili vodu kad ides na malo duzi put leti. Gde ces staviti ako nemas cup holder?

                                Preformulisacu pitanje: Da li je makar jedan US proizvodjac profitabilan na domacem tlu, i da li makar jedan belezi rast prodaje? Ako to nije slucaj (a nije) zasto se to desava?
                                Da, Chrysler.
                                GM i Ford imaju pad, ali to je zato sto se SUV vozila dosta slabo prodaju koji vise nisu popularni kao sto su bili. Sad su u modi cross-overi koji imaju velicinu kao SUV, ali motor i potrosnju kao mali auti. Samo cekaj da 2007 Ford Edge izadje u prodaju. Napravice vecu revoluciju nego sto je Ford Explorer napravio u svetu SUV trzista pre 15 godina.

                                Za sada, sto u sledecih 15 godina definitivno nece biti slucaj. Cinjenica da su 3 od najvecih 5 svetskih autokompanija iz US, ima iskljucivo veze sa

                                1) relativno izdvojenim trzistem od 300+ miliona potrosaca gde su 3 proizvodjaca imala monopol, sto je trajalo dug vremenski period potreban da se akumulira ogroman kapital
                                2) kratkim vremenom prisustva japanaca na trzistu US, nedovoljno da im otkinu deo kolaca, sto upravo rade poslednjih 15 godina;
                                3) patriotizmom i osecajem sadmodovoljnosti prosecnog amerikanca i umisljenoscu da su jedini na svetu i najbolji u svemu. Polako se uce da nista od toga nije tacno, a ekonomski razlozi odavno su odneli pobedu nad patriotizmom, zato se i desava ovo sto se desava u strukturi prodaje
                                Po mom misljenju, jedine promene u narednih 15 godina ce biti Toyota koja ce postati broj 1 i Hyundai koji ce uci medju 5 najvecih.
                                Toyota ce biti prva u svetu, ali nece biti prva u Americi.
                                Vidis, Toyota je sada jaca nego ikada i ne pokazuje znake slabosti. Zasto onda mislis da daju izjave "povecavamo cene svojih vozila da pomognemo GM-u"? Zasto bi Toyota htela pomoci svom najvecem rivalu? Jer ih je strah. Jer se boje da se Americki kupci iz inata mogu okrenuti prema njima.

                                Ko ti, dakle, garantuje, da se ista stvar ne bi desila sa bilo kojim drugim autom? Kako jedan ili dva ili 100 od 100.000 slucajeva mogu da znace bilo sta, i kako na osnovu toga mozes doneti bilo kakav smislen zakljucak?

                                Drugi deo citata - primer tipicnog razmisljanja prosecnog amerikanca, "not my problem" Smesko To je dakle odgovor? Zakon sile? Ko je jaci? Smesko Svasta... Sarkazam Shvatas li da je i u toj Toyoti amerikanac, i jos bitnije, KUPAC? Nije stvar da se ostatak sveta prilagodjava amerikancima, vec ONI moraju da se prilagodjavaju ostatku sveta. Mogu da se opiru koliko hoce, ali ce morati da to urade, pre ili kasnije. U ovom konkretnom slucaju, uopste se nece postaviti pitanje zasto je Toota napravila auto koji Yukon moze da pregazi, vec zasto je Yukon toliko opasan po ostatak ucesnika u saobracaju Smesko O tome ti pricam.
                                Ko mi garantuje? Pa eto da je moja keva imala Dodge Grand Caravan nebi joj nista bila u sudaru i imala bi nekoliko stotina dolara stete. Ovako je umalo poginula i imala $5,000 stete na autu.

                                Drugi deo - svako gleda sebe. Znaci GM nebi trebao praviti full-size SUV koji se odlicno prodaju zasto sto Toyota pravi male aute koji nemaju sanse u sudarima protiv SUV? Zasto onda Toyota ne pocne praviti full-size SUV pa su onda jednaki u sudarima?

                                Zasto bi se GM prilagodjavao ostalima? Zasto se ostali nebi prilagodili GM-u?

                                Sve to ne menja cinjenicu da su ti automobili pravljeni kao kante, sto i jeste glavna tema ove rasprave.
                                Imao sam 5 Americkih auta i bili su mi fenomenalni. I u buducnosti cu nastaviti da ih vozim. Jer daju najvise za svoju cenu.

                                Do pre 10 godina taj odnos je bio 10/10. Sad je 9/10, jos malo pa 8/10...jasan ti je trend? Smesko Jos kad konacno pocnete da placate normalnu cenu goriva kao ostatak sveta, pitacu te koliko ce ONDA Ameri poceti da razmisljaju o nacinu zivota koji vode, tipu automobila koji voze, vuci, snazi, kubikazi....Smesko
                                Bio je 10/10 jer Japanci tada nisu ni pravili full-size pickupe, bili su samo Amerikanci na trzistu. Sada je situacija sledeca: Japanci 3 pickupa (Toyota Tundra, Nissan Titan, Honda Ridgeline), Amerikanci 3 pickupa (Chevrolet Silverado/GMC Sierra, Ford F-Series, Dodge Ram). Znaci i jedni i drugi imaju po 3 pickupa.

                                A po cemu dolazis do zakljucka da ce Amerikanci placati gorivo kao svi ostali? Nije se desilo do sada, nece se ni desiti.

                                Eto, to je ono sto je do skora mozda bio glavni kriterijum US kupaca...koliko ce motor preci bez kvarova. Jednom kad im je dat izbor, odnosno otvorene oci da mozda, kod automobila, mozes ocekivati i nesto vise od prostog "vremena koliko ce auto preci bez kvarova" neke druge stvari su naglo postale bitne...
                                Nikad nije to bio glavni kriterijum US kupaca. Jer oni kupe auto, voze nekoliko godina i onda ih menjaju. Kako bi se drugacije prodalo 17+ miliona auta u Americi godisnje?

                                Ponovio sam makar 100 puta...Motor, tehnologija iza njega, menjac, vesanje, kvalitet izrade, kvalitet farbe, plastike, koze, sta ja vec znam - parkiraj X5 i Navigator jedan pored drugog, udji u oba i daj mi definiciju kvaliteta? Ima MILION stvari.
                                Mozda kad udjem u oba mozda i X5 bude izgledao bolje (u sta sumnjam jer Navigatora obozavam). Ali bi voleo da vidim kako ce smestiti 7 osoba u X5. Ili kako ces povuci camac od 6,000 pounda.

                                Zajebi auto ma koliko on bio dobro uradjen ako on nemoze da obavi svoj posao (Japanski pickupi su najbolji primer toga, posebno Honda Ridgeline).

                                Comment

                                Working...
                                X