Vidi Vladd, necu da komentarishem postove drugih i ne ulazim u (po stoti put) diskusiju na temu "BMW - najveca prevara auto-industrije" jer sam, bre, vishe umoran od toga...
Medjutim, pojedine stvari koje si napisao cu morati da prokomentarishem...
Vladd
Chitao sam nekoliko puta odgovore na pitanja choveka i pored namere nisam uspeo da prepoznam ko je to i gde rekao i "ubedjivao" choveka da je taj auto od 15 godina, ustvari, "k'o nov"?! Niko ovde nije toliko "zaneshen" da bi odvalio tako neshta, bez obzira na to koliko zagrizhen dotichnim brendom bio... Jer jednostavno to ne mozhe da pije vodu. Svestan je i shonegti toga, ali ja necu dovoditi u pitanje njegov "zdrav razum" i odluku da pazari bash jedan BMW "mator" 15 godina, kad je za iste novce mogao da pazari 7-8 godina mladji auto. Tim pre shto je pojam "mladji" za mene samo mrtvo slovo na papiru, i ne mora da znachi ama bash nishta kad se vec govori o "polovnjacima" bilo koje starosne kategorije. Ne razumem zashto toliko potencirash pojam "mator" auto jer smo svi svesni toga, ali jbg, "mator" vozni park je surova realnost zemlje Srbije. Da ne mislish da smo se svi mi "odapeli" pa umesto lepo choveku kazhemo da uzme nov auto, mi ga tu neshta kao zamajavamo da je i ovaj "k'o nov"?! Bili bismo zaista pravi licemeri kad bi tako neshta pisali, ali mi uzimamo u obzir i jedan krajnje nebitan detalj koji si ti smetnuo s' uma - kolichinu novca dostupnu choveku
Shto se mene tiche, mislim da necu da preteram chak i ako kazhem da i mnogi NOVI automobili za mene lichno ne znache i garanciju kvaliteta, i UVEK cu se pre opredeliti za neki "matoriji" auto proverenog brenda u odnosu na NOVOG Yuga, Lanwind-a, KIU, Daciu (i mnoge druge, da ne imenujem...) you-name-it za istu kolichinu kesha. U tom smislu su choveku ponudjeni saveti i lichna iskustva sa konkretnim modelom, i sugerirano mu je na shta da obrati pazhnju, ali i data podrshka jer taj auto zaista vredi kupiti ako je u iole dobrom stanju shto se da detaljno proveriti. Nije jedini polovnjak za koji vredi dati te pare, naravno, ali je jedna od boljih opcija.
Inache, pored tolikih sugestija da je auto mator, star i tako to, mogao si da nas sve "prosvetlish" nechime shto nismo znali i navedesh nekoliko automobila koji imaju isti ili slichan nivo opreme, isti ili bolji kvalitet (takav kakav je nakon 15-ak godina eksploatacije), da imaju pogon na svim tochkovima, bolji motor, vecu pouzdanost, da su bezbedniji, stabilniji, bolje lezhe, upravljiviji, za koje su dostupniji rezervni delovi i servisi, a koji su jeftiniji za odrzhavanje i uopshte eksploataciju, i koji se mogu kupiti za iste novce. Daj neku listu i obrazlozhenja...
Ni na jednom autu stanje ne mozhe da bude "impresivno" nakon 15 godina aktivne eksploatacije (ne rachunam retko vozhene salonske primerke, restaurirane oldtimere i slichno). Tako da ne razumem shto bi to bio argument protiv ovog BMW-a konkretno? Ako nishta drugo, upravo je on jedan od brendova koji su medju izdrzhljivijim i onih koji najduzhe mogu da trpe chak i ove nashe kaldrme od puteva i komediju od "redovnog" odrzhavanja i servisiranja... Shto se krajnje brzine tiche, ovaj mozhe 'ladno preko 200 i opet ce da ide "kao po shinama", shto zbog tradicionalno dobrog lezhanja i upravljanja BMW-a, shto zbog velichine i pogona na svim tochkovima. Zashto mislish da je auto star 15 godina koji ide 200 km/h "leteca bomba" zaista ne znam?! Podrazumeva se da ce svako zdravo-razuman da prethodno iskontrolishe sve bitne elemente ukljuchujuci veshanje, sistem upravljanja, kochnice, trapove, gume, bla bla pre nego shto "zapali" 200 km/h autoputem, i ovo vazhi za sve bredove, naravno, chak i za nove automobile (bar one nove koji mogu da idu 200 km/h
). Ako sam ja mojom "matorom" i to "low budget" trojkom 318i ishao 200 (na stranu "laganje" brzinomera od +/- x km/h) i ni u jednom trenutku nisam osetio ni da nemam kontrolu ni da je auto nestabilan (shto ne bih smeo ni da probam sa mnogim "mladjim" polovnjacima) onda 525iX mozhe samo da ide isto, ili (mnogo) bolje od toga. Ako mislish na bezbednost, naravno da je SVAKI auto koji ide 200 km/h "leteca bomba", jer na toj brzini ni najnoviji nece da sachuvaju glavu na ramenima... Kad vec o bezbednosti prichamo, ja sam se u petici uvek osecao prilichno bezbedno, iako sam vishe puta imao prilike da budem u njoj vozhen VEOMA "nebezbedno"
Dakle, shto se mene lichno tiche, za taj auto vredi dati taj kesh, i nakon odredjenih naknadnih ulaganja (shto sledi za bilo koji polovnjak koji se kupuje) i dalje mislim da chovek dobija solidan, robustan i pouzdan auto, tim pre shto ima i pogon koji ce da mu zadaje neuporedivo manje glavobolje chak i tokom zime, shto je uglavnom neki "jak" argument mnogih kad je "ocrnjavanje" BMW-a u pitanju.
Dakle, nije taj 15 godina "mator" auto "k'o nov", ali je napravljen tako da i posle tolikih godina bude poprilichno utegnut i josh uvek ima "svezhine", shto teshko mozhe da se kazhe za 95% mnogo mladjih polovnjaka koji se mogu uzeti za 4 i po' cigle. Shto se motora tiche, ako postoji neki motor kojem ceo automobilski svet skida kapu kad je BMW u pitanju to su upravo njegovi redni shestocilindrichni motori. Konkretni motor od 2,5 litra je imao jedini "gaf" oko nikasila, i nikakav drugi "hronichni" serijski problem sa tim motorom nije postojao, ili bar nije poznat opshtoj javnosti, a narochito nije opshte poznato i priznato da se ti motori, iz chistog mira i nichim izazvani
jednostavno - razlecu po putu
Lichna pojedinachna iskustva sa "razletanjem" motora ne mogu da prihvatim kao objektivan, "realan" problem iz razloga shto znam kako ogromna vecina ljudi odrzhava svoje automobile. Ko hoce da vozi BMW i od njega uvek ochekuje da ga sluzhi besprekorno mora da se malo "otvori", ali ce zauzvrat imati itekako pouzdan auto. Ljudi koji pod redovnim odrzhavanjem smatraju tek dolivanje bilo kojeg ulja i zamenu filtera svake prestupne godine za mene nisu vredni posedovanja bilo kojeg automobila a kamo li nekog iz vrha automobilske industrije.
BTW. Moj prijatelj, auto mehanichar i serviser BMW vozila, je koliko juche otputovao na more u Grchku svojom "matorom" peticom sa sve porodicom i punim gepekom. Taj auto ima na km satu ogromnu kilometrazhu, toliku da je ustvari preko deset puta obishao Zemlju po najshirem pojasu (Ekvatoru), i dan-danas radi k'o sat. Redovno odrzhavan, motor "neotvaran", menjani (standardno), potroshni materijali i delovi... I dalje broji, bez problema...
Kako bi 95% polovnjaka koju se za te pare mogu uzeti, makar i tako odrzhavani, ali koji nisu tako "matori" izgledali sa blizu pola miliona km na satu - mogu samo da zamislim...
I u tome je cela poenta ove priche, nikakvo zamazivanje ochiju vec realno sagledavanje na stvari. Kol'ko para tol'ko muzike, a za ovoliko para teshko da bi neko/neshta "sviralo bolje" (i duzhe).
Ovde vredna pomena i u konretnom primeru pouchna je stara engleska izreka koja kazhe:
Prejudice cannot see the things that are because it is always looking for things that aren't.
Ko razume shvatice...


Vladd

Covek postavio pitanje da kupi stari auto, a zaljubljenici ga opisuju, kao da je nov.

Nov auto je ipak nov auto...
Inache, pored tolikih sugestija da je auto mator, star i tako to, mogao si da nas sve "prosvetlish" nechime shto nismo znali i navedesh nekoliko automobila koji imaju isti ili slichan nivo opreme, isti ili bolji kvalitet (takav kakav je nakon 15-ak godina eksploatacije), da imaju pogon na svim tochkovima, bolji motor, vecu pouzdanost, da su bezbedniji, stabilniji, bolje lezhe, upravljiviji, za koje su dostupniji rezervni delovi i servisi, a koji su jeftiniji za odrzhavanje i uopshte eksploataciju, i koji se mogu kupiti za iste novce. Daj neku listu i obrazlozhenja...
Sada mu nije impresivno stanje, a ni krajnje brzine nisu nesto. Sa tako starim autom ici 200 ili 180, to je leteca bomba.


Dakle, shto se mene lichno tiche, za taj auto vredi dati taj kesh, i nakon odredjenih naknadnih ulaganja (shto sledi za bilo koji polovnjak koji se kupuje) i dalje mislim da chovek dobija solidan, robustan i pouzdan auto, tim pre shto ima i pogon koji ce da mu zadaje neuporedivo manje glavobolje chak i tokom zime, shto je uglavnom neki "jak" argument mnogih kad je "ocrnjavanje" BMW-a u pitanju.
Dakle, nije taj 15 godina "mator" auto "k'o nov", ali je napravljen tako da i posle tolikih godina bude poprilichno utegnut i josh uvek ima "svezhine", shto teshko mozhe da se kazhe za 95% mnogo mladjih polovnjaka koji se mogu uzeti za 4 i po' cigle. Shto se motora tiche, ako postoji neki motor kojem ceo automobilski svet skida kapu kad je BMW u pitanju to su upravo njegovi redni shestocilindrichni motori. Konkretni motor od 2,5 litra je imao jedini "gaf" oko nikasila, i nikakav drugi "hronichni" serijski problem sa tim motorom nije postojao, ili bar nije poznat opshtoj javnosti, a narochito nije opshte poznato i priznato da se ti motori, iz chistog mira i nichim izazvani


BTW. Moj prijatelj, auto mehanichar i serviser BMW vozila, je koliko juche otputovao na more u Grchku svojom "matorom" peticom sa sve porodicom i punim gepekom. Taj auto ima na km satu ogromnu kilometrazhu, toliku da je ustvari preko deset puta obishao Zemlju po najshirem pojasu (Ekvatoru), i dan-danas radi k'o sat. Redovno odrzhavan, motor "neotvaran", menjani (standardno), potroshni materijali i delovi... I dalje broji, bez problema...
Kako bi 95% polovnjaka koju se za te pare mogu uzeti, makar i tako odrzhavani, ali koji nisu tako "matori" izgledali sa blizu pola miliona km na satu - mogu samo da zamislim...

I u tome je cela poenta ove priche, nikakvo zamazivanje ochiju vec realno sagledavanje na stvari. Kol'ko para tol'ko muzike, a za ovoliko para teshko da bi neko/neshta "sviralo bolje" (i duzhe).
Ovde vredna pomena i u konretnom primeru pouchna je stara engleska izreka koja kazhe:
Prejudice cannot see the things that are because it is always looking for things that aren't.
Ko razume shvatice...
Comment