Sta posle Fabie...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bakara
    CBC Senator XXL
    • 29.01.2005
    • 977
    • nBGd

    #76
    Originally posted by BRABUS
    Od ostala 3, ako hoces najbolji odnos cene/kvaliteta, to je Focus. Jeste da su ova dva mnogo "toplija", ali ce Focuis svakako da ih nadmasi po svemu osim po atraktivnosti
    Dobro, A klasa je iskljucena, definisi mi ovo TOPLIJA?

    Focus bih uzeo, e sad sta je sa motorima i opremom, sta se moze nadji u standardnoj opremi?
    Najvise me zanima hatcback verzija sa 5 vrata i motori 1.8 dizel ili 1.6 benzin, sta mi mozete reci o njima, koliko trose po gradu, koji je motor u opste najbolji izbor?


    Sta je sa meganom, moze li neko nesto vise da mi napise o njemu, isto HB verzija 5 vrata, 1.5 ili 1.9dci ili 1.6 benzin, sta imaju u standardnoj opremi, i ostalo?

    Daj preporucite neki plac!
    pozdrav

    Comment

    • BRABUS
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2004
      • 2399
      • London

      #77
      Pod toplija sam mislio sa vise smeka

      Comment

      • ToNcA
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2006
        • 868
        • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
        • Mazda 6 2.0d

        #78
        Brick, cela prrica o Ladi 100 je lepa ali postoji jedan problem. Kompletan motor je radio veliki GM a ne VAZ!

        Sto se teme tice - Focuus je moj favorit. Znam ljude koji ga voze i odlicno se pokazao - nema greske. Samo treba paziti da bude evropski jer se za americke tesko nalaze delovi (samo spolja izgledaju isto a ispod ima znacajnih razlika u motoru, vesanju...).

        Nisam shvatio koji te Megane interesuje. Ako te interesuje druga generacija kod mene se odlicno pokazao (sem jednog vanrednog servisa na kome je podmazana letva volana ali to je cest slucaj kod njih kad su novi da mora da se radi podmazivanje letve). Auto odlicno drzi put, ne ljulja se kao sto se to ocekuje od Francuza (cak za vesanje mogu da kazem da je prilicno nemacko ali ipak ne lupa po rupama i ne oseti se svaka neravnina u kabini).

        Motor 1.5 dci koji je kod mene je sasvim ok ako ti ne treba gradski trkac. Govorim o verziji sa 100ks. Lepo se ponasa na uzbrdicama (uz Bubanj Potok u petoj bez problema i bez zaletanja) ali ipak je tesko naci sa tim motorom ako je auto iz uvoza. Na zapadu se uglavnom kupuju 1.9 dci koji ima jednu ogromnu prednost u odnosu na 1.5 - 6-to stepeni menjac. Megane iz uvoza uglavnom dolazi sa jacom opremom (gomila air bagova, klima - uglavnom digitalna, tempomat, esp). ABS je u standardnoj ponudi, cd se doplacivao (kada sam ja kupovao) mada sa zapada dolaze sa CD-om. ESP ni u jednom nivou nije standard vec se doplacuje mada se auto sasvim korektno ponasa (jednom sam uspeo da ga nateram da iskliza ali je bilo namerno i sa puno muko - pokusavao sam da vidim gde mu je granica). O stabilnosti jos samo ovo - na auto-putu (ne po ravnom vec i po krivinama) sam ga bez problema vozio sa punim gasom (oko 180km/h) da mi ni u jednom trenutku nije bilo frka. Inace kada vozim Vectru 200 istom rutom nije mi ni malo prijatno - stabilnija je nego Megane to je sigurno ali je subjektivni osecaj cudo!

        Znaci sto se auta tice neces se pokajati ako uzmes Megane mada je meni Focus nekako bolji. Vozio sam ga jednom prilikom i odusevio se njegovim lezanjem i upravljivoscu.

        Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          Kompletan motor je radio veliki GM a ne VAZ!
          to je neki podatak ili sta ?

          otvorio si Ladin ECU koji upravlja motorom i nasao nesto slicno sa GM resenjima ?
          ja jesam i nisam nista nista sto lici na uticaj ili poreklo GMa.

          ako je vec o pomoci oko motora, Lada je platila razvojnu ekipu (i testiranje) Porseu jos u 80tim. bar se tako reklamiralo u to doba.

          GM je mnoooogo godina kasnije uopste usao u pricu sa i oko Lade, 5-6 godina posle serijske proizvodnje te generacije Ladinih motora.

          ono sto na Ladi ne valja, nikada nije valjalo i jos dugo nece valjati je neujednacena izrada sa puno manufakturnog rada (radnici sklapaju aute a ne roboti) koji sa sobom vuce navike iz SSSR drzavnog socijalizma/komunizma/ cega vec a sto ukljucuje i organizaciju (isti sindrom kao sa nasom Zastavom), plastika sa kojom Rusi generalno imaju problema vec decenijama i lutanjem u odredjivanju ciljne grupe kupaca.
          to jest, uloze se pare u konstrukciju a onda se upotrebe sirotinjski materijali i generalno skrtari u izradi.

          ono sto sam ja pominjao sto iz iskustva sto iz prakse koju sam video van Evrope (Lade se voze po celoj planeti osim SAD i mozda jos ponegde) je da je baza, sama osnova kosntrukcije vrlo promisljeno stvarana i nimalo ne zaostaje za odgovarajucim modelima klase kojoj auto pripada.
          u odnosu na cenovnu klasu, Lada je obicno znatno kvalitetnije konstruisana od ostalih marki i modela.

          Lada je jedna od retkih firmi u svetu (mozda u 5) koja je bukvalno proizvodjac auta, od preseraja limova do poslednjeg srafa.

          nesto poput GM ili Forda.

          ja nemam o Ladi neko posebno visoko misljenje, ali ne zatvaram oci pred ocitim konstrukcionim prednostima onoga sto su inzenjeri osmislili.

          u svoje doba kada se pojavila, Lada Niva je bila toliko revolucionarna prema ostatku sveta da je postala instant prodajni hit a resenja su kasnije kopirana od strane drugih proizvodjaca. (nebitna sitnica- amortizeri Lade pasuju tacno na Mitsu Pajera koji se kasnije pojavio, da ne kazem kopija ruskog resenja).

          Rusi i dizajn su razdvojene planete, o skladu boja i da ne pricam.
          ja prevashodno imam u vidu osmisljena resenja, inzenjerski pristup, konstrukcija na papiru.
          pre svega izuzetno pouzdano da radi 365 dana u svakoj klimi.
          to se ne srece bas jako cesto ni danas a kamoli u ono doba.

          sama izrada i ostalo nije u toj (mojoj) prici.

          moje misljenje, ne mora da se svidi.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • ToNcA
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2006
            • 868
            • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
            • Mazda 6 2.0d

            #80
            Prvo da zamolim administratora da otvori novu temu "Sta mislite o Ladi" i da zadnje postove prebaci u nju jer je covek pitao sta posle Fabie a ne sta Brick i ja mislimo o Ladi 110/111/112.

            Podatak da je motor razvijen u saradnji sa GM-om sam saznao od coveka koji poseduje Ladu 112 i kojem je tako receno kada je auto kupovao. To mogu da poverujem jer se ponasa slicno motoru u Vectri- slabo vuce na niskim obrtajima, i ima iznenadjujuce malu potrosnju kada se ostro vozi.
            Kadfa kazem kompletan motor mislim na glavu motora i usistem ubrizgavanja jer koliko znam ostali delovi motora nisu toliko bitni.


            Motor sa 16v se pojavio mnogo kasnije od onog sa 8v koji je prvobitno predstavljen u Ladi 110 koja je koliko se secam prvi put predstavljena 1995-6.

            Oko tehnickih resenja ne mogu nista da kazem ali znam da se auto uzasno ponasa u voznji. Jednostavno cak se i Florida u E verziji (sa fabricki ugradjenim sankama kakva je isla za izvoz) bolje ponasa na putu od nje.

            Sto se pouzdanosti tice - mom grugu ko pomene da je Lada pouzdana gadjace ga prvim predmetom. Jednostavno za 4 godine mu se desilo vise od 5 puta da auto nece da upali - obicno je kvar bio na elektronici. A sto se tice pouzdanosti "sitnica" tu su elektronski podizaci koji redovno crkavaju. Toliko o poslovicnoj Ladinoj pouzdanosti. Jednostavno tvrdim da je pouzdana koliko i zastava i da su svi "normalni" (evropski, japanski i koreanski - o Amerima neznam nista) pouzdaniji od nje. Naravno Zastavu ne mogu da ubrojim u proizvodjace automobila kao i ZAZ (cuvena Tavria).

            Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #81
              Ladi 110 koja je koliko se secam prvi put predstavljena 1995-6
              pre, zajedno sa Golfom 3, tamo negde 92/93 godine se vrtela po sajmovima. ubrizgavanje je marke Lada, sa Vectrom tesko da ima icega zajednickog konstruktivno.

              rekoh, ono sto Lada jos treba da usavrsi je izrada (svaki primerak prica za sebe), kontrola kvaliteta.
              a i pitanje je gde je tvoj drugar kupio Ladu, ovde kod nas se uvaljuju primerci koji se vrate iz Evrope kao C klasa...
              (licno cuo od jednog od uvoznika Lade, koji se tim poslom sa Ladama bavi jedno 20tak godina kroz razne firme)
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • bakara
                CBC Senator XXL
                • 29.01.2005
                • 977
                • nBGd

                #82
                Ma kakva lada, ne dolazi u obzir...
                @tonca
                Nisam razumeo da li ti imas taj megan 1.5dci?
                Znam da se taj tesko nalazi, inace zanimaju me i 1.6 (benzinac) i 1.9dci, sta je tu najbolje resenje i koliko trose po gradu i sta imaju (najcesce) u standardnoj opremi?
                Uz megane me zanima i ona verzija scenic, malo su redji, ali se nadje pokoji u oglasima, da li je to isti auto kao megane?

                Znaci ti kao vlasnik renaulta ipak mislis da je bolje uzeti focusa?

                Kako da razlikujem americkog forda?

                Koliko trosi focus, sta ima u standardnoj opremi, koji model da gledam?

                Dajte neki plac gde rade zamene?

                Moja skoda je u oglasima...
                pozdrav

                Comment

                • ToNcA
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2006
                  • 868
                  • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                  • Mazda 6 2.0d

                  #83
                  @Brick - kupio je u Euroladi

                  @Bakara

                  Ne kazem da je Megane los auto. Meni je Focus jednostavno interesantan zato sto se izuzetno dobro pokazao. Americki ces razlikovati po Made in USA kao i po tome sto napred ima migavce smestene ispod resetke hladnjaka (u zutoj su boji). Verovatno ima i "cajgere" u miljama (nisam ulazio ni u jedan ali sam ih vidjao dosta na ulici. Obicno imaju nalepnicu "ABC Koblex" jer su ih oni najvise uvozili iz USA.

                  Ato se potrosnje tice to mogu da ti kazem samo za Megane. 1.5 dci kod mene pokazuje prosek od 6.4 s tim da je od skoro 10k koliko je presao skoro 7 presao u gradu. Potrosnja u gradui ne prelazi 7 ali pri stvarno ostroj voznji sa uknjucenom klimom i sa kratkim relacijama (na moju srecu a Meganeovu nesrecu zivim na 3km od faxa i 4km od devojke tako da su mu doze voznje misaona imenica, retko kad u komadu predjem vise od 6 km kada sam u gradu).

                  Za 1.9 pretpostavljam da je tu negde. Znaci smatraj grad nesto iznad 6 (u normalnim uslovima, kada 2 sata provedes u guzvi sa motorom koji radi na "leru" potrosnja ide dosta na gore). Na otvorenom pri pravoj torturi (zadnji put kada sam isao do Nisa) potrosnja je bila 5.3-5.3. Ali bilo je sve vreme 150 i povremeno je islo i do kraja (190 po njegovom cajgeru a to je nekih realnih 172 koliko i pise u katalogu).

                  Potrosnja Focusa pretpostavljam da je tu negde. Mene je odusevio 2.0 diesel motor iz novog Focusa ali tesko da se moze naci u starom modelu.

                  Sto se potrosnje benzinaca tice meni Vectra u gradu trosi 11-14 litra zavisi od uslova i stila voznje mada je neki prosek 12. Na otvorenom je ispod osam ako je voznja i malo normalna (znaci bez penjanja na 200 ali i bez da se vucem 110-120). Rec je o 1.8 motoru. Pretpostavljam da su i Renaultov i Focusov 1.6 tu negde mozda litar manje. Moj kolega koji je skoro kupio novi Focus 1.6 tvrdi da mu u gradu trosi 8 ali ja u takve price ne verujem ni malo. U ovoj zemlji je izgleda najbitnije koliko auto trosi pa svi lazu kako "malo trosi". <Meni je bilo bitnije uvek kako se ponasa na putu i kakvog je kvaliteta. Dzaba pola litre manje ako imam i dva skupa kvara uz to.

                  Sto se Scenica tice pogledaj samo sta pise na zadnjim vratima na plastici koja je oko prozora (ili bese na plastici iza "prozorcica" iza zadnjih vrata) - "Megane". Znaci rec je o istoj platformi. Renault je prvi iskoristio deljenje platformi sto je sad Hit. (Prvi Scenic se na primer u pocetku zvao Megane Scenic). Renaultom sam zadovoljan. Za njega mogu da potvrdim da se dobro ponasa, svi su mi rekli da je prilicno pouzdan (mada verovatno ne kao Focus) a i ipak je dosta noviji model od Focusa prve generacije. Ja licno sam presao manje od 10k tako da o pouzdanosti ne mogu da govorim. Sto se Focusa tice cuo sam lepe stvari o njemu. Odluka je ipak na tebi. Ako nista drugo bar je redje meta kradje od Golfa a sigurno je pouzdaniji od Astre G (mada ni Astra G nije los automobil). Golf je po meni precenjen a i sa njime se najvise muti.

                  U svakom slucaju ja kada bih birao izmedju Meganea i Focusa seo bih i provozao jedan i drugi i izabrao. Ni u kom slucaju neces pogresiti ali ipak je Megane 6 godina mladji model.

                  To sto ja preporucujem u prethodnim postovima Focus je iz pretpostavke da vise volis nemacke automobile. Mada ja sam imao veliku averziju prema Francuzima i kada je Megane kupovan navijao sam za Focus (zato sto sam Focus vozio i odusevio se a Megane nisam vozio dok mi nije stigao) mada kako vreme prolazi shvatam zasto ljudi kupuju Francuze. Voziti francuski automobil je nesto najlepse na svetu - sve je na mestu i sve je tako zgodno da nemam reci (sem preglednosti kod Mgeanea zbog njegovog repa ali se covek brzo navikava). Bukvalno svako kome sam dao da provoza i kilometar posle mu je njegov auto bio nezgodan. Ja kad iz Vectre sednem u Megane period privikavanja je 0.5 sekundi (tako je bilo i prvi put kada sam seo) a obrnuto - psujem pola sata - sve mi je nezgodno. Kazem ti provozaj i jedan i drugi i odluci.

                  U al sam se ja raspisao - nadam se da cete mi oprostiti.

                  Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                  Comment

                  • Car
                    CBC Senator XXL
                    • 07.07.2005
                    • 900
                    • Beograd

                    #84
                    Originally posted by bakara
                    Znam da se taj tesko nalazi, inace zanimaju me i 1.6 (benzinac) i 1.9dci, sta je tu najbolje resenje i koliko trose po gradu i sta imaju (najcesce) u standardnoj opremi?

                    Meni 1.9 dci u laguni na autoputu po bord kompjuteru troši malo manje od 6l, 5.8 je skoro bio neki prosek na 300km prosečna vožnja 150km/h. A u gradu s klimom može i do 8l da ide ladno ako ga voziš agresivnije. Sad bez klime je oko 7 - 7.5. To je po kompjuteru, lično ja nisam merio.
                    Eto, možda ti bude od koristi.

                    Comment

                    Working...
                    X