Originally posted by BOOST
Zashto dizeli ubijaju benzince
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ee tako to "zavrsi", kada ljudi zive zivot u novinama, iz novina prihvataju "saznanja", a sa casova su bezali....
Sto ljudi vole kada ih neki "autoritet", po mogucstvu nepoznat, a najbolje totalni inozemac, ubedi u nesto, a onda postanu "nosioci velike tajne", koju njihova "glupava" okolina (koju unace "znaju u dusu"), ne moze ni da zamisli.
Kome mediji formiraju misljenje, taj mi lici na veeeliku ovcu
Poz.
Comment
-
-
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Cela ova prica sa brzim boljim startnijim benzincima pada u vodu od kako je AUDI pobedio na 24 casa Lemana sa TDI motorom, a koliko cujem i PEUGEOT mu je postao ozbiljna konkurencija sa HDI! Valjda je to dovoljan dokaz da benzinci i nisu vise tako superiorni kad je u pitanju brzina i ubrzanje! S druge strane ni dizelasi vise nisu tako superiorni kad je u pitanju potrosnja. Cena dizela se priblizila benzinu a i potrosnja je sve bliza i bliza. Na kraju ostaje samo subjektivan osecaj, ko sta voli to i vozi!
Prva poruka i odmah nepristojno izrazavanje!
Obavezno procitaj pravila foruma!
Poruku izmenio: Eon
Comment
-
-
Ne vidim da se išta bitno izmenilo. Kada se benzinski i dizel motor stave u istu ravan, na kraju će benzinski uvek biti efikasniji. Tačno je da su dizel motor strašno uzanpredovali tokom poslednjih dvadesetak godina, ali po iole objektivnijim kriterijumima poređenja, još su oni daleko od benzinsklih po efikasnosti (specifičnoj snazi, KS/litru zapremine).
Tvrdio sam i tvrdim i dalje da budućnost pripada benzinskim motorima male zapremine, ali serijski opremljenih turbo punjačima. Upravo ovo što se sada dešava, da su prvo VW i FIAT to uradili (VW sa 1.4 i 120/140/170 KS, FIAT sa 120/150 i 180 KS kao "aftermarket"), a da im se užurbano približavaju GM Opel (1.6 turbo, 2.9 turbo), BMW Mini i Peugeot (1.6 turbo 150/175 KS), Ford je već najavio 1.6 turbo, itd. Ponavljam - za desetak godina od sada, čovek koji ima 2 litra motora ispod haube će biti bogat čovek, jer će ga voziti ne manje od 240 KS, a često i više. Koliko znam, SAAB danas ima samo najmanji, "entry level" motor bez turba, sve ostalo ima turbo kao serijsku opremu.
Što se cena goriva tiče, letos sam u Grčkoj konstatovao da je dizel gorivo 2-3 centa skuplje od benzina. Drugar koji živi u Nemačkoj mi reče da je i tamo ista stvar. Dakle, što se neke cenovne prednosti tiče, dizel je više nema, sada se okrenulo naopako pa je dizel gorivo skuplje.
Niti su dizel motori realno nešto mnogo štedljiviji, to je priča za malu decu kada izvale da 1.6 dizel u gradu pije 5,6 litara. Drugar ima Corsu sa dizel motorom i tom specifikacijom, a čovek lepo kaže, ako ga vozi po propisima (dakle, bez iživljavanja), nema teorije da prođe sa manje od 8 litara u gradu.
Bilo i biće - snaga, ma kako je izvlačili, iz ma kakvog motora, uvek i svuda košta. Samo je pitanje da li ovoliko ili onoliko.Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
@tazz
Ja ovo shvatam kao dobru vest. Nikada nisam imao Saab, ali sam njih oduvek smatrao jednom jako, jako ozbiljnom firmom.
Negde na netu sam jednom bio naleteo na nekog Engleza koji kaže da je iz Uno Turbo 1.4 motora isterao 280 KS. Ali je i račun za tu igru bio petocifren.
U nekim razmatranjima koja smo svojevremeno radili Nikola Radenković (NickRP) i ja, dok smo se još cifrali oko toga šta da uradimo mom motoru, ispalo je da je neki REALAN (što tehnički, što finansijski) prag snage sa FIAT 176A... motorom od 1,6 litara negde oko 220 KS. Može i više, ali to onda stvarno počinje da boli.
Da vidimo dizel koji iz 1,6 litara zapremine može toliko da izvuče sa jednim turbo punjačem. A ovo je 8V SOHC motor, dakle već istorija.Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
O performansama(dizela i benzinaca) svi sve znamo, ali ostaje činjenica da je stepen iskorišćenosti dizel motora duplo(i nešto malo više) viši od benzinaca.Tu nema nikave tajne, stvar je u principu na koji rade jedan i drugi i tu pomoći nema.
Budućnost benzinaca je u tkz."bendizel" motoru, naravno ojačanom sa par turbina!Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Originally posted by ivanm973xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Cela ova prica sa brzim boljim startnijim benzincima pada u vodu od kako je AUDI pobedio na 24 casa Lemana sa TDI motorom, a koliko cujem i PEUGEOT mu je postao ozbiljna konkurencija sa HDI! Valjda je to dovoljan dokaz da benzinci i nisu vise tako superiorni kad je u pitanju brzina i ubrzanje! S druge strane ni dizelasi vise nisu tako superiorni kad je u pitanju potrosnja. Cena dizela se priblizila benzinu a i potrosnja je sve bliza i bliza. Na kraju ostaje samo subjektivan osecaj, ko sta voli to i vozi!
Prva poruka i odmah nepristojno izrazavanje!
Obavezno procitaj pravila foruma!
Poruku izmenio: Eon
Comment
-
-
Originally posted by TETAKO performansama(dizela i benzinaca) svi sve znamo, ali ostaje činjenica da je stepen iskorišćenosti dizel motora duplo(i nešto malo više) viši od benzinaca.Tu nema nikave tajne, stvar je u principu na koji rade jedan i drugi i tu pomoći nema.
Budućnost benzinaca je u tkz."bendizel" motoru, naravno ojačanom sa par turbina!
Na primer, moj Daewoo, koji koristi za podlogu tehnologiju Vectre 2 (stari model iz 1998.), ima za danasnje pojmove jako smiren motor, pa opet daje 133 KS pri 5.400 o/min., ili 66,5 KS/l. Poredjenja radi, Fordov motor od 2 litra daje 145 KS (72,5 KS/l), a Hondin od 2 litra i celih 155 KS (77,5 KS/l). Ovo su strogo serijski motori nikakvi posebni.
BMW motor u modelu 120 daje 177 KS (88,5 KS/l), a i to je serijski motor. Da ostavimo po strani posebne sportske verzije, kao recimo Honda Civic(preko 100 KS/l) i S 2000 (120 KS/l), Renault Clio Sport (98,5 KS/l), itd.
Sada mi objasni kako su to dizel motori cak duplo bolje iskorisceni? Ako poredis danasnje dizel motore, koji pod obavezno imaju turbo punjac, onda ih uporedi sa slicnim ili priblizno slicnim benzinskim motorima sa turbo punjace, dakle slicno sa slicnim.Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
Comment