Ili je zakljucak, da je presudan "osecaj za feeling"
Zashto dizeli ubijaju benzince
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pa posto se argumenti precutno zanemaruju, meni lici na par drugacijih zivotnih situacija, kada sef pogleda svog zaposlenog, a na kompjuteru neki "projekat" a u bekgraundu przi pasijans, ili kada roditelj upadne u sobu i vidi dete "nad knjigom", a ispod knjige strip, osecaji su zadovoljstva, posledice su stvar "malera".
Tako i zadovoljni vlasnik svoje "radne masine", kada god je pogleda na parkingu, obasja se ekonomikom i voznjom....
Bez filozofije
Poz.
Comment
-
-
Mazda 3 MPS....2,3l oko 260 ksOriginally posted by brickna trištu koliko mogu da prebrojim masovna kompakt klasa je oboga?ena turbo benzinskim malim motorima-
VW ima 1400 kubika 170KS
Fiat 1400 ccm 120 ili 150KS
Pežo, Citroen 1600ccm 160KS
Opel 1600 ccm 155KS
Reno ima isto neki 1600ccm turbak
tih nekoliko proizvodja?a ?ine ve?inski udeo u prodaji automobila ukupno.
ko nedostaje od velikih firmi,
Toyota još nema turbo motor,
Honda isto nema,
Hyundai,
Lada (stavio sam i njih jer produkcija je blizu milion vozila godišnje).
onih 5 pobrojanih sa svojim sestrinskim firmama drže koliko 70-80% evropskog mas tržišta.
u višoj klasi Saab i Volvo tradicionalno imaju ponudu turbo motora, BMW je probio led sa 335i verzijom, Mercedes se bazira na mehani?kom kompresoru, Audi ima 1,8 i 2,0 turbo, sada i 1,4.
ko još fali da se kompletira ponuda po markama a da predstavlja zna?ajnog igra?a u Evropi...dopuniti spisak po želji.
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

No ROTOR no MOTOR...
Comment
-
-
@Mahi
1. Srecom, rodjaci nismo, moj deo porodice je evoluirao u ljude i opismenio se, pa gleda kome upucuje kakvu poruku.
2. U pravu si, pojma nemam sa elektroterhnikom. Ali sam zato najuspesniji prevarant na planeti, jer eto, uspesno lazem ljude u 28 zemalja sveta u kojima sam prodao moje (gulp!!!) elektro proizvode. I bas NIKO da me provali. A nisu ni malo jeftini proizvodi.
3. Ja nisam ni spomenuo polifazne motore. Ja sam mislio i govorio iskljucivo o motorima na jednosmernu struju. Naizmenicna struja bi podrazumevala DC-AC konvertor ili konvertore, koji su UVEK problem za sebe za iole vece struje, a za auto bi bile potrebne ipak dobro vece struje. Tako da ako te to pece, potegni pricu sa onima koji su pricali o AC motorima, ne samnom.
4. Ne znam zasto MORA da bude naizmenicni? To mozda jeste lakse sa jedne, ali je zato teze sa druge strane, bas zbog DC-AC konvertora. Medjutim, cak i pricati o tome je prilicno zaludan posao, jer ce odluku doneti industrija, koja ce se opredeliti za resenje koje je njoj lakse, i to ce biti to. Opredeljenje za resenje ne mora uopste biti objektivno bolje iz naseg ugla gledanje, nije se jednom desilo da industrija kao standard prihvati objektivno gore resenje koje je u tom trenutku za njih lakse i jeftinije.
5. U idealnom slucaju, pogon bi bio direktan, dakle osovina elektromotora bi bila i osovina tocka. Medjutim, u praksi, malo sta ide od nule do idealnog u jedmom skoku, obicno mora da se prodje kroz nekoliko iteracija. Zato me ne bi cudilo da sednu i izracunaju da im se vise isplati kombinacija DC motora sa nekim menjacem nego odmah direktni pogon sa AC motorom. Ponavljam, ne znam sta oni razmisljaju, samo kazem da me to ne bi zacudilo.
6. Sto se tice viklovanja, ne znam sta je tu sada pa cudno? I sadasnje OTO motore moras da servisiras, SVE sto je mehanika makar i delimicno, moras da servisiras. Po meni, nije to problem, pitanje je samo koliko cesto? Nije bas svejedno da li ce se to raditi na svakih 10K, 50K ili 100K predjenih km. Nije bas svejedno kako su napravljeni lezajevi, da li su klasicni, ili iglicasti, da li sede na metalu ili na teflonu, itd, itd, itd. Poenta je, tu ima jako mnogo varijabli koje treba uzeti u obzir, kao naravno i cenu svega toga, pa ja ne bih prognozirao sta i kako, ostavio bih industriju da se bavi njenim poslom.Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
Opel 1.6T 180 i 192 ks.Originally posted by brickOpel 1600 ccm 155KS
----------------------------
I koja je poenta uopste ove diskusije? Sta mog komsiju boli **** sto iz jednog benzinca od 2 litra sa turbinom moze da se izvuce 700ks kad je on zadovoljan sa svojim avensisom jer mu trosi 7 litara a ide za njega sasvim zadovoljavajuce sa svojih 150ks. I obrnutno...
Za sve postoji ciljna grupa i trziste...
Comment
-
-
Naravno da postoje ciljne grupe, a i marketing podgrejava svaku. A mi, kao sportisti u dusi, moramo "u dva tabora"
.
Mada mislim da je glavna podela, na one kojima je auto sredstvo transporta, radna masina, koja mora da sluzi za nesto korisno, i na one kojima je voznja zadovoljstvo, uzivanje, a automobilizam hobi.
Inace, da nije razlicitosti, da je samo racunica i razum uz "priliku", svi bi vozili jednu vrstu, racionalnu, vozila, imali jednu vrstu televizora....
Poz.
Comment
-
-
Cak i ljudi kojima je automobil samo sredstvo za od A do B imaju razlicite potrebe... Ipak je 99% ljudi na svetu racionalno kad je kupovina automobila u pitanju. E, ta racionalnost je relativna
Odosmo u psihologiju...
A ako je automobilizam hobi, tu mozga nema, tu samo srce odlucuje i to je to
Comment
-
-
Evo par slika za naftashe da se malo razuvere oko efikasnosti benzinskih turbo motora:
2300 ccm FTP 330KS 490Nm
Potrosnja se vidi na led displayu , 7L /100km pri konstantnoj brzini od 140km/h
Goriva u rezervoaru za jos 750km
Al nafta smrdi
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Samo jedan amandmanOriginally posted by Skyline GT-R@Vladd
Drzi se ti tvog diesel-a, a benzinci ce i dalje da vade 700 do 1000+ hp iz 2-3L i uzivaju u performancama, zvuku...i cistijim gasovima...a vi...vi pricajte i dalje o obrtnom momentu.
Ako vam ne bude dovoljno Nm iz tih diesela...onda kupite bager pa da vidite sta je Nm.

Tih "700 do 1000+ hp" je samo i jedino "izmishljena" velichina koja ne predstavlja nishta drugo do funkciju obrtnog momenta na odredjenom broju obrtaja motora.
Obrtni moment je ono shto "lepi" za sedishta i ono shto izaziva buru emocija kod turbo benzinaca a ne konjske snage. Iz tog razloga ne bi trebalo da stalno pominjesh KS kad govorish o benzincima a diesel-ashima "nudish" na poklon Newton-metre.
BTW. Kad bi taj bager mogao da se zavrti na 8000 rpm razvijao bi konjskih snaga koliko i 5-6 tuningovanih Skyline-a.
To mu naravno nije svrha, odnosno sasvim je dovoljno shto takav kakav je mozhe da povuche par tona bez problema...
Samo kontempliram povodom tvojih pricha KS vs. Nm
Comment
-
-
pa ima toga, za po gradu, samo je manje od 1000ccm.Onda turbo benzinac od 1000 ccm na oko 100-110KS i dovoljno...
uvek može manje konja, pa zar nije Golf 2 dizel car balkanskih puteva.
55KS maximum, 30takKS u proseku, ideal
pre neki dan ?itam da Golf u Hrvatskoj u?estvuje po statistici sa 18% u svim registrovanim vozilima.
prakti?no svaki peti auto u HR je Golf.
verovatno je i kod nas približno sli?no stanje, možda Jugi?i kvare taj udeo...
uopšte za mirniju vožnju nije potrebno više od 20tak KS, to je dovoljno za nekih 100-110 km/h.
ostatak konji?a je bezbednost vožnje
volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment