Dieseli imaju visi koeficijent toplotnog iskoristenja - vise energije iz manje goriva. "Ubijaju" ih niski obrtaji (mala brzina sagorijevanja nafte) koji ogranicavaju efekat. Jednostavno
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Cela ova prica sa brzim boljim startnijim benzincima pada u vodu od kako je AUDI pobedio na 24 casa Lemana sa TDI motorom, a koliko cujem i PEUGEOT mu je postao ozbiljna konkurencija sa HDI! Valjda je to dovoljan dokaz da benzinci i nisu vise tako superiorni kad je u pitanju brzina i ubrzanje! S druge strane ni dizelasi vise nisu tako superiorni kad je u pitanju potrosnja. Cena dizela se priblizila benzinu a i potrosnja je sve bliza i bliza. Na kraju ostaje samo subjektivan osecaj, ko sta voli to i vozi!
Prva poruka i odmah nepristojno izrazavanje!
Obavezno procitaj pravila foruma!
Iz kog traktora si ti izasao pa si digao temu staru godinu i kusur. Sto se le mana tice pogledaj moj zadnji post u Pop Off podforumu (ako ga uopste nadjes).
Iz JOHN DEERA sto je i dalje bolje od tvog IMT535 !
Što se cena goriva tiče, letos sam u Grčkoj konstatovao da je dizel gorivo 2-3 centa skuplje od benzina. Drugar koji živi u Nemačkoj mi reče da je i tamo ista stvar. Dakle, što se neke cenovne prednosti tiče, dizel je više nema, sada se okrenulo naopako pa je dizel gorivo skuplje.
Niti su dizel motori realno nešto mnogo štedljiviji, to je priča za malu decu kada izvale da 1.6 dizel u gradu pije 5,6 litara. Drugar ima Corsu sa dizel motorom i tom specifikacijom, a čovek lepo kaže, ako ga vozi po propisima (dakle, bez iživljavanja), nema teorije da prođe sa manje od 8 litara u gradu.
Bilo i biće - snaga, ma kako je izvlačili, iz ma kakvog motora, uvek i svuda košta. Samo je pitanje da li ovoliko ili onoliko.
Ako je dizel skuplji 2-3 centa, i dalje ima poprilicnu prednost u odnosu na benzince. Dovoljno je da potrosi litar manje na 100 km - isplati se na dug rok.
Sto se tice potrosnje - donekle si u pravu. Kada sam uzeo ova kola i vozio ga malo i ja sam se istripovao kako je moguce da trosi vise nego sto sam ocekivao i zakljucio sledece:
- ljudi mnogo lazu
- ljudi drugacije definisu grad (kad kazu trozi mi 6 lit po gradu) - ja voznju po manjim gradovima i po Novom Beogradu (gde ima dosta prostora i cesto mozes da vozis 60 u 4. brzini) nikako ne bih nazvao gradskom - u najboljem slucaju to je kombinovana voznja
Evo mog iskustva: zivim u centru BGD - em je brdovito, em su guzve ceste, em semafori na svakom cosku (to je vec gradska voznja). Po tim uslovima trosi mi 8-10 litara (nekad i vise, ako je stani kreni konstantno), zavisi kuda idem. Ipak, najcesce se kuci vracam sa cifrom 7.5 litara (npr. odem iz centra do sportskog centra banjica i nazad pri srednjoj gustini saobracaja). Dalje, nedavno sam se vratio s mora (Crna Gora) i tu moram da priznam da sam se odusevio - vozio sam zustro, sa ukljucenom klimom, cesto preticao, plus je put takav kakav je (mnogo krivina, mnogo uzbrdica, mnogo kamiona i usporavanja - sto povecava potrosnju) - trosio mi je nesto manje od 6 litara - dosao sam iz Crne Gore sa pola rezervoara. Dakle, ne treba verovati kada pricaju da im TDI (ili druga vrsta turbo dizela) trosi k'o upaljac, ali definitivno trosi manje od benzinaca priblizne snage.
Medjutim, treba uzeti sledece u obzir:
1) Ja pri voznji (vec na 1800 obrtaja) imam na raspolaganju vecinu snage svog motora (130 konja) - benzinac nema (kupe kola od 130 konja i voze ih na 60-70 konja vecinu vremena) -> nema zamene za uzivanje koje obrtni momenat nudi (you buy hp, but you drive torque)
2) Dizeli ipak trose manje od benzinaca, a zauzvrat daju ono pod 1)
Ja sam ceo zivot vozio benzince i ovaj Passat mi je prvi TDI. Da ne pricam kako sam odusevljen i da se nikada necu vratiti na benzin (volim obrtni momenat vise nego leba da jedem).
Oko korisnosti - slažem se da u načelu dizeli troše manje, ali napominjem da je to STVARNO tačno samo kada se radi o klasičnim prirodno aspiriranim dizel motorima. Nije problem u samom dodavanju turba, nego u upornoj težnji proizvođača da iscede iz njih što više KS, pa se tu svesno žrtvuje potrošnja u korist snage.
Evo primera iz "Auto, Motor und Sport" Testjahrbuch 2008, tabela na strani 69. Na testu 4 limuzine, sve sa dizel motorima. Uzet samo onaj deo o proizvođačkim navodima potrošnje i stvarno izmerenoj potrošnji:
Ford Modeo 2 TDCi, 1997 ccm, 140 KS: kažu 7,6 l u gradu, izmereno 10,3 l
Renault Laguna 2DCi, 1995 ccm, 150 KS: kažu 7,8 l u gradu, izmereno 10,1 l
Toyota Avensis 2 D-4D, 1998 ccm, 126 KS: kažu 7,2 l u gradu, izmereno 10,0 l
VW Passat 2.0 TDI, 1968 ccm, 140 KS: kažu 7,9 l u gradu, izmereno 9,8 l
Prosečna potrošnja (kombinovano grad/autoput prema ECE standardima):
Ford - kažu 5,9, izmereno 8,4 l/100 km
Renault - kažu 6,0, izmereno 8,2 l/100 km
Toyota - kažu 5,8, izmereno 7,9 l/100 km
VW - kažu 5,9, izmereno 7,9 l/100 km.
Isti časopis, strana 166, test tri benzinca:
Audi A3 1.8T TFSI, 1798 ccm, 160 KS: kažu 10 l u gradu, izmereno 12,4 l
BMW 120i, 1995 ccm, 170 KS: kažu 8,7 l u gradu, izmereno 11,9 l
Volvo C30 2.4i, 2435 ccm, 170 KS: kažu 12 l u gradu, izmereno 13,2 l.
Prosečna potrošnja (kombinovano grad/autoput prema ECE standardima):
Audi A3 1.8T TFSI - kažu 7,3 l, izmereno 9,5 l/100 km
BMW 120i - kažu 8,7 l, izmereno 9,2 l/100 km
Volvo C30 2.4i - kažu 12 l, izmereno 10 l/100 km.
Prvi i očigledan zaključak gledajući ove tabele je da proizvođači lažu oko portošnje manje-više isto i za dizele, i za benzince. Još je BMW i najbliži stvarnosti, a začudo, ispada da Volvo laže, ali u pozitivnom smislu, kažu da troši više nego što stvarno troši.
Drugi prilično jasan zaključak je da je razlika u potrošnji zaista na strani dizela, ali da je kudikamo manja nego što nam se priča. To opet znači i da se cela matematika isplativosti bitno pomera, obzirom da za verziju istog automobila sa dizel motorom valja doplatiti lepu sumu, tipično od 1.500 eura pa nagore:
Ford Modeo, 2.0 TDCi = + 2.925 eura (23.975 B : 26.900 dizel)
Renault Laguna (nova) = + 2.200 eura (24.000 B : 26.200 dizel)
Toyota Avensis 2 D-4D = + 1.000 eura (25.450 B : 26.450 dizel)
VW Passat TDi = + 375 eura (26.925 B : 27.200)
Napominjem da je gornja tabela pomalo iskrivljena, jer ne prikazuje tačno stanje Toyota auta, nema u katalgu cena ekvivalentnog modela, za benzince je data samo skuplja SOL verzija, pa je razlika veća nego što se ovde vidi.
I brojke za VW su malo čudne, ali ne umem da objasnim tako neverovatno manju razliku, sem možda ugradnjom dodatne opreme u benzinski model, koja se ne vidi u cenovniku.
No, uzmimo da je razlika u nabavnoj ceni 2.000 eura. Kada se to pretvori u dodatno gorivo, i kada se uzmu u obzir realno veće brojke potrošnje dizela nego što su deklarisane, postaje jasno da je matematika, iako i dalje u korist dizela, ipak vrlo bitno pomerena nagore. Hoću da kažem da je presečna tačka kada se benzinac i dizelaš poklapaju, a iznad koje dizel postaje rentabilniji, daleko iznad onoga što proizvođači navode. Tih 2.000 eura se prevodi na oko 1.538 litara benzina, uzimajući 1.3 eura kao cenu litra (mada cena litra, svi znamo, dosta varira od zemlje do zemlje). To praktično znači da na primer BMW 120i ima nepunih 17.000 km prednosti nad sličnim dizelom.
Dakle, pitanje rentabilnosti je pod veoma jakim uticajem lične potrošnje. Meni recimo trebaju dve godine da izvozam tih 17K km, a neko drugi će to da pređe za manje od godinu dana, neko treći i za manje od 6 meseci. Sve zavisi. Pošto i dizel u međuvremenu troši gorivo, presečna tačka bi se mogla naći negde recimo u rasponu 40...50K km (nisam računao), što bi za mene recimo značilo tek nakon gotovo 6 godina. A dotle sam već prodao taj auto i kupio drugi.
Najzad, cela ova priča ima i jednu nedostajuću kariku, a to je gas. Ja ne znam podatke za vožnju sa gasom, ali kažu mi oni koji ga imaju da je to za sada još uvek najrentabilnija vožnja, jeftinija i od dizela.
Sto se tice gasa - onoga trenutka kada korisnika gasa bude kolika ima korisnika dizela - isplativost gasa ce biti niza od isplativosti dizela. Mislite o tome.
Turbodizel jeste isplativiji od bezina, a i vozis ono sto si platio za razliku od benzinca koga vecinu vremena vozis na pola snage.
"Najzad, cela ova priča ima i jednu nedostajuću kariku, a to je gas. Ja ne znam podatke za vožnju sa gasom, ali kažu mi oni koji ga imaju da je to za sada još uvek najrentabilnija vožnja, jeftinija i od dizela."
potvrdjujem sve sto si cuo za plin. za razliku diesel- benzin agregat, obicno se ugradi plinska instalacija. i jos ti ostane za tenkiranje plina.
@AlNik
"Sto se tice gasa - onoga trenutka kada korisnika gasa bude kolika ima korisnika dizela - isplativost gasa ce biti niza od isplativosti dizela. Mislite o tome.
Turbodizel jeste isplativiji od bezina, a i vozis ono sto si platio za razliku od benzinca koga vecinu vremena vozis na pola snage. "
prvi dio sto si napisao ne razumijem, al nema veze
drugi dio o isplativosti dizla, iskreno i to ne razumijem.
imas nekakvu cudnu logiku.
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
"Sto se tice gasa - onoga trenutka kada korisnika gasa bude kolika ima korisnika dizela - isplativost gasa ce biti niza od isplativosti dizela. Mislite o tome.
Turbodizel jeste isplativiji od bezina, a i vozis ono sto si platio za razliku od benzinca koga vecinu vremena vozis na pola snage. "
prvi dio sto si napisao ne razumijem, al nema veze
drugi dio o isplativosti dizla, iskreno i to ne razumijem.
imas nekakvu cudnu logiku.
Evo da ti objasnim - cena na trzistu se definise odnosom ponude i potraznje. Kada potraznja za gasom poraste, porasce mu i cena sto ce ga dovesti na nivo iznad dizela, mozda cak i benzina. Da vozaca na gas ima isto kao vozaca dizela - cena gasa bi bila takva da je dizel isplativiji. Sad je jasno?
Ovo drugo - kao sto sam pomenuo, ja sa svojim TDIem 1.9 130 konja vec na 1800 obrtaja imam dobar deo te snage na raspolaganju. Benzinac od 130 konja na 2000 i kusur obrtaja ima nesto jace od pola snage na raspolaganju. Dakle, realno - potrosnja benzinca od 130 konja po gradu je potrosnja kola koja realno daju 70ak konja. Potrosnja dizela je bar prava snaga.
pa 'el mozes da ga vozis na 600 obrtaja " to dizlo" ?
ako nemozes ,sto nemozes ?
btw: sve se vise ili manje ujednacava..goriva razna,naravno da zavisi od ponude i potraznje.
ko voli da ustedi,bilo koje gorivo sto manja kubikaza ..
u sustini ,danasnji automobili si generalno mnogo otezali,da bi bili "bezbedniji".
bilo bi zanimljivo da se moderan mali dizel,stavi u auto ispod 1000 kg ,sto je danas retkost,pa bi se onda dobio,zaista shtedljiv automobil.
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
pa 'el mozes da ga vozis na 600 obrtaja " to dizlo" ?
ako nemozes ,sto nemozes ?
Mogu da ga vozim od 1200-1800 obrtaja, ali sam zustriji vozac i zaista nemam zivce da stedim toliko. U tome je jos jedna prednost dizela - ako si dileja i ne zelis da koristis ubrzanje koje daje TDI u voznji, ti ga teraj k'o penzos i trosice zaista jako malo.
Recimo ja nikada necu shvatiti vas koji nipodastavate dizelase, a vozite 1.0 TNG - koliko to ima konja?? 22? Moze li uzbrdo sa 4 ljudi unutra?
moze svuda gde i Golf dizel 1,sa manje buke i dima.
ja ne podcenjujem ( ovo "nipodistavam": ,neznam sta je..nije mi pri ruci recnik ) dizele ,ja samo podcenjujem "narodne automobile" i njihovu ikonografiju.
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
@alnik
ocigledno nikada nisi vozio dizel sa atmo motorom ,da jesi onda bi znao sta je dizel i koliko je losiji od benzinca atmo,i non stop guras dizel(TURBO) sa benzincem atmo...
ovo bi trebalo da se iseche i ubaci u onu temu "babe zabe kornjace itd"...
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
Comment